Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
08-11-2018 13:50
Dat is vervelend Teckeltje! Als rozetje huilt als ze zelf moet spelen of als ik haar neerzet, ga ik vaak gelijk even naar de wc. 'och meisje, huil je al? dan ga ik gelijk even plassen! Tot zo!) Scheelt weer een keer huilen :)
:HA:
rosings schreef:
08-11-2018 16:02
Ik ben eerder thuis van werk. Rozetje is bij kdv en ik lig in bad #confession
Ik wil ook een bad
Wij dansen graag op baby shark :facepalm: echt heel cute hoe zoon bepaalde bewegingen nadoet (het ontbreekt hem aan ieder gevoel voor ritme) :biggrin:

En op onze telefoons, tablet e.d. scrollt hij door Google afbeeldingen van tractors, vrachtwagens of bussen óf hij kijkt naar een filmpje van zichzelf dat hij per ongeluk zelf heeft gemaakt. Zijn hand vult de helft van het beeld maar hij moet enorm schateren om zijn eigen gebrabbel :love:

Verder geen restricties met betrekking tot schermpjes hier, hij speelt meer dan genoeg dus ik zie er geen kwaad in als hij dan tussendoor naar word party of bob de bouwer ofzo wil kijken.
Nou volgens mij komt er een tweede kies door (anders zou ik het niet weten) want er is geen land mee te bezeilen. Oh ja fase.
Kan wel zeggen dat het leven een stuk leuker wordt als dat hele gebit (ook die fuckers van een 2de kiezen na 24 maanden!) eindelijk door is :worship:

Dames op bed en in bad: geniet er van :hyper:
GlitterCupcake schreef:
08-11-2018 18:58
Kan wel zeggen dat het leven een stuk leuker wordt als dat hele gebit (ook die fuckers van een 2de kiezen na 24 maanden!) eindelijk door is :worship:

Dames op bed en in bad: geniet er van :hyper:
Dan moet het leven wel echt een feestje worden hier. Zoon is bijna 21 maanden en heeft pas 8 tanden en 2 kiezen. We zijn vast niet klaar bij 24maanden.
Ik verwacht ook lang bezig te zijn aapje. Vooralsnog 7,5 tand hier... Begonnen pas met 9 maanden ofzo aan de tanden. Ze worden er inderdaad erg gezellig van :/

Ben een beetje bang om de goden te verzoeken maar wat was ook weer de incubatietijd voor ziek worden na de bmr en mengokokken 14 maand vaccin? Is nu ruim 1,5wk geleden en nog niks. Zouden wij deze dans dan ontspringen? Nu doe ik het dus toch :facepalm:
Teckeltje88 schreef:
08-11-2018 20:26
Ik verwacht ook lang bezig te zijn aapje. Vooralsnog 7,5 tand hier... Begonnen pas met 9 maanden ofzo aan de tanden. Ze worden er inderdaad erg gezellig van :/

Ben een beetje bang om de goden te verzoeken maar wat was ook weer de incubatietijd voor ziek worden na de bmr en mengokokken 14 maand vaccin? Is nu ruim 1,5wk geleden en nog niks. Zouden wij deze dans dan ontspringen? Nu doe ik het dus toch :facepalm:
Ja zoon liep eerder Dan hij tanden kreeg. Eerste tand week voor zijn verjaardag.

Incubatietijd is 10-14 dagen. Niet te vroeg juichen.
Teckeltje88 schreef:
08-11-2018 20:26

Meestal slaat het toe in de nacht nadat je dacht de dans te ontspringen + een doorkomende kies de volgende dag erbij :-P) #engtromgeroffel
Dank voor deze bemoedigende woorden :lol:
Het is dit weekend dus nog fingers crossed.

En aapje dat moet vast een grappig gezocht zijn een wandelende dreumes zonder tanden ;)
Zie sons kindjes van zoon z'n leeftijd met bijna volledig melkgebit. Die kindjes zien er meteen ook veel ouder uit. Zoon blijft beetje baby door zo weinig tanden vind ik.
Haha nee het kan reuze mee vallen hoor. Er zijn zelfs dreumessen waar al die ellende aan voorbij gaat zonder dat de ouders het merken. Hoe was de nacht? :)
So far so good ;)
Mijn dreumes werd ook niet ziek van de bmr! Het kan echt ;-)
Kies twee komt erdoor denk ik want het komt er met bakken slijm uit en heeft de hele nacht gehuild. Mamma mia.

Tweede kies enzo zou toch minder pijnlijk voor kinderen zijn?
obelix84 schreef:
09-11-2018 12:22
Mijn dreumes werd ook niet ziek van de bmr! Het kan echt ;-)
Same here!!
Heftig WP. Heb je hem een zetpil gegeven?
Westerpaviljoen schreef:
09-11-2018 13:35
Kies twee komt erdoor denk ik want het komt er met bakken slijm uit en heeft de hele nacht gehuild. Mamma mia.

arme otis. Barbaars is het, dat hele tandjes gebeuren.
Hier ook een compleet gebit, op de laatste ronde kiezen na! T ging met zoon echt in een razend tempo, binnen 10 maanden heeft hij alle 16 tanden/kiezen gekregen :nut: . Dus nu een halfjaar rust hopelijk, tot de laatste 4 kiezen.
Bmr was hier een drama, dag 7 werd hij ziek en dat was hij een week later nog steeds, en flink ziek ook, bleek hij er een longontsteking bij te hebben, dus toen nog een week antibiotica.
Vandaag is het echt een schatje. Hij is 2 lange dagen op kdv geweest, gisteren en eergisteren. Dat is hij niet gewend, dus vandaag is hij moe en lijkt hij me gemist te hebben. Vanmorgen heerlijk samen dikkie dik en thomas de trein gekeken, en hij moest perse op schoot, niet naast me, maar bovenop me....kreeg elke keer kusjes en knuffels en 'ohhhhh liefe mama'. Dan smelt ik echt :heart: . Toen wilde hij nog kleien en is hij nog mee geweest zn zus uit school halen. Inmiddels ligt hij al ruim 2 uur te slapen, terwijl hij normaal na 1.5 uur echt wel wakker is.
Vaker na het kdv dus funnymiss ;-)

Hier ook een fijne dag, heel goed te pas, goed luisteren, lief spelen bij de verloskundige, dansen in huis en 10.000 kusjes voor de baby in de buik :love:

Samen met papa is ze nu naar de Ikea en ook al vind ik de Ikea niks aan vind ik het maar stom dat ik niet mee kan. Ben zo klaar met die verplichte rust... gelukig ben ik over een week alweer 37weken zwanger en mag ik de pijnlijke buiken dan wat meer negeren. Merk dat ze nu ik haar niet mag tillen, druk kan stoeien etc ze ook veeeeel meer naar papa trekt. Logisch maar vind het wel jammer soms!

Wel handig dat ze vast een beetje gewend is voor als de baby er straks is
Zetpil ja, alleen blijken het de hoektanden te zijn.

Maar we gaan een nachtje weg dus schoonzus zit er mee opgescheept.....
Even balen hier.

Dochter moest weer op controle komen bij de kinderarts. Ze blijkt maar heel weinig te zijn aangekomen. Terwijl de arts had verwacht dat na de antibiotica kuur voor de parasiet in de ontlasting dit wel was toegenomen.

Nu blijkt dat ze een iets rode keel heeft en iets rood in de oren, maar nog geen ontsteking.
Ja we moeten nu wat vaker paracetamol geven en zoutoplossing. Nou die paracetamol zou ik ook wel hebben gegaan als mijn dochter had aangegeven pijn te hebben of ziek, maar schijnbaar klaagt ze niet zo snel. Weet even niet wat ik verder mee moet.

( De verpleegkundige die haar moest wegen wilde dat perse op een staande weegschaal en dochter dacht daar anders over. Dus na wat gesteggel en gehuil van dochter omdat ze gedwongen werd; plaste ze over de broek van de verpleegkundige :facepalm: )

Ze probeert nu het deurtje van het dressoir open te maken door mijn autosleutels in het slot te stoppen! :love:
Westerpaviljoen schreef:
09-11-2018 13:35

Nee helaas is elke nieuwe tand/kies weer even pijnlijk. Vreselijk is het! Arme kinderen!
@Lavendel Als iemand je dwingt om op iets te gaan staan in je blootje dan mag je best over diegene dr broek sassen. Wat zei je er bij? ‘Kijk dat krijg je dr van’?
GlitterCupcake schreef:
09-11-2018 20:52
@Lavendel Als iemand je dwingt om op iets te gaan staan in je blootje dan mag je best over diegene dr broek sassen. Wat zei je er bij? ‘Kijk dat krijg je dr van’?
Nee ik was er zelf niet bij, maar net even gevraagd of mijn man nog iets zei, maar dat was niet veel meer dan. O jeee :rofl:
Maar wat hij dacht was meer in de trant van eigen schuld, want hij stelde ook voor om dr op dr billen op de kleine weegschaal te zetten, maar daar werd niet naar geluisterd.
Balen lavendel, hopelijk komt ze snel een beetje meer aan!

Was het dudette of glittercupcake die mij introduceerde in het begrip "pandapunten"?
Anyeay, ik sta weer op nul ipv 25 :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven