Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 17 april 2018 om 07:49
Hier is het meppen en bijten nog heel zacht en ondeugend, "au" zeggen betekent lachen maar als ik haar handje vast pak, duidelijk "NEE" zeg en het spel waar we in zitten afbreek gaat het meestal goed. Het gebeurd altijd in enthousiasme als we aan het stoeien zijn, ze vindt het volgens mij vooral jammer dat ons spel dan afgelopen is.
dinsdag 17 april 2018 om 08:19
@maartje, zal t leeftijdsverschil zijn. D is volgende week gecorrigeerd 1.
#broodbeleg: als hij beleg krijgt is het paprikaspread en op t kdv aarbeien-bieten-blue-band spul, maar dat kan ik nergens vinden. Maar dat zijn gewoon smeersels, ik weet niet of je at bedoeld met makkelijk. Voor makkelijk krijgt hij een measlibol/krentenbol, namelijk.
O o o ik vind t zo irritant dat hij eten op de grond gooit als hij niet meer wil. Ik hoop dat hij snel afleert. Is dat bij jullie ook een ding.
#broodbeleg: als hij beleg krijgt is het paprikaspread en op t kdv aarbeien-bieten-blue-band spul, maar dat kan ik nergens vinden. Maar dat zijn gewoon smeersels, ik weet niet of je at bedoeld met makkelijk. Voor makkelijk krijgt hij een measlibol/krentenbol, namelijk.
O o o ik vind t zo irritant dat hij eten op de grond gooit als hij niet meer wil. Ik hoop dat hij snel afleert. Is dat bij jullie ook een ding.
dinsdag 17 april 2018 om 08:19
Hier wordt er ook geslagen. Door zoon dan hè. En sinds vorige week trekt hij maar al te graag aan haren.. dus ook bij andere kindjes.
Ik zelf reageer soms nog wel eens vanuit emotie, vooral als ik moe ben. En dat werkt echt niet. Hij doet alles voor een reactie. Gaat juist ondeugend doen om een reactie te krijgen.
Dus rustig blijven, benoemen en even weghalen of neerzetten is het idee. Maar soms als het lang door gaat weet ik het ook even niet meer. Voor hem is het denk ik een prima methode, want die reactie is te saai en geeft weinig voldoening. Maar ik heb weer weinig geduld om er mee door te zetten als hij door blijft gaan en dan denk ik weer dat het niet werkt en dan doe ik vervolgens maar wat.
Overigens ik snap de actie reactie methode wel hoor. Vind het niet zo raar. Man probeerde het een tijdje terug en zoon keek 2 seconden heel verbaasd en sloeg toen nog harder terug. En wij schoten in de lach.. dus dat was echt een parenting fail.
Ik denk dat wij als ouders zelf ook nog zo vermoeid zijn dat het soms wat lastig is om onze pedagogische aanpak altijd toe te passen. Het is altijd makkelijk praten tot je kind weer het zoveelste uit haalt en je echt je best moet doen om niet gillend gek te worden. Althans zo ervaar ik het.
Oh en Tinkeltje.. het is mij helaas ook overkomen en dat was niet bijna. Een tikje op zijn hoofd. Heb toen ook heel hard gehuild. Gelukkig daarna nooit meer gebeurd. Kan mij er nog schuldig over voelen.
Ik zelf reageer soms nog wel eens vanuit emotie, vooral als ik moe ben. En dat werkt echt niet. Hij doet alles voor een reactie. Gaat juist ondeugend doen om een reactie te krijgen.
Dus rustig blijven, benoemen en even weghalen of neerzetten is het idee. Maar soms als het lang door gaat weet ik het ook even niet meer. Voor hem is het denk ik een prima methode, want die reactie is te saai en geeft weinig voldoening. Maar ik heb weer weinig geduld om er mee door te zetten als hij door blijft gaan en dan denk ik weer dat het niet werkt en dan doe ik vervolgens maar wat.
Overigens ik snap de actie reactie methode wel hoor. Vind het niet zo raar. Man probeerde het een tijdje terug en zoon keek 2 seconden heel verbaasd en sloeg toen nog harder terug. En wij schoten in de lach.. dus dat was echt een parenting fail.
Ik denk dat wij als ouders zelf ook nog zo vermoeid zijn dat het soms wat lastig is om onze pedagogische aanpak altijd toe te passen. Het is altijd makkelijk praten tot je kind weer het zoveelste uit haalt en je echt je best moet doen om niet gillend gek te worden. Althans zo ervaar ik het.
Oh en Tinkeltje.. het is mij helaas ook overkomen en dat was niet bijna. Een tikje op zijn hoofd. Heb toen ook heel hard gehuild. Gelukkig daarna nooit meer gebeurd. Kan mij er nog schuldig over voelen.
dinsdag 17 april 2018 om 08:22
Wel geweest. En soms nog. Weinig aandacht aan geven. En als hij door blijft gaan om een reactie uit te lokken, halen wij het bordje weg. Hij mag het daarna wel weer proberen als hij aangeeft te willen eten. Soms valt het kwartje. Soms niet..such_preggers schreef: ↑17-04-2018 08:19@maartje, zal t leeftijdsverschil zijn. D is volgende week gecorrigeerd 1.
Wij geven wel vaak een halfuur voor het avondeten iets van kaas, olijven of een cracker oid. Meestal eet hij dan beter. Als hij enorme trek heeft wordt hij juist vervelend en gaat hij zelfs met eten voor zijn neus klieren.

dinsdag 17 april 2018 om 08:56
absoluut waar!Fitzgerald schreef: ↑17-04-2018 08:19
dinsdag 17 april 2018 om 09:04
Wij hadden het er gisteren toevallig over dat de vloer tegenwoordig zoveel schoner is dan vroeger na het eten. Er is dus hoop, maar we hebben even gemist wanneer het kantelpunt was

dinsdag 17 april 2018 om 09:04
Wij hebben peuter geleerd zijn vork op zijn bord te leggen als hij klaar is en dan het bord naar voren te schuiven. En doordat dreumes alles kopieert doet dreumes dat nu ook. Dus misschien kun je dat zelf als voorbeeldgedrag laten zien en uitgebreid klaaaaaar zeggen, zodat het kwartje valt?
Overigens gooit dreumes wél eten op de grond als hij boos is en/of iets anders wil eten. Hij kijkt je dan vol aan van ‘kom maar op met je reactie’. Ik zeg dan nee en doet hij het nog eens dan schuif ik zijn bordje iets van 15 sec uit zijn bereik om even te doorbreken.
Overigens gooit dreumes wél eten op de grond als hij boos is en/of iets anders wil eten. Hij kijkt je dan vol aan van ‘kom maar op met je reactie’. Ik zeg dan nee en doet hij het nog eens dan schuif ik zijn bordje iets van 15 sec uit zijn bereik om even te doorbreken.
dinsdag 17 april 2018 om 11:08

dinsdag 17 april 2018 om 13:26
Hahaha hier gooit ze nog. Komt vanzelf een keer goed. Dochter is net 1 jaar oud.reendje schreef: ↑17-04-2018 11:08Dreumes zet hier sinds een paar weken haar bord weg als ze klaar is! Daarvoor draaide ze het om of ging ze met eten gooien (en dan haalden wij haar bord meteen weg). Geloof dat het gewoon ontwikkeling is, denk niet dat opvoeden bij een anderhalfjarige al erg veel doet![]()
dinsdag 17 april 2018 om 17:34
Goeie tips ik ga ze zeker introduceren.
Hier gaat het nu zo...
Hij houdt zn handje met eten boven de grond.
Ik zeg "Nee!"
Hij kijkt me aan en houdt het weer terug, hij kijkt er even goed naar.
Hij houdt het weer boven de grond.
Ik doe m'n hand eronder en zeg "NEE".
Dan zo snel als hij kan vind hij een plekje boven de grond waar m'n hand niet is. En laat het los...
Soms kijkt hij me met een schuin oog aan of ik zie dat hij het op de grond probeert te gooien..
Daarom vind ik het zo irritant, hij moet en zal het op de grond krijgen.
Brutaal kind:)
Bijzonder dat dit wel hardwired bij alle kleintjes aanwezig lijkt te zijn. Hoe zou dit nodig zijn geweest om te overleven? Als ik het niet eet, eet een ander binnen mn roedel het wel:P
Hier gaat het nu zo...
Hij houdt zn handje met eten boven de grond.
Ik zeg "Nee!"
Hij kijkt me aan en houdt het weer terug, hij kijkt er even goed naar.
Hij houdt het weer boven de grond.
Ik doe m'n hand eronder en zeg "NEE".
Dan zo snel als hij kan vind hij een plekje boven de grond waar m'n hand niet is. En laat het los...
Soms kijkt hij me met een schuin oog aan of ik zie dat hij het op de grond probeert te gooien..
Daarom vind ik het zo irritant, hij moet en zal het op de grond krijgen.
Brutaal kind:)
Bijzonder dat dit wel hardwired bij alle kleintjes aanwezig lijkt te zijn. Hoe zou dit nodig zijn geweest om te overleven? Als ik het niet eet, eet een ander binnen mn roedel het wel:P
dinsdag 17 april 2018 om 20:44
Als jullie je dreumes op bed leggen en hij b(r)abbelt nog wat met zijn knuffels, hoe lang laten jullie dat dan doorgaan en hoe stoppen jullie het zodat ze gaan slapen?
Hier is in slaap vallen al sinds de zomertijd ruk (overdag niet trouwens), maar het lijkt me niet dat dat nu nog steeds de reden is. Het ljjkt meer op oefenen zodat die binnenkort kan gaan praten.
We hebben het niet over 10 minuutjes trouwens, hij ligt al ruim een uur in bed...
Hier is in slaap vallen al sinds de zomertijd ruk (overdag niet trouwens), maar het lijkt me niet dat dat nu nog steeds de reden is. Het ljjkt meer op oefenen zodat die binnenkort kan gaan praten.
We hebben het niet over 10 minuutjes trouwens, hij ligt al ruim een uur in bed...

dinsdag 17 april 2018 om 20:54
Zolang er niet gehuild of gekrijst wordt doe ik niks. Ze valt vanzelf wel in slaap en ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen om het te laten stoppen en dat ze gaat slapen. Als ik wat zou doen zou ze alleen maar weer wakkerder worden en eruit willen.
Denk dan bij mezelf zo krijgt ze ook rust en uiteindelijk gaat ze toch wel slapen.
Denk dan bij mezelf zo krijgt ze ook rust en uiteindelijk gaat ze toch wel slapen.

dinsdag 17 april 2018 om 21:38
Met eten gooien deed dochter als baby ook veel. Toen kregen we de periode dat ze netjes haar bord wegschoof en klaar zei. Gevolgd door de periode rond 18 maanden dat ze niets nieuws wilde proeven. Ze was al klaar voor ze begonnen was. En nu zitten we in de periode dat ze het eten, ook vaak nieuwe dingen, goed in haar mond doet om het vervolgens er rustig weer expres uit te spugen
Hoe meer aandacht, hoe leuker het wordt en hoe vaker ze het gaat doen
Ze slaapt nog in haar ledikant met zijwand. Aangezien het soms wel 90 minuten duurt voordat ze zichzelf overgeeft aan haar vermoeidheid, heb ik nog niet heel veel zin om de zijwand eruit te halen. Ik wil niet weten wat ze dan allemaal in haar kamer gaat lopen rommelen. En tot nog toe heeft ze nog nooit een poging gewaagd om eruit te klimmen. Haast hebben we gelukkig niet. De baby slaapt straks na de geboorte in een geleende wieg.
Slaan, bijten etc. Heb ik haar nog niet zien doen. Ze is zeer taalvaardig en ook zeer communicatief aangelegd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Vandaag sprak ze haar eerste vierwoordzin

Ze slaapt nog in haar ledikant met zijwand. Aangezien het soms wel 90 minuten duurt voordat ze zichzelf overgeeft aan haar vermoeidheid, heb ik nog niet heel veel zin om de zijwand eruit te halen. Ik wil niet weten wat ze dan allemaal in haar kamer gaat lopen rommelen. En tot nog toe heeft ze nog nooit een poging gewaagd om eruit te klimmen. Haast hebben we gelukkig niet. De baby slaapt straks na de geboorte in een geleende wieg.
Slaan, bijten etc. Heb ik haar nog niet zien doen. Ze is zeer taalvaardig en ook zeer communicatief aangelegd. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Vandaag sprak ze haar eerste vierwoordzin

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
dinsdag 17 april 2018 om 21:41
Zolang dochter aan het kletsen is, doe ik dus ook niks en laat haar lekker kletsen. Ze is dan duidelijk alles aan het verwerken wat ze heeft gezien. Op het moment dat er iets aan de hand is, dan geeft ze dit toch wel goed aan en dan gaan we er uiteraard wel heen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

dinsdag 17 april 2018 om 21:54
Wij laten haar gewoon kletsen als ze in bed ligt. Zou niet weten wat ik moet doen, en ze valt vanzelf in slaap. Als we haar horen huilen of emmeren (dingen overhoop halen etc) gaan we er wel heen, dan proberen we eerst te troosten/kalmeren, en als het niet werkt halen we haar er een minuut of 5 uit en brengen haar dan weer terug, dat werkt vaak goed.
Hier gooit dochter regelmatig eten op de grond, volgens ons voor een deel omdat ze het heel leuk vindt dat de hond het direct komt opeten. De hond gaat dus in de bench tegenwoordig, en nu is het minder interessant. Ook: als ze voor de tweede keer (met waarschuwen) eten omgooit of weggooit is het klaar met eten. Vaak krijgt ze dan na een minuut of 4-5 nog een kans (als in: bord weer voor de neus, kijken wat ze doet). Als ze dan weer gooit is ze blijkbaar uitgegeten, soms kiest ze ook eieren voor haar geld en gaat ze wel weer normaal door met eten.
Hier gooit dochter regelmatig eten op de grond, volgens ons voor een deel omdat ze het heel leuk vindt dat de hond het direct komt opeten. De hond gaat dus in de bench tegenwoordig, en nu is het minder interessant. Ook: als ze voor de tweede keer (met waarschuwen) eten omgooit of weggooit is het klaar met eten. Vaak krijgt ze dan na een minuut of 4-5 nog een kans (als in: bord weer voor de neus, kijken wat ze doet). Als ze dan weer gooit is ze blijkbaar uitgegeten, soms kiest ze ook eieren voor haar geld en gaat ze wel weer normaal door met eten.

dinsdag 17 april 2018 om 21:56
Mijn zoontje is ook altijad van alles aan het doen in bed, als hij net ligt. Alleen 's avonds, in de middag valt hij als een blok in slaap.
Hij maakt geluidjes/zingt wat ofzo, ik denk altijd dat hij de dag aan het nalopen is. Maar dat vind ik allemaal prima. Soms inderdaad een uur, anderhalf uur ondanks hij ontzettend moe was! Maar zolang hij niet huilt/speen kwijt is ofzoiets dan laat ik hem rustig en dan gaat hij vaak vanzelf wel slapen.
Hij maakt geluidjes/zingt wat ofzo, ik denk altijd dat hij de dag aan het nalopen is. Maar dat vind ik allemaal prima. Soms inderdaad een uur, anderhalf uur ondanks hij ontzettend moe was! Maar zolang hij niet huilt/speen kwijt is ofzoiets dan laat ik hem rustig en dan gaat hij vaak vanzelf wel slapen.