Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
woensdag 17 juni 2020 om 20:57
Hier thuis ben ik degene die allergisch is voor zo'n beetje alle dieren. Daarnaast lijkt het me inderdaad veel tijd kosten en ik vind 1 kind al best druk.
Fiona, dat klinkt als een erg gezellige dag. Mijn dreumes vond die aandacht juist niet zo fijn op haar verjaardag, dus voor haar was er toen niet veel aan.
Fiona, dat klinkt als een erg gezellige dag. Mijn dreumes vond die aandacht juist niet zo fijn op haar verjaardag, dus voor haar was er toen niet veel aan.

woensdag 17 juni 2020 om 20:57
Kan hij daarvoor toch prima de hond doen als hij dat zo graag wil. Hond was hier eigenlijk vooral mijn wens, maar vriend laat hem bijna elke ochtend uit tenzij ik aangeef dat het niet hoeft (bijvoorbeeld nu in corona werk ik thuis en vind ik 't lekker na het wegbrengen vd kids om half 8 een half u te wandelen met hond). En eigenlijk laat hij hem ook elke avond uit. Nu ik weer meer na kantoor ga doet hij hem sowieso 's ochtends en als ik plannen heb op vrije dag doet hij het op verzoek ook 's ochtends.
donderdag 18 juni 2020 om 12:30
We hebben het ook erg rustig gehouden hoor, ivm corona. De enige visite waren opa's en oma's en die kwamen omstebeurt en bleven maar een uurtje. Ik vond het ook wel fijn om corona als excuus te kunnen gebruiken, want ik weet nog dat de oudste helemaal overprikkeld was op haar eerste verjaardag.

donderdag 18 juni 2020 om 14:48
Wij hebben de verjaardagen van de kinderen tot nu toe niet groots gevierd. Met of zonder corona. Inderdaad om de dood eenvoudige reden dat dat voor hen niet perse leuk is. Zij hebben er niks aan dat mijn vrienden komen, die ze maar een paar keertjes hebben gezien. Met die vrienden spreek ik liever af op een terras of in een kroeg, zónder kids. Ik zelf vind kinder verjaardagen ook al heel druk dus laat staan hoe dat voor die kleintjes is.
Dit jaar zal het voor peuter wel iets meer gaan inhouden omdat hij nu ook vriendjes en vriendinnetjes heeft. Het is nog een beetje afhankelijk van het hele corona gebeuren maar ik denk dat wij 's ochtends een soort kinderfeestje houden voor z'n vriendjes en vriendinnen uit de buurt met taart en een Oudhollands spelletje als koekhappen oid. Daarna verplichte rust, dreumes slapen en peuter rustig met z'n nieuwe speelgoed spelen en filmpje kijken. Dan om 4u nodigen we de opa's en oma's uit voor een borrel en BBQ. Ook los van corona zou ik het zo doen en niet de hele bups tegelijk. Ik trek dat zelf niet
Dit jaar zal het voor peuter wel iets meer gaan inhouden omdat hij nu ook vriendjes en vriendinnetjes heeft. Het is nog een beetje afhankelijk van het hele corona gebeuren maar ik denk dat wij 's ochtends een soort kinderfeestje houden voor z'n vriendjes en vriendinnen uit de buurt met taart en een Oudhollands spelletje als koekhappen oid. Daarna verplichte rust, dreumes slapen en peuter rustig met z'n nieuwe speelgoed spelen en filmpje kijken. Dan om 4u nodigen we de opa's en oma's uit voor een borrel en BBQ. Ook los van corona zou ik het zo doen en niet de hele bups tegelijk. Ik trek dat zelf niet

donderdag 18 juni 2020 om 15:49
Ik heb ook niks met hele vriendengroepen uitnodigen op verjaardagen
. Nou heb ik twee broers en man 1 zus en heb ik gescheiden ouders dus aan alleen onze gezinnen met aanhang en kinderen zit je op 15 man. Tel daar onze nog levende opa's bij op en van ons allebei beste vriend(in) en ons huis is vol
. En februari/maart is ook niet de tijd om het buiten te plannen.

donderdag 18 juni 2020 om 16:04
Ik vind het zelf ook niet leuk om naar kinderverjaardagen te gaan dus nodig ook geen vrienden uit op de verjaardag van onze kinderen. Wij vieren het in de ochtend altijd met buren en middags met de opa's, oma's, zwager en neefje.
Haar volgende verjaardag (4) zullen we wel echt met meer kindjes gaan vieren.
Haar volgende verjaardag (4) zullen we wel echt met meer kindjes gaan vieren.
donderdag 18 juni 2020 om 16:27
Wij hebben op haar verjaarsdag ook alleen oma's, opa's en onze sibblings (met gezin) uitgenodigd. Maar ook dat was druk voor dreumes. Ze is sowieso niet zo dol op drukte en kijkt eerst graag de kat uit de boom (voordat ze zich op haar gemak voelt en zich gaat 'uitsloven'
).
Als ze nu jarig was geweest, en we het bezoek hadden kunnen spreiden, had ze dat fijner gevonden.
Als ze nu jarig was geweest, en we het bezoek hadden kunnen spreiden, had ze dat fijner gevonden.
donderdag 18 juni 2020 om 20:43
Wat fijn dat je kleuter het naar zijn zin heeft op school Snowgirl. Is hij niet heel erg moe na zo'n week?
Waarom hebben jullie de spijlen van het bed al weggehaald eigenlijk?
Onze dreumes heeft de smaak van het lopen steeds meer te pakken. Sinds deze week durft ze het zelf. Ze stond vandaag ineens naast me in de keuken!
Onze dreumes heeft de smaak van het lopen steeds meer te pakken. Sinds deze week durft ze het zelf. Ze stond vandaag ineens naast me in de keuken!

donderdag 18 juni 2020 om 20:50
Onze kinderen houden niet zo van opgesloten zitten. Dreumes ging steeds in het bed van zijn broer liggen en dat gaat natuurlijk niet. Dus spijlen eruit en hij slaapt als een prinsje in zijn eigen bedje. Hij is supertrots dat hij er zelf in en uit kan.navy-blue schreef: ↑18-06-2020 20:43Wat fijn dat je kleuter het naar zijn zin heeft op school Snowgirl. Is hij niet heel erg moe na zo'n week?
Onze dreumes heeft de smaak van het lopen steeds meer te pakken. Sinds deze week durft ze het zelf. Ze stond vandaag ineens naast me in de keuken!![]()

donderdag 18 juni 2020 om 21:47
Fijn Snowgirl! Ik zie het onze dreumes nog niet doen, die gaat op zeker eruit en lopen keten haha!
Dreumes heeft hier de smaak van het lopen ook te pakken. Ik vind het zo leuk. Ben benieuwd dit weekend. Ben lekker 4 dagen vrij en we gaan naar het vakantie huisje van de familie waar ook onze caravan staat. Heb vanavond alles voor zover mogelijk ingepakt, morgenochtend terwijl kids TV kijken de rest en en route. Vriend komt morgenavond na werk of zaterdag ochtend. Ligt er beetje aan hoe moe hij is morgen.
Dreumes heeft hier de smaak van het lopen ook te pakken. Ik vind het zo leuk. Ben benieuwd dit weekend. Ben lekker 4 dagen vrij en we gaan naar het vakantie huisje van de familie waar ook onze caravan staat. Heb vanavond alles voor zover mogelijk ingepakt, morgenochtend terwijl kids TV kijken de rest en en route. Vriend komt morgenavond na werk of zaterdag ochtend. Ligt er beetje aan hoe moe hij is morgen.
donderdag 18 juni 2020 om 22:06
Leuk!! En gezellig ben je weer in de provincieTeckeltje88 schreef: ↑18-06-2020 21:47Fijn Snowgirl! Ik zie het onze dreumes nog niet doen, die gaat op zeker eruit en lopen keten haha!

zaterdag 20 juni 2020 om 21:57
Kleine slaapvraag! Dreumes is nu 19 maanden en is sinds zo’n 2 maanden over naar 1 slaapje overdag. Ze slaapt dan een uur of 2 en dat gaat prima, ‘s avonds gaat ze dan ook rustig slapen. ‘s nachts nog geregeld wakker, maar dat is altijd zo geweest.
Maar de laatste anderhalve week lijkt het alsof ze in de ochtend weer erg moe is en bij de gastouder/opa en oma gaat ze dan ook rond 9.30/10.00 uur naar bed. Ze geeft dan zelf aan dat ze wil slapen. Dan slaapt ze soms ook een uur of 2, maar ‘s middags wil ze dan vaak niet meer slapen met als gevolg dat ik een verschrikkelijk moe meisje thuis heb aan het einde van de dag. Eten is drama, naar bed is drama want alles is te veel.
Thuis los ik het vaak op door even de deur uit te gaan in de ochtend en het zo te rekken, maar ook hier begint ze steeds vaker te in de ochtend al aan te geven dat ze moe is.
Herkent iemand dit en wat zouden jullie doen? Toch proberen te rekken en weer terug naar 1 slaapje in de middag? Of toegeven in de ochtend?
Maar de laatste anderhalve week lijkt het alsof ze in de ochtend weer erg moe is en bij de gastouder/opa en oma gaat ze dan ook rond 9.30/10.00 uur naar bed. Ze geeft dan zelf aan dat ze wil slapen. Dan slaapt ze soms ook een uur of 2, maar ‘s middags wil ze dan vaak niet meer slapen met als gevolg dat ik een verschrikkelijk moe meisje thuis heb aan het einde van de dag. Eten is drama, naar bed is drama want alles is te veel.
Thuis los ik het vaak op door even de deur uit te gaan in de ochtend en het zo te rekken, maar ook hier begint ze steeds vaker te in de ochtend al aan te geven dat ze moe is.
Herkent iemand dit en wat zouden jullie doen? Toch proberen te rekken en weer terug naar 1 slaapje in de middag? Of toegeven in de ochtend?
zaterdag 20 juni 2020 om 22:16
Lazylenny88; misschien in de ochtend een powernapje laten doen en in de middag een lange slaap?
Ik ben blij jullie verhalen te horen over de kinderverjaardagen. In mijn omgeving worden die groots gevierd met inderdaad de hele vriendengroep, die behoorlijk groot is. Tot nu toe hebben wij daar niet aan meegedaan en wil dat eigenlijk ook niet gaan doen.
Dreumes zet hier ook stapjes los
.
Ik ben blij jullie verhalen te horen over de kinderverjaardagen. In mijn omgeving worden die groots gevierd met inderdaad de hele vriendengroep, die behoorlijk groot is. Tot nu toe hebben wij daar niet aan meegedaan en wil dat eigenlijk ook niet gaan doen.
Dreumes zet hier ook stapjes los

zondag 21 juni 2020 om 06:26
Leuk Maud!
En @lazylenny, ik heb geen tips maar ik herken het wel. Sinds een paar weken is mijn zoontje heel vroeg wakker en vervolgens redt hij het niet tot zijn middagslaapje. Eigenlijk zou hij sochtends gewoon nog een uur (of 2) langer moeten slapen, maar ja, hoe krijgen we dat voor elkaar?
Ik probeer toch de ochtend te rekken want anders is het smiddags een groot drama, maar leuk is anders. Mocht iemand de gouden tip hebben hou ik me ook aanbevolen!
En @lazylenny, ik heb geen tips maar ik herken het wel. Sinds een paar weken is mijn zoontje heel vroeg wakker en vervolgens redt hij het niet tot zijn middagslaapje. Eigenlijk zou hij sochtends gewoon nog een uur (of 2) langer moeten slapen, maar ja, hoe krijgen we dat voor elkaar?
Ik probeer toch de ochtend te rekken want anders is het smiddags een groot drama, maar leuk is anders. Mocht iemand de gouden tip hebben hou ik me ook aanbevolen!
zondag 21 juni 2020 om 06:59
Hier precies hetzelfde qua slapen overdag. Op het kdv rekken ze en lukt het meestal om hem er pas om 12.30u in te leggen (en soms valt ie op de bank in slaap, helaas). Thuis vind ik het rekken moeilijker omdat hij zo chagrijnig wordt dan, echt alles is huilen. Dus dan toch maar weer in de ochtend erin en eind van de middag proberen we dan meestal een stukje te wandelen (dan dut hij nog wat) of een stukje met de auto. Meestal is dat dan nog 30 minuten slapen oid en dan savonds gewoon weer 19u.

zondag 21 juni 2020 om 09:10
Bij de overgang naar 1 slaapje hadden wij er ook last van dat ze te vroeg ging slapen en het aan het eind van de dag niet uitkwam. Het heeft een paar weken geduurd, maar nu gaat ze om 12:30 slapen en gaat het veel beter.
Wij hadden wel een verjaardagsfeestje met vrienden en familie, maar we hebben een kleine vriendengroep. Bij vrienden zijn wij ook bij de eerste verjaardag geweest van hun kinderen. Het was ook over de dag verspreid, dus wel goed te doen. Het aantal kinderen was ook niet zo groot en dat scheelt enorm.
Bij verjaardagen bij mijn broer is het veel drukker. Daar komt iedereen met de kinderen. De laatste keer was het gewoon onmogelijk om dochter daar een slaapje te laten doen. Zo veel herrie. Maar ze vond het wel gezellig en hield het goed vol.
Wij hadden wel een verjaardagsfeestje met vrienden en familie, maar we hebben een kleine vriendengroep. Bij vrienden zijn wij ook bij de eerste verjaardag geweest van hun kinderen. Het was ook over de dag verspreid, dus wel goed te doen. Het aantal kinderen was ook niet zo groot en dat scheelt enorm.
Bij verjaardagen bij mijn broer is het veel drukker. Daar komt iedereen met de kinderen. De laatste keer was het gewoon onmogelijk om dochter daar een slaapje te laten doen. Zo veel herrie. Maar ze vond het wel gezellig en hield het goed vol.
zondag 21 juni 2020 om 10:12
Hier geen tips over slapen, dreumes lijkt niet zoveel slaap nodig te hebben. Ze zit al sinds 11 maanden probleemloos op 1 slaapje. Ze slaapt meestal van 11.30 - 13.00 en dan gaat ze 's avonds om 18.30 naar bed. Op ochtenden dat ze er veel moeite mee heeft gaan we met haar wandelen zodat ze wakker blijft.
Dreumes had tot gisteren nog maar 1 tand, nu zag ik gisteren opeens dat boven haar tweede (laterale) snijtand al door is! De volgorde ligt dus een beetje overhoop, want de andere drie eerste (centrale) snijtanden heeft ze nog niet.
Dreumes had tot gisteren nog maar 1 tand, nu zag ik gisteren opeens dat boven haar tweede (laterale) snijtand al door is! De volgorde ligt dus een beetje overhoop, want de andere drie eerste (centrale) snijtanden heeft ze nog niet.
zondag 21 juni 2020 om 11:24
Fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem, haha!
Wakker maken na een powernap is hier helaas geen succes, maar ik denk dat ik per dag maar even kijk hoe het loopt. En eind van de middag even wandelen is een goede tip, misschien dat ze dan nog even slaapt.
Fiona, hier klopte de volgorde met tanden ook van geen kanten! Dreumes heeft inmiddels alles behalve de laatste 4 kiezen, maar er waren al 2 kiezen door voordat tand nummer 8 kwam. Duurde zo lang dat ik bang was dat hij er niet zat, gelukkig toch wel!
Wakker maken na een powernap is hier helaas geen succes, maar ik denk dat ik per dag maar even kijk hoe het loopt. En eind van de middag even wandelen is een goede tip, misschien dat ze dan nog even slaapt.
Fiona, hier klopte de volgorde met tanden ook van geen kanten! Dreumes heeft inmiddels alles behalve de laatste 4 kiezen, maar er waren al 2 kiezen door voordat tand nummer 8 kwam. Duurde zo lang dat ik bang was dat hij er niet zat, gelukkig toch wel!
zondag 21 juni 2020 om 12:49
Hier kwam de tand die als eerste zou moeten, als allerlaatste (zelfs na de kiezen). Nu nog alleen de achterste kiezen, had verwacht dat die snel kwamen omdat alles in een sneltreinvaart doorkwam (in 5 maanden tijd ongeveer alle tanden en die eerste kiezen) maar nog niks te zien. Ik voel wel bobbels maar durf niet goed meer te voelen nu het heel grappig is gebleken om op je moeders handen te bijten.
zondag 21 juni 2020 om 14:13
Verjaardagsfeestje was hier ook vrij klein, 16 man inc 2 kleine kinderen. familie en goede vrienden. Ze vond het fantastisch om in de belangstelling te staan
Qua dutje thuis rond 11 uur, te rekken tot 12.30 als we boodschappen gaan doen of naar de speeltuin. Op de opvang heeft ze genoeg te doen en red ze het makkelijk tot 12.30/13.00.
Hier flink geschrokken gisteren, ze liep opeens met een porseleinen bakje rond (kon zo snel geen plastic bakje voor haar appel stukjes vinden, super dom). voor ik het bakje kon pakken liet ze het vallen en viel met haar handje op de scherven
Direct bloedbad, flinke snee in haar hand en ik kwam er gelijk achter dat de verband doos achterin een kastje met sleutel niet handig is als je alleen bent met een dreumes. Wond dicht gedrukt met een theedoek, in de tuin de buren gewaarschuwd. Buurvrouw heeft geholpen terwijl ik een drukverband aanlegde, fles klaarmaakte voor onderweg en de hap belde.
Bij de hap was het nog flink aan het bloeden, daar opnieuw verbonden. Hechten kon niet omdat de wond te wijd was (reepje huid was er tussenuit). Met de melding dat ik me maandag bij de huisarts moest melden voor een verbandwissel.
Vannacht nog wel even wakker geweest van de pijn, met een zetpil verder geslapen.
Zat me vanochtend toch niet lekker om het tot maandag te laten wachten. Net terug van de hap, en goed dat we gegaan zijn. Het gaas was al in gedroogd in de wond, hebben het met water losgeweekt en gelijk weer bloeden als een rund natuurlijk.
Nu met vet gaas afgedekt en verbonden en morgen weer naar de huisarts voor een verbandwissel.
Kortom lekker hectisch hier.
Qua dutje thuis rond 11 uur, te rekken tot 12.30 als we boodschappen gaan doen of naar de speeltuin. Op de opvang heeft ze genoeg te doen en red ze het makkelijk tot 12.30/13.00.
Hier flink geschrokken gisteren, ze liep opeens met een porseleinen bakje rond (kon zo snel geen plastic bakje voor haar appel stukjes vinden, super dom). voor ik het bakje kon pakken liet ze het vallen en viel met haar handje op de scherven

Direct bloedbad, flinke snee in haar hand en ik kwam er gelijk achter dat de verband doos achterin een kastje met sleutel niet handig is als je alleen bent met een dreumes. Wond dicht gedrukt met een theedoek, in de tuin de buren gewaarschuwd. Buurvrouw heeft geholpen terwijl ik een drukverband aanlegde, fles klaarmaakte voor onderweg en de hap belde.
Bij de hap was het nog flink aan het bloeden, daar opnieuw verbonden. Hechten kon niet omdat de wond te wijd was (reepje huid was er tussenuit). Met de melding dat ik me maandag bij de huisarts moest melden voor een verbandwissel.
Vannacht nog wel even wakker geweest van de pijn, met een zetpil verder geslapen.
Zat me vanochtend toch niet lekker om het tot maandag te laten wachten. Net terug van de hap, en goed dat we gegaan zijn. Het gaas was al in gedroogd in de wond, hebben het met water losgeweekt en gelijk weer bloeden als een rund natuurlijk.
Nu met vet gaas afgedekt en verbonden en morgen weer naar de huisarts voor een verbandwissel.
Kortom lekker hectisch hier.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard