duwkar

28-09-2011 23:47 51 berichten
Ben me suf aan het googelen, maar kan er geen vinden: een leuke duwkar voor mijn dochter van net één. Ze begint zich nu voort te bewegen aan het keukenkarretje op wieltjes van mijn schoonmoeder, maar dat is toch niet ideaal! Ik zoek er eentje met weerstand zodat hij niet sneller rijdt dan zij en ze meteen valt, liefst van hout en met blokken.

Loopwagentje van Nijntje lijkt me erg stabiel en ook leuk, maar is wel erg plastic & ik heb liever alles in één, anders zitten we over een half jaar weer dat we nog een blokkenwagen willen

Iemand tips/ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats, of wil je geen 2e hands?
Geen suggesties voor je, maar ik zie zo'n hummeltje helemaal voor me, achter het keukenkarretje, met een dikke pamper aan en van die snoezige 'pootjes' eronder (zo noemen ze hier de beentjes). Leuke leeftijd. :-)

Oh, toch nog een suggestie: zo'n houten ding met blokjes, met zo'n rood steuntje, kun je gewoon bij de Hema kopen volgens mij. Succes!
Oja, dat is een goeie! Ik ben niet zo erg van het tweedehandse speelgoed, maar ik kan altijd even kijken.
Toch nog even meegezocht (kon het niet laten, haha):

Ik zocht trouwens bij Google op de term 'loopkar'. :-)
Als je geen tweedehandse wilt, kijk dan eens bij Ikea, daar hebben ze ook leuke voor weinig. Deze:

The time is now
Haha ja, het is wel heel schattig. Ze gaat staan, en wil dan samen met iemand oneindig lang dat keukenkarretje ronddraaien.. en vandaag begon ze erachteraan te lopen! Maar omdat daar geen weerstand op zit en de vloer glad is glijdt dat nogal snel.. ik zal eens bij de Hema kijken, thanks!
Of deze, ook erg leuk:

Je zou er zélf nog wel achter willen lopen! :-)
Wat lief dank voor het meezoeken!

Ja, is het nu een loopwagen, duwkar etc? Wat ik in ieder geval belangrijk vind is dat er dus weerstand op zit, zodat het niet zo hard gaat in het begin.

Ik vind zo'n platte met blokken erg leuk! Maar zie ik nu goed dat in die hoge achter ook blokken zitten?!
Ja, ik dacht, laat ik een andere zoekterm invullen, dan krijg je misschien heel andere hits.

Van remmen of weerstand heb ik geen verstand. Maar in die laatste foto die ik geplaatst heb liggen twee blokjes voor het karretje, dus het is wel met blokken lijkt me.
Erachter lopen? Ik zou er wel in willen zitten (maar ben bang dat mijn éénjarige dat nog niet trekt)
Als ik de link volg van die laatste, dan kom ik op een speelgoedsite. Daar staat dan onder 'voor vergelijkbare producten: zie hieronder'. En dan staat er vervolgens 'herenslips'?? Moet niet gekker worden, haha.

Maar verder naar onderen staat ook nog een leuke (al lukt het niet om hem daar te bestellen blijkbaar):

quote:lottekeNL schreef op 29 september 2011 @ 00:00:

Erachter lopen? Ik zou er wel in willen zitten (maar ben bang dat mijn éénjarige dat nog niet trekt)
Haha ja dat had ik dus ook, hele rare hits op van die verzamelsites!

Dat girafje is ook schattig zeg!

Ik vind de framboisine' wagen erg leuk, maar ze heeft al een poppenwagen voor haar verjaardag gehad, dus dat vind ik een beetje dubbelop.

Wat een luxeprobleem hè, ik weet het hoor..
Fijn luxeprobleem dan, ik zit er ook helemaal van te genieten! (en heb niet eens kinderen, haha)

Nog een paar:

En de originele:

Die Framoisine ken ik niet geloof ik. Inmiddels ben ik er ook achter (een beetje dan) dat er nergens remmen of weerstand op zitten; hooguit rubber als geluiddemping.
Ja, zo'n onderste vind ik echt superleuk! Maar dan dus toch met weerstand (heb me een beetje ingelezen, en gelezen dat dat toch wel het beste bevalt)
Doordat ik verder googelde, zag ik dat er al een soortgelijk topic is geweest hier, dus misschien heb je er iets aan:

loopwagen

En als weerstands-kar kom ik inderdaad ook op Nijntje.
Ja die had ik ook gezien! (tegengekomen bij googelen), maar ik dacht misschien in die twee jaar zijn er wel weer mensen met nieuwe tips. Maar ik zie nu ook een lijstje met winkels in dat topic, ga ik die gewoon allemaal even af, om te kijken.

Morgen dan, want nu moet ik van mezelf naar bed, zo'n haast heeft het ook weer niet (ja, ze besluit ineens om te gaan beginnen met lopen haha).

Als je nog een leuke tegenkomt in de komende dagen, kom 'm gerust posten Dank voor de hulp tot nu alvast!
Oh, via deze link: ook een leuke (alleen geen blokken en rem). Maar wat een keuze zeg! Wist niet dat er zoveel te koop was, ik kijk mijn ogen uit.

http://wheelybug.nl/producten/wheelybug
Welterusten dan en wellicht zie je me nog hier (ben helemaal in de karren-mood!).
Mijn zoon had dat Nijntje wagentje met weerstand en m'n dochter een houten kar van kruitvat zonder weerstand maar ze liepen er beide even goed achter hoor. Als je een leuke ziet zonder weerstand, zou ik hem er niet om laten staan.

Oja waar je wel op kunt letten is of hij stabiel genoeg is als je kindje zich eraan optrekt. Dat hij dus niet kiept.
Weerstand kan je ook creeeren wij hebben zon houten loopwagen met blokken, maar doen daar zware boeken in. Door het extra gewicht loopt hij zwaarder en als het lopen makkelijker gaat haal je het extra gewicht weer weg!
Oh ok, dat is dus ook nog een optie.. grappig trouwens, dat het niet zoveel uitmaakt of er weerstand op de wielen zit of niet. Je zou denken van wel! Maar ik ga denk ik eens proeflopen in een winkel, is nog gezellig ook!

Ga je mee, Molly?
Woezel en Pip loopkar met weerstand
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die van Ikea is echt geweldig. Deze heeft een schroef waarmee je de weerstand kan instellen. In het begin zet je hem op heel stroef (makkelijk als ze net kan lopen) en later kun je de wielen gewoon helemaal los zetten. De stang (? waar je hem aan vasthoudt) is ook verstelbaar, recht in het begin en later wat schuiner.

Onze zoon heeft veel aan dit wagentje gehad, hij was extreem laat met lopen en durfde achter dit wagentje wel te oefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven