Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
snowgirl1 schreef:
13-06-2020 22:43
Ik zou precies hetzelfde getypt hebben
Ik zal eens kijken of we makkelijk de klink omhoog kunnen doen. We wonen in een huurhuis en hebben geen Nederlandse klinken.
Oh die luiers... Heel herkenbaar! Wanneer iemand anders het doet blijft hij wel pifgen. Ik schaam me ervoor maar het lukt me regelmatig echt niet om zijn poepbroek te verschonen. Hij draait tussendoor altijd om en alles zit er dan onder. Gelukkig is manier meestal ook en hem lukt het wel, zelfs als ik vrij ben en man werkt vraag ik hem de poepluier te doen.

Ons jochie is een echte waterrat, vandaag ook uren in het badje gezeten.

We hadden vrienden met kinderen op bezoek en het was de eerste keer dat ik dreumes echt zag samen spelen ipv naast elkaar. Zo ontzettend leuk! We gaan over twee weken met deze vrienden een weekend kamperen, echt zin in!
Leuk kamperen, I love it!

Ik doe dreumes meestal staand verschonen trouwens aan de salontafel met een speeltje of filmpje op tafel. Of ze trekt de billen doekjes voor me uit het pak. Ook met poep. Voor de laatste paar goede vegen leg ik haar dan op m'n schoot in de houdgreep. Dit gaat verreweg het beste. Op het aankleedkussen is ze zo druk. Dan zit alles onder.
Hier geen problemen met luiers en in bad gaan .
Verschonen doe ik nog steeds op de commode, al begint ze daar wel te groot voor te worden dus daar moet ik wel wat op gaan bedenken .
Als ze moe is, is het soms wel een strijd Ze gooit dan haar benen om mijn armen als een soort houtgreep maar kennelijk trek ik dan zo’n raar gezicht dat ze moet lachen en dan in een soort huilen gemixt met de slappe lach schiet .Dat is zo grappig .En dan weet je gewoon dat het ( drama) theater is .
In bad gaan vind ze leuk maar hier is het soms dus huilen als ze eruit moet . Oh dan kan ze zo boos zijn . Ik zet meestal 1 voor 1 de speeltjes op de badrand als aankondiging dat ze er uit moet, dan gaat het meestal wel goed maar ze heeft soms buien.... echt Oscar- waardig
.
honing14 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 07:28
Reden: Fout
99.76% gewijzigd
.
Nou ik weet niet wat ik aan het doen was
Ik wilde bericht aanpassen maar drukte op “quoten “
Hier nog geen luier drama gelukkig. Echt stilliggen is er ook niet bij, maar dat is vooral als je de schone er weer om doet. Alleen als ik aan het video vergaderen ben en ze hoort mij, dan krijgt man het niet voor elkaar om haar te verschonen. Maar dan krijg ik haar als ik klaar ben gewoon in mijn hand gedrukt met "doe jij het maar".

Wat hier wel erg vervelend is is het bijten. Als ze haar zin niet krijgt of even geen aandacht dan bijt ze soms. Ze bijt ook niet zacht en ik heb soms echt een afdruk in mijn arm staan. We zeggen natuurlijk dat het niet mag en pijn doet, maar het lijkt niet echt aan te komen nog. Ik hoop zelf dat als ze echt gaat praten het dan minder word. Iemand ervaring hier mee?
tara82 schreef:
14-06-2020 13:54
Hier nog geen luier drama gelukkig. Echt stilliggen is er ook niet bij, maar dat is vooral als je de schone er weer om doet. Alleen als ik aan het video vergaderen ben en ze hoort mij, dan krijgt man het niet voor elkaar om haar te verschonen. Maar dan krijg ik haar als ik klaar ben gewoon in mijn hand gedrukt met "doe jij het maar".

Wat hier wel erg vervelend is is het bijten. Als ze haar zin niet krijgt of even geen aandacht dan bijt ze soms. Ze bijt ook niet zacht en ik heb soms echt een afdruk in mijn arm staan. We zeggen natuurlijk dat het niet mag en pijn doet, maar het lijkt niet echt aan te komen nog. Ik hoop zelf dat als ze echt gaat praten het dan minder word. Iemand ervaring hier mee?
Ja, oudste deed dit ook en is inmiddels morgen 4 en doet dit al heel lang niet meer. Dreumes doet het nu overigens ook.
Hier werd tijdje terug ook gebeten. Nu eigenlijk bijna nooit meer. Hier leek ze wel aangedaan door hard au te roepen (vaak ook gemeende reactie want het deed ook gewoon zeer ;)).

Badderen vind ze hier super leuk behalve als de sproeier aan gaat om haren nat te maken of uit te spoelen..
Hm ‘fijn’ dat de luiers bekend zijn bij sommige. Nog maar even doorbijten dus. Vanochtend naar een plas hier in de buurt geweest, dat vindt hij prachtig. Het is dus niet perse het water wat stom is, meer het bad/douche (geen controle hebben?). Bijten hier gelukkig niet, oudste ook nooit gedaan.
Ja, hier ook luierdrama. Poepluiers doen we zoveel mogelijk met zn tweeën. Plasluiers sowieso staand, en we gebruiken luierbroekjes. En soms zit alles onder en gaan we meteen door onder de douche. Fijn om te lezen dat jullie dit ook herkennen.

Bijten of slaan gelukkig nog nooit. Zoon wordt wel steeds ondeugender en dwarser, dat wordt nog wat vrees ik. Maar hij heeft ook echt een ondeugend snoetje, dus moet ook wel vaak om zijn gekke streken lachen.
Dochter (nu 16 maanden) is met 40+6 geboren en 3418 gram. 1,5 maand terug 9,5 kilo en 79,5 cm. Lengte zit ze net onder de +1 en gewicht net onder 0. Kleding tussen 74 en 86.

Deuren open kan ze nu nog niet bij. Keukenkastjes en kledingkastdeuren open maken is ze wel al maanden een kei in. Deuren dicht doen is hier ook al een tijd een dingetje, je hoort de hele dag dikt dikt en dan een knal. Gelukkig nog geen vingers tussen gehad. Wel tussen het keukendeurtje, grondbox hekje en het traphekje en al brullend blijven proberen :bonk:

Ze kan brood aan een vork prikken, lepel vol krijgen lukt net maar dan ook met in houd in haar mond krijgen is #fail, ze draait hem voor haar mond om. Voeren vind ze ook wel ook en regelmatig eten we dingen die ze met haar handen kan eten.

Luierdrama is sinds 2 weken praktisch over, maar voorheen inderdaad met zijn 2 poepbroeken verschonen en plasluiers staand. Mijn man zit voor een maand in het buitenland dus ben blij dat het nu beter gaat. Daarnaast krijgt ze er flink wat tanden en kiezen bij inclusief poepmarathons van zo'n 6 helse luiers per dag. Gelukkig geeft ze met bah aan als het zover is.

Bijten heeft ze gelukkig nog niet gedaan, wel slaan in gezicht met nagels.

Douchen en badderen vind ze hier juist fantastisch, wordt s'ochtends al baddere zeggend wakker. Als ze niet mag is het brullen. Zowel bad als zitten onder de regendouche zijn top.

Leuk @Envelop dat samen spelen, begint hie rook te komen maar vooral met oudere kinderen.

Theeservies heeft ze bij opa en oma en daar krijgt iedereen kopjes aangeboden. Hier hebben we toevallig 1 kop en schoteltje en rond het ontbijt komt ze dat steeds brengen en moeten we allemaal slokjes nemen.

Keukentje speelt ze met vlagen veel mee. Spelen met een bal en buiten in de zandbak zijn op dit moment favoriet.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zussel schreef:
14-06-2020 16:16
Hm ‘fijn’ dat de luiers bekend zijn bij sommige. Nog maar even doorbijten dus. Vanochtend naar een plas hier in de buurt geweest, dat vindt hij prachtig. Het is dus niet perse het water wat stom is, meer het bad/douche (geen controle hebben?). Bijten hier gelukkig niet, oudste ook nooit gedaan.
Hier idem zussel. Water is niet stom want watertafel, badje in de tuin of vandaag natuurspeeltuin is allemaal prachtig en hoe natter en viezer hoe beter. Maar in bad pfffff. Heel apart.

Bijten doet ze niet. Maar slaan wel. Ik heb haar geleerd om te aaien. Als ze slaat zeg ik dat ze moet aaien
Dat gaat goed. Heel hard auw roepen zorgt alleen maar voor hilariteit.
Slaan doet ze gelukkig niet. Wel soms met haar hele handje in je mond zitten. Vandaag heeft ze maar 1 keer gebeten. Blij om te horen dat het wel over gaat.

Vandaag was ik even met haar naar de speeltuin en blijkbaar zit het opruimen er wel erg goed in. Ze vond telkens iets om in de prullenbak te gooien. Gelukkig ligt de zooi niet bij de speeltoestellen, maar rond het bankje is het echt verschrikkelijk.
Poepluiers hier alleen drama met doorkomende tanden of kiezen. Ik vind die tandenluiers ook zo smerig.. Gelukkig kan ik zoon zijn poepluiers ook goed staand verschonen. Dat scheelt heel veel strijd. Stilliggen doet hij niet, stil staan en even bukken dus wel.

Bijten gelukkig niet herkenbaar.. Slaan, schoppen, knijpen of bekogelen met Lego/blokken/bestek of iets anders wel. Helaas mikt zoon goed, dus in een driftbui moeten we vakkundig duiken..
Hopelijk wordt het beter als zijn taal ook wat beter wordt.

Bad vindt zoon niet leuk, douchen gaat prima. Ik vind dat alleen zelf wat eng omdat hij zo glibbert over de tegels..

Ik zie zoon hier idd ook meer samen spelen, andere kindjes uitdagen tot samenspel etc. Delen vindt hij alleen echt heel moeilijk en niet leuk, dus trekt zich denk ik daarom op een gegeven moment wel terug in een hoekje alleen.
Daanstje schreef:
14-06-2020 20:47
Poepluiers hier alleen drama met doorkomende tanden of kiezen. Ik vind die tandenluiers ook zo smerig.. Gelukkig kan ik zoon zijn poepluiers ook goed staand verschonen. Dat scheelt heel veel strijd. Stilliggen doet hij niet, stil staan en even bukken dus wel.

Bijten gelukkig niet herkenbaar.. Slaan, schoppen, knijpen of bekogelen met Lego/blokken/bestek of iets anders wel. Helaas mikt zoon goed, dus in een driftbui moeten we vakkundig duiken..
Hopelijk wordt het beter als zijn taal ook wat beter wordt.

Bad vindt zoon niet leuk, douchen gaat prima. Ik vind dat alleen zelf wat eng omdat hij zo glibbert over de tegels..

Ik zie zoon hier idd ook meer samen spelen, andere kindjes uitdagen tot samenspel etc. Delen vindt hij alleen echt heel moeilijk en niet leuk, dus trekt zich denk ik daarom op een gegeven moment wel terug in een hoekje alleen.
Anti slip matje in de douche leggen? Bij oudste ook gedaan, werkte top!
We hebben gisteren keukentje opgehaald :-D

Onze dreumes bijt wel. Niet anderen maar mij :facepalm:. Waarom, geen idee.
Ik ben benieuwd hoe het keukentje bevalt due-scimmie.
Onze dreumes bijt gelukkig niet, slaan ook niet echt. Luiers verschonen gaat sinds kort ook moeizaam. Soms kan ik haar afleiden, soms moet het met z'n tweeën.

Ze doet nu wat vaker losse stapjes, maar alleen met veel aanmoediging. Het liefst loopt ze aan de hand en begint te zeuren als we niet met haar mee lopen.

Ik ben vandaag vrij en dreumes is naar de gastouder. Heerlijk! Even rustig koffie drinken en wat klusjes in huis doen, een boek lezen en winkelen... 😄
Wat leuk dat ze ook echt met andere kinderen gaan spelen. Hier krijgt ze daar helaas weinig gelegenheid toe. Ze gaat niet naar de opvang en neefje en nichtjes wonen ver weg. Van het weekend in de speeltuin was er verder niemand. Ik zit er daarom wel over te denken om een fiets te kopen, zodat we makkelijk naar meer speeltuinen, de bibliotheek, de kinderboerderij en het zwembad kunnen. Dan komen we hopelijk wat meer kinderen tegen. Nou is alles nog wel dicht, maar ik hoop toch dat het snel weer open kan. Gisteren dus online aan het kijken naar fietsen en fietsstoeltjes. Ik had helemaal in mijn hoofd zitten dat ze gewoon achterop kon. Maar blijkbaar zijn die stoeltjes vanaf 3 jaar. Ik vind haar al zo groot lijken voor voorop, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van. Eerst maar voorop dan. Een ander stoeltje is toch zo geregeld. Het uitkiezen van een fiets duurt vast veel langer.

Net even gebeld om te informeren over de peuterspeelzaal. Het werd ons niet duidelijk wat dat nou ging kosten. Maar het blijkt erg mee te vallen. Dus volgend jaar september gaat ze daar zeker heen. Wilde we sowieso, maar omdat we geen recht hebben op kinderopvangtoeslag wilde ik toch wel even weten hoe het nu zat. Ik ga haar straks inschrijven. Man had alleen in zijn hoofd zitten dat het vanaf 2 jaar was en het is 2,5.
Hi lieve dreumesouders!

Ik zou het heel leuk vinden om mee te kletsen in dit topic, lees zo af en toe mee en zie veel herkenning!

Dochterlief is 19 maanden en zit vol in de prepeuterpuberteit. Bijten gebeurt hier niet, maar ze geeft mij geregeld een kopstoot (papa niet) of beukt hard met haar hoofd tegen muren/vloeren als ze haar zin niet krijgt. Tot bloedneuzen aan toe, dus het gaat heel hard!

Ook het slapen ‘s avonds is sinds een maand drama, waar ze voorheen alleen nog rond 22.00 uur een keertje wakker werd (en dan soms om een fles vroeg) is het nu iedere nacht zo’n 3/4 keer bal. Mijn wallen hangen op m’n enkels :yawnee:.

Ze loopt nu een paar maanden los en kletst de oren van ons hoofd, dus dat is wel heel gezellig! En ze is een heerlijke knuffelkont, alleen wil ze nu al een paar maanden alleen maar bij mij. Dus dat is wel een beetje sneu voor mijn man!

En bij de poepluiers krijgt ze tegenwoordig maar even mijn telefoon om een filmpje te kijken. Niet goed, maar scheelt een hoop drama en viezigheid ;-)
Onze kinderen zijn ook echte waterratten en worden inderdaad boos als ze uit bad/douche moeten.

Bijten heeft ze nog niet ontdekt.

Ze staat de laatste dagen steeds vaker los. Ze gaat dan eerst op haar hurken zitten, duwt zich omhoog en blijft dan een paar tellen staan. Om vervolgens op haar kont te ploffen 😂. Ik meen me van zoon te herinneren dat ie pas kon gaan staan zonder stoel/muur oid nadat ie liep. Dochter doet het dus in een andere volgorde.

Tara; zijn alle achterzitjes pas vanaf 3 jaar? Ik wist dat ook niet. Onze oudste zit daar al in sinds 2,5 en dat gaat prima hoor.
Psz verschilt. Hier is zoon al wel gestart met 2 jaar, maar ik vond het toen eigenlijk nog best klein. Ging wel prima hoor, maar had niet perse het idee dat ie het echt al nodig had qua uitdaging of zo.

Navy-blue; heerlijk een dagje voor jezelf!
Over fietsstoeltjes: volgens mij is voorop tot 15kg dus achterop mag wel voor 3 jaar (want veel kindjes zijn daarvoor toch al wel 15kg). Hier heeft dreumes (20 maanden) al een paar keer achterop gezeten, eigenlijk vindt hij dat leuker maar meestal zit grote zus daar.
Er staat wel bij dat het ook eerder kan achterop en dat kinderen meestal doorschuiven als er nog een kind komt. Dat tweede kind komt hier waarschijnlijk niet, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Maar 1,5 is misschien nog wat klein dan voor achterop. Mijn man zei meteen dat ik weer eens te veel vooruit loop. Zijn kleine meisje is mijn grote meid :-D .
Wij hebben een urban iki achterzitje en die is geschikt vanaf 9 maanden.
Lijkt mij dat andere stoeltjes dan ook al wel geschikt zijn voor jongere kindjes.

Tara en Maud jullie kindjes gaan dus niet naar kdv? Gewoon uit nieuwsgierigheid, werken jullie niet of los je het anders op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven