Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

dinsdag 27 november 2018 om 10:51
1-Aapje schreef: ↑27-11-2018 10:16Die kans is er dus wel dat dat gebeurt, maar zoon bleef zitten. Toen al vastberaden. Nu was mijn spiraal waarschijnlijk wel verschoven door een sportincident vermoeden man en ik want die maand was ik ineens zwanger.
Man was net twee dagen bij zijn nieuwe baan aan het werk toen ik hem toen huilend opbelde. Hij was meteen relaxed en van Maar dat is toch niet om te huilen. Ik moest wat langer wennen.
Nu was ik deze keer meteen na verwijderen Spiraal zwanger dus ben blijkbaar heel vruchtbaar.
Wat de heck heb je voor sport gedaan dat je spiraal verschoven is?

dinsdag 27 november 2018 om 10:56
Oke, romantisch tussen aanhalingstekens. Na twee Missed Abortions was de lol er ook wel af en was het gewoon het startschot van een spannende tijd.. Maar ik deed de eerste keren dus wel een test terwijl man thuis was. Alleen bij deze laatste kon ik niet wachten, omdat ik het eigenlijk niet kon geloven en het meer een check was..
dinsdag 27 november 2018 om 11:10
Hier trouwens de eerste keer getest toen vriend wel thuis was. Maar was een heeeele lichte positieve test. Vriend had dit met ex al eens eerder meegemaakt en dat werd een vroege miskraam. Ik vond het stom dat hij niet blij was en was heel de week van slag en in de wolken. 1,5 week later... miskram.
De tweede keer (cyclus erna) testte ik toen vriend al naar het werk was. Knalpositief dus heb hem huilend gebeld. Vond hij niet zo romantisch, maar was toen gelukkig wel blij
Morgen de 1e verjaardag!
De tweede keer (cyclus erna) testte ik toen vriend al naar het werk was. Knalpositief dus heb hem huilend gebeld. Vond hij niet zo romantisch, maar was toen gelukkig wel blij

Morgen de 1e verjaardag!
dinsdag 27 november 2018 om 11:28
Ik heb alleen getest 2 weken geleden. Wilde een biertje drinken en toch voor de zekerheid een testje. Manlief zat net op de fiets richting voetbalkantine.
Die heb ik dus volledig over de rooie gebeld terwijl hij net in de kleedkamer stond
De eerste keer lag hij in bed en wist ie dat ik ging testen.
Hierna wil ik een spiraal, totdat man zover is dat hij zich laat steriliseren of we toch nog de kriebels krijgen voor een derde. Ik denk het niet, maar goed!
Die heb ik dus volledig over de rooie gebeld terwijl hij net in de kleedkamer stond

De eerste keer lag hij in bed en wist ie dat ik ging testen.
Hierna wil ik een spiraal, totdat man zover is dat hij zich laat steriliseren of we toch nog de kriebels krijgen voor een derde. Ik denk het niet, maar goed!

dinsdag 27 november 2018 om 11:30
Ik kreeg een klap in mijn buik van een hockeystick, die tegenstander kon het niet hebben dat ze de bal verloorGlitterCupcake schreef: ↑27-11-2018 10:51Wat de heck heb je voor sport gedaan dat je spiraal verschoven is?Tijdens het BMXen achter je zadel op de band gevallen ofzo?
Of ongelukkig op de stick van een ander geland?

dinsdag 27 november 2018 om 11:36
Wij plannen het precies zoals jullie Chantilly! Spiraal geeft toch vijf jaar gemoedrust en tijd om te ´voelen´ of het zo goed is 
Holy shit aapje, das nogal een stoot geweest. Heel verstandig van je, dat je gestopt bent. Ik had twee meiden in mijn team (één was de keeper..) die zwanger nog lang door gehockeyd hebben, echt onverantwoord eigenlijk.. brr..
en nu mis ik hockey.. Niet meer gedaan sinds we naar Duitsland verhuisden!

Holy shit aapje, das nogal een stoot geweest. Heel verstandig van je, dat je gestopt bent. Ik had twee meiden in mijn team (één was de keeper..) die zwanger nog lang door gehockeyd hebben, echt onverantwoord eigenlijk.. brr..

dinsdag 27 november 2018 om 12:04
dinsdag 27 november 2018 om 12:22
Maar je baarmoeder zit onder je schaambeen dus dan zou ze je schaambeen kapot moeten hebben geslagen om je spiraal te verplaatsen. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 27 november 2018 om 14:02
Tja. Het is enige reden die ik kan bedenken nadat deze 4 jaar goed zat en huisarts net paar weken eerder zei dta mijn spiraal nog paar jaar kon blijven zitten.
dinsdag 27 november 2018 om 14:15
wat bizar zeg aapje, kan me voorstellen dat je dan wel even schrikt van een positieve test!!
Ik heb nu de nuvaring, die vond ik voor de zwangerschap best fijn. Nu voel ik 'm regelmatig ietsje afzakken en een beetje uitsteken
. Irritant, maar ik heb geen zin om terug te gaan naar de pil en omdat we waarschijnlijk in 2019 voor een 2e kindje willen gaan is een permanentere oplossingen zoals een spiraal ook niet handig.
Vraagje over slapen: zoontje is de afgelopen weken al een paar keer op het KDV na een kort middagslaapje overstuur wakker geworden. Das sowieso sneu en dan heeft hij ook weinig geslapen. Thuis slaapt'ie prima. Eerder was het slapen op KDV, dus met meerdere kindjes op een kamer, geen probleem. Komt iemand dit bekend voor? Is 't een fase
?
Ik heb nu de nuvaring, die vond ik voor de zwangerschap best fijn. Nu voel ik 'm regelmatig ietsje afzakken en een beetje uitsteken

Vraagje over slapen: zoontje is de afgelopen weken al een paar keer op het KDV na een kort middagslaapje overstuur wakker geworden. Das sowieso sneu en dan heeft hij ook weinig geslapen. Thuis slaapt'ie prima. Eerder was het slapen op KDV, dus met meerdere kindjes op een kamer, geen probleem. Komt iemand dit bekend voor? Is 't een fase

happiness = reality - expectations

dinsdag 27 november 2018 om 15:29
Tja koperspiralen zijn nou eenmaal niet 100% betrouwbaar. Ik geloof dat een 0.5-1% toch zwanger wordt, da’s 1 op de 100 à 200 vrouwen. De kans dat je daar tussen zat is echt veeeel groter dan dat het iets te maken had met die hockeystick in je buik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 27 november 2018 om 16:47
Is er iets wel 100% betrouwbaar?
dinsdag 27 november 2018 om 16:48
Jazeker. Geheelonthouding.

dinsdag 27 november 2018 om 17:53
Oh ging dat zo bij jullie?

dinsdag 27 november 2018 om 17:59
Mijne slaapt momenteel juist beter bij kdv doordat hij zo moe is van alle prikkels.GlitterCupcake schreef: ↑27-11-2018 14:28Volgens ons kdv zijn alle kindjes over de flos door Sinterklaas en slaapt de hele groep slecht.
dinsdag 27 november 2018 om 18:22
dinsdag 27 november 2018 om 18:33
Hier hetzelfde. Alleen de intocht was druk en vond hij dus niks.Envelop schreef: ↑27-11-2018 18:22Ik heb niet het idee dat sinterklaas al zo'n ding is op deze leeftijd, bij ons in huis in elk geval niet. Op het kdv hebben ze wel de schoen gezet, pietengym gedaan en een pietenmuts geknutseld maar ik heb het idee dat dat voor Elsa niks anders is dan gewone gym/knutselen of een spelletje spelen.