Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hier krijgt ze nog 1 fles per dag, ‘s avonds. ‘S ochtends ontbijten we met brood idd. Ze drinkt overal alleen water, vaak uit rietjesbeker of flesje (want lekker makkelijk). Ze kan al eeuwen uit een bekertje drinken, dus ik zie de noodzaak niet zo om dat extra te gaan oefenen, geeft alleen maar meer troep gok ik. ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo. Ben twee dagen met m thuis gebleven maar hij wordt weer een beetje de oude gelukkig.

Alleen nu zit ik te hoesten maar dat kan ook van t sporten van gisteren komen.....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie melk verhalen! Ontbijr op bed is klaar hebben we besloten. Melk bij het ontbijt nu dus. Op een beetje gemopper bij het wakker worden na, gaat dat prima :)!
Tot wanneer kan je een potje geven als avondeten? Logisch antwoord is: zolang als ze het accepteert, maar op de potjes staat bv 15+ Rozetje is nu 19 maanden, is zo'n potje dan nog voldoende? 1x in de week hebben we hier Pizza/Potje op het menu staan en dat wil ik eigenlijk nog wel even zo houden :)
Alle reacties Link kopieren
wat ik gisteren nou weer had:

Hij was de hele dag aan het jengelen en huilen. Ik was blij toen mijn vrouw thuis kwam. Wat bleek nou: hij had honger maar wilde niet eten. Dus zij zette m voor juf roos en propte er onderhand een omelet in en mijnheer was binnen 5 minuten weer zijn vrolijke zelf.
Suikerwafel schreef:
21-02-2019 09:05
Dank voor jullie melk verhalen! Ontbijr op bed is klaar hebben we besloten. Melk bij het ontbijt nu dus. Op een beetje gemopper bij het wakker worden na, gaat dat prima :)!
En werd ze wel wakker om 5u? En toen weer gaan slapen of hoe ging het? Ben benieuwd!
rosings schreef:
21-02-2019 09:21
Tot wanneer kan je een potje geven als avondeten? Logisch antwoord is: zolang als ze het accepteert, maar op de potjes staat bv 15+ Rozetje is nu 19 maanden, is zo'n potje dan nog voldoende? 1x in de week hebben we hier Pizza/Potje op het menu staan en dat wil ik eigenlijk nog wel even zo houden :)
Volgens mij is dat prima hoor. Althans ik vind het prima haha. Zoon accepteert het hier steeds minder als hij alleen eet/als wij niet mee eten. Wat ik ook wel regelmatig doe is extra koken en in de vriezer doen. Dan heb je een gewone maaltijd klaar. Vergelijkbaar met potje alleen bepaal je dan zelf hoeveel het is.
Teckeltje88 schreef:
21-02-2019 09:45
Volgens mij is dat prima hoor. Althans ik vind het prima haha. Zoon accepteert het hier steeds minder als hij alleen eet/als wij niet mee eten. Wat ik ook wel regelmatig doe is extra koken en in de vriezer doen. Dan heb je een gewone maaltijd klaar. Vergelijkbaar met potje alleen bepaal je dan zelf hoeveel het is.
dat doe ik inderdaad ook, maar dat eet ik dan meestal zelf ook :) dat is de tweede makkelijke avond in de week :)
Vanaf welke leeftijd mogen ze pizza :) krijgt ze d'r eigen pizza. :) Doe ik nu niet, te zout, te veel toevoegingen enzo.

gisteravond waren we uit eten, sushi, toen heeft ze ook genoeg zout binnen gekregen voor een hele maand ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel persoonlijk Rosings.. als jouw dochter het graag eet en daarmee dan ook genoeg gegeten heeft, waarom niet? Het is maar 1x per week..
rosings schreef:
21-02-2019 09:49
dat doe ik inderdaad ook, maar dat eet ik dan meestal zelf ook :) dat is de tweede makkelijke avond in de week :)
Vanaf welke leeftijd mogen ze pizza :) krijgt ze d'r eigen pizza. :) Doe ik nu niet, te zout, te veel toevoegingen enzo.

gisteravond waren we uit eten, sushi, toen heeft ze ook genoeg zout binnen gekregen voor een hele maand ongeveer.
Ik eet zelf dus niet graag uit de vriezer.... :facepalm:

Minder makkelijk, maar als je zelf pizza maakt met zelfgemaakte tomatensaus en wat mozzarella lijkt me daar niks mis mee! Ik denk dat wij dat dit weekend eens gaan proberen :idee:
Teckeltje88 schreef:
21-02-2019 10:01
Ik eet zelf dus niet graag uit de vriezer.... :facepalm:

Minder makkelijk, maar als je zelf pizza maakt met zelfgemaakte tomatensaus en wat mozzarella lijkt me daar niks mis mee! Ik denk dat wij dat dit weekend eens gaan proberen :idee:
Dat gaat het doel van makkelijk wel een beetje voorbij ja :) al kan ik misschien een keer op een vrije dag kleine kinder pizzatjes maken en invriezen voor rozetje
rosings schreef:
21-02-2019 10:16
Dat gaat het doel van makkelijk wel een beetje voorbij ja :) al kan ik misschien een keer op een vrije dag kleine kinder pizzatjes maken en invriezen voor rozetje
Dat is echt een super goed idee. Ga ik ook doen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wij eten geen pizza meer met dochter erbij. In het begin was ze tevreden met een korstje, maar dat smaakte al gauw naar méér. Dus nu halen we de pizza pas als zij in bed ligt, en kunnen we rustig eten.

Hoe reageren jullie kindjes op pittig eten? Bij ons is het erg grappig.. Dochter vind het lekker, maar klaagt altijd wel als ze een goede hap met spicy eten genomen heeft.. dan kijkt ze me zielig aan.. en neemt weer een hap :proud: ik zorg altijd voor voldoende komkommer en bijv witte rijst ernáást, maar ik vind t ook wel heel fijn als ze er een beetje aan gewend is en t lekker vindt!
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
21-02-2019 10:16
Dat gaat het doel van makkelijk wel een beetje voorbij ja :) al kan ik misschien een keer op een vrije dag kleine kinder pizzatjes maken en invriezen voor rozetje
Briljant! Dat ga ik ook doen :idee:
Een half volkoren pitabroodje, gezeefde tomaat, en dan chamignons, groente en mozzerella, dan ben je er al toch?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
21-02-2019 09:43
En werd ze wel wakker om 5u? En toen weer gaan slapen of hoe ging het? Ben benieuwd!
Ja precies dat! Wakker rond 5.30, niet gereageerd ... en een kwartiertje later of iets sliep ze weer tot 7.30, zowel gisteren als vandaag. Hopelijk blijft dat zo. Gisteren toen ze daarna wakker werd was ze heel driftig tot ze de fles beneden eindelijk kreeg. Vanmorgen was ze een beetje aan het sputteren. Ik denk dat het even een patroondoorbreking is.
Oh wat fijn Suikerwafel!

En Rosings, briljant idee van die pizzaatjes invriezen!!
Heel chill suiker, dat ze het zo goed oppakte. En 's morgens was ze lekker hangry dus haha. Gaat ook over hoor :)
Zoon wacht nu keurig op z'n melk en brood.

Waar spelen jullie dreumesen mee buiten? Zoon is zo gek op buiten zijn, wil eens zien of ik hem nog wat kan bieden buiten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 'n grote glijbaan in de tuin met daaronder een zandbak.. Word veel bij gespeeld. Stoepkrijt vind ze ook heel leuk.. Of met takken rondsjouwen..
Alle reacties Link kopieren
Schommel in de tuin en met de konijnen! Verder zetten ze haar op de opvang op een kleed met van alles. Maar ik vraag me af hoe dan, want hier gaat ze de hele tuin door en gooit ze alles weg en keihard op de grond. Ook tijd voor vieswordt en magstukbroekjes denk ik ...?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze weer verder gaat slapen Suikerwafel!

Onze tuin is nog heel saai, ligt nog aardig overhoop, moet nog het een en ander aan gebeuren. We hebben een schommel aan de boom hangen, en verder loopt zoon graag rondjes door de tuin :facepalm: of we geven hem een balletje en hij speelt daarmee. Ik heb ook een loopfietsje staan waar hij mee kan oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de zandbak, allerlei voertuigen (loopauto, karretje om te duwen enz), stoepkrijt en de glijbaan populair bij dreumes. Schommel wil hij niet, driewieler ook niet. Samen met zn zus op de trampoline vindt hij ook leuk. En hij is gek op bellen blazen....ofja dat ik blaas en hij ze kapot slaat
Thnx voor de reacties. Wij hebben ook zandbak en kleine glijbaan. Die zijn idd favoriet. En de watertafel maar die doen we nu nog niet. Hij kan steeds beter even alleen in de tuin spelen. Heerlijk is dat.
Ga vd zomer nog wel eens kijken naar allerhande voertuigen voor in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog geen tuin :cry: als ik dat van jullie lees, ben ik zo jaloers! We gaan er deze lente mee aan de slag, maar voordat het een interessante tuin geworden is, zijn we wel even verder..
Alle reacties Link kopieren
Dudette: die van ons stelt ook nog niet veel voor. Zo rot soms, zeker als het lekker weer is. Staat hier ook in het voorjaar op het programma! Voor onze verjaardagen allemaal intratuinbonnen gevraagd en gekregen :)! Maar omdat wij altijd al mannen vragen voor het boren van gaatjes ed, durven we niet zo goed te beginnen aan de tuin. Ik wil een grasveld, maar het is nu een tegeltuin. Ik wil potjes aan de muur en een hangschommel voor onszelf. Allemaal van die dingen waar we iemand bij nodig hebben ... Of ik ga op kluscursus ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven