Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Wij hebben maar een tuin van 25 vierkante meter maar (en daar ga ik nog heel blij mee zijn hoop ik) op 10 meter van mijn huis zit een schoolplein!
Speeltuin zit hier ook op de hoek. Superfijn inderdaad wp! Met dreumes ook heel handig, net een verlenging van onze tuin....althans zo voelt het.
Nadeel vind ik dat alle vriendjes en vriendinnetjes van onze oudste constant bij ons aanbellen voor plassen, dorst, speelgoed lenen enz.
-Dudette- schreef:
21-02-2019 10:23
Wij eten geen pizza meer met dochter erbij. In het begin was ze tevreden met een korstje, maar dat smaakte al gauw naar méér. Dus nu halen we de pizza pas als zij in bed ligt, en kunnen we rustig eten.

Hoe reageren jullie kindjes op pittig eten? Bij ons is het erg grappig.. Dochter vind het lekker, maar klaagt altijd wel als ze een goede hap met spicy eten genomen heeft.. dan kijkt ze me zielig aan.. en neemt weer een hap :proud: ik zorg altijd voor voldoende komkommer en bijv witte rijst ernáást, maar ik vind t ook wel heel fijn als ze er een beetje aan gewend is en t lekker vindt!
Hier hetzelfde. Al kook ik wel erg gematigd pittig sinds zoon er is. Maar hij lijkt het best lekker te vinden!
Ik woon in een appartement, dus hier geen tuin. In het weekend gaan we lekker naar buiten naar het bos of het park of de speeltuin. Deze zomer gaan we lekker lang naar mijn ouders die op het platteland wonen. Zij hebben een trampoline waar hij nu al graag op speelt, maar springen gaat nog niet. Ik denk dat dat deze zomer wel moet gaan lukken, kijk er nu al naar uit om lekker samen te springen.
Kind vond de kinderpizza niet lekker. Mama wel.

Volgende keer paprika ipv champignon en pita ipv wrap
Hier wordt graag in de zandbak gespeeld. Glijbaan in de speeltuin om de hoek vindt ze ook geweldig.
Helaas weinig van t weer gezien, dochter heeft een dubbele oorontsteking. Vanmiddag 1,5 uur bij de huisartsenpost gezeten. Hopelijk slaat de kuur snel aan.
rosings schreef:
24-02-2019 19:02

Oh en andere kaas, of geraspte mozzarella ipv plakjes
Beterschap Naniene.

Wij hebben zelf pizzas gemaakt. Dat vond hij helemaal de bomb. Maar de pizza zelf vond hij maar zo zo. Oh en hij eet dus ook gorgonzola. Bizar.
Morgen eten we maar weer doperwten. Daar wordt ie zo gelukkig van.

Zoon vindt het echt geweldig, helpen en snoepen in de keuken. Dus ga opdracht geven aan vriend (of opa) om een learning tower te maken.
Rozetje staat op het ikea krukje.
rosings schreef:
24-02-2019 20:20
Rozetje staat op het ikea krukje.
Gaat dat goed, zonder ombouw? Zoon is nogal ehhh wild en onhandig to put it mildly.
Thanks teckel ze lijkt wat op te knappen.

Dochter staat hier ook zonder ombouw ofzo op de IKEA kruk. Gaat prima, maar zij is wel een redelijk rustig meisje.
Ze is idd vrij rustig, maar ik heb haar ook al vanaf ze kan kruipen geleerd hoe ze van dingen af moet klimmen. (Achterstevoren, voetjes eerst)
rosings schreef:
25-02-2019 21:16
Ze is idd vrij rustig, maar ik heb haar ook al vanaf ze kan kruipen geleerd hoe ze van dingen af moet klimmen. (Achterstevoren, voetjes eerst)
Ja dat hebben wij idd ook gedaan. Maar ik zie hem dus in zijn enthousiasme als hij iets wil pakken vh aanrecht pardoes dat krukje afstappen... Omdat hij dan vergeten is dat hij op een krukje staat en niet op de grond. Nouja krukje komt woensdag met m'n moeder mee deze kant op. Eerst maar eens kijken hoe het gaat voor we er een ombouw omheen maken.

Vandaag weer 'samen' gekookt. Zoon op de triptrap. En hoewel dat ging is dat echt hoog om van te vallen en staat hij dan ook te hoog om dingen te doen ah aanrecht. Hij vond het wel super leuk en elke keer als ik de gehaktballen ging controleren klom hij enthousiast weer op de triptrap om mee te kijken. Teleurgesteld dat ik dan na 2 sec alweer klaar was. Al met al was koken vandaag zowaar ontspannen ipv gek makend met huilende dreumes aan been, kasten open getrokken, overal pannen en lepels en bakvormpjes of droge pasta. Enige jammere was dat dreumes de paneermeel in handen kreeg. Dat mocht papa opruimen toen ie thuis kwam want mama met dikke pens lag toen uit te puffen op de bank.
rosings schreef:
24-02-2019 19:02

Ik wil binnenkort deze eens proberen. Zijn kant en klare plakjes.

https://www.koopmans.com/product/italiaans-pizzadeeg/
Teckeltje88 schreef:
25-02-2019 21:24
Maar ik zie hem dus in zijn enthousiasme als hij iets wil pakken vh aanrecht pardoes dat krukje afstappen... Omdat hij dan vergeten is dat hij op een krukje staat en niet op de grond.
Exact wat er hier vorige week gebeurde. Ze kan heel goed van dingen af klimmen, maar ze was compleet vergeten dat ze op dat krukje stond. Dat was geen leuke val :cry: het krukje gebruik ik pas weer als er een ombouw op zit..
-Dudette- schreef:
26-02-2019 06:44
Exact wat er hier vorige week gebeurde. Ze kan heel goed van dingen af klimmen, maar ze was compleet vergeten dat ze op dat krukje stond. Dat was geen leuke val :cry: het krukje gebruik ik pas weer als er een ombouw op zit..
Oh zie je wel. Ook hier gaat die ombouw er dus op. Hoe gaat het met je dochter? Kan me voorstellen dat ze lelijk gevallen is idd...
Ze viel gelukkig eerst op haar bips, toen door op haar achterhoofd. Ze moest héél hard huilen, maar was daarna wel snel getroost.. dus het was voornamelijk schrik, bij haar en bij mij.. brrr, niet meer aan denken :-|
Ik kook elke dag ook met dreumes maar dan zet ik hem op het aanrecht, vind dat echt heel leuk om te doen.
Kan ik met dochter echt niet doen, die valt of pakt dingen die ze niet mag pakken of zet de waterkoker aan of maakt alles nat... en als ik met hete pannen in de weer ben, zou ik het al helemáál niet aandurven!
-Dudette- schreef:
26-02-2019 08:15
Kan ik met dochter echt niet doen, die valt of pakt dingen die ze niet mag pakken of zet de waterkoker aan of maakt alles nat... en als ik met hete pannen in de weer ben, zou ik het al helemáál niet aandurven!
Same. Een keer gedaan. Heeft 10 jaar van m'n leven gekost.
Gelukkig viel de schade vd val verder mee en was het meer de schrik.
Dat klinkt wel heel gezellig, zo samen koken WP! Durf ik met onze dreumes ook niet aan, hij wil aan alle knopjes zitten en overal in roeren en omgieten. Je kunt 'm dus wel lang vermaken door 'm met wat plastic bekertjes bij de kraan te zetten (denk dat we dus ook maar dat ikea-hack-krukje gaan doen :-D ). Alleen doet'ie aan tafel dus ook wat hij aan de wasbak doet: water van 't ene bakje in 't andere bakje gieten. Dus ook vol in z'n kommetje eten... :bonk:

Verder hier een fase van eenkennigheid, alles is mama, papa is maar stom, wordt letterlijk weggeduwd. Ik dacht dat dat wel een beetje klaar was nu hij richting peuter gaat ?!? Of is dit een voorproefje van de peuter-pubertijd :sarcastic: ? Wat doen jullie in zo'n situatie, wil 'm niet altijd maar op z'n wenken bedienen en vind 't sneu voor partner, maar het is soms echt krijsen als ik alleen maar even naar het toilet ga....
happiness = reality - expectations
Whoopsadaisies schreef:
26-02-2019 09:16

Verder hier een fase van eenkennigheid, alles is mama, papa is maar stom, wordt letterlijk weggeduwd. Ik dacht dat dat wel een beetje klaar was nu hij richting peuter gaat ?!? Of is dit een voorproefje van de peuter-pubertijd :sarcastic: ? Wat doen jullie in zo'n situatie, wil 'm niet altijd maar op z'n wenken bedienen en vind 't sneu voor partner, maar het is soms echt krijsen als ik alleen maar even naar het toilet ga....
Ik hoor het wel vaker. Denk dat het heel erg per kind verschilt.

Niet specifiek op één persoon gericht qua eenkenningheid, maar ik zie ook heel veel verschil tussen de kinderen in onze vriendengroep. Vrienden van ons hebben echt kids (3 en 5) die aan hun been plakken en achter pa of ma schuilen. Ik krijg daar al jeuk van als ik erna kijk en ouders doen echt wel hun best ze af en toe de wereld in te sturen. Onze dochter blijft vaak een kwartiertje ofzo tegen me aanstaan beetje observeren en gaat daarna dr gang. Zij heeft tot nu toe nog geen voorkeur gehad voor één van ons.

Hier wordt ze over 2 weken 2 jaar, gisteren was ik in de voortuin aan het werk/kletsen met buuf en zij vertrok zo het naastgelegen bos in op dr fietsen. Geloof niet dat ik dr ook maar één keer om heb zien kijken en brullen toen ik dr kwam halen om weer wat meer richting huis te gaan. Raar kind.
Mijn keukenblad is eigenlijk vrij onhandig ingericht, met drie stukken werkblad
(werkblad, kookplaat, werkblad, kraan, werkblad)

Rozetje staat in het hoekje rechts daar is ook een muur dus daar kan ze niet van t krukje af, ik sta in het midden links van de kraan, aan haar kant zijn verder geen knopjes of aparaten ofzo dus dat is wel handig.

Maar meestal speelt ze gewoon of gaat ze vast aan tafel zitten, als ze daar jengeld leg ik er wat speelgoed bij.

Ik had gisteravond een etentje van het werk, Rozetje was niet helemaal lekker en heeft lekker met de oppas geknuffeld, zo fijn dat ze dat goed vind, ze was wel heel blij toen ik thuis kwam :)
Dochter hier wordt tweekennig (bestaat dat?). Ze is vooral erg leuk en gezellig als partner en ik samen thuis zijn. Zodra een van de twee weg is (maakt niet uit wie), wordt ze drakerig en huilerig en zeurderig. Hopen dat dat snel ook weer voorbij gaat. Ik heb deze week vakantie en vrouw volgende week. Dat zijn leuke dagen zo o_o.

Voor het ikea krukje ombouw moest ik even googlen. Heb ik nog nooit gezien! Ziet er wel veilig uit zo inderdaad! Ga ik onthouden! Kan niet wachten tot ze zelfstandig staat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven