Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd envelop!!
Dreumes heeft vandaag op kdv ook geweigerd om te gaan slapen. En momenteel zit ik naast zn ledikant, hem heel hard te negeren. En hij haalt allerlei fratsen uit om mn aandacht toch te krijgen....grrrrr. Beloofd veel goeds voor vannacht, maar niet heus.
Ik heb ook een lichte kotsfobie teckeltje, ik kan alles hebben van ze, snot, bloed en diarree tot hun nek, ik draai er mn hand niet voor om. Maar als ze gaan overgeven vind ik vreselijk :sick:.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd envelop :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop!

Hier is zoontje ook al een paar avonden zonder eten naar bed gegaan, terwijl het normaal zo'n veelvraat is. Nouja, zo lang hij niet 's nachts wakker wordt van de honger vind ik het best. Hij heeft spekjes zat :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop! Geniet ervan met zn vieren :heart:

Wij hebben net het huis in kerst stemming gebracht, ben benieuwd wat zoon er morgen van vind.
Gefeliciteerd Envelop!
Envelop hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Elsa wordt vast een super trotse grote zus, eventjes wennen. Hoop dat met jou ook alles goed gaat.

@funnymiss ja erg he. Wat jij noemt vind ik ook geen probleem maar overgeven is echt een brug te ver. Overigens pas vanaf dat hij vaste voeding eet. Die mondjes melk teruggeven heb ik geen moeite mee. Ik kan zelf ook niet buikgriep ziek zijn. Dan krijg ik een paniekaanval boven de wc... Je begrijpt dat ik die eerste 12 weken van de zwangerschap ook als erg ontspannen heb ervaren :nope:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd envelop
Alle reacties Link kopieren
Ja teckeltje, zo herkenbaar! Die mondjes melk is inderdaad geen probleem.
Nu is mijn oudste altijd een makkelijke spuger geweest, dus dan was/is het ieder griepje raak. Ik blijf heel rustig van buiten, maar mn hart bonkt in mn keel dan. En ik wil hun ook absoluut de fobie niet aan doen, dus ik doe heel hard mn best om te doen van: 'is niet erg, kun je niks aan doen, ruim ik zo op. Ga maar lekker op de bank liggen'. Lukt vrij aardig geloof ik.
Ik kan zelf ook niet echt overgeven op een of andere manier en schiet er vreselijk van in de stress.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop! :cheer2:

Hier hebben we nog geen kerstboom staan. We wilden dat dit weekend doen, maar ik had griep dus het kwam er niet van. Dreumes is erg van het ontdekken en snapt afblijven nog niet zo goed. Dus ik denk dat het een klein boompje op tafel wordt.

Slapen gaat de laatste tijd niet super. Heel afhankelijk, zeker bij haar papa, en we liggen om de beurt naast haar om te slapen. Al twee uur. Maar met de ereader is dat ook niet zo erg. Als ze s nachts wakker wordt nemen we haar in bed. Ook al is ze al 20 maanden, ik vind dat toch een beetje spannen en slaap dan maar half. Verder mogen we niet klagen, meestal slaapt ze tussen 20 u en 7 u.

Teckel wat schrikken joh. Mijn kindje was ook te klein en die onzekerheid is zo naar. Is allemaal goed gekomen maar je gaat je toch zorgen maken als moeder.
Gefeliciteerd envelop!
funnymiss schreef:
10-12-2018 21:53
Ja teckeltje, zo herkenbaar! Die mondjes melk is inderdaad geen probleem.
Nu is mijn oudste altijd een makkelijke spuger geweest, dus dan was/is het ieder griepje raak. Ik blijf heel rustig van buiten, maar mn hart bonkt in mn keel dan. En ik wil hun ook absoluut de fobie niet aan doen, dus ik doe heel hard mn best om te doen van: 'is niet erg, kun je niks aan doen, ruim ik zo op. Ga maar lekker aop de bank liggen'. Lukt vrij aardig geloof ik.
Ik kan zelf ook niet echt overgeven op een of andere manier en schiet er vreselijk van in de stress.
Nee dat wil ik ook absoluut niet! Als m'n vriend er is roep ik hem snel. Anders echt met t klamme zweet op m'n rug en hart in m'n keel de troep opruimen... Heb nog een poos in de gehandicaptenzorg zorg (kinderen) gewerkt en daar ook behoorlijk wat meegemaakt maar helaas, de exposure therapie heeft niet geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ow en we hebben nog een 'overeenkomst' teckel. Na de groeiecho met 30 weken werd ik overgedragen aan de gynaecoloog wegens groeiachterstand van zoon, ik moest de ziektewet in en lag elke week 2 a 3 keer aan t ctg. Er werden extra echos gemaakt voor doorbloeding van placenta e.d. Met 37 weken begon hij een groeispurt te maken en mocht ik terug naar de verloskundige maar moest wel nog steeds voor extra controles naar het ziekenhuis. Mijn gevoel zei de hele tijd dat er niks aan de hand was met mijn baby, maar ik werd er vreselijk onzeker van. Uiteindelijk ben ik met 39.5 thuis bevallen van een kerngezonde zoon van 3700gram.
Niet zulke gezellige overeenkomsten funnymiss ;)
De 24ste hebben wij de groeiecho en ik hoop dat ons meisje dan gewoon haar eigen lijntje volgt. Een mooi klein mensje, net zoals haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd Envelop! Een broertje voor Elsa, een zoontje voor jullie. Wat een rijkdom. En dat Elsa nog even moet wennen, ach dat lijkt me heel normaal. Moeten jullie zelf waarschijnlijk ook :-)

Overgeven: ik vraag me af of er iemand is die daar niet een beetje onpasselijk van wordt. Ik vind het ook het meest vervelend. Gelukkig gebeurt het zelden bij zoon, alleen bij buikgriep. En vanochtend toevallig ook een beetje omdat hij hard moest hoesten direct na zijn fles.

Zoon begint steeds wat langer te slapen in de ochtend, best wel fijn. Hij is nu vaak ergens tussen half 7 en 7u wakker. Best netjes. Gisteren zelfs pas om half 8. Toen moest ik me ontzettend haasten want zoon fungeert als mijn wekker en ik had er geen rekening mee gehouden dat hij zo laat wakker zou zijn haha.

Kerstspul: wij hebben nooit een kerstboom, niet echt een goede plek voor. Dus ik versier onze haard altijd met een hulstslinger, lampjes etc. En dan nog her en der wat spul. Ga ik binnenkort maar eens van zolder halen.
Helaas heb ik momenteel een ontsteking in mijn darm, wat echt energie vreet en voor pijn en ongemak zorgt. Dus dat soort klusjes moeten even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Er is ook geen peil op te trekken, hebben we hem voor het eerst laten mee-eten met ons en ging hij pas om half zeven naar bed wordt vroeger wakker dan normaal haha.
Alle reacties Link kopieren
Van harte Envelop! Veel plezier en gezondheid gewenst voor jullie viertjes!

Teckel, spannend zeg, hopelijk is je meisje gewoon klein maar fijn ;-).

Slapen: gaat hier gelukkig meestal goed. Nu zijn gebroken nachten idd zwaarder dan de continue gebroken nachten van de eerste maanden!
happiness = reality - expectations
Vraagje over loslaten. Vandaag is papa thuis. Zoon is kennelijk niet zo happy. Veel huilen/gillen. Wil niks. Heeft zetpil gehad. Merk dat ik continue wil weten hoe 't gaat terwijl ik eigenlijk moet loslaten;papa kan dit prima. Tips?
Alle reacties Link kopieren
@teckeltje, herkenbaar hoor, ik vraag dan gewoon om de zoveel tijd hoe het gaat. Als je wil loslaten, misschien aan je man/vriend vragen of hij vandaag 2x een update wil geven? Kun jij het hopelijk in de tussentijd een beetje losten.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij werkt: Accepteren dat je het graag zou willen weten, maar ook dat het er voor jou niet makkelijker op wordt als je steeds blijft checken. Ik lees dat je het graag wilt loslaten en dat je vertrouwen hebt in je man. Dus nu echt even een tijd op iets anders concentreren en géén updates meer..
Heb een foto gekregen van knock out dreumes in de auto. Ik ga het nu loslaten en merk het wel als ik thuis kom vanavond. Kan er niks aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
11-12-2018 13:02
Heb een foto gekregen van knock out dreumes in de auto. Ik ga het nu loslaten en merk het wel als ik thuis kom vanavond. Kan er niks aan veranderen.
Dat is de juiste houding!
Gefeliciteerd Envelop!

Slapen: ik ben zo verwend met een goed doorslapende dreumes! Laatst had ze een nachtje dat ze 1x wakker werd en we daar druk mee waren. En kapot dat we waren de volgende dag, slaat nergens op haha!
Ze slaapt zo goed dat toen ik laatst een afspraak bij de ha wilde maken en de assistente zei half 9, dat ik zei noouuuu doe maar wat later 10 ofzo? Ja he mama slaapt dan ook liever lekker uit!

Maar goed ha, vandaag weer geweest ter controle of de oorontsteking weg is. Nou afgelopen dagen had ze momenten dat ze in 1x uit het niets begon te huilen; niks was goed, geen drinken, geen koekje, zelfs dr lievelingsknuffel gooide ze weg! Bleek dus wel vandaag; haar linker oor is nog steeds niet schoon na een kuur van 7 dagen antibiotica. Stond dus vanmiddag bij de apotheek voor de derde kuur in 2 maanden tijd :nooo:
Alle reacties Link kopieren
@Lavendel

Wat vervelend dat dat maar niet overgaat! Oorontsteking is zó k*t!

Mijn nichtje had ook voortdurend oorontstekingen (en dan ging dat over in een loopoor), heb eens gevraagd wat daar het beleid was..

Telkens weer bij de HA geweest en ze kreeg dan oordruppels. Paracetamol tegen de pijn. Rechtop houden en bij mama in de armen slapen bij veel pijn. Alleen douchen en niet in bad. En neusspray om de holtes open te houden..

Hoop voor jullie dat ze snel opknapt :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel, zijn buisjes een optie? Of is ze daar nog te jong voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven