Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Ik moet volgende week bij de ha zijn om te controleren of het dan echt weg is. Als dat niet het geval is dan ging hij me doorverwijzen naar de kno. Buisjes weet ik niet. Ik hoop vooralsnog dat het hierna over is.
Jeetje lavendel wat vervelend!! Hoop dat 't volgende week allemaal goed is!!
Wat naar dat het zo lang duurt Lavendel. zielig.
Alle reacties Link kopieren
Was ik dus vanochtend aan t zwemmen met Otis vind hij het opeens doodeng, heel veel huilen en aan mij vast klampen. terwijl hij het daarvoor zo leuk vond. Das toch vreemd?
Hier ook een poosje gehad Wp. Is nu weer over.
Ken ik ook in verschillende situaties WP. Mijn idee erbij.. Hoe meer je kind zijn eigen ‘ik’ ontwikkelt, hoe meer hij ook beseft dat hij niet aan jou vastzit, dat jij er niet altijd bent en dat de wereld groot is.. dus dat is eng.

Niet dwingen, maar laten zien dat het niet eng is, maar leuk!
Egopost.. hier echt een kutnacht gehad waarin niks goed was, ze wilde een hand van ons voelen en dan was het goed.. maar zodra we (zelfs na 30min) die hand weghaalden was het brullen. Bij ons in bed was het vooral lollig om mama in dr neus te knijpen en te meppen (doen weleens het spelletje 'slapen' beneden op de bank en dan mept ze me zachtjes wakker en geef ik de kieteldood).

Overdag is het een aankleefkind, wil alleen maar bij mama zitten en boekjes lezen of met mama spelen. Als ik er niet ben en ze is bij anderen is er niks aan de hand. Pfff lekkere faaaaase dit :zzz:
aankleefsjaan schreef:
12-12-2018 12:31
Egopost.. hier echt een kutnacht gehad waarin niks goed was, ze wilde een hand van ons voelen en dan was het goed.. maar zodra we (zelfs na 30min) die hand weghaalden was het brullen. Bij ons in bed was het vooral lollig om mama in dr neus te knijpen en te meppen (doen weleens het spelletje 'slapen' beneden op de bank en dan mept ze me zachtjes wakker en geef ik de kieteldood).

Overdag is het een aankleefkind, wil alleen maar bij mama zitten en boekjes lezen of met mama spelen. Als ik er niet ben en ze is bij anderen is er niks aan de hand. Pfff lekkere faaaaase dit :zzz:
Return ego post knuffel
Sjaan sterkte, dat zijn zware dagen. :hug:

Hier is 't ook zo gezellig:kies rechtsboven :thumbsup:
Kost heel erg veel moeite om meneer vrolijk te houden. Helaas zit hij niet graag op schoot. Dus loopt dan maar wat rond te huilen. Lastig.

Morgen mag ik weer werken :facepalm:
Helaas begin ik ook wel heel moe te worden vd zwangerschap.
aankleefsjaan schreef:
12-12-2018 12:31
Gevaarlijk spelletje haha!

Maar idd, wat een rotnacht zeg! Wij hebben op dit moment ook telkens weer zulke nachten, zo gek! Je zit ernaast en ze lijkt dan allang weer te slapen, maar zodra je wegsluipt en net weer in je eigen bed ligt, geeft ze weer een brul..
Hier ook nog steeds zulke nachten. Hij lijkt dan gewoon niet moe ofzo. Ik heb dus vannacht bedacht dat dat door het gebrek aan buitenspelen komt. Vandaag dus eerst vanmorgen 1.5uur buiten gewandeld en vanmiddag ruim een uur naar de speeltuin geweest. Hopelijk lost dat iets op. Dreumes vond t fantastisch in ieder geval
Misschien is het vanwege alle griepjes die nu heersen? Vannacht ook veel eruit gemoeten en vanaf 5.30 op. Op dit soort dagen zie ik een tweede kindje echt niet zitten, hoe deden we dat in die eerste maanden met zo weinig slaap??

Hier ook veel minder buiten. Wel naar een kindercafé geweest, dus daar kon ze lekker bewegen. Op de terugweg was het wel een ijspegeltje achterop de fiets :-?
Kopjethee begin door je bericht te twijfelen of je bij me in de buurt woont ;)

Het is idd koud zeg. Gelukkig is het geen strijd om jas, sjaal, wanten en mits aan/op/om te doen. Dat scheelt enorm :bonk:
Gefeliciteerd Envelop!

@ Teckeltje: hopelijk is de volgende echo weer wat beter! Schrikken zeg..

@ nachten: hier heeft dochter 3x doorgeslapen ofzo? Ze is afgelopen weekend 1 geworden en ik hoop dat de gebroken nachten binnenkort ten einde zijn. Wij hebben beiden helemaal geen zin om ‘s nachts van alles te proberen trouwens én hebben een breed bed, dus nemen dochter als ze wakker wordt bij ons en dan slapen we meestal alledrie binnen 10 min weer. :)

Een nachtfles hadden we tot een maand of 2 geleden en ook dat vond ik niet zo’n probleem, sliepen allemaal snel weer daarna.

Ik vind het zo leuk nu met dochter, ben ook superblij dat het eerste jaar achter ons ligt. 2 slaapjes vind ik nog wel beperkend, maar dat zal over niet al te lange tijd wel veranderen. Wanneer gingen ze bij jullie over op 1 slaapje?

Nog steeds geen last van de bmr, Chantilly? Hier krijgt ze hem 2 weken voordat we gaan skiën en ik twijfel of hij niet wat eerder moet. Geen zin in bijwerkingen in onze vakantie.

@ broodbeleg en kaas: hier zo’n beetje het hele assortiment van De Kleine Keuken. :) Kaas houdt ze niet echt van, maar ze jat gerust een stuk gerookte zalm van ons bijvoorbeeld. Frietjes had ik laatst een keer van de Mac gehaald en toen voor haar zoutloos gevraagd.
Ze is nog maar net 1 nu natuurlijk, dus ze moet nog even met de pot mee gaan eten. :)
@lasvegas/BMR: bij ons op het cb vroegen ze toendertijd of we nog op vakantie gingen, omdat ze de prik anders zouden geven na de vakantie. Ik zou het cb dus maar even vragen of dat bij jullie ook kan (incubatietijd kan 10-14 dagen zijn, dus dan zou je met een eventueel ziek kind van huis moeten).
@lasvegas dreumes hier ging met 13 maanden over naar 1 slaapje. En ik, ou ook vragen om uitstel van die prik. Hier probleemloos gegaan maar hoor hier en in mijn omgeving drama verhalen.
@Las Vegas, volgens mij heeft ze nog nergens last van. Nu een week geleden, dus kan nog komen. Gelukkig is ze dit weekend bij haar opa en oma en hebben wij vrij af. Mocht ze dan last krijgen, dan zijn wij niet het slachtoffer ;-) Kijk er echt naar uit! Even weg zonder dreumes.

Hier zit ze nog altijd in de fase tussen 2 en 1 slaapje. Soms lukt 1 slaapje prima, soms heeft ze er 2 nodig. Zal vast ooit gebeuren, die overstap naar 1.. Las dat de dat gemiddeld rond de 15 maanden deden.. Nou, nog 2 weken tot we dat gemiddelde hebben ;-)
@lasvegas gefeliciteerd met je dochter nog! Gaat zo snel he!
Hier is ze sinds die 11mnd prik over op 1 slaapje. Een week voor dr 1e verjaardag was dat. Zomaar zonder gedoe bleef ze sochtends langer wakker. Ik geef nu rond 11.30 vaak al de boterhammen en leg haar dan in bed. Soms trekt ze het iets langer.
Afhankelijk van hoe laat ze van het slaapje wakker wordt gaat ze na het avondeten weer naar bed. Soms uiterlijk 19.30 weer.
Vandaag al om 18u want het was een dramamiddag. Ze voelde ook flink warm, dus heb haar een zetpil gegeven en hopelijk geen gebroken nacht nu. Al moest ik haar zojuist wel weer even troosten.
Maartje2016 schreef:
12-12-2018 19:21
@lasvegas/BMR: bij ons op het cb vroegen ze toendertijd of we nog op vakantie gingen, omdat ze de prik anders zouden geven na de vakantie. Ik zou het cb dus maar even vragen of dat bij jullie ook kan (incubatietijd kan 10-14 dagen zijn, dus dan zou je met een eventueel ziek kind van huis moeten).
Ik wil hem sowieso niet verlaten, dan eerder vervroegen. :) Hij kan vanaf 1 jaar gegeven worden, dus misschien dan maar even op safe spelen en in januari al doen.

Ah gemiddeld bij 15 maanden wist ik niet, hier is ze idd voor 10:00 ‘s ochtends echt kapot, dus we gaan gewoon nog even door met 2.
Westerpaviljoen schreef:
12-12-2018 11:05
Was ik dus vanochtend aan t zwemmen met Otis vind hij het opeens doodeng, heel veel huilen en aan mij vast klampen. terwijl hij het daarvoor zo leuk vond. Das toch vreemd?
Nee hoor, heel normaal. Net als dat zoon hier eerst liggen op zijn rug in het water prima vond en het nu brullen is zodra de zwemjuf alleen al rug zegt. Komt wel weer goed. Mijne zwemt met zwemvest inmiddels gewoon rond waardoor ik er achteraan moet.
Ik vond 2 slaapjes dus echt wel relaxter trouwens dan 1 slaapje hoor. Kon ik nog wat doen in huis. Nu vouw ik 1 was en voor mn gevoel is ze dan al weer wakker.
Doen jullie huishoudelijke taken waar dreumes bij is?
Ik ben eigenlijk alleen maar met dochter bezig als ze wakker is. We doen wel samen boodschappen en ik kook, maar poetsen enzo eigenlijk alleen als ze slaapt.
Ik vind 1 slaapje juist veel fijner. Daarvoor waren slaapjes 45-90 minuten en nu 2-3 uur. Was doe ik met zoon erbij op mijn gemak, opruimen en poetsen ook.
Wij doen wel dingen samen in t huishouden. Schiet niet heel erg op, maar schiet wel beter op dan niks doen ;). Vaatwasser uitruimen, was ophangen enzo doen we samen. Maar ik ben gezegend met een dreumes die heel goed zelf kan spelen (als in een halfuur tot een uur), dus ik heb tijd zat voor het huishouden....alleen vaak geen zin in.
Hier wil dreumes géén wanten en géén muts op. Sjaal ook niet, maar die knoop ik zo vast dat hij m niet meer los kan trekken. Iemand nog tips? Want zonder wantjes gaat hij schreeuwen omdat hij koude handen heeft, maar zn wantjes blijft hij uittrekken. Zelfde verhaal geldt voor zn oren en muts.
Sinds dochter één slaapje doet slaapt ze langer (1,5-3u ipv 45min), dus ik vind het ideaal!

Ik kan redelijk wat klusjes met haar samen doen, waarbij ze me daadwerkelijk helpt door mij een aantal keer bukken te besparen. Ze ruimt met mij de vaatwasser leeg en geeft me alles aan. Ze doet dan ook haar eigen plastic spullen in een la. Ze geeft me boodschappen aan uit de boodschappentas (papa heeft ook geleerd dat je dan wel eerst de eieren uit de tas moet halen.. :hihi:) Ze brengt spullen naar de tafel als we gaan eten. Ze helpt graag met was in de machine doen of eruit halen.. en ze rukt met veel plezier de was van het rek..

Verder kan ik eigenlijk alleen met haar erbij stofzuigen. Alles wat een emmer water nodig heeft absoluut niet want dan beland er van alles in die emmer en bijv was vouwen ook niet omdat ze dan wil helpen en alles weer uitvouwt..

Maar al met al doen we redelijk wat samen en werkt t vaak ook als fijne afleiding als ze iets anders niet mag en begint te stampvoeten :thumbsup:
Dochter doet nu al een paar maanden 1 slaapje, meestal zo'n drie uurtjes. Heerlijk en echt niet dat ik die 'vrije' tijd alleen maar bezig ben met huishoudelijke taken. Dan kijk ik wat programma's terug, zit op de laptop of doe ik soms zelf ook nog wel een dutje als ik dr zin in heb! :hihi:

Verder helpt ze me met de was; was uit de machine trekken en de nieuwe erin stoppen, was in de droger stoppen, ondertussen hang ik de was op die niet in de droger gaat, vaatwasser uitruimen (verbaas me elke keer weer hoe goed ze weet waar sommige dingen thuis horen) , brengt ook spullen naar tafel voor het eten (manlief had vanavond een zeer uitgebreid assortiment aan sauzen om uit te kiezen), helpt de boodschappen opruimen (alles wordt in de koelkast gelegd), stofzuigen, wc beneden kan ik gewoon doen en boven ook dan vermaakt ze zichzelf even.

Sjaal, wanten en muts: geen probleem die trekt ze allemaal zelf ook wel aan.

Wp: hier ook periode gehad dat ze alleen maar aan het huilen was onder de douche en in bad, terwijl ze dat altijd zo leuk vond. Is nu gelukkig ook weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven