Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En is het volgende een fase:?

Otis (als er mensen op bezoek komen of kinderen) gaat de hele dag alleen maar aan mama hangen terwijl als hij alleen is alle kanten op gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan een fase zijn idd
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
22-04-2019 20:14
Ja, kan een fase zijn idd
KAN? DUS HIJ KAN OOK DE REST VAN ZIJN LEVEN EEN BANGE WEZEN BLIJVEN? ALARMMODUS.

De caps lock was een grapje.
Hebben wij hier ook een poosje gehad. Soms nog in 't begin. Gaat ook weer over. Althans hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Krul, zoon weer beter? Hopelijk wel lekkere paasdagen kunnen hebben.

Rosing, beetje laat maar ik zou er ook geen aandacht aan geven. Hoe pak rozetje het tot nu toe op?

En wat leuk die taalontwikkeling bij de kleintjes! Hier hoorde ik vandaag voor het eerst 'mama' .. ons kleintje is ook flink aan het uitbreiden en oefenen. Kan nu denk ik een stuk of 6 woordjes herkennen. Lopen begint te komen, als ze niet oplet dan loopt ze vrij soepel weg. Als ze weet dat ze alleen loopt, dan valt ze haha

We zijn lekker paar dagen weggeweest. En nu is ze een weekje bij mij, geen kdv maar samen vakantie. Over een paar weken heeft ze dat met mn vriend.
Ben wel aan het kijken wat we allemaal kunnen gaan doen! Ben nog een beetje beperkt door de hernia, dus tillen is geen optie. Iemand nog ideeen?
Een baksteen is nooit alleen
Over de poes: ik heb haar er niet meer over gehoord. Denk ik. Soms klinkt bus/poes/poets allemaal hetzelfde.

@wp; rozetje is hier nu ook ineens wat meer de kat uit de boom aan het kijken bij andere mensen. Is vast een fase.

Ze is alweer 21 maanden. bijna een peuter, zo groot!
Gata zo hard he Rosings! En idd zo groot. Zoon zit in 92. Bij jou dus ook woorden die meerdere betekenissen hebben? Hier bijv 'ije' is snijden, glijden, ijsje en eieren. Het is soms even zoeken wat hij bedoelt ;)

@ananee lastig zeg met je rug. Kun je wel lopen? Want ik dacht aan bijv kinderboerderij en dreumes in de wagen. Daarna ergens koffie met een taartje? Idem met het bos. Of als 't nog mooi weer is spelen op een strandje in de buurt? Emmertje en schep mee en dreumes vermaakt zich wel. Kun je picnicken.
Bibliotheek vind onze dreumes ook altijd leuk. Of gaan zwemmen maar daarbij moet je natuurlijk ook wel tillen. Maar dat moet met nagenoeg alles met een dreumes.
Binnenspeeltuin? Naar een museum. Of dierentuin.
Geniet van jullie vakantie saampjes!
Ik was vandaag met rozetje trouwens naar een speelparadijs. Superchill bij zulk mooi weer, ik heb niet meer dan 7 kindjes geteld alles bij elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Leuke dingen ondernomen met het goede weer lees ik!

Ananee, lief dat je het vraagt. Zoon is helaas nog steeds niet beter en ik heb moeten werken met Pasen...
Temp schommelde de afgelopen dagen tussen 37.8 en het hoogst 40.3 O_o Maar hij drinkt goed en speelt ook, eten ook wel maar wel minder.
Wel bij huisarts geweest die constateerde dat het viraal is en dus kunnen we verder niks dan gewoon uitzieken he...
Ben nu wel 2 dagen vrij dus alle tijd voor hem.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Teckel: duurt nog eventjes, 1-1,5 maand nog, maar wellicht voelt ze het wel aan. Er zijn ook veel veranderingen voor haar op het moment. Ze slaapt sinds kort op haar nieuwe kamer, er komen weer extra spulletjes in huis, vrouw is veel thuis wat ze ook niet gewend is ... Ik vertrouw er maar op dat het over gaat! In de straat is ook iemand bevallen en zij heeft een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd. Die hoor ik nu veel krijsen/huilen, waarschijnlijk ook de veranderingen, we bereiden ons vast voor ...

Verder: kapotte knieen van het kruipen, dus loopt mevrouw nu op handen en voeten. Ze is aan het evolueren ;). Kniebeschermers wil ik niet aan, het kind moet gewoon gaan lopen, maar ze durft het niet. Ze gebruikt wel alles als loopwagentje, dus ze wil wel ;).
Ze slaapt ook weer extreem veel (wat is nieuw...) maar dat zal wel door de hitte komen.
@suiker rond die termijn hadden wij dar hier ook. Overigens is dreumes hier niet meer of minder gaan krijsen sinds komst vd baby.

@krul vervelend dat zoon nog ziek is. Beterschap.

Dreumes heeft vannacht gespookt. Blegh. Sinds kort hebben we de babyfoon niet meer bij dreumes maar op onze kamer voor baby. Maar met als gevolg dat vriend dreumes niet hoort. Dus dat ik dat dan maar weer doe, maar ik doe ook de baby.
En we hebben mega veel was omdat we weekend weg zijn geweest en dat moet ik ook doen. Ugh even een baaldag.
Rozetje had vandaag voor de eerste keer een poepexplosie die de luier niet aankon, langs de beentjes, in de slaapzak... vieze bedoening.

Schijnt dan toch, want die lieve lieve rozetje doet dat soort dingen gewoon op de opvang! Hoezee!

Verder had ik nog een vraag maar ik ben hem weer vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Pfff.... ok we zijn verpest met onze schone slaapster. Al 4 dagen van 19 tot minstens 8.
Maar gisteren hadden we 'vrienden' over de vloer. Afspraak was (volgens mij, maar ik heb de date niet gemaakt) dat ze direct na het eten weg zouden gaan. Een heel lang verhaal vol irritaties aan mijn kant verder lag ukje heeeeeel veeeeeel later in bed dan 19u want slapen als er visite is doet ze niet. Kind was compleet over de top hysterisch.
Ze sliep toen wel rap. Zelf kon ik de slaap niet vatten, moest ook echt bekomen van de invasie.
En sinds half 3 (zelf sliep ik toen net een half uur) is ukje compleet wakker en nog steeds hysterisch druk.
Spelen wil ze niet, flesjes gaan op maar helpen niet om te slapen, rondjes lopen helpt deze keer ook niet, er naast zitten/liggen op slaapkamer niet, in de houdgreep niet... wat doen jullie op die momenten? (Behalve blij zijn dat je jouw kind anders opvoedt :P )
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Oh Ananee, wat een hel van een nacht. Is ze uiteindelijk nog gaan slapen?
Als dit bij ons gebeurd (niet vaak gelukkig), is tot nu toe een boekje lezen op eigen kamer en een extra flesje eigenlijk altijd de oplossing. Verder zou ik ook alle dingen proberen die jij ook al opnoemt. Andere dingen die misschien nog zouden kunnen helpen: dochter bij jullie in bed, stuk rijden met de auto, in bad? Ik zou op zo'n moment alles proberen denk ik, pfff. Bovenstaande opties zijn voor ons niet allemaal een optie, maar lees ze op andere plekken wel terug.

Hier eet dochter al dagen slecht, met gisteren als hoogtepunt alleen wat fruit en een halve pannenkoek. Niks voor haar, ze eet altijd makkelijk en veel. Zelfs haar favoriete yoghurt wilde ze niet. Werd er al wat geïrriteerd van, dacht dat we in het dreumes wil niets eten tijdperk aanbeland waren. Blijkt ze ziek :facepalm: Sorry kind!
Maar voor de toekomst: hoe gaan jullie er mee om als dreumes niets wil eten? Hoeveel dingen bied je aan die ze misschien wel wil, of is het met de pot mee eten en anders pech? Dochter is nu net 14 maanden trouwens, dus heel veel besef over eetregels is er nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Als jongste zo overprikkeld is dat ze niet meer kan en wil slapen nemen we haar tussenin.. 1x uit pure wanhoop (flesje, tussenin, spelen, tv etc werkte allemaal niet) een paracetamol gegeven en toen viel ze alsnog in slaap.

Qua eten zet ik haar 3x op 'n dag eten voor.. 2 of 3 tussendoortjes.. Eet ze niet, eet ze niet. (kost me wel moeite om dat los te laten hoor) Heeft ze heel de dag nog niks gegeten doe ik wel extra kwark als toetje. Eet ze dat óók niet dan ben ik maar gewoon blij dat ze in ieder geval gedronken heeft. En als ze dat ook slecht heeft gedaan, wat tegenwoordig voorkomt, dan lig ik me de halve nacht af te vragen hoe ik het beter aan kan pakken ;-)
Nu ziet onze jongste er wel goed doorvoed uit dus heb niet het idee dat ze iets tekort komt ;-)
@ananee andere tips dan al gegeven zijn heb ik niet.
Hier sliep zoon nooit als ik hem bij ons in bed nam maar vannacht uit pure wanhoop weer gedaan en verrek, het werkte. Niet dat ik nou echt het geslapen maar hij iig wel. En de baby ook. Ik ben een wrak. Zoon heeft hoge koorts maar oogt verder niet ziek. Dusssss wat zal het zijn...

@maisnon ons kind eet over 't algemeen ook goed. Als hij niet eet is er eiglk altijd wel wat. Dus of tanden of ziek oid. Ik heb dus geleerd het los te laten. Hij eet wel wat hij nodig heeft en als hij 's avonds een keer niet eet wordt hij er niet wakker van of eerder wakker. Verder is hij niet mager oid en groeit hij als kool dus 't zal wel loslopen.

En sinds gisteren drinkt hii uit een gewone beker. Alsof 't niks is. Alsof hij dat altijd al zo gedaan heeft. En ik me maar druk maken wanneer we van die rietjes beker af kunnen. Wanneer leer ik nu eens me niet zo druk te maken en dat alles vanzelf wel op z'n pootjes terecht komt...
Ananee: weinig tips. Maar maak t niet te gezellig want met 14 maanden weten ze heel goed wat ze doen ;). Meer dan troosten terugleggen en weer gaan doen wij meestal niet. Ik doe geen oog dicht met haar in bed.

Over eten: hier wordt gegeten wat de pot schaft. Of ze eet niet en dat gebeurt hier echt meer dan regelmatig. Ik kan dat nu gelukkig goed loslaten maar vond ik in het begin ook lastig. Iedereen zei wordt wel beter met een paar weken maar ze is nu 21 maanden en nee hoor :p. Ach ze doet t verder prima en ze slaapt gewoon door s nachts dus echt honger heeft ze dan blijkbaar niet. We eten hier gewoon 3 maaltijden en dan 2 tussendoortje (sochtends fruit en smiddags iets anders).

Enne beterschap voor je kleintje maisnon
Naniene, ik sta er hetzelfde in. Ik bepaal wat hij eet, hij mag zelf bepalen hoeveel hij eet. Tot nog toe eet hij goed, maar er zijn natuurlijk ook dingen die hij niet lekker vindt. Hij is pas 17 maanden, dus grote kans dat dat nog wel gaat komen. Ik was echt een moeilijke eter als kind.
Alle reacties Link kopieren
Hier is er eindelijk gelopen en we hebben m ingeschreven op een basisschool.

Voor de rest gaat alles wel ok. En ja hij ontwikkelt wat meer humeur.
Alle reacties Link kopieren
Oh meer zieken zo te lezen.
Zoon is er ook nog steeds niet helemaal bovenop... zelfs een andere kuur voorgeschreven omdat hij gister plots onder de uitslag zat...
Hopelijk nu geen gekke dingen.

Verder is zoon mopperig en schreeuwerig en niet gezellig en hangt constant aan mn benen...


De nachten... zijn hier ook niet echt om over naar huis te schrijven. Maar dat is dankzij het ziek zijn.
Zoon beland al 1,5 week begin van de nacht of eind van de nacht in ons bed of zijn bed wordt verplaatst naar onze kamer...
Het wordt allemaal vanzelf beter he :frusty:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle etens-ervaringen. Juist omdat dochter hier altijd goed eet was ik een beetje zoekende naar hoe hier mee om te gaan (op het moment dat ze niet ziek is dan). Maar Teckel, ik denk dat het bij ons ook zo is: als ze niet eet, dan is ze ziek. Daar moet ik nog even op leren vertrouwen :-) En dochter is het prototype Hollands Welvaren, dus ik maak me niet per se zorgen over een dag wat minder eten.

Krul, strekte met zoon! Hoop dat deze antibiotica wel zijn werk doet.
Dochter hier nu ook aan een kuurtje: koorts en een ontstoken wond op haar hand. Hoop dat het helpt, ze kan hier ook alleen maar mopperen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, het is dus gewoon doorgaan. Gelukkig hoeft vriend op deze manier niet te sporten, hij loopt de marathon met haar op die avonden haha. Uiteindelijk is ze in de ochtend, wanneer we normaal opstaan, weer in slaap gevallen. Gistermiddag was alles weer als vanouds.
Haar in bed nemen hebben we gedaan, dat was spelen. En niet zo zachtjes ook.
Autorijden is hier een straf, vindt ze helemaal niets aan ook al zit ze recht op en kan ze naar buiten kijken. We zijn er dan ook nog niet over uit wat we met de vakantie gaan doen.. lang reizen is geen optie. Ik wil graag naar Zuid-Europa maar ik denk dat we dat nog een jaartje gaan uitstellen.

Naniene, ze is bijna 13 maanden en het is al een paar maanden duidelijk dat ze heel goed weet wat ze doet. Ik geniet er wel van om te zien hoe meer en meer ze doorheeft. En aan ons om daar goed mee om te gaan ;)

Ach Krul, je zoon kwakkelt wel veel he.. naar! Hoop dat het weer beter gaat.

Maisnon, vervelend die ontstoken wond! Hoop dat de kuur zn werk doet!
EN wbt eten...hier eet ze ook goed.. veel bij een sprong en weinig bij tandjes/ziek. Maar ik moet zeggen dat ik het ook nog vaak vergeet als ze weinig eet dat er wel weer eens een paar mindere dagen mbt gezondheid aan zitten te komen.

Gisteren op het terras was het even wennen dat mevrouwtje loopt... ze klom echt bij iedereen op schoot en vertelde hele verhalen. Lopend is ze nu sneller dan kruipen, dus ik moet ook weer gaan hardlopen oid om haar op tijd te kunnen grijpen haha
Een baksteen is nooit alleen
Mag ik hier ook meeschrijven? Mijn kleine boefje is in maart 1 geworden!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd toeffie en welkom!

Ananee klopt zoon krijgt bijna geen rust wat dat betreft. Ziek zijn en dan gaat het weer 2-3weken goed en dan pikt hij weer iets op en beginnen we weer va voor af aan.
1 stapje vooruit is dat zoon vannacht op eigen kamer in eigen bed heeft geslapen. Wel een uur gespookt maar toen tot 6.30 geslapen.


Oh wat eten betreft. Zoon eet ook echt super hoor (in de niet zieke periodes) dus als hij minder eet is het dus ook omdat hij dat ziek is of gaat worden.
Wat ik doe is het allemaal aanbieden gedurende de dag (ontbijt, tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten, toetje) en wil hij niet dan niet.
Als hij het avondeten niet pakt dan biedt ik nog een halve boterham aan en toetje en wil hij dat niet dan volgende dag beter (wel nog een avondfles)

En zodra er gegooid of geklierd gaat worden met eten en hij er niet mee stopt is het ook klaar :A:

Zoon is slaap aan het inhalen, hij slaapt al bijna 2uur
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
30-04-2019 10:52
Mag ik hier ook meeschrijven? Mijn kleine boefje is in maart 1 geworden!
Nee!

(grapje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven