Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 17:14
Volgens mij had ik nog niet eerder meegeschreven. Mijn dochter is 17 maanden en waar ze altijd zo lief en vrolijk was, is dat de laatste twee weken omgeslagen. Veel huilen, alles is “Neeeeeeeee” en “Daaaaaaddddddddyyyy” oef! Iemand een idee hoe lang deze sprong duurt?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 28 februari 2019 om 19:58

zaterdag 2 maart 2019 om 06:59
Baggal en Sweet. Ik wilde eerst nee zeggen maar een paar dagen later... verschrikkelijk. Ik ben niet zo van de 'sprongen' om het zo maar te zeggen mare tja volgens mij is t er wel echt een.
Inderdaad wat Sweet zegt ze schreeuwt om grenzen zo voelt t ook voor mij. Gaat gepaard met veel gebrul. En ze wil alleen maar mama. Ze wil de hele dag alleen maar Nijntje kijken. Even afkicken na een week ziek zijn. Hopelijk snel doorheen..
Moet wel zeggen antibioticakuur nog steeds niet helemaal voorbij, komen vier tanden door en volgens mij pikt ze ook aardig wat op van mijn zwangerschap. Wie weet dat t meespeelt, het zal me niet verbazen.
Inderdaad wat Sweet zegt ze schreeuwt om grenzen zo voelt t ook voor mij. Gaat gepaard met veel gebrul. En ze wil alleen maar mama. Ze wil de hele dag alleen maar Nijntje kijken. Even afkicken na een week ziek zijn. Hopelijk snel doorheen..
Moet wel zeggen antibioticakuur nog steeds niet helemaal voorbij, komen vier tanden door en volgens mij pikt ze ook aardig wat op van mijn zwangerschap. Wie weet dat t meespeelt, het zal me niet verbazen.
zaterdag 2 maart 2019 om 12:14
Oef Naniene, dat afkicken na het ziek zijn.. ik zie er nu al tegenop. Nee, niet meer de hele dag tv kijken, niet meer alleen dingen eten die je lekker vindt en niet meer bij papa en mama in bed..
Dochter herhaalt nu trouwens mijn ‘nee’ op precies dezelfde toon, das best confronterend om jezelf zo te horen
Dochter herhaalt nu trouwens mijn ‘nee’ op precies dezelfde toon, das best confronterend om jezelf zo te horen

zaterdag 2 maart 2019 om 13:53
Sweet en Naniene: Ik heb precies hetzelfde, alleen in mijn geval schreeuwt dochter om mijn man en zet ze het ook echt op een brullen als hij het ook maar waagt om de kamer te verlaten. Ze is morgen precies 17 maanden en wat vroeger leuken activiteiten waren: samen in bad, samen een verhaaltje lezen en plaatjes kijken is nu een strijd geworden. Ik probeer het los te laten, maar dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.
Dudette: mijn dochter zegt "nooo" op zo'n keurig Britse toon ha-ha-ha-ha. Little madame. De laatste dagen ging het overigens wel iets beter hier: ik heb 2 nachten redelijk kunnen slapen. De weken daarvoor chronisch slaapgebrek (en dat terwijl ze zo'n goede slaper was). Veder krijgt ze ook tandjes dus dat ze af en toe de bokkenpruik op heeft snap ik.
Dudette: mijn dochter zegt "nooo" op zo'n keurig Britse toon ha-ha-ha-ha. Little madame. De laatste dagen ging het overigens wel iets beter hier: ik heb 2 nachten redelijk kunnen slapen. De weken daarvoor chronisch slaapgebrek (en dat terwijl ze zo'n goede slaper was). Veder krijgt ze ook tandjes dus dat ze af en toe de bokkenpruik op heeft snap ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zaterdag 2 maart 2019 om 19:39

zaterdag 2 maart 2019 om 20:07
Op de trip trap zonder de baby inzet?
Over algemeen is zoon hier nog vrij koddig en luistert wel redelijk. Soms bij uit de auto stappen wil hij wegrennen en dat is heel vervelend en gevaarlijk. En met mijn dikke buik ook heel onhandig allemaal.
En omdat ik die lange dagen met zoon (als hij 6uwakker wordt) slecht trek mag hij dan half uur juf roos in bed kijken. Maar als dat dus niet het geval is (want later wakker of naar opvang oid) dan is het dra-ma.
Over algemeen is zoon hier nog vrij koddig en luistert wel redelijk. Soms bij uit de auto stappen wil hij wegrennen en dat is heel vervelend en gevaarlijk. En met mijn dikke buik ook heel onhandig allemaal.
En omdat ik die lange dagen met zoon (als hij 6uwakker wordt) slecht trek mag hij dan half uur juf roos in bed kijken. Maar als dat dus niet het geval is (want later wakker of naar opvang oid) dan is het dra-ma.

zaterdag 2 maart 2019 om 20:21

zaterdag 2 maart 2019 om 20:23
Hmmm ze zit al zonder. Hier zit zoon er nog wel in. En wat wil ze dan wel? Op een gewone stoel? Of voor tv eten?
Is haar alternatief zo erg dat je er een strijd van wil maken? Dan denk ik doorzetten. Gewoon met de rest wel aan tafel. Zij moet ophaar stoel wil ze er ook bij. Anders niet. Dat zou iig bij dreumes hier heel goed werken. Maar die doet alles voor eten...
Is haar alternatief zo erg dat je er een strijd van wil maken? Dan denk ik doorzetten. Gewoon met de rest wel aan tafel. Zij moet ophaar stoel wil ze er ook bij. Anders niet. Dat zou iig bij dreumes hier heel goed werken. Maar die doet alles voor eten...

zaterdag 2 maart 2019 om 20:30
Ja ik ben ook van het consequent zijn. Maar ze is een slechte eter.. daarom vind ik het lastiger. Ik heb niet het idee dat het haar veel doet als ze niks krijgt dan. Ze wil alleen bij mij op schoot maar wil natuurlijk ook zelf gewoon eten. Een gewone stoel is wellicht ook wel interessant maar dat wil ik niet dus denk dat we maar even moeten doorbijten.

zaterdag 2 maart 2019 om 21:42
Hier ook drama om de tripptrapp gehad. Dreumes ging echt in de ankers zodra hij erin moest en werd zo boos als ik dan toch doorzette, dat hij met stoel en al achterover viel.
Ik heb het toen losgelaten.....eten kun je in je stoel en anders eet je maar niet. Valt niet mee, maar na 3 dagen was het over.
Nu gaf ik voor mn eigen gemoedsrust dan vullende en gezonde tussendoortjes, want tussendoortjes eten we hier aan de salontafel. Dus hij kreeg banaan en aardbeien met pudding, ipv een appel. En ipv een koekje kreeg hij smiddags dan meloen met ham en crackers met kaas. Doe ik nu nog bij slecht eten fases.
Ik heb het toen losgelaten.....eten kun je in je stoel en anders eet je maar niet. Valt niet mee, maar na 3 dagen was het over.
Nu gaf ik voor mn eigen gemoedsrust dan vullende en gezonde tussendoortjes, want tussendoortjes eten we hier aan de salontafel. Dus hij kreeg banaan en aardbeien met pudding, ipv een appel. En ipv een koekje kreeg hij smiddags dan meloen met ham en crackers met kaas. Doe ik nu nog bij slecht eten fases.
zondag 3 maart 2019 om 04:50
Hoe gek het ook klinkt, ik was woensdag blij te horen dat hij het ‘gedrag’ op het kdv ook vertoonde. Daar zijn ze de strijd ook aangegaan, met als gevolg driekwartier af en aan brullen op aan tafel. Zoon eet prima, wilde alleen geen smeerkaas op brood maar direct ‘zoetigheid’. Op het kdv hanteren ze de regel eerst een boterham hartig (en korsten moeten dan ook op, anders tweede boterham ook hartig), daarna een boterham zoet. Na driekwartier koos zoon toch maar eieren voor zijn geld en at hij de boterham op. Daarna had hij zowaar nog twee ‘lekkere’ boterhammen op. Zoon slaapt ook in ene weer meer, toch ook teken van sprong in ontwikkeling. Jammer dat oei ik groei deze sprongen niet meer beschrijft...
Hier heeft zoon ook wel wat veranderingen doorgemaakt laatste tijd. Al een ruime twee maanden af en aan verkouden en soms weer koorts, last van oren, vier kiezen doorgekomen en 8 weken geleden een zusje gekregen. Dus naast dat zijn innerlijke wereld op zijn kop staat, staat de buitenwereld ook wel wat op zijn kop. Gelukkig is hij heel lief voor zijn zusje en kijkt hij altijd erg ‘verliefd’ naar haar. Bizar om te zien hoe hij op haar gelijk vanaf eerste moment reageert en naar haar kijkt ten opzichte van hoe hij naar andermans baby kijkt. Alsof ze toch aanvoelen dat dit bij het gezin hoort
.
Overigens zorgt zo’n jong zusje, (oud zwangerschaps)hormonen, etc. er bij mij ook voor dat mijn lontje soms wat korter is en ik zijn drein-buien niet altijd even goed aan kan... Maar sleutelwoord blijft inderdaad consequent zijn. En aangezien zoon eten als Hoofd Hobby heeft, maakt het hier niet zoveel uit als hij door zijn buien eens een keer niet zoveel eet. Mama gaat namelijk niet driekwartier proberen een boterham erin te krijgen, hier zou ik hem gewoon uit de stoel halen en hem het maar laten bekijken
...
Hier heeft zoon ook wel wat veranderingen doorgemaakt laatste tijd. Al een ruime twee maanden af en aan verkouden en soms weer koorts, last van oren, vier kiezen doorgekomen en 8 weken geleden een zusje gekregen. Dus naast dat zijn innerlijke wereld op zijn kop staat, staat de buitenwereld ook wel wat op zijn kop. Gelukkig is hij heel lief voor zijn zusje en kijkt hij altijd erg ‘verliefd’ naar haar. Bizar om te zien hoe hij op haar gelijk vanaf eerste moment reageert en naar haar kijkt ten opzichte van hoe hij naar andermans baby kijkt. Alsof ze toch aanvoelen dat dit bij het gezin hoort

Overigens zorgt zo’n jong zusje, (oud zwangerschaps)hormonen, etc. er bij mij ook voor dat mijn lontje soms wat korter is en ik zijn drein-buien niet altijd even goed aan kan... Maar sleutelwoord blijft inderdaad consequent zijn. En aangezien zoon eten als Hoofd Hobby heeft, maakt het hier niet zoveel uit als hij door zijn buien eens een keer niet zoveel eet. Mama gaat namelijk niet driekwartier proberen een boterham erin te krijgen, hier zou ik hem gewoon uit de stoel halen en hem het maar laten bekijken
zondag 3 maart 2019 om 08:22
Hier eet ze ook slecht hoor.. Als 't aan jongste ligt eet ze alleen nog maar 'koek en sjola'... Fruit krijg ik er altijd nog wel in maar ontbijt, lunch en avondeten zij drama.. Na 2 happen vind ze dat ze klaar is. Ik probeer dat los te laten maar vind dat soms wel lastig. Zelf een eetstoornis gehad en wil zo ontzettend graag dat mijn kinderen wel een gezonde relatie met eten krijgen.
(overigens vind ik het kdv ook wel wat rigide met eerst hartig, dan zoet, tenzij korsten niet op dan weer hartig.. Alsof een wurm van 1,5 al oorzaak-gevolg snapt.. Maar goed, dat is een andere discussie)
(overigens vind ik het kdv ook wel wat rigide met eerst hartig, dan zoet, tenzij korsten niet op dan weer hartig.. Alsof een wurm van 1,5 al oorzaak-gevolg snapt.. Maar goed, dat is een andere discussie)
zondag 3 maart 2019 om 09:04
Sweet: Begrijp heel goed dat je het ergens wel fijn vindt dat hij op het KDV ook de strijd aanging. Dat had ik ook - zo van: het ligt in ieder geval niet helemaal aan mij dat ze zo doet. Ik ben hier niet moeilijk als het gaat om eten. Mijn dochter is vrij slank (25% curve) en is doorgaans een goede eter. Afgelopen week had ik ook een kort lontje hoewel ik meestal heel geduldig ben. Maar na 2,5 week chronisch slaapgebrek en strijd werd het met ook te veel. Ik was maandag -met een heleboel gezeur- eerder weggegaan van werk om mijn dochter met mijn man samen naar de HA te brengen en daar wees ze me af, dreinde ze en was ze gewoon even heel erg vervelend. Zo zelfs dat andere mensen er wat van zeiden. 's Avonds weigerde in bad te gaan en zette ze het op een brullen en tandenpoetsen wilde ze ook niet (en daar ben ik heel erg strikt in) - toen had ik het ook even gehad hoor en heb ik mijn man haar de avondfles laten geven. Omdat ik nooit met een vervelend gevoel naar bed wil gaan voor ons beiden heb ik nog wel een Peppa Pig opgezet. Dat is nl. wel een dingetje bij ons: we willen wel dat ze zoveel mogelijk in harmonie naar bed gaat. Vriendinnen verklaren mij voor gek, maar ik kan mijn dochter ook nooit laten doorhalen 's nachts oid.
Gek genoeg had ik gister een super dag met haar, ze was enorm vrolijk en aanhankelijk en ik had echt het gevoel mijn meisje "terug" te hebben. Er is hoop...
Gek genoeg had ik gister een super dag met haar, ze was enorm vrolijk en aanhankelijk en ik had echt het gevoel mijn meisje "terug" te hebben. Er is hoop...
zondag 3 maart 2019 om 11:27
Lastig die buien inderdaad! Zoon wilde van de week Savonds ook niet eten. Heel hard brullen. We mogen hem ook absoluut niet helpen met eten. We negeerden zijn gehuil maar en uiteindelijk at hij in ieder geval een paar happen of soms wel goed. We zijn gisteravond uit eten geweest en daar ging het eten echt super goed.
Vanochtend uit geslapen tot 8 uur!
Vanochtend uit geslapen tot 8 uur!

zondag 3 maart 2019 om 11:34
Hier hetzelfde hoor westerpaviljoen, dan slaapt zoontje weer een week tot 7 uur uit, dan is het opeens weer 6 uur.
En anderhalf uur overdag is netjes toch? Dat slaapt zoontje vanaf dat hij 1 jaar werd. Als hij maar vrolijk is!
Hier (even afkloppen) zelden drama's met eten, zoontje eet altijd alsof hij uitgehongerd is en lust alles (behalve rauwe groenten zoals komkommer en paprika, en pizza). Soms is er we eens een dag dat hij geen avondeten wil maar daar doen we dan verder niet moeilijk over, hij heeft spekkies zat. Overigens vraagt hij wel de hele dag om koek en 'ata' (chocoladepasta) maar dat krijgt hij lang niet altijd en dan doet hij ook niet lang moelijk.
Hoe doen jullie het met zoet beleg? Zoontje krijgt gemiddeld 1 zoete boterham per dag, maar zou het liefst elke boterham zoet willen. Weet niet hoe streng ik erin moet zijn. Verder krijgt hij niet supervaak koekjes oid.
En anderhalf uur overdag is netjes toch? Dat slaapt zoontje vanaf dat hij 1 jaar werd. Als hij maar vrolijk is!
Hier (even afkloppen) zelden drama's met eten, zoontje eet altijd alsof hij uitgehongerd is en lust alles (behalve rauwe groenten zoals komkommer en paprika, en pizza). Soms is er we eens een dag dat hij geen avondeten wil maar daar doen we dan verder niet moeilijk over, hij heeft spekkies zat. Overigens vraagt hij wel de hele dag om koek en 'ata' (chocoladepasta) maar dat krijgt hij lang niet altijd en dan doet hij ook niet lang moelijk.
Hoe doen jullie het met zoet beleg? Zoontje krijgt gemiddeld 1 zoete boterham per dag, maar zou het liefst elke boterham zoet willen. Weet niet hoe streng ik erin moet zijn. Verder krijgt hij niet supervaak koekjes oid.
zondag 3 maart 2019 om 11:40
Oh ik zit maar een beetje te zeiken joh:-)Herfstblaadje89 schreef: ↑03-03-2019 11:34Hier hetzelfde hoor westerpaviljoen, dan slaapt zoontje weer een week tot 7 uur uit, dan is het opeens weer 6 uur.
Vanochtend met zoon gaan zwemmen en vanmiddag ga ik met m hardlopen. Hij heeft al 3 boterhammen op.
Neem vandaag twee jongens uit de straat mee naar feyenoord en die zijn helemaal in alle staten. Zo schattig.
zondag 3 maart 2019 om 11:41
Ik ben met broodbeleg eigenlijk niet zo streng, ze mag kiezen uit vlees/kaas/jam/pindakaas/appelstroop en wisselt dat zelf af. Op zondag mag ze nutella, andere dagen niet.
Als ik vind dat ze te vaak hetzelfde beleg kiest, zet ik het een keertje niet op tafel. Dochter is nog makkelijk te foppen met dingen die er ‘niet zijn’..
Als ik vind dat ze te vaak hetzelfde beleg kiest, zet ik het een keertje niet op tafel. Dochter is nog makkelijk te foppen met dingen die er ‘niet zijn’..

zondag 3 maart 2019 om 12:55
Wij mogen ook absoluut niet meer helpen met eten. Mijn hemel, drama als ik ook maar met de lepel (per ongeluk) in de buurt van z'n bord kom... Maar vervolgens dus ook frustie worden als ie de laatste beetjes eten niet uit z'n bordje krijgt. Zal mama even helpen schat? Neeeeeeeee wèèèh. Oké.... Chill out. Zoon eet hier gelukkig dus wel goed,over algemeen als het maar is wat wij eten. Dus we scheppen ook eerst voor onszelf op en dan voor dreumes. Wat we de laatste tijd ook regelmatig doen (omdat hij dan al erge honger heeft) is zorgen dat de groente (hier favo sperzieboon, wortel, doperwt of broccoli) al eerder klaar hebben. Zoon kijkt dan tv op de bank en krijgt dan bakje groente. Eet ie met gemak 150gr groente weg. Wat ie dan aan tafel nog eet is bonus. Vaak als hij het vlees/vis/vervanger ziet wil hij z'n groente niet meer, terwijl hij ze dus wel lekker vindt. Ach zo vind je elke keer iets wat werkt en dan over 2 weken werkt het weer niet en moet je weer wat r anders verzinnen.
Hij is dit weekend uit logeren. Ik ben inmiddels 40.2 maar voel in de verste verte niks wat op een naderende bevalling lijkt. Zucht.
Hij is dit weekend uit logeren. Ik ben inmiddels 40.2 maar voel in de verste verte niks wat op een naderende bevalling lijkt. Zucht.