Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

maandag 26 november 2018 om 10:56
aankleefsjaan schreef: ↑26-11-2018 10:04Gefeliciteerd Nijntje! Tot over een jaar![]()
Hier is denk ik plotsklaps de overgang van 2 naar 1 slaapje bezig. Sinds vrijdag slaapt ze ineens tot 8:30 - 9:00 uit en gaat ze van 11.30 tot 14.00 weer slapen.
Zou het een fase zijn, of zijn we zomaar over zonder drama?![]()
Hier was het ook geen drama. Hij zat er tegenaan te hikken en toen hebben we hem idd pas om 11.00 naar bed gebracht. Soms was het even rekken met een extra stuk fruit of wandeling buiten maar geen drama’s.
Wel heeft ie soms wel ineens 2 slaapjes nodig. Vaak vlak voordat ie ziek is of in/na een drukke week.
maandag 26 november 2018 om 12:56
Ik kom even enthousiast binnenvallen met het resultaat van de slaaptraining: sinds een paar dagen slaapt mijn zoontje van 19 tot 7! Na een week training en nog een week aanrommelen hebben we eindelijk een goed ritme te pakken en is zoontje overdag ook een stuk uitgeruster en vrolijker. En man en ik voelen ons zo fit

maandag 26 november 2018 om 14:07
Ja klopt

Ik heb een lowboard voor hem gemaakt van een oud bord en inmiddels staat ie op een baby/mini cruiser: https://euroskateshop.nl/skateboard/pen ... l?limit=48

En koop een helm

maandag 26 november 2018 om 14:10
Volgens mijn broers onthou ik altijd de meest nutteloze feitjesGlitterCupcake schreef: ↑26-11-2018 14:07Ja kloptDat je dat onthouden hebt.
Ik heb een lowboard voor hem gemaakt van een oud bord en inmiddels staat ie op een baby/mini cruiser: https://euroskateshop.nl/skateboard/pen ... l?limit=48
En koop een helmIk heb oa deze: https://www.bol.com/nl/p/essentials-ska ... 017217404/ Botten kan je zetten, organen transplanteren maar hersenen zijn onvervangbaar.

anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 14:29
12.28% gewijzigd

maandag 26 november 2018 om 14:26
Herfstblaadje wat fijn voor jullie allemaal!
Vannacht een horrornacht gehad met zoon. Ik geloof door verstopte neus. Begon al in de avond toen wij nog beneden waren steeds jammeren, huilen. En uiteindelijk om half 12 heel hard huilen. Zetpil gegeven en neusspray. Toen drie kwartier naast dat bed gezeten (auw bekken). Dat is iets nieuws in de nacht, dat we er maar bij moeten blijven anders zet ie 't op een brullen (arme buren). Na 3 kwartier toch weggegaan ook al sliep hij nog niet. Ik kon niet meer. Huilen natuurlijk maar uiteindelijk wel weer gaan slapen. Ik lag nog tot ergens na 2en wakker. En om 5u was 't weer brullen. En om 615 ging de wekker. Lekker om de week mee te beginnen.
Vannacht een horrornacht gehad met zoon. Ik geloof door verstopte neus. Begon al in de avond toen wij nog beneden waren steeds jammeren, huilen. En uiteindelijk om half 12 heel hard huilen. Zetpil gegeven en neusspray. Toen drie kwartier naast dat bed gezeten (auw bekken). Dat is iets nieuws in de nacht, dat we er maar bij moeten blijven anders zet ie 't op een brullen (arme buren). Na 3 kwartier toch weggegaan ook al sliep hij nog niet. Ik kon niet meer. Huilen natuurlijk maar uiteindelijk wel weer gaan slapen. Ik lag nog tot ergens na 2en wakker. En om 5u was 't weer brullen. En om 615 ging de wekker. Lekker om de week mee te beginnen.

maandag 26 november 2018 om 19:40
Tip, voor alle zwangere onder ons, ik heb eindelijk een leuk boek gevonden over een baby die er aan komt. Bij de bieb vond ik het tegenvallen maar kreeg vandaag dit boek van een vriendin:
https://www.bol.com/nl/p/een-baby-tje-o ... 011545693/

maandag 26 november 2018 om 20:55
Met dit boek heb ik man verteld dat ik weer zwanger wasEnvelop schreef: ↑26-11-2018 19:40Tip, voor alle zwangere onder ons, ik heb eindelijk een leuk boek gevonden over een baby die er aan komt. Bij de bieb vond ik het tegenvallen maar kreeg vandaag dit boek van een vriendin:

maandag 26 november 2018 om 22:26
Bedankt dudette, teckeltje en envelop!
En heftige nacht teckeltje. Ik vind het altijd het vervelendst als je niet zeker weet wat het is. Was het niet mogelijk om het bedje naast je eigen bed te zetten? Kun je een beetje dommelen met je hand door de spijlen om hem rustig te houden, zo doe ik het wel eens als zoontje ziek is.
Hopelijk gaat het vannacht beter!
En heftige nacht teckeltje. Ik vind het altijd het vervelendst als je niet zeker weet wat het is. Was het niet mogelijk om het bedje naast je eigen bed te zetten? Kun je een beetje dommelen met je hand door de spijlen om hem rustig te houden, zo doe ik het wel eens als zoontje ziek is.
Hopelijk gaat het vannacht beter!
maandag 26 november 2018 om 22:45
Heb je dan niet samen de test gedaan? Ik deed dat altijd morgens voor we moesten werken en dan samen staren naar dat ding of er al een streepje verscheen... blij dat we dat niet meer hoeven doen!

dinsdag 27 november 2018 om 08:38
Nee ik zie echt geen meerwaarde aan samen testen. Ik was toen om 5 uur klaarwakker en heb toen getest en had 2 uur later boek onder zijn lunchtrommel gelegd.

dinsdag 27 november 2018 om 09:48
Nou romantisch... we vonden het beide vooral erg spannend. Bij Elsa heeft het ruim 1,5tot 2 jaar geduurd en aangezien we eigenlijk ook altijd samen opstaan deden we dan ook de test. De tweede zwangerschap liet 8mnd op zich wachten maar dat vond ik stukken minder spannend omdat je nu al weet dat je vruchtbaar bent.

dinsdag 27 november 2018 om 10:03
Wow ik wist niet dat je naast je spiraal zwanger kon zijn

Hier was man al naar zijn werk en ik ziek thuis. Het was mijn nod en deed een test: zwanger. Ik barste uit mijn panty van geluk. Man geappt. Man over de flos. Man naar huis. Man nog steeds over de flos. Heeft echt maanden geduurd voor hij weer een beetje relaxed was. Ik had namelijk gezegd dat het echt heel onwaarschijnlijk zou zijn dat ik van de eerste keer zonder anticonceptie zwanger zou zijn

dinsdag 27 november 2018 om 10:07
En idd door het spiraal heen zwanger!!! Dat is echt iets wat ik alleen op het viva forum lees maar lijkt me echt bizar en een hele grote schrik.
Vanmorgen op het kdv hoorde ik dat er heel veel ziekmeldingen zijn en meerdere kinderen met longonsteking thuis zitten... hoop dat dat ons bespaard blijft!
Vanmorgen op het kdv hoorde ik dat er heel veel ziekmeldingen zijn en meerdere kinderen met longonsteking thuis zitten... hoop dat dat ons bespaard blijft!
dinsdag 27 november 2018 om 10:12
Hier IVF gedaan dus wij hebben wel samen getest ja
tweede zal wel een cryootje worden dus die zal wel weer samen testen worden.
@teckel: ik heb ook zulke belabberde nachten met zoon. En ook dat ‘ie me dus echt niet laat gaan anders is het brullen. Word er niet goed van
@Boekje over 2de zwangerschap: ik vind Kleine Pluis altijd leuk. Van Nijn.
Ik denk niet dat ik mijn zoon als het zover is boekjes erover ga voorlezen. Alhoewel. Van het weekend waren we op kraambezoek en toen ik de baby even nam was het NEE NEE! En probeerde hij de baby te slaan
hij is er nog niet aan toe geloof ik
@herfstblaadje: fijn dat de slaaptraining geholpen heeft!
@lampje: welkom hier
@samen spelen: doet mijn zoontje ook nog niet. Volgens mij is dat ook nog wat vroeg met 1.5. Met ons speelt hij wel, maar dan is het ook dat wij meedoen met wat híj wil.

@teckel: ik heb ook zulke belabberde nachten met zoon. En ook dat ‘ie me dus echt niet laat gaan anders is het brullen. Word er niet goed van

@Boekje over 2de zwangerschap: ik vind Kleine Pluis altijd leuk. Van Nijn.
Ik denk niet dat ik mijn zoon als het zover is boekjes erover ga voorlezen. Alhoewel. Van het weekend waren we op kraambezoek en toen ik de baby even nam was het NEE NEE! En probeerde hij de baby te slaan

@herfstblaadje: fijn dat de slaaptraining geholpen heeft!
@lampje: welkom hier

@samen spelen: doet mijn zoontje ook nog niet. Volgens mij is dat ook nog wat vroeg met 1.5. Met ons speelt hij wel, maar dan is het ook dat wij meedoen met wat híj wil.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 27 november 2018 om 10:16
Die kans is er dus wel dat dat gebeurt, maar zoon bleef zitten. Toen al vastberaden. Nu was mijn spiraal waarschijnlijk wel verschoven door een sportincident vermoeden man en ik want die maand was ik ineens zwanger.GlitterCupcake schreef: ↑27-11-2018 10:03Wow ik wist niet dat je naast je spiraal zwanger kon zijnEn dan krijg je geen spontane abortus omdat het spiraal er uit gehaald wordt?
Man was net twee dagen bij zijn nieuwe baan aan het werk toen ik hem toen huilend opbelde. Hij was meteen relaxed en van Maar dat is toch niet om te huilen

Nu was ik deze keer meteen na verwijderen Spiraal zwanger dus ben blijkbaar heel vruchtbaar.