Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Ik dacht dat achterop gewoom vanaf 9 kilo was. Heb net even gecheckt en onze Yepp Nexxt is gewoom vanaf 9 maanden (dus begin) tot 22,kg.

Onze peuter vindt voorop leuker (en weegt nog geen 15 kilo) dus zit dreumes vanaf 11 maanden al regelmatig achterop. Ik wissel ze af want dreumes kan het nog niet aangeven wat hij liever wil.
Mijn man werkt momenteel niet Tekkeltje. Zelf werk ik fulltime. Nu ik thuiswerk kan ik tussendoor wat meer doen. Ons plan was beide parttime werken, maar het liep anders en onze kinderwens uitstellen vonden we geen optie meer. Met mijn verlof waren we dus lekker samen thuis. Man vond het uiteindelijk ook wel fijn dat hij er op deze manier kan zijn voor haar. Alleen jammer dat sommige mensen het zo raar vinden. Hij krijgt opmerkingen dat hij voor zijn gezin moet zorgen en moet gaan werken. Hij zorgt natuurlijk juist voor zijn kind. Ik krijg dat weer de vraag wanneer ik mijn kind zie aangezien ik fulltime werk. Op dezelfde tijden dat die mannen die dat vragen hun kinderen zien. Als het anders om was geweest hadden we die opmerkingen niet gehad.

Man is wel bezig om een eigen bedrijf op te richten, maar dat duurt nog wel even voor het echt wat is en dat is ook niet erg. We maken gewoon het beste van de situatie en zo werkt het ook voor ons.
Ik werk wel Teckeltje88, 24 uur. Onze opa's en oma's passen beide 1 dag op en ze gaan 1 dag naar kdv. Daarnaast gaat peuter nog een ochtend naar psz (op vrije dag van mij). We hebben daarvoor gekozen, omdat we 1 dag opvang best weinig vinden. Hij is op het KDV heel verlegen en sinds hij ook naar de psz gaat (op dezelfde locatie), is ie daar wel losser gekomen. Op het begin vond ik het best lastig om hem weg te brengen op een dag dat ik thuis was. Maar hij vindt het zo leuk dat ik er inmiddels heel blij mee ben. En zo heb ik ook een één op één momentje met dreumes. Voorheen ging ik dan babyzwemmen en ik hoop dat binnenkort weer te kunnen oppakken.

Ik heb me weleens afgevraagd wat voor werk jij doet Teckeltje, want volgens mij zitten wij een beetje in hetzelfde werkveld. Maar ik snap dat je dat niet wil zeggen hier.
Even voor de goede orde, dit was echt geen aanval of wat dan. Gewoon pure interesse hoe je het regelt zonder kdv :)
Onze opa's en oma's wonen te ver weg voor structureel oppassen en ik twijfel of ik dat willen. Nu met logeren gebeuren er al dingen dat ik denk hm. Dus als dat dagelijks/wekelijks zou zijn zou dat best wat afstemming vereisen wat tot strijd zou kunnen leiden dus beter zo. Ze gaan nu de ene week 3 en de andere week 2 dagen. Vanaf september elke week 3 dagen.

Maud, je mag je een pb sturen hoor als je erg benieuwd bent. Hier ga ik het idd niet delen.
Hier precies zo teckeltje: nu 2 om 3 en vanaf september waarschijnlijk 3. We hadden altijd 1 dag in de week oma (beide oma’s om en om) maar door Corona nu niet meer en ik weet niet wanneer ze weer willen dus ben maar vast kdv gaan regelen. Peuter gaat dan naar school overigens en voor haar wil ik maar 1 of Max 2 dagen bso dus man gaat zeker 1 dag thuis werken.
Enige jammere aan zoveel kdv vind ik dat het nu 3 dagen achter elkaar is. Dat is qua vermoeidheid eigenlijk teveel maar het kan werktechnisch niet anders helaas.
Hier ook een waterrat en boos zodra hij er uit moet. @Tara, bij ons is de bieb, musuem, speeltuin, kinderboerderij, buitenzwembad etc. allemaal al wel weer open. Bij jullie nog niet dus?

Wat irritant dat jullie opmerkingen krijgen over het werken / thuis zijn. Mijn man zou trouwens eerder geschikt zijn als thuisvader dan ik als thuismoeder, hoe leuk ik onze kinderen ook vind ik zou echt geen leuke moeder zijn zonder werk. Maar hoe dat voor iemand anders is moet zij helemaal zelf weten, wellicht is het soms ook gewoon interesse van mensen ipv dat ze een oordeel hebben? Ik heb ook wel eens iemand de vraag gesteld of hij het niet vervelend vond om fulltime te werken met een kind, dat was niet als een verwijt bedoeld maar oprechte interesse.

Wij hadden een hele fijne dag, dreumes en peuter zitten beide goed in hun vel dus dat is echt genieten. Deze week kan ik eindelijk mijn nieuwe fiets ophalen en met ze beiden op pad gaan, echt heel veel zin in!
Oh nee, zo voelde het ook niet hoor Teckel.

Ik ben helemaal tevreden met hoe we het geregeld hebben qua werk/zorg/oppas. Ik zou ook niet volledig thuis willen zijn. 24 uur vind ik eigenlijk precies goed. Man heeft eigen bedrijf en werkt fulltime.

Hier gaat het prima met de opa's en oma's als vaste oppasdag. We hebben er eigenlijk nooit gedoe mee.

Fijn dat je je fiets kunt ophalen Envelop! Ik vind fietsen met die twee echt heerlijk!
Het voelde hier ook niet als aanval hoor, maar we hebben helaas wel wat slechte ervaringen. Ik zeg ook wel eens dat mijn man van uit huis werkt.

Het zwembad is hier alleen open voor banen zwemmen en zwemles voor de grotere kinderen. Babyzwemmen zal nog wel een tijd niet doorgaan vrees ik.

De bibliotheek mag je maar beperkt in en met winkelmandje. Ik was dus wel van plan om deze week in mij eentje even te gaan. Ze zijn ook maar 3 dagen per week open.

De kinderboerderij weet ik niet, want die zetten niks op hun site. Heel irritant als je er niet zo dichtbij woont.

De speeltuin hier aan het einde van de straat is blijkbaar niet populair, maar we gaan maar eens de andere in de buurt af.

Gisteren is ze zelf op het kleine glijbaantje wat we in de tuin hebben staan geklommen. Ik moest een beetje helpen zodat ze niet meteen op haar buik naar beneden ging. Ze is helemaal weg van haar tafeltje en stoeltjes. Zo grappig om te zien dat ze steeds wisselt op welke ze gaat zitten.
Hier ook geen kdv. We zijn beide zelfstandige dus plannen het om en om. Het gebeurt wel eens dat mijn man hele drukke weken heeft en dan werk ik in de avonden. Nu met corona is het (helaas) heel makkelijk plannen want mijn man heeft zo goed als geen werk meer.

Opa's en oma's passen alleen op voor de lol of als we eens een avondje uit eten gingen, maar nu met corona doen we dat niet.

Peuter gaat overigens wel 3 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal, dreumes gaat ook zodra ze twee is. Ik vind het goed voor de (sociale) ontwikkeling en ook heerlijk om even rust in huis te hebben.

Peuter ging hier ook al met 2 jaar achterop de fiets, hoewel ze het liefst nog steeds voorop zou zitten. Maar ik ben zelf vrij klein, dus ik kan al snel niet meer over het hoofd heen kijken wat ik gevaarlijk vindt. Dat wordt nog wat met dreumes, want peuter kan voorlopig echt nog niet zelfstandig fietsen.

Ik ga zo cupcakes bakken met peuter want morgen wordt baby een dreumes :cheer2: Een jaar geleden liep ik al urenlang met (voor)weeën en vruchtwaterverlies, maar ze is pas in de middag geboren. Wat is het jaar voorbij gevlogen zeg en wat heerlijk dat die babytijd nooit meer terugkomt! :cheer:
Alvast gefeliciteerd Fiona!
Alvast gefeliciteerd Fiona!
Alvast gefeliciteerd!

De kinderboerderij is hier sinds vorige week weer open, superblij mee. Ik ging toevallig op de fiets langs om bij het hek naar de geiten te kijken, toen ik zag dat ze weer open waren! Eén groot feest, dreumes was de attractie van de kinderboerderij. Ze rende alleen maar in het rond (Geit! Nijnie! Kip! Eend!) en slaakte af en toe een enthousiast gilletje, haha. (En werd bijna gespietst door een geit omdat ze zo druk deed, maar dat kon ik net voorkomen ;) )

Hier gaat ze 3 dagen naar een gastouder en 1 dag naar opa en oma (schoonouders). Manlief werkt fulltime en ik 4 dagen, mijn ouders wonen helaas te ver weg dus dat werd hem niet. Ze vindt het heerlijk met de andere kindjes, is ook oprecht blij als ze mag. Wel zit ik te twijfelen om 1 dag gastouder straks te laten vallen en dreumes 1 of 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal te doen, omdat ze dan vast went aan grotere groepen en meer het "schoolse".
Gefeliciteerd Fiona :cheer2:! Fijne dag vandaag!

En wat fijn voor jou dat je geen baby meer hebt, haha.
Gefeliciteerd Fiona! Een lekkere dreumes in huis 😉
Gefeliciteerd Fiona!
Gefeliciteerd Fiona!

Ik blijf me er toch steeds over verbazen dat mensen altijd wel commentaar weten te vinden op hoe anderen werk/zorg kinderen/kdv geregeld hebben.
Man en ik werken even veel (4 dagen) en hij krijgt altijd te horen, goh wat weinig, zijn werkgever zegt soms ter loops, je gaat toch niet nog minder werken hè..
En ik heb me van de week weer moeten verdedigen bij mijn manager dat ik echt geen kleiner contract hoef (weet je zeker dat je niet wat meer thuis wil zijn? Je hebt nog zo'n jong gezin?), want ik vind 4 dagen werken heerlijk! En als ik wat tijd met zoon mis, plan ik een extra avond in om te werken en kan ik smiddags of sochtends extra thuis zijn. Hij heeft zelf notabene ook kleine kinderen dus toen ik hem vroeg, waarom hij zelf dan wel 5 dagen werkte leek het kwartje pas te vallen..

Dieren zijn hier ook favoriet! Van t weekend waren we in de tuin aan het klussen en had zoon slakken gevonden. Die moest ik in een bak doen en daar is hij dagen zoet mee geweest. S ochtends volle verontwaardiging dat die beesten weg waren. De hele tuin werd vakkundig uitgekamd tot er weer 3 exemplaren gevonden waren. Zelf aanraken wilde hij dan weer niet, behalve met 1 vingertopje op het huisje 'aaaaaai'

Hebben jullie huisdieren? Wij een kat, maar die moet niks van dreumes hebben. Omdat hij wel geniet van andermans dieren die hij wel kan aaien twijfelen we over het nemen van een huisdier. We vinden het zelf leuk, maar eigenlijk ook wel een gedoe met vakanties en dergelijke.
Wij hebben een hond(je). Dreumes is er gek op. Alleen soms is hond het zat en dat begrijpt dreumes dan niet. Als we haar dan weghalen bij hond gaat ze me toch tekeer. Ze geeft hem ook graag eten. We hebben altijd een bak met zijn brokken in de keuken maar die staat nu elders want anders wordt hond obees als het aan dreumes ligt. Hond was wel blij dat hij hele dag door brokjes kreeg.
Ik vind het leuk een hond maar ook gedoe. Het is dubbel. We hebben hem al 10 jaar. Met vakanties geen issues, mijn ouders of schoonouders passen op of hij gaat mee.
Daanstje schreef:
17-06-2020 08:51
Gefeliciteerd Fiona!

Ik blijf me er toch steeds over verbazen dat mensen altijd wel commentaar weten te vinden op hoe anderen werk/zorg kinderen/kdv geregeld hebben.
Man en ik werken even veel (4 dagen) en hij krijgt altijd te horen, goh wat weinig, zijn werkgever zegt soms ter loops, je gaat toch niet nog minder werken hè..
En ik heb me van de week weer moeten verdedigen bij mijn manager dat ik echt geen kleiner contract hoef (weet je zeker dat je niet wat meer thuis wil zijn? Je hebt nog zo'n jong gezin?), want ik vind 4 dagen werken heerlijk! En als ik wat tijd met zoon mis, plan ik een extra avond in om te werken en kan ik smiddags of sochtends extra thuis zijn. Hij heeft zelf notabene ook kleine kinderen dus toen ik hem vroeg, waarom hij zelf dan wel 5 dagen werkte leek het kwartje pas te vallen..
:woa: Ik kan me dus echt niet voorstellen dat iemand aan je man zegt goh wat weinig! Ik herken dat verschil tussen mannen en vrouwen en hoe ze worden aangesproken ook niet van toen ik zelf nog 4 dagen in loondienst werkte. Wel toen ik aangaf voor mijzelf te beginnen, de aannames dat dat zou zijn zodat ik zo makkelijk op de kinderen kon passen dan vlogen me om de oren. Net of je niet hoeft te werken als je een eigen bedrijf hebt. :facepalm:
Momenteel werk ik op papier drie dag en en man 4x 9 uur. We zouden het liever andersom hebben maar dat past niet financieel.
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Dreumes vindt het allemaal erg leuk, die aandacht en de slingers. Peuter heeft heel lief haar oude fietsje aan haar gegeven en hoewel ze nog niet zelf kan staan, ‘loopt’ ze wel met het fietsje de kamer door. Van ons kreeg ze een vormenstoof en ze deed ook zo de blokjes erin. De grove motoriek gaat niet zo snel, maar blijkbaar gaat alle aandacht naar de fijne motoriek :-)

Ze ligt nu lekker te slapen en vanmiddag komen de opa’s en oma’s omstebeurt op visite. Verder houden we het klein en rustig vandaag.

Wij hebben een kat, verder geen huisdieren. De kat is een jaar ouder dan peuter, dus die is van jongs af al kinderen gewend. Dat gaat eigenlijk heel goed samen en als hij het zat is gaat hij naar boven.
Daanstje, ik moet wel lachen om jouw post over de slakken, wat superschattig! De oudste is gek op alle dieren (ook insecten), maar van slakken moet ze echt niets hebben. Als ze een slak ziet komt ze echt gillend naar binnen rennen. Ik ben benieuwd of dreumes dit overneemt, die toont nog niet zoveel interesse in tuindieren. Opa en oma hebben een grote hond en hoewel we daar niet heel vaak zijn, gaat dat heel goed samen met dreumes.
Klinkt als een goede verjaardag Fiona, van harte gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Fiona! Klinkt als een feestelijke dag en wat leuk dat je nu-dreumes dochter gelijk zo goed aan de gang ging met haar vormenstoof!

Wij hebben een hond en 2 katten en die hadden we al een aantal jaar en waren dus geen kleine kinderen gewend. Maar het is me alles meegevallen eigenlijk, gaat erg goed samen. Dreumes is ook dol op dieren dus soms moeten we hem een beetje afremmen maar de katten gaan inderdaad vanzelf naar boven als ze het zat zijn en de hond is een enorme goedzak. Ik vind het erg schattig :heart:

Onze hond is overigens wel al vrij oud en rustig en ik denk dat we de komende jaren niet heel snel een nieuwe hond zouden overwegen.
Wij hebben een labrador. Hij is ook al wat ouder en een enorme goedzak. We moeten haar af en toe echt even bij hem weg halen. Vooral als ze echt probeert op hem te klimmen. Dan laat hij ook wel weten dat het niet leuk is. Ik had verwacht dat ze vaker omver gelopen zou worden door de hond, maar dat gebeurt bijna niet. Misschien omdat ze zo aan elkaar gewend zijn. Bij nichtjes die bij ons logeerde was het meer, maar die hebben thuis geen hond. De hond haar brood voeren vind ze leuk. Het mag niet, maar er valt toch altijd wel een stukje. Soms rennen ze ook achter elkaar aan. Dan heeft de ene een knuffelbeest en gaat de ander hem weer terug halen. Dat gaat dan even zo heen en weer tot de hond het wel prima vind en ergens gaat slapen. Een nieuwe hond komt hier ook niet direct als deze er niet meer zou zijn. Maar hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.
Gefeliciteerd Fiona!
Hier geen huisdieren, gelukkig. Ik vind honden heel leuk maar wat een gedoe als we die naast peuter en dreumes zouden moeten verzorgen. En dan vooral het uitlaten savonds laat, nee bedankt. Peuter wil wel heel graag een hond (en nog een broertje en een zusje) maar we hebben gezegd dat dat mag als ze 12 is. Lijkt me serieus een goeie leeftijd.

Dreumes is dol op dieren, blijkt ook nu we op vakantie zijn (via farmcamps). Het liefst staat hij de halve dag bij de hangbuikzwijnen (hij voert ze grassprietjes en mag de schillen van de appel geven. Vanavond liep hij van tafel om ook zijn spaghetti te gaan delen.). Pony’s vindt ie ook leuk, hij durft ze te aaien en te borstelen. Maar huisdieren dus nog even niet.
Wij hebben een kat van bijna 5, ze moest eerst niets van dreumes (toen nog baby) hebben maar inmiddels tolereert ze haar. Echte vriendschap kan ik het niet noemen ;). Dreumes weet wel dat ze zachtjes moet aaien en niet aan staarten mag trekken. Goedbedoelde knuffels ondergaat de kat lijdzaam, haha. Voor nu zouden we verder geen andere huisdieren willen, vind het altijd al lastig met vakanties.
Wij hebben geen huisdieren. Man is allergisch voor bijna alle dieren. Hij wil wel een hond maar dat zie ik niet zitten. Sta ik straks in de ochtend met twee kinderen de hond uit te laten terwijl hij om kwart voor zeven naar zijn werk vertrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven