Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
funnymiss schreef:
12-12-2018 21:54
Wij doen wel dingen samen in t huishouden. Schiet niet heel erg op, maar schiet wel beter op dan niks doen ;). Vaatwasser uitruimen, was ophangen enzo doen we samen. Maar ik ben gezegend met een dreumes die heel goed zelf kan spelen (als in een halfuur tot een uur), dus ik heb tijd zat voor het huishouden....alleen vaak geen zin in.
Hier wil dreumes géén wanten en géén muts op. Sjaal ook niet, maar die knoop ik zo vast dat hij m niet meer los kan trekken. Iemand nog tips? Want zonder wantjes gaat hij schreeuwen omdat hij koude handen heeft, maar zn wantjes blijft hij uittrekken. Zelfde verhaal geldt voor zn oren en muts.
Ik heb 2 van deze mutsen in geel en blauw:

Afbeelding
Onderste stuk zit dus onder zijn jas dus krijgt hij niet af. Wantjes wil hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Top aapje! Waar kan ik die bestellen??
funnymiss schreef:
12-12-2018 23:19
Ik heb mijne van aliexpress en Wish. Had hem binnen week binnen. Weet niet of ze ook ergens in Nederland worden verkocht.

Even zoeken op baby hat lamb op aliexpress.
Wat schattig!
Jaloers op jullie lange slaapjes! Sinds zoontje naar 1 slaapje is gegaan slaapt hij nog maar 1.5 uur helaas. Mis die tijd van meerdere slaapjes echt. Ik doe trouwens alleen dingen voor mezelf tijdens dat slaapje, heb al zo weinig me time. Dus vaak boekje lezen of aan fotografie werken.
Huishouden (bed verschonen, was ophangen, wc schoonmaken) doe ik met zoontje erbij, vindt hij overigens niet altijd even leuk maar jammer dan
Grote schoonmaakdingen doet man gelukkig.

Pff was gisterenavond pas om half 12 thuis omdat ik een werkding had. Man zou zoontje vanmorgen doen maar die was opeens ziek geworden. Werd zoontje ook nog eens om 5 uur wakker. Ik ben moeeee.
Ugh herfstblaadje sterkte.

Hier slaapt zoon gemiddeld 2,5u tussen de middag. Soms slaapt ie langer soms korter. Korter is wel naar voor de rest vd middag. We lunchen meestal om 1130 en daarna slapen. Soms langer, soms korter. Op kdv 2x een uur, soms een keer 45min en keer 1,5u.
S avonds gaat ie om 19/1930 weer naar bed. Meestal sliep hij laatste weken wel tot half 8 maar nu laatste dagen eerder half 6/6u. Vinden wij wat minder.

Huishouden doe ik ook met zoon samen. Alleen dweilen en de trap stoffen en poetsen doe ik (vriend) als hij slaapt of als we samen thuis zijn. Soms helpt hij met bijv de was of de vaatwasser. Soms is hij zelf aan 't rommelen. Als hij slaapt heb ik me time. Netflix, programma's terugkijken, lezen, slapen, computeren.
funnymiss schreef:
12-12-2018 23:19

Zo’n ding heet een balaclava :-D Heel handig voor in de kou.

Ik heb oa deze: https://www.ziloen.nl/shop/baby/selana-balaclava-wol/

En deze zelf gebreid:

Afbeelding
Hier hetzelfde met het slaapje Herfstblaadje!
Toen ze nog 2 slaapjes deed waren dat er vaak 2 van 2 uur of langer. Nu met 1 slaapje hooguit 2 uurtjes.

Heb me vandaag ziekgemeld, eerste menstruatie sinds mn spiraal. Jeminee ik zal jullie de details besparen, maar toen ik terugliep van dochter naar kdv brengen voelde ik al dat ik een schone spijkerbroek aan moest doen. Had gelukkig een lange jas en zwarte broek aan.. maar poe eey!
Nog nooit eerder zo'n last gehad ermee.
Klinkt heftig aankleefsjaan!

Die mutsen/sjaals zijn echt heel schattig! Zoon laat zijn wanten heel goed aan, en zijn muts meestal ook prima op! Hij trekt zijn muts pas af als hij het warm heeft gelukkig.

@schoonmaken: De was ophangen en aanzetten etc doe ik zonder zoon, we hebben op zolder namelijk geen traphekje dus het is daar niet veilig. De was opbouwen doe ik ook alleen, zoon haalt de was liever weer uit elkaar als ik net gevouwen heb. Doekje over de tafel of stofzuigen wil hij wel mee helpen :)
Er komt als het goed is zo iemand langs die hopelijk onze nieuwe schoonmaakster wordt, dan heb ik in de tijd dat zoon slaapt weer extra me-time.

@slapen: zoon slaapt alleen nog in de middag en meestal slaapt hij tussen de 2 en 3 uur. Heerlijk vind ik die tijd alleen even!

Vandaag weer een ochtend politie agent gespeeld naar mijn idee. Gelukkig is zoon niet meer zo boos maar hij is weer álles aan het uitproberen en tot hoe ver hij kan gaan. Afleiden en met hem spelen werkt maar even en dan begint hij weer... Heb al vaak tot 10 moeten tellen vanochtend ;)
ay je geduld wordt aardig getest zo te lezen Aardbei, succes!

@poetsen: zoon wil wel meehelpen, hoef maar `stofzuiger' te zetten en hij loop naar de kast waar die staat. En als' ie eenmaal aan het stofzuigen is wordt'ie boos als ik 'm af probeer te pakken :mrgreen:. Nu nog even leren dat de stofzuigermond op de grond moet en niet in de lucht moet rondzwaaien, tegen de tv moet botsen, etc....
Verder krijg ik ook niet heel veel gedaan als hij wakker is. Als hij slaapt kan ik even relaxen en even een was aanzetten, verdere schoonmaak is hier uitbesteed ;-) (heerlijk!).

@mutsen etc: zo'n balaclava's zijn cute! En praktisch inderdaad. Sjaal wil meneer wel om maar handschoentjes vaak niet... en die krijg je ook niet zo makkelijk aan bij spartelende handjes... Dan later weer opnieuw proberen.

En sterkte Aankleefsjaan! Vervelend zeg.
happiness = reality - expectations
Ik heb meteen een vriendin gevraagd om zo'n balaclava voor zoon te haken :heart:.
Wantjes aandoen vindt hij niet leuk maar als ze aan zitten houdt ie ze wel aan.
Heb steeds 't gevoel dat 't al vrijdag is maar ik moet nog een dag werken. Stom!
Ik hoef voorlopig niet te werken. Zat nu al in ziektewet met zwangerschap en nu verlengt mijn manager mijn contract niet met een onzin reden :evil:. Lekker praktisch ook dat ie de dag na mijn uitgerekende datum afloopt.

Wantjes krijg ik al gewoon niet aan.
Wat kut aapje! :-(
GlitterCupcake schreef:
13-12-2018 15:58
Wat kut aapje! :-(
Ja mooi bagger terwijl ik in laatste beoordeling gewoon score voldoet aan verwachting kreeg. Maarja waren ze eerste zwangerschap ook al van plan maar toen kwamen mijn collega's voor me op en mocht ik blijven. Nu andere afdeling en mindere leuke collega's dus ja. En solliciteren heeft nu toch geen zin.
Zo heerlijk. Zoon heeft weer doorgeslapen van kwart over zes tot zes.

Na januari maar eens wat later op bed gaan liggen om te kijken of we dit richting zeven uur kunnen krijgen. Nu eerst de zegeningen tellen.
Kaaak wat naar Aapje!! Ga je nu ook eerder met verlof?
lola-lily schreef:
13-12-2018 16:41
Kaaak wat naar Aapje!! Ga je nu ook eerder met verlof?
Ik moet met 34 met verlof Ivm ziektewet dus dat scheelt niet. Wilde alleen na mijn verlof paar weken vakantie opnemen maarja dat is nu niet van toepassing.
1-Aapje schreef:
13-12-2018 16:27
Ja mooi bagger terwijl ik in laatste beoordeling gewoon score voldoet aan verwachting kreeg. Maarja waren ze eerste zwangerschap ook al van plan maar toen kwamen mijn collega's voor me op en mocht ik blijven. Nu andere afdeling en mindere leuke collega's dus ja. En solliciteren heeft nu toch geen zin.
Ah bah

Positieve noot; ik heb met 38 weken gesolliciteerd voor mijn huidige baan. Was geen enkel probleem.

Hoe kan het trouwens dat ze de vorige zwangerschap dit ook wilde en je nog steeds geen vast contract hebt?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Westerpaviljoen schreef:
13-12-2018 16:30
Zo heerlijk. Zoon heeft weer doorgeslapen van kwart over zes tot zes.

Na januari maar eens wat later op bed gaan liggen om te kijken of we dit richting zeven uur kunnen krijgen. Nu eerst de zegeningen tellen.
Of wachten tot maart! Dan gaat de zomertijd in, dus hoef je er zelf niks aan te doen :whistle:
Kak voor je, aapje!

Heb je niet een rechtsbijstandsverzekering die je kan inschakelen? Discriminatie rondom zwangerschap zal je wel niet kunnen bewijzen, maar je mag iemand toch ook niet ontslaan als die niet in de ziektewet zit?

Ik zou er in elk geval niet meer terug willen gaan werken, maar er dan wel een leuke ontslagvergoeding willen uitpersen (6)
He bah aapje, balen zeg.. maar zwanger solliciteren kán wel, je hoeft niet weer zo’n knakker als je huidige baas te treffen..
Kleinezon schreef:
13-12-2018 17:06
Ah bah

Positieve noot; ik heb met 38 weken gesolliciteerd voor mijn huidige baan. Was geen enkel probleem.

Hoe kan het trouwens dat ze de vorige zwangerschap dit ook wilde en je nog steeds geen vast contract hebt?
Gedetacheerd als uitzendkracht :'( . Dat mag 5,5 jaar zonder vast contract.
Maartje2016 schreef:
13-12-2018 17:26
Kak voor je, aapje!

Heb je niet een rechtsbijstandsverzekering die je kan inschakelen? Discriminatie rondom zwangerschap zal je wel niet kunnen bewijzen, maar je mag iemand toch ook niet ontslaan als die niet in de ziektewet zit?

Ik zou er in elk geval niet meer terug willen gaan werken, maar er dan wel een leuke ontslagvergoeding willen uitpersen (6)
Contract niet verlengen mag zonder opgave van reden. Krijg wel transitievergoeding.
-Dudette- schreef:
13-12-2018 17:41
He bah aapje, balen zeg.. maar zwanger solliciteren kán wel, je hoeft niet weer zo’n knakker als je huidige baas te treffen..
Het is meer dat ik pas over 6 maanden dan begin. Vacatures nu vragen vaak om andere begindata.
Wat vervelend aapje!!! Niet leuk!! Het mag inderdaad zonder opgaaf van reden, maar het 'stinkt' wel een beetje natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven