Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hij heeft een dutje gedaan en is nu weer zijn vrolijke zelf. Hij had van de bakker voor we naar de bieb gingen een bolletje gekregen en loopt die zo trots als een pauw op te peuzelen.

Maar qua uiterlijk kan hij zo in een spotje van Veilig Thuis met het liedje ‘Het houdt niet op, niet vanzelf’ :blauwoog:

Oh dit gaat zo veel commentaar opleveren de komende week :facepalm:
Oh BahcoBarbie, dat is wel schrikken ja! Fijn dat hij wel weer gewoon zichzelf is :)
Oh nee facebook lijkt me ook helemaal niet leuk. Daardoor gaan de 'groepjes' hier kapot. En hier kan je vrij en anoniem vragen stellen, vind ik best fijn.

Zoon klautert sinds 3 weken zelf op de bank. Dat ging tot nu toe altijd goed. Ik liep zonet eventjes naar de keuken om zijn beker bij te vullen en ineens kletterde de hij van de bank.
Zijn tongetje kwam tussen zijn tanden en heeft nu aan de boven en onderkant een flinke snee.

Maar zit alweer tevreden blauwe besjes te eten. Zolang zijn kaken op en neer gaan is zoon tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelukken allemaal vandaag! Fijn dat het met iedereen wat beter gaat, ondanks de verwondingen :redrose:

Fb heb ik ook geen behoefte aan, er zullen vast al wel zulke groepen bestaan, maar ik vind het wel gezellig zo met jullie :biggrin:
Ah well, een dag geen ongeluk is een dag niet geleefd. :hihi:
Pff wat ellendig altijd weer, die ongelukken. Blij dat iedereen er redelijk ongedeerd af is gekomen!
Mijn zoontje was laatst bij het KDV buiten van een paar treden trap geduwd door een ander kindje O_O

Maar gelukkig was mijn zoontje vrijwel ongedeerd en had het andere kindje wel sorry gezegd :P
Ai, zoonlief is vandaag ook lelijk gevallen met als resultaat een blauw oog :cry: Hij heeft zelf maar eventjes gehuild, maar bah, mijn maag draait zich telkens om als ik naar hem kijk.
Hier lette vaders gisteren even niet goed op en zoontje viel van het afstapje bij de voordeur. Tand door zn lip en schaafwond op zn wang. :cry:
Wat een ongelukken allemaal deze week. Gelukkig is er op wat kleine verwondingen na niet veel aan de hand.

Onze dochter zit nu sinds een maand los op haar tripptrappstoel (hiervoor had ze de beugel er nog voor). Dit ging erg goed en ze bleef keurig zitten tot een paar dagen geleden. Toen schoof ze zichzelf ineens naar achteren, ging naar voren hangen en schoof er zo vanaf voordat we haar konden grijpen. Gelukkig was het meer schrik dan iets anders. Sindsdien blijft ze wel weer keurig zitten.

Onze dochter heeft vaak last van frustraties. Ze praat al goed voor haar leeftijd. Ze heeft een flinke woordenschat en zegt sinds een maand ook al weleens tweewoordzinnen, meestal nog wel één woordzinnen. Motorisch is ze echter gewoon 1.5 jaar. Dus dat levert weleens problemen op wanneer ze iets niet voor elkaar krijgt wat ze in haar hoofd wil. Gelukkig kan ze inmiddels best goed om hulp vragen. En verder vindt ze het ook moeilijk wanneer ze iets niet mag. Avondeten wordt sinds een maand steeds lastiger. Ze wordt steeds kieskeuriger. Vaak wil ze niet eens proeven. Wij dwingen niet. Proberen haar wel positief te stimuleren om te proeven. Een toetje krijgt ze altijd of dat ze wel of niet eet. Altijd bieden we dezelfde hoeveelheid aan. Dochter krijgt geen ander eten op slechte dagen. Ze krijgt nog wel standaard opvolgmelk (90 cc) voor het slapen gaan. Ze wordt nooit wakker van de honger. Op slaapgebied zijn we sowieso extreem verwend. Met drie maanden sliep ze de klok al rond.

Mijn dochter is flink aan de maat voor haar leeftijd. Qua lengte net boven gemiddeld, maar haar gewicht zit op de +2 lijn. Ze krijgt alleen een hapje taart of iets dergelijks op feestjes etc, op gewone dagen niet. Wel een beker ranja per dag, anders drinkt ze te weinig en kan ze niet meer poepen. Water drinkt ze nog steeds echt alleen als ze echt hele erge dorst heeft en dan nog maar weinig. Dit blijven we wel aanbieden. Verder zorgen we ervoor dat ze genoeg beweging krijgt. Maar hier zorgt ze zelf over het algemeen ook goed voor. Ik maak me hier best weleens zorgen over. Zeker aangezien de gewichtstoename de eerste maanden nadat ze liep niet afnam.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Chiao: als ze niet veel meer dan gemiddeld eet zou ik me er niet druk om maken.

Hier eet zoon veel meer dan het Voedingscentrum aangeeft voor zijn leeftijd en hij is flink gezakt. Dat vondi k ook schrikken maar ik laat het los. Hij eet goed, gezond, een hoop... En hij is vrolijk en actief, geeft zelf aan of hij honger heeft of vol is (bij honger loopt hij naar de keuken en gaat aan de lades trekken, bijv) Zal wel goed zijn.
Chiao, mijn dreumes loopt nu echt goed en begint zelf een beetje te rennen, maar ik zat net vanavond naar hem te kijken dat hij best (lekker) dik is. Mijn dochter had vaak een "dikke" periode voor een groeispurt. Geen zorgen maken om je dochter; ze is nog zo klein! Komt heus goed.
Jullie reacties doen me goed!!! Ik hoop ook dat het het komende jaar bij gaat trekken. Het valt vooral op als je een leeftijdsgenootje naast haar ziet. Dan heeft ze echt wel wat meer spekjes dan de meeste anderen. Ze is wel goed in verhouding.
Acht heeft ook zo zijn voordelen: ze heeft het niet snel koud en is bijna nooit ziek. Ik ben zelfs nog nooit met haar bij de huisarts geweest. Over het algemeen is het een lieve, spraakzame, vrolijke dreumes die goed in haar vel zit. En dat is het belangrijkst.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Chiao, klinkt ook wel als mijn zoontje ;-) Die zit nu tussen de 14 en 15 kg en is bijna 2 jaar. Hij is volgens onze eigen meting zo'n 88 cm. Hij heeft echt een flinke buik :$
Onze kleine is ook niet afgevallen toen hij ging lopen. Hij is enkel meer gaan eten.

Ik hou de regel aan: Wij bepalen wat dreumes eet, hij bepaalt hoeveel hij eet.

Dit houden wij al aan vanaf de geboorte en zorgt voor een relaxt gevoel. Daarnaast zijn wij beide blank, groot en breed en geloof ik dat je dan als dreumes groter bent dan andere kindjes. En dan ook meer eet.
BahcoBarbie schreef:
23-02-2018 09:04
Onze kleine is ook niet afgevallen toen hij ging lopen. Hij is enkel meer gaan eten.

Ik hou de regel aan: Wij bepalen wat dreumes eet, hij bepaalt hoeveel hij eet.

Dit houden wij al aan vanaf de geboorte en zorgt voor een relaxt gevoel. Daarnaast zijn wij beide blank, groot en breed en geloof ik dat je dan als dreumes groter bent dan andere kindjes. En dan ook meer eet.
Daar houden wij ook aan vast. Of man probeert het. :$ Die heeft nogal de neiging om zoon zijn eten af te wegen.
Goeiemorgen allemaal!
Mag ik nog meeschrijven? Ik lees zoveel herkenbare dingen, zo grappig.
Zal even een kleine samenvatting geven.
Onze kleine bolo is 18 maanden en ons enige kind. Het is een echte draak, heel erg druk en sloopt alles.
Ik werk 3 dagen en vriend werkt 5 dagen. Bolo gaat 1 keer per week naar kdv en beide opa’s en oma’s passen een vaste dag op. Hij vindt het prachtig met opa en oma.
Wat ik zelf vooral nog wel lastig vind is het mee laten eten met ons. Wij eten best vaak sla, wraps en andere rauwe groente wat hij echt nog niet eet. Daarnaast wordt bolo vaak al rond 18.15 uur klaar gemaakt om naar bed te gaan, omdat hij gewoonweg klaar is met de dag. Soms heel fijn, lekker de avond nog voor jezelf, maar niet altijd handig.
welkom miss-bolo!

18.15 is idd best wel vroeg, hier is het 19u, wel handig idd met de avond voor jezelf. dochter rekt het wel langer als het moet, maar gaat er dan meestal "over"...
hier maak ik vaak voor dreumes wat apart als we iets eten wat ze niet lust/mag (wij hebben in de diepvries diverse groenten zitten, en daar pakken we dan iets van voor haar)... hier nu 22maand en gisteren proefde ze voor het eerst aan sla :bonk: dat gezicht hahaha

maar manmanman, wat een humeur heeft ze de laatste dagen, vooral smorgens! jeetje! huilen, geen ontbijt willen, niet in de stoel, niet op onze schoot, niet op de grond, dan toch maar in de stoel, maar geen melk, geen boterham, uiteindelijk als ik het wegdoe is ze kwaad en wil ze het voor haar neus zien, maar niet van eten, uiteindelijk gaat ze toch eten/drinken :flag: :facepalm: hopelijk is deze fase weer snel voorbij hoor!
Ja, je gaat zo'n kleintje niet op dieet doen ofzo. Meer dan opletten dat ze gezond eten kun je niet doen.

Hier wisselt het extreem. Soms eet ze als een bootwerker en andere dagen vrijwel niks, dan drinkt ze bijna alleen melk. Naja, ze is gezond en ze kan goed tegen melk gelukkig. Het smaller worden gebeurde trouwens eerder toen ze ging kruipen dan toen ze ging lopen. (Bij kruipen ging ze weer terug uit 80 naar 74. Nu zit ze alweer sinds haar verjaardag in 86, nu 17 maanden. Heel benieuwd of ze als het warmer wordt goed in 92 kan of dat we eerst nog een zomergarderobe in 86 nodig hebben.)

edit: Mee-eten doen wij nu een maand ofzo echt structureel. Heeft wel even invloed op wat wij eten, al is ze niet erg moeilijk. Maar losse rijst enzo is niet handig want ze wil perse zelf eten. Naja, dan maar even wat meer kindproof eten, halen we later wel weer in.
Hahaha Misstiek, wat je beschrijft over de ochtend is zo herkenbaar, zo ging het bij ons gisteren. Vanochtend weer een makkelijkere ochtend.

Miss-Bolo
, je kan je dochter ook de wrap-dingen los geven? Mijn zoontje eet dan gewoon de kip, wrap en evt groenten los. Of hij wil wel zo eten zoals wij, en dan moet ik er telkens kleine 'pakketjes' van maken ;-) Of ik maak iets erbij dat hij wel graag eet, want dan vaak iets van wortels is. En grappig genoeg is hij dol op gekookte aardappels en dat is ook altijd wel makkelijk erbij te maken.
Dikke buik: het viel mij ook op dat zoon zo’n dikke buik had, maar hij heeft geen rolletjes. Man heeft even gegoogled en dat is normaal. De romp van een dreumes is in verhouding kleiner dan de rest, en daardoor is er niet zo veel ruimte voor de organen. De buik gaat daardoor naar voren en ze staan een beetje met de buik naar voren. Dat komt helemaal goed als ze een jaar of 4 zijn. Ik maakte me ook even zorgen dat hij zo’n dikke buik had.

Wij geven wel gewoon rijst, maar vaak dat het wat nattig is door een sausje of zo. Dan wordt het meer een prutje. Wraps doen we ook los, dan eet hij meestal met zijn handen.

Vraagje:
Volgende week voorspellen ze flinke nachtvorst. Hoe zorgen jullie er voor dat dreumes niet koud wordt ‘s nachts? We kunnen hem niet warmer aankleden, hij heeft een warme winter pyjama aan en de dikke winter slaapzak (Puckababy bag). Ik leg nu een dun dekentje over als ik naar bed ga, bij lichte vorst. Volgende week maar een dikker deken. Denk alleen niet dat hij daar ‘s ochtends nog onder ligt. :P
Tinkeltje34 schreef:
23-02-2018 09:55
Vraagje:
Volgende week voorspellen ze flinke nachtvorst. Hoe zorgen jullie er voor dat dreumes niet koud wordt ‘s nachts? We kunnen hem niet warmer aankleden, hij heeft een warme winter pyjama aan en de dikke winter slaapzak (Puckababy bag). Ik leg nu een dun dekentje over als ik naar bed ga, bij lichte vorst. Volgende week maar een dikker deken. Denk alleen niet dat hij daar ‘s ochtends nog onder ligt. :P
Slaat de verwarming niet aan bij jullie 's nachts? Ik merk nu juist dat hoe kouder het buiten is, hoe warmer het in haar kamertje is omdat de verwarming nu sneller al aan slaat.
Tinkeltje, hee dat wist ik niet van de dikke buik. Toch goed om te weten!

's Nachts slaapt ons zoontje tussen man en mij in, in zijn pyjama en winterslaapzak. Ik leg verder een dekentje over hem heen en hij heeft het altijd wel warm genoeg.
Wij hebben de verwarming nooit aan boven eigenlijk. Nu met strenge vorst doen we de de verwarming wel op de lage stand aan. We hebben enkel glas boven dus het wordt wel aardig koud, maar wel lekker om in te slapen! Dochter slaapt met pyama in de puckabag.

Rijst kun je ze toch wel gewoon laten eten? Na het eten even de stofzuiger pakken en klaar :mrgreen: .

Dochter eet al maanden slecht. Sowieso geen groenten en fruit. Smoothies gaan er af en toe gelukkig wel in. Vlees en vis daarentegen.. dat eet ze het liefst de hele dag! Oh en koekjes :hyper: .
Tja avondeten blijven we maar proberen! Hij eet niet met zn handen! Brood eet hij ook niet zelf of propt zn hele mond vol en dan gaat alles er weer uit omdat hij niet kan kauwen! :facepalm:

Met de vorst aankomende week nog helemaal niet bij nagedacht! Overdag is het raam altijd open en nooit de verwarming aan! De kleine man slaapt in pyjama (zo schattig) en een slaapzak zonder mouwen. Hij heeft het nooit koud eigenlijk! Een deken slaapt hij niet onder, dus mocht het toch te koud worden dan de verwarming maar een beetje aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven