Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
donderdag 8 november 2018 om 11:34
Juf Roos is inderdaad erg leuk! Moet zeggen dat ik toch wel veel mee kan zingen, ergens toch handig geweest een kleuterjuf als moeder
Hier is Bumba ook de hit en ik vind het echt afgrijselijk. Wat een dom programma.. Maar helaas is dat ook een woord wat dochterlief goed uit kan spreken en ik hoor het geregeld.
Ze is daarnaast echt geobsedeerd door mijn telefoon, als ze 'm ziet is het al Bum-pa, bum-pa.
En dat terwijl ik echt heel vaak dat ding boven heb liggen of op de kast, uit haar zicht. Manlief ook.
Afleiden gaat wel, maar toch. Tegenwoordig heb ik mijn laptop, telefoon allemaal weggestopt als ze beneden is
Geen zin in gedram.. Hopelijk gaat die obsessie snel over!
Hier is Bumba ook de hit en ik vind het echt afgrijselijk. Wat een dom programma.. Maar helaas is dat ook een woord wat dochterlief goed uit kan spreken en ik hoor het geregeld.
Ze is daarnaast echt geobsedeerd door mijn telefoon, als ze 'm ziet is het al Bum-pa, bum-pa.
En dat terwijl ik echt heel vaak dat ding boven heb liggen of op de kast, uit haar zicht. Manlief ook.
Afleiden gaat wel, maar toch. Tegenwoordig heb ik mijn laptop, telefoon allemaal weggestopt als ze beneden is
donderdag 8 november 2018 om 11:36
donderdag 8 november 2018 om 11:40
Hier kijkt zoon ook geen Bumba en Peppa Pig, maar als hij een plaatje van de Teletubbies ziet roept hij ‘hallo!’
En wij hebben hem nog nooit de Teletubbies laten zien. Heb het nog op kdv gevraagd maar daar kijken ze nooit filmpjes. M’n zusje en m’n moeder weten ook van niks. Dus waar hij dat nou toch vandaan heeft?
Zoon kijkt vooral Tiktak, Pingu, Nijntje en Casper en Emma. Echte regels over hoe lang hebben we niet. Hij gaat uit als ik het mooi geweest vind
En wij hebben hem nog nooit de Teletubbies laten zien. Heb het nog op kdv gevraagd maar daar kijken ze nooit filmpjes. M’n zusje en m’n moeder weten ook van niks. Dus waar hij dat nou toch vandaan heeft?
Zoon kijkt vooral Tiktak, Pingu, Nijntje en Casper en Emma. Echte regels over hoe lang hebben we niet. Hij gaat uit als ik het mooi geweest vind
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 8 november 2018 om 11:55
Hier ook geen tv regels, hij gaat niet dagelijks aan maar vooral als man of ik even iets willen doen en Elsa steeds aan ons been blijft hangen.
Wij kijken Casper en Emma, Peppa big, Nijntje, whisper en kikker en zijn vriendjes. Volgens mij vindt zij het allemaal wel prima want ze vraagt nooit om iets anders als dat wij aan zetten. Bij Casper en Emma houdt ze de aandacht wel makkelijker vast dan bij Nijntje. Nijntje is ze na max 10min klaar mee en dan gaat ze weer wat anders doen.
Wij kijken Casper en Emma, Peppa big, Nijntje, whisper en kikker en zijn vriendjes. Volgens mij vindt zij het allemaal wel prima want ze vraagt nooit om iets anders als dat wij aan zetten. Bij Casper en Emma houdt ze de aandacht wel makkelijker vast dan bij Nijntje. Nijntje is ze na max 10min klaar mee en dan gaat ze weer wat anders doen.
donderdag 8 november 2018 om 12:16
Rozetje komt dan de afstandsbediening brengen <3Teckeltje88 schreef: ↑08-11-2018 12:08Ik wilde ook geen bumba. Maar dankzij bumba kan ik nu koken zonder huilende dreumes aan m'n been. Hij wijst wel vaak naar de tv en brabbelt dan wat in 't Russisch. Ik vermoed dat hij ie dan wil dat ik hem aanzet haha.
donderdag 8 november 2018 om 12:17
donderdag 8 november 2018 om 12:22
Hier wel de regel dat hij alleen tijdens koken mag kijken. In het weekend ook wel eens 's ochtends (zeker als hij achterlijk vroeg wakker is) en als hij ziek is ook meer. We merken dan wel meteen dat we het weer moeten afleren, hij probeert dan de hele dag de laptop of telefoon te pakken en gaat huilen dat het niet mag.
Nieuwe hit hier zijn voertuigen filmpjes van bazylland, een of ander Pools iets. Ze gaan dan steeds een voertuig in elkaar zetten en ermee werken. Zoontje gaat echt helemaal los als hij dat ziet.
Casper en Emma ken ik niet, zal eens kijken!
Nieuwe hit hier zijn voertuigen filmpjes van bazylland, een of ander Pools iets. Ze gaan dan steeds een voertuig in elkaar zetten en ermee werken. Zoontje gaat echt helemaal los als hij dat ziet.
Casper en Emma ken ik niet, zal eens kijken!
donderdag 8 november 2018 om 12:34
Hier is tv kijken er ook meer ingeslopen. Eerst was het 2 keer per week 10 minuten. Inmiddels is het elke dag tijdens het koken en daarnaast regelmatig ook nog een kwartiertje ergens overdag. Dat vind ik wel de max voorlopig.
Zoon vind tiktak fantastisch, en liedjes van nijntje of juf roos. Met zijn vader kijkt hij naar surf-filmpjes.
Onze telefoons zijn ook zeer interessant. Leuk om mee te spelen. Ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen, wil geen scherm obsessie bij hem laten ontwikkelen. Maar af en toe mag hij er even 10 minuten mee klooien (lees youtube steeds uitzetten).
Tijdens het koken leid de ander hem af als die ook thuis is. Of anders drentelt hij rond of kijkt tv. Maar ik ga vh weekend een learning tower maken zodat hij kan helpen met koken.
Zoon vind tiktak fantastisch, en liedjes van nijntje of juf roos. Met zijn vader kijkt hij naar surf-filmpjes.
Onze telefoons zijn ook zeer interessant. Leuk om mee te spelen. Ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen, wil geen scherm obsessie bij hem laten ontwikkelen. Maar af en toe mag hij er even 10 minuten mee klooien (lees youtube steeds uitzetten).
Tijdens het koken leid de ander hem af als die ook thuis is. Of anders drentelt hij rond of kijkt tv. Maar ik ga vh weekend een learning tower maken zodat hij kan helpen met koken.
moondancer wijzigde dit bericht op 08-11-2018 21:23
0.13% gewijzigd
donderdag 8 november 2018 om 13:04
Tijdens het koken speelt ze over het algemeen. Soms met een stuk wortel of komkommer om haar tevreden te houden. In de keuken heb ik haar liever niet, ze staat dan telkens tegen me aan te jammeren en aan mijn benen te trekken.
Bumba heeft ze bij haar neefje ontdekt..Tja en ik heb ook liever andere tv programma's, maar Bumba is gewoon favoriet. Nijntje trekt ze ook nog wel en de vreselijke baby shark ( dank je wel zus!), vindt ze ook prima. Maar als ze Bumba in het vizier krijgt, dan is er bijna geen weg terug
.
En dan is het heel simpel.. Liever een kind wat even zoet tv kijkt, ook al vind ik het zelf een dom programma, dan een jengelend kind, omdat ik Bumba er absoluut niet op wil hebben.
Bumba heeft ze bij haar neefje ontdekt..Tja en ik heb ook liever andere tv programma's, maar Bumba is gewoon favoriet. Nijntje trekt ze ook nog wel en de vreselijke baby shark ( dank je wel zus!), vindt ze ook prima. Maar als ze Bumba in het vizier krijgt, dan is er bijna geen weg terug
En dan is het heel simpel.. Liever een kind wat even zoet tv kijkt, ook al vind ik het zelf een dom programma, dan een jengelend kind, omdat ik Bumba er absoluut niet op wil hebben.
donderdag 8 november 2018 om 13:06
Hier juist vrij strenge regels rond om tv kijken. Tv mag vanaf 17.00 uur aan en gaat uit zodra het eten klaar is. Dus alleen tijdens het koken. En op zondag hebben we tussen één en twee uur een soort chill tijd ingevoerd. Dus dan mag de tv ook even aan, als ze dat willen. Maar eigenlijk zijn al die regels vooral voor peuter ingevoerd, want die zou de hele dag wel tv willen kijken. Dreumes kijkt wel mee, maar haakt veel eerder af. Hij vindt het ook leuk om mee te kijken bij het koken. Dan krijgt hij een snijplankje, een plastic mesje, en een stukje eten en dan gaat ie proberen te snijden. Vindt hij geweldig.
donderdag 8 november 2018 om 13:44
Hier net als bij rosings de bedoeling dat hij zelf speelt of dus tv kijkt. Op ma Di en wo eten we makkelijk en snel klaar eten want de periode tussen 1700 en 1900 blijft lastig/huilerig. Soms als ik te moe ben/vriend laat thuis wordt 't een potje of iets uit de vriezer als ik dat nog heb liggen. Ik blijf het moeijk vi den om te functioneren als zoon huilt (zonder reden, en ik hem dus maar een beetje moet laten). Het raakt echt elke vezel in m'n lijf. Ben zo overgevoelig geworden voor prikkels (licht en geluid) sinds de zwangerschap. Ik vermoed dat dit nog een rest verschijnsel is vd PE.
donderdag 8 november 2018 om 14:56
donderdag 8 november 2018 om 15:16
Dochter kijkt filmpjes op mijn telefoon als ik iets bij haar gedaan moet krijgen: luier verschonen, haren doen, soms ook aankleden of afdrogen
. Zonder telefoon rent ze weg of gaat ze hysterisch gillen en tegenwerken.
Het was er sinds de geboorte van haar broertje nogal ingeslopen om haar af te leiden met YouTube filmpjes en daar werd ze niet bepaald een leuker kind van: actief zoeken naar mijn telefoon, gillen en op de telefoon slaan als het filmpje haar niet aan stond (=bij bijna alles
) en huilen als ze mijn telefoon niet mocht. Dus nu zorg ik ervoor dat mijn telefoon echt weg is als dochter er bij is en lees ik veel meer boekjes met haar. Alleen dus dingen als luier verschonen & haren doen krijg ik alleen voor elkaar met YouTube voor haar neus.
Ik heb ook een voorkeur voor juf Roos, maar dochter kijkt het liefst filmpjes met dieren (geluiden) of kleuren op dit moment. De dieren vind ik nog wel acceptabel, ondertussen maakt ze vaak de geluiden als ze de dieren ziet dus ergens blijft er nog wel iets hangen.
(
hoi! Het is nogal druk met 2 kinderen onder de 2, dus ik lees wel mee maar reageren lukt niet zo goed)
Het was er sinds de geboorte van haar broertje nogal ingeslopen om haar af te leiden met YouTube filmpjes en daar werd ze niet bepaald een leuker kind van: actief zoeken naar mijn telefoon, gillen en op de telefoon slaan als het filmpje haar niet aan stond (=bij bijna alles
Ik heb ook een voorkeur voor juf Roos, maar dochter kijkt het liefst filmpjes met dieren (geluiden) of kleuren op dit moment. De dieren vind ik nog wel acceptabel, ondertussen maakt ze vaak de geluiden als ze de dieren ziet dus ergens blijft er nog wel iets hangen.
(
donderdag 8 november 2018 om 15:57
Little confession; Na 4 dagen non-stop alleen thuis met hangerige, zieke dreumes heb ik het buurmeisje (onze oppas) gevraagd of ze wil komen zodat ik boven even kan opruimen. Het id al schoon en opgeruimd (werkster gisteren geweest). Dus ik zit op bed te netflixen en sokken te sorteren. Zo lekker. En zoon giert het beneden uit van het lachen, dus dat ziet ook wel goed.