Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Lief van jullie dankjewel. Ben weer een beetje mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Fijn teckel!
Teckel ik hoop dat ze snel de groei in gaat zetten! Wel fijn dat verloskundige gelijk mee kijkt met de resultaten van de pretecho.

Hier staat de boom ook... wauw en mooi was de reactie. Tot nu toe blijft ze er redelijk vanaf. Ballen waren al plastic vanwege een hond en een kat.
De kerststal is echter een ander verhaal. Al die diertjes er in... sjaap en paard(ezel) en dan ook nog een baby...
Als ik kerstliedjes aan zet wordt ze eerst even boos. Piet! Piet! Staat ze dan...
Tja, hoe leg je dat uit, dat hij weer naar huis is...
Grappig dat bij jullie de ezel een paard is. Hier zegt het paard juist iiiiii-aaaa! :D
Haha hier zeggen de meeste dieren 'Wafwaf!' :-D
Hier zeggen ze allemaal boeeee :applause:
In de categorie dreumesen doen gedrag van hun ouders na: zoon klimt op de bank, trekt fleecedekentje van mij af en gaat er zelf onder zitten. Pakt vervolgens papa's mobiel en gaat daar op zitten rommelen. Zegt papa: kijk hij doet z'n moeder na. Op de bank, onder een dekentje met haar mobiel. :facepalm: :rolling:
@duddette in nl krijg je, zover ik weet, ook geen advies over wat kinderen wel/niet mogen eten. Wij zijn echter naar een diëtist gegaan op aanraden van de allergoloog ivm haar allergieën.

@teckel, wat schrikken van de echo... Hoop dat het allemaal meevalt.

Wat heerlijk dat je dreumes je zo nadoet, echte smeltmomemten vind ik dat.

Gister bij zwager stond een kerstboom daar heeft ze wel even aangezeten en tegen de ballen aangeslagen maar het viel mee.

@vriendschappen, hier gelukkig geen vriendschappen gesneuveld door het moederschap maar wel minder contact met sommige vrienden, gelukkig lijkt iedereen daar begrip voor te hebben. Ik vind het zelf ook wel fijn om een avond af te spreken met vrienden en het niet over kinderen te hebben.
He wat schrikken Teckel! Hopelijk loopt het allemaal los en zet ze een fijne groeispurt in de komende dagen..

Envelop, hoe gaat het daar? Nog niet bevallen? ;-)

@ Kaas, dochter vindt af en toe een blokje heel erg lekker ( zijn we achtergekomen tijdens Sinterklaasavond), maar op brood blieft ze geen plakken kaas, kipfilet, ham oid. Alles moet lekker smeerbaar zijn, al vond ze vruchtenhagel gister wel de bom.

Ze eet gewoon met ons mee, wat inhoudt dat ze soms wel wat zout en suiker binnenkrijgt. Ik kook over het algemeen zoutloos, maar ik merk wel dat ik wat makkelijker word in heel veel zaken mbt eten.

Hier hebben we de prikken achter de rug en ik ben gewoon aan het wachten op tekenen van bijwerkingen ;-) Maar tot nu toe lijkt ze zich prima te voelen, al is ze wel erg vaak moe. Van 1 slaapje weer terug naar 2. Ze is wel flink gegroeid.. Vandaar dat ik allemaal nieuwe kleding moest kopen ;-)

De kerstboom staat sinds woensdagavond en behalve een 'waaaaaaaaauw' op donderdagochtend heeft ze er niet naar omgekeken. De onderste takken heb ik nog leeggelaten, want is op kruip/stahoogte. Die ga ik nog vullen met wat plastic ballen.
Al met al valt het me mee, haar neefje van 2,5 had er meer moeite mee ;-)
De boom staat. En dreumes vindt 't prachtig. Blijft er overaegend van af. Soms kan ie zich niet inhouden maar luistert wel als ik zeg dat 't niet mag. En doet dan z'n handjes op z'n rug en gaat zo staan kijken naar de boom.
Ik heb net de boom gezet en dreumes en papa zijn nu onderweg naar huis, ben benieuwd!
Zo 1 uur heen naar amsterdam en 1 uur terug voor de gstar sample sale en behalve huilen op de terugweg heeft kind zich eigenlijk best goed gedragen. Heb m net n compliment gegeven.
Wij hadden zwager en schoonzus over de vloer dit weekend. Zij hebben een kindje dat maar 2 weken scheelt met onze zoon en we staan echt lijnrecht tegenover elkaar wat de opvoeding betreft. Zij geven enorm veel cadeaus, kind eet niet zo gezond, mag naar bed wanneer hij wil, tv wanneer hij wil, zeker 2 keer per maand een weekend uit logeren. Begon al toen de kinderen klein waren, zo vonden zij mij maar een hippie met m’n draagzak en zelfgemaakte hapjes. Ik laat het allemaal maar gaan, hun kind, hun opvoeding tenslotte. Maar het is het enige neefje van onze zoon en ben benieuwd hoe het gaat als de kinderen ouder worden.
lola-lily schreef:
09-12-2018 17:28
Wij hadden zwager en schoonzus over de vloer dit weekend. Zij hebben een kindje dat maar 2 weken scheelt met onze zoon en we staan echt lijnrecht tegenover elkaar wat de opvoeding betreft. Zij geven enorm veel cadeaus, kind eet niet zo gezond, mag naar bed wanneer hij wil, tv wanneer hij wil, zeker 2 keer per maand een weekend uit logeren. Begon al toen de kinderen klein waren, zo vonden zij mij maar een hippie met m’n draagzak en zelfgemaakte hapjes. Ik laat het allemaal maar gaan, hun kind, hun opvoeding tenslotte. Maar het is het enige neefje van onze zoon en ben benieuwd hoe het gaat als de kinderen ouder worden.
Zoon en ik staan aan jouw kant in ieder geval:-)
lola-lily schreef:
Ow mijn schoonzus en ik verschillen ook als dag en nacht. Kind hoorde in de kinderwagen dus draagzak moest ze niet aan denken etc.
Oh, ik en mijn zusje hebben ook een totaal andere opvoedstijl. Zij houdt enorm vast aan regelmaat en structuur bijvoorbeeld, ik kijk daar niet zo nauw naar. Het grappige is dat we toch geregeld op hetzelfde punt uitkomen, alleen niet perse tegelijkertijd, omdat het dan toch iets anders blijkt te werken dan gedacht.
lola-lily schreef:
...Maar het is het enige neefje van onze zoon en ben benieuwd hoe het gaat als de kinderen ouder worden.
Ik loop daar nu enorm tegenaan met dochter en nichtje. Mijn dochter begint nu dus te vragen waarom nichtje "dit en dat en alles" wel "altijd" mag en zo onwijs veel van "vul maar in welk kleurig duur plastic speelgoed" heeft en regelmatig krijgt etc. Meestal kom ik nog wel weg met een goed antwoord dat zo uitgebreid is dat ze uit concentratieverlies de helft niet hoort of zoiets, maar ik denk wel dat dit meer en meer gaat spelen en ik op een gegeven moment ook niet meer weet wat ik er nog mee moet behalve zeggen dat nichtje echt een vervelend verwend nest is....
Mijn standaard antwoord als kleuter vraagt waarom vriendinnetje/nichtje/dreumes-broertje dit of dat wel mag/krijgt/heeft en zij niet: Omdat jij en ......(naam dreumes).... allebei krijgen wat jullie nodig hebben, plus al een hoop extra. En wat jij nodig hebt is niet altijd hetzelfde als ....(naam vriendinnetje/nichtje/dreumes).....
Daarmee stoot ik niemand voor het hoofd. En het is ook gewoon zo. Als dreumes nieuwe schoenen krijgt omdat hij eruit gegroeid is heeft hij ze nodig en zij niet. Als zij een nieuwe schooltas krijgt omdat de rits kapot is, heeft zij een tas nodig en dreumes niet. Simpel zat
Wp, wat een held die otis! Ik laat zoonlief thuis voor elke shoptrip die langer dan 30 min duurt. Hij doet het prima hoor maar ik wil gewoon shoppen zonder elke 2 min afgeleid te worden.

@opvoedingsverschillen. Ik vind het soms besf lastig, uitleggen waarom wij X zus of zo doen zonder iemand het gevoel te geven dat ze bekritiseerd worden.

Wat en hoe doen jullie met de kids en oud en nieuw? Wij krijgen vrienden over de vloer. Ik wil zoon (voor het eerst) bij oma laten logeren, mijn man wil dat nog niet.
Vorig jaar hebben we zoon meegenomen naar opa en oma en in de kinderwagen laten slapen.

Dit jaar gaan we naar vrienden en ben van plan wat later aan te sluiten zodat zoon eerst kan slapen en buggy mee te nemen zodat hij daar kan slapen. Ergens anders in bed leggen durf ik niet aan met onze nachtbraker dus vandaar de buggy mee.
Wij hebben in onze vriendengroep ook mensen die hun kinderen op een hele andere manier opvoeden als wij en weer andere vrienden. Ik denk het er mijne over en zeg er verder niks over. Ieder zijn eigen ding, zij zullen ook vast iets over mijn manier van opvoeden vinden.

Ik ben zaterdag weer een keer met vriendinnen uiteten en op stap geweest. Was 4.30 uur toen ik in bed lag, gister een rustig dagje gehad dus :) zoon is gelukkig weer helemaal opgeknapt.
Wij ontvluchten altijd de stad ivm hond met extreme vuurwerkangst. Zijn dan meestal met schoonfamilie. Best saai, al jaren op rij op deze manier. Volgend jaar ga ik denk ik wel de kinderen en hond uit logeren proberen te doen, zodat we weer een keertje naar een feestje kunnen.

@kashri waarom wil je man niet dat je zoon uit logeren gaat?
Oh wacht, oud en nieuw. Wij willen zoon met o&n niet weg brengen. Blijven thuis en paar vrienden met kinderen komen ook naar ons. Kindjes kunnen dan lekker boven slapen en wij beneden een klein feestje bouwen :)

Waarom wil man niet dat zoon uit logeren gaat? Omdat het de eerste keer logeren is?
Das een goed idee voor volgend jaar aardbei. Hoef ik alleen de hond uit te besteden :whistle:
Hier loop ik ng niet echt aan tegen verschilende ideeen in opvoeding, maar ik denk dat de kinderen daar nog wat te klein voor zijn in mijn omgeving.

Dochter van een vriendin is net 6 maanden, dochterzelf is 14 maanden. Haar neefje is 2,5 jaar maar die krijgt een zelfde soort opvoeding als dochter.

Naar mijn idee is er niet 1 bepaalde opvoeding het beste, het zal aan het kind liggen, maar ook aan de ouders. Ik vond dragen bijvoorbeeld vreselijk, daar waar een ander ermee weg loopt. Dochter vond het ook niet wat. Mogelijk dat bij de volgende het totaal anders aanpakken, als blijkt dat deze baby wel gebaad is bij dragen. Idem met (waar) slapen, wanneer hapjes, welke hapjes etc.
Wat voor het ene stel niet werkt, zal voor het andere stel wel werken. Ik ga er vanuit dat ouders doen wat zij denken dat het beste is.

@ Oud&Nieuw, wij gaan altijd naar familie/schoonfamilie. Dochter heeft vorig jaar lekker geslapen bij mijn ouders, wij zijn daar ook gebleven. Dit jaar gaan we naar mijn schoonouders en zal ze daar ook slapen. Kans bestaat dat we haar dan daar laten liggen en zelf naar huis gaan ( 5 minuten lopen). Zien we op dat moment wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven