Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@teckel: ben nog even een dag op vakantie, laat het je morgen weten!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, weinig koffie als je zwanger bent, dat was ik alweer bijna vergeten. Ik geniet nog maar even van mijn 6 koppen per dag nu het nog kan :lol:
Jij hebt ook een heftige nacht gehad dus. Gaat het weer wat beter met de hond?

Als ik google op foodtruck bij dat keukentje kom ik allemaal foto's tegen met een krijtbord aan de achterkant, dat is een leuk idee!
Zeker leuk idee Fiona!

Ja heftig nachtje. Gaat wel met t hondje. Heeft pijnstiller gehad maar tis heel sneu en ben ook best bezorgd. Is al de tweede keer in twee weken :( morgen dus maar weer naar de dierenarts. En naar de tandarts(doodsangsten heb ik daar voor) Heerlijk zo’n besteding van je vrije dag :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook zo bang voor de tandarts :-(
Sterkte met het hondje, altijd heel naar als een huisdier ziek is. Is hij al oud?

Onze dochter gaat twee nachtjes logeren deze week, dus we heerlijk even tijd samen :cheer2:
fiona2018 schreef:
09-09-2018 09:06
Ik heb op Marktplaats voor een prikkie een IKEA keukentje gescoord, mijn man heeft hem gisteren opgehaald en hij ligt nog in de auto. Afhankelijk van de staat (hij was wel erg goedkoop) ga ik hem opknappen en/of schilderen. Wie was dat ook alweer nog meer van plan, ik kan me herinneren dat hier een linkje stond.

Het gaat zo snel, nog drie weken en dan gaan we op vakantie. Als we terugkomen is dochter alweer bijna 2 :cheer2:
Ik heb deze nagemaakt: http://hello-hello.fr/ikea-hack-cuisine-enfant-duktig/

Maar dan de keuken blank gelaten maar de achterwand hetzelfde (octagon tiles AliExpress) en de wasbak/rand kookplaat/greepje magnetron/kraan wit gespoten. Ook heb ik de greepjes van de onderkastjes vervangen met leren greepjes van de Ikea zelf. En ik heb er spotjes in gemaakt :-$

Als je kunststof gaat spuiten gebruik dan eerst een kunststofprimer en laat het 3-4 dagen uitharden na het kleur spuiten.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 10:33
6.64% gewijzigd
Envelop schreef:
09-09-2018 07:35
Laat je weten hoe dat bevalt Glitter? Niet bang dat hij niet wil inslapen in het bed?


Ik laat het weten :) en ja ik ben ook bang dat ie niet gaat slapen :lol:
Woooo super tof glitter! Ben je zo handig en creatief :applause:
Zoon heeft t volgehouden tot 10:30! Na een beetje protest binnen vijf minuten onder zeil. Ik hoop dat ie nu een lange ruk maakt. De ochtend was echt heel gezellig. Hij heeft heerlijk zelf gespeeld en soms samen of met de hond. Hij heeft eigenlijk niet gehuild. WoW in sta perplex. Twee weken geleden was t ondenkbaar dat hij tot deze tijd wakker kon blijven en gezellig was. Zelfs vorige week was dit een drama (zoals ik al postte).
@ envelop:
Zoon wilde elke keer niet gaan slapen, maar brullen. Hij is erg beweeglijk, dus had het idee dat de ruimte hem benauwde.
Bovendien is zoon lang, en het ledikantje leek daardoor steeds kleiner te worden. Ook las ik in het topic allerlei capriolen dat kids eruit klommen en vielen..
En als ik iets in mijn hoofd heb, wil ik het proberen ook!

Dus een peuterbed besteld en in elkaar gezet, en zoon was zo trots als een pauw op zn nieuwe bed.
En het ging in 1 keer goed, dus laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Hé, topic nr 3 alweer! Gezellig hier 😉.

Knap zeg glitter! Je dochter was er vast superblij mee.

Teckel, wat fijn. Hopelijk vind ie zo zn nieuwe ritme.

Vriend en ik pakken het slapen beiden anders aan: ik ga expres 's ochtends de deur uit met zoon, hou hem actief tot 12u. Dan samen lunchen en zn bed in om half 1. Gaat eigenlijk altijd prima.
Vriend blijft meestal thuis en legt zoon op bed wanneer hij gaapt. Doorgaans rond 10.30u. Hij zegt dat hij ziet dat zoon moe is en het nodig heeft.
Wanneer we samen thuis zijn heb ik hierbij vaak de neiging om mijn manier te blijven toepassen. Maar vanochtend heb ik, in het kader van mijn vriend als vader vertrouwen, zoon om half 11 in bed gelegd toen vriend dacht dat dat nodig was. Hij is gelijk gaan slapen, dus vriend had gelijk. Ik ben alleen wel benieuwd hoe hij het vanmiddag dan gaat volhouden tot zn bedtijd. Maar we gaan het zien.
Grappig moondancer, ik doe precies wat jij doet :) maar nu vandaag dus niet om op zoek te gaan naar z’n nieuwe ritme. Ik ben indd ook heel erg benieuwd hoe laat hij wakker gaat worden én hoe de middag dan gaat!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het andersom. Ik blijf meestal thuis en breng haar rond 11 uur naar bed. Mijn man gaat vaak de deur uit, met het risico dat ze in slaap valt halverwege. Het maakt meestal niet uit wat we doen, de middag gaat hetzelfde.
Ik ben dr ook weer!

Fijn fiona even lekker met zijn tweeën!

Maartje geniet nog even van dat laatste dagje! Wij gaan over paar weken nog even een weekje weg met het vliegtuig. Voor het eerst vliegen voor dochter ben benieuwd, maar 2 uurtje dus dat overleven we vast wel!

Wij hebben het stokke ledikant en voor nu nog steeds dicht. Zolang ik geen klachten hoor van dochter blijft het zo. Daarna kan het bed dan nog aan één kant open en we hebben onlangs de uitbreidingsset voor later naar een junior bed gekocht. Is nog lang niet nodig maar de walnut kleur verkoopt stokke niet meer.

Ze sliep gistermiddag van 13 -16 en toen moest man dr wakker maken. Vanochtend was het 09.45 vanaf gisteravond 19.45, moest dr ook wakker maken en nu ligt ze dr weer in vanaf 13. Ze zal het wel nodig hebben, misschien een groeispurt. Zal je zien moet ik alsnog een nieuwe winterjas kopen :facepalm:

Hier sochtends meestal wat actiefs en dan gaat ze tussen 12.30/13.00 nog naar bed voor 1 slaapje.

As woensdag mag ik naar de jeugdarts voor een lichamelijk checkup vanwege haar afbuigende groeicurve. Verwacht er niet te veel van.

Ikea keukentje, leuk! Ik heb hem hier ook gepimpt. Oke niet met verlichting zoals glitter haha.
Hier ligt zoon nog heerlijk in zijn ledikant. Moet er eigenlijk nog niet aan denken dat hij naar een groot bed gaat, dan wordt het echt een grote jongen 😢

En iedereen gaat aan de keukentjes, ik heb er gisteren eentje besteld, wordt vanmiddag bezorgd. Ben zo benieuwd hoe hij het vindt, maar bij de gastouder staat er ook eentje en die vind hij ge-wel-dig dus heb er zin in!
@Envelop: Zoon vond de ledikant helemaal niks en werd altijd wakker met overleggen. Ik heb daarom met 10 maanden eenpersoonsbed gekocht met rand. Zo kon ik in slaap voeden en er zelf uitklimmen. En ligt ook comfortabel bij troosten. Gisteren er naast gelegen tot hij sliep aangezien ik vrijdag heb besloten dat dat laatste keer borstvoeding zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!

Vandaag tweedehands fietszitje gekocht, dochter vind het geweldig! Tot nu toe alleen een aanhanger, maar voor kleine stukje fietsen wilde ik toch liever een zitje. Ben er erg blij mee :hyper:

Morgen start dochter op het kdv, heb er heel veel zin in! Twee weekjes wennen en dan gaat ze 3,5 dag per week. Heb echt het gevoel dat we een nieuw hoofdstuk in gaan!
Alle reacties Link kopieren
@aapje, overleggen e.d. is hier nooit ter sprake geweest, Elsa gaat echt niet op mij in slaap vallen.

Ik heb het idee dat zij er aan toe is om het middagdutje in te korten of over te slaan. Op zich gaat ze middags altijd nog zonder morren slapen voor bijna 1,5uur en is dat ook wel fijn voor haar (en ons). Echter is avonds 20.00uur naar bed dan echt te vroeg, we leggen haar er wel in maar ze is zo klaarwakker dat ze steeds zit te huilen/spelen etc. Tussen 21.00 en 21.30uur valt ze dan eindelijk in slaap nadat wij er een heleboel keren naartoe zijn geweest om haar te knuffelen/troosten/speen terug te geven etc.
De meeste activiteiten die we doen zijn morgens dus ze krijgt tussen haar slaapje van 14.30 en 20.00uur ook weinig nieuwe indrukken omdat we dan vaak thuis zijn. Na een dag op het kdv gaat het avonds vaak beter (daar slaapt ze ook max 1 uur).

Wat zouden jullie doen? Het slaapje proberen te vervroegen kan maar dan zitten we wel met de lunch waar ze rond 12.00uur ook echt zin in heeft en op het kdv krijgen ze ook om 12.00uur gezamenlijk een warme maaltijd. Nu ik zwanger ben heb ik zelf eigenlijk wel echt behoefte aan een rustmoment middags maar als dat avonds steeds gedoe betekent vind ik dat ook weer zo wat. Pas om 21.00uur naar bed brengen is natuurlijk ook een optie maar dat klinkt zo laat en het is ook wel fijn om nog wat avond voor onszelf te hebben....

Ik ben voorstander van het kind volgen maar vind het nu maar lastig!
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen Dudette!
Alle reacties Link kopieren
@fiona, wat een rotnacht weer zeg! Vooral als je al weinig "reserves" hebt is het heel zwaar om een nacht niet/zo weinig te slapen... Ben je de dag wel doorgekomen?
Ja zoon valt dus altijd bij iemand in slaap en met mijn lengte kreeg ik overleggen niet soepel voor elkaar.

Doet ze alleen nog middagdutje of ook nog in de ochtend? Zoon slaapt meestal vanaf half 12/12 tot 2 ongeveer. Na een slechte nacht wat langer.
Alle reacties Link kopieren
alleen een middagdutje
Hoelaat is ze wakker in de ochtend?
Alle reacties Link kopieren
Verschilt per dag, als we naar het kdv gaan moet ze er rond 06.45uur uit, in het weekend kan ze soms ook tot 08.00uur slapen.
Alle reacties Link kopieren
@aapje, slaapt jullie zoon nog steeds alleen maar op iemand in slaap? Ik zou soms wel willen dat Elsa dat kan, rustig worden op je schoot en dan lekker slapen maar als het niet anders kan lijkt me dat wel heel erg lastig.
Bij opvang slaapt hij prima. Valt ook in auto of op fiets in slaap en is dan over te leggen. Maar bij middagdutje en avond ga ik er even naast liggen. In de middag altijd zo weg(slaapt ie binnen 10 minuten). Avond duurt wat langer maar dit was pas 2e avond zonder borstvoeding. Dus moet nog even ritme zoeken.

Bij middagslaapje ligt hij trouwens met speen bij me terwijl ik vlog ofzo kijk. Ook goed voor mijn rustmomenten trouwens.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 21:11
22.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven