Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
maandag 5 augustus 2019 om 14:42
Wij zijn 3 weken geleden overgestapt van Nutrilon 4 naar Kruidvatmelk 4. Heeeeel veel goedkoper, net zo goed en gaat er net zo makkelijk bij uk in.
De papfles is dan 210ml lekker warm kraanwater, 6 schepjes melk en 5 van die schepjes olvarit 12 granen. Slaapt ze goed op. Overdag krijgt ze bekers, tenzij ze echt niet wilt drinken... dan maar een fles. Nachtrust is belangrijker dan meerdere keren opstaan omdat ze dorst heeft.
De papfles is dan 210ml lekker warm kraanwater, 6 schepjes melk en 5 van die schepjes olvarit 12 granen. Slaapt ze goed op. Overdag krijgt ze bekers, tenzij ze echt niet wilt drinken... dan maar een fles. Nachtrust is belangrijker dan meerdere keren opstaan omdat ze dorst heeft.
Een baksteen is nooit alleen

maandag 5 augustus 2019 om 14:43
Ja, inclusief de onze tot een maand geleden hoor.Morgenstond_ schreef: ↑05-08-2019 14:10Lasvegas, dat doen we inderdaad overdag. Dat gaat zo-zo. Yoghurt eet hij gelukkig wel graag. Ik ben vooral op zoek naar wat te doen 's nachts. Ik probeer hem overdag echt genoeg/veel eten te geven, maar 's nachts drinkt dreumes ook echt nog veel borst. Het zou deels gewenning kunnen zijn, maar volgens mij zijn er hier meer dreumessen met een nachtfles.

Ik had alleen bij dochter sterk het idee dat het gewenning was, ze werd wakker rond dat wij naar bed gingen, wilde dan bij ons in bed en direct daar ook een fles. Wij sliepen daar steeds slechter van en hebben toen geprobeerd of het lukte om haar in haar eigen bedje de hele nacht door te laten slapen met behulp van de 5-minuten methode. En dat ging supereasy, we hebben haar heel duidelijk gezegd steeds dat ze een heel lekker eigen bedje heeft en daar nu in ging slapen en al met al zijn we 2 nachten bezig geweest. Was absoluut niet lang huilen trouwens, maar wel dat ze meerdere keren wakker werd en we er even heen moesten voor een knuffel.
Sindsdien slaapt ze door, helaas dus wel tot 5:45

En omdat dochter genoeg reserves heeft, vind ik het wel fijn dat ie eraf is.

maandag 5 augustus 2019 om 16:24
Hoe oud is jouw dreumes lasvegas? Sorry dat ik zo binnen kom denderen in dit topic trouwens 
Mijn dreumes gaat dat nog echt niet accepteren en raakt geheid over z'n toeren. Ik denk dat hij nog net te jong is, want bij de oudste ben ik rond 1.5 jaar langzaam met de nachtvoedingen gestopt en dat begreep hij toen wel. Die had ook wat meer reserves, haha.
Ik vraag me af of helemaal stoppen met borstvoeding helpt. Misschien "moet" ik wel als ik hem ook "normaal" op bed wil kunnen leggen. Dat doet man nu altijd, maar die moet na de vakantie ook weer avonddiensten draaien. Bij een tweede kindje merk ik toch dat het makkelijker is om voor mezelf te kiezen

Mijn dreumes gaat dat nog echt niet accepteren en raakt geheid over z'n toeren. Ik denk dat hij nog net te jong is, want bij de oudste ben ik rond 1.5 jaar langzaam met de nachtvoedingen gestopt en dat begreep hij toen wel. Die had ook wat meer reserves, haha.
Ik vraag me af of helemaal stoppen met borstvoeding helpt. Misschien "moet" ik wel als ik hem ook "normaal" op bed wil kunnen leggen. Dat doet man nu altijd, maar die moet na de vakantie ook weer avonddiensten draaien. Bij een tweede kindje merk ik toch dat het makkelijker is om voor mezelf te kiezen

maandag 5 augustus 2019 om 17:47
Ik ben juist bij de tweede langer doorgegaan met bv dan bij de eerste. Het ging in eerste instantie sneller om bv dan fles te geven in de nacht, dus hebben we elke halfslachtige poging vrij snel opgegeven. Totdat ze met bijna een jaar zelf niet meer bij mij wilde drinken en wel aan de fles bij man, dus toen zijn we gelijk maar geswitched.
maandag 5 augustus 2019 om 19:35
Leuk om weer zoveel van jullie te lezen!
Telefoon, afstandsbediening, dvd speler, stereo installatie, alles met knopjes en lichtjes is interessant.
Maar ik wil niet dat hij er aan komt dus leren af te blijven.
Dat lukt aardig moet ik zeggen!
Zoon heeft altijd flesvoeding gehad (altijd Kruidvat eigen merk) en overgang naar gewone melk ging heel makkelijk.
Hij drinkt nu in de ochtend een beker en met de lunch.
Avondfles waren wij ergens in de weken na zn 1e verjaardag vanaf. Weet het niet helemaal precies meer maar hebben de hoeveelheid afgebouwd en zijn toen eerst melk en daarna gewoon water in de beker aan gaan bieden.
Wil je nog wat drinken, prima, zo niet ook goed.
En aangezien zoon echt heel goed eet gedurende de dag heeft hij het niet meer nodig.
Slapen: tussen 19 en 19.30 ligt zoon erin en wordt dan soms nog 2x "wakker" gedurende de nacht (speen kwijt, niet lekker liggen, dromen) maar heeft altijd zn ogen dicht dus meestal binnen een minuut weer in mn eigen bed. Even speen geven of weer goed neerleggen (zoon kruipt helemaal boven in zn ledikant, hoor hem regelmatig zn hoofd stoten haha).
Wakker worden is wisselend, ergens tussen 6.15 en 7.15.
Vandaag was een goede dag met wel wat drift maar niet zo langdurend als het afgelopen weekend.
Maar het is heerlijk weer dus we zijn lekker veel buiten, ik heb echt een buiten kind
Heerlijk!
Telefoon, afstandsbediening, dvd speler, stereo installatie, alles met knopjes en lichtjes is interessant.
Maar ik wil niet dat hij er aan komt dus leren af te blijven.
Dat lukt aardig moet ik zeggen!
Zoon heeft altijd flesvoeding gehad (altijd Kruidvat eigen merk) en overgang naar gewone melk ging heel makkelijk.
Hij drinkt nu in de ochtend een beker en met de lunch.
Avondfles waren wij ergens in de weken na zn 1e verjaardag vanaf. Weet het niet helemaal precies meer maar hebben de hoeveelheid afgebouwd en zijn toen eerst melk en daarna gewoon water in de beker aan gaan bieden.
Wil je nog wat drinken, prima, zo niet ook goed.
En aangezien zoon echt heel goed eet gedurende de dag heeft hij het niet meer nodig.
Slapen: tussen 19 en 19.30 ligt zoon erin en wordt dan soms nog 2x "wakker" gedurende de nacht (speen kwijt, niet lekker liggen, dromen) maar heeft altijd zn ogen dicht dus meestal binnen een minuut weer in mn eigen bed. Even speen geven of weer goed neerleggen (zoon kruipt helemaal boven in zn ledikant, hoor hem regelmatig zn hoofd stoten haha).
Wakker worden is wisselend, ergens tussen 6.15 en 7.15.
Vandaag was een goede dag met wel wat drift maar niet zo langdurend als het afgelopen weekend.
Maar het is heerlijk weer dus we zijn lekker veel buiten, ik heb echt een buiten kind

Tralalalala
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:26
Maartje2016 schreef: ↑06-08-2019 18:20Dochter vertikte het de hele dag om te gaan slapen en heeft zichzelf net in een voedselcoma gegeten. Plat met haar gezicht in de pizza en pasta![]()
Zijn wel errug leuke foto's geworden voor een bruiloft, of een afstuderen![]()

Hier een overwinning: Dochter heeft de hele curry gegeten, ipv alleen de kikkererwten! Op het laatst werd ik overmoedig en had ik de groente niet meer fijngesneden. Dat pikte ze nog niet, haha.

dinsdag 6 augustus 2019 om 18:53
Goed zeg!!
Haha, zo’n foto zeker bewaren, Maartje!
Hier had dochter tot nu toe weinig ander vlees gehad dan kip en gehakt, maar vandaag aten we risotto met biefstukreepjes. Dat viel zo in de smaak dat ze op een gegeven moment met haar vork vlees aan het stelen was van mijn bord.
In hoeverre laten jullie je kinderen zelf al dat soort vlees eten? Het was best een beetje taai, dus heb het teruggejat en in vrij kleine stukjes gesneden. Vind het toch eng om haar zo’n heel reepje te geven..
Haha, zo’n foto zeker bewaren, Maartje!
Hier had dochter tot nu toe weinig ander vlees gehad dan kip en gehakt, maar vandaag aten we risotto met biefstukreepjes. Dat viel zo in de smaak dat ze op een gegeven moment met haar vork vlees aan het stelen was van mijn bord.

In hoeverre laten jullie je kinderen zelf al dat soort vlees eten? Het was best een beetje taai, dus heb het teruggejat en in vrij kleine stukjes gesneden. Vind het toch eng om haar zo’n heel reepje te geven..

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:01
Zoon is hier bijna 2 en vindt zelf biefstuk achtig vlees niet zo top. Hier is dus vaak kip, worst, vis gehakt idd. Maar ook veel Vega.
Geloof dat er hoektanden aan komen hier.
En hij zit sinds enkele dagen in de knijp/sla/kopstoot mama fase. Ik vind dat helemaal geen leuke fase. Als ik geen bh aan heb knijpt hij gewoon keihard in m'n tepels door m'n shirt heen. En nu heb ik een bult op m'n kin vanwege een kopstoot. Leuk zo'n extra vrije dag
Geloof dat er hoektanden aan komen hier.
En hij zit sinds enkele dagen in de knijp/sla/kopstoot mama fase. Ik vind dat helemaal geen leuke fase. Als ik geen bh aan heb knijpt hij gewoon keihard in m'n tepels door m'n shirt heen. En nu heb ik een bult op m'n kin vanwege een kopstoot. Leuk zo'n extra vrije dag

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:05
Dat knijpen herken ik! Een arm is helemaal blauw. Op het moment dat il haar s ochtends de trap af til, knijpt ze in mn kipfiletvelletje. Echt heel naar. Boos worden helpt hier wel vaak! Tepels vindt ze ook heel interessant. Of ze pakt onze vinger en bijt er ineens heel hard in. De draak!
Biefstuk nog niet geprobeerd. Denk wel dat ze het lust, maar wij eten het zelf niet graag. Hangt denk ik ook af van het aantal tanden wat een dreumes heeft?
Biefstuk nog niet geprobeerd. Denk wel dat ze het lust, maar wij eten het zelf niet graag. Hangt denk ik ook af van het aantal tanden wat een dreumes heeft?
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:09
Hier snijden we alle vlees in stukjes, van kip tot shoarma. Biefstuk hebben we in geen tijden gehad, kunnen we wel weer eens eten
Tartaar en worst zijn favoriet, maar ook een slavink kan ze makkelijk op.
Knijpen en bijten doet dochter gelukkig (nog) niet. Zoon heeft dat wel heel erg gedaan, daar had ik op een gegeven moment zo'n bijtplek van dat ik mensen zag denken wat er gebeurd kon zijn.

Tartaar en worst zijn favoriet, maar ook een slavink kan ze makkelijk op.
Knijpen en bijten doet dochter gelukkig (nog) niet. Zoon heeft dat wel heel erg gedaan, daar had ik op een gegeven moment zo'n bijtplek van dat ik mensen zag denken wat er gebeurd kon zijn.

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:42
Wat vlees betreft ook vooral kip, gehakt en vis.
Maar ik laat hem eigenlijk altijd wat van ons mee proeven.
Ik snij het wel fijn.
Biefstuk nog niet geprobeerd maar zoals Maisnon ook zegt al lang niet meer op haha.
Vandaag heeft zoon voor het eerst zn bord warm eten geweigerd... bloemkool, aardappels, kip...
Van lepel wilde hij niet, vork niet zelfs gewoon met zn handen niet en hij eet dit toch echt vaker...
Verder begint het slaapje overdag korter te worden grrrr.
Gister krap 1,5u en vandaag krap 1u...
Waar is de 2, 2,5 uur gebleven
Ik snij het wel fijn.
Biefstuk nog niet geprobeerd maar zoals Maisnon ook zegt al lang niet meer op haha.
Vandaag heeft zoon voor het eerst zn bord warm eten geweigerd... bloemkool, aardappels, kip...
Van lepel wilde hij niet, vork niet zelfs gewoon met zn handen niet en hij eet dit toch echt vaker...
Waar is de 2, 2,5 uur gebleven

Tralalalala

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:53
Aangezien hij ook niet wilde eten wat hij normaliter wel eet zou ik zeggen tand(en) op komst.krullen-bol schreef: ↑06-08-2019 21:42Wat vlees betreft ook vooral kip, gehakt en vis.
Ik snij het wel fijn.
Waar is de 2, 2,5 uur gebleven![]()
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:57
Zou kunnen, nu je het zegt...Teckeltje88 schreef: ↑06-08-2019 21:53Aangezien hij ook niet wilde eten wat hij normaliter wel eet zou ik zeggen tand(en) op komst.
Hij kwijlt ook weer meer en veel gaat de mond weer in om op te bijten...
Zal morgen eens proberen te kijken/voelen of ik iets kan ontdekken
Tralalalala
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:58
Of de pubertijdTeckeltje88 schreef: ↑06-08-2019 21:53Aangezien hij ook niet wilde eten wat hij normaliter wel eet zou ik zeggen tand(en) op komst.

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:59
Hoe zit hij met zijn gebit? Wat heeft hij al?krullen-bol schreef: ↑06-08-2019 21:57Zou kunnen, nu je het zegt...
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:10
Ja, dat zou ik ook zeggen! We hebben hier al drie (halve) kiezen, en ik geloof dat ze er nu de voordelen van gaat zien. Wat duurt het trouwens een eeuwigheid voor die krengen fatsoenlijk door zijn!krullen-bol schreef: ↑06-08-2019 21:57Zou kunnen, nu je het zegt...
Oh ja, en dat eten weigeren hebben wij helaas al sinds haar verjaardag. Alhoewel het hier nu langzaam weer wat beter lijkt te gaan. Ze proeft nu soms ten minste iets...

maisnon3 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 22:13
16.64% gewijzigd

woensdag 7 augustus 2019 om 08:30
Ik ben wel een beetje huiverig voor de tanden die nog gaan doorkomen. dreumes kan nu al een flink humeur hebben zonder die pijn 
Ik vind het trouwens wel opvallend dat ze toch goed doorhebben wat ze wel en niet willen eten. Gisteren ging er een zak chips open en hij kwam meteen bedelen.
Dreumes is ook mega verkouden hier. Hij hoest heel veel, telkens richting kokhalzen aan toe. Dat heeft hij elke verkoudheid. Hebben anderen dat ook? Mijn oudste had dat niet. Ik heb het wel eens aan de huisarts gevraagd en die gaf aan dat hij er gewoon gevoelig voor kan zijn.

Ik vind het trouwens wel opvallend dat ze toch goed doorhebben wat ze wel en niet willen eten. Gisteren ging er een zak chips open en hij kwam meteen bedelen.
Dreumes is ook mega verkouden hier. Hij hoest heel veel, telkens richting kokhalzen aan toe. Dat heeft hij elke verkoudheid. Hebben anderen dat ook? Mijn oudste had dat niet. Ik heb het wel eens aan de huisarts gevraagd en die gaf aan dat hij er gewoon gevoelig voor kan zijn.