Een mooie herfstdag: deel V

18-11-2010 19:46 1904 berichten
Alle reacties Link kopieren
Langzaam maken de meiden zich op voor de feestdagen die komen gaan. Maar voor de echte decemberdrukte aanbreekt genieten wij nog van een mooie herfstdag!

NaamUitgerekendNieuwsFedeApril 2011 Yeah, Fede weet wat het wordt! ChristinaMei 2011 Christina weet bij zeker wat het wordt!WishJuni 2011 Lieke Juli 2011 25 februari 20-wekenechoJuniperJuli 2011 24 januari verloskundigeElisaAugustus 2011 5 januari echo en 6 januari intake EarthAugustus 2011 30 december intake en 12 januari echo FlowerAugustus 2011 13 januari echo 21 januari intake NaamGestopt?Decision DayWachtweek?NieuwsSha wil even uit de lijst qua berekeningenElmie wil even uit de lijst qua berekeningenSpooky wil even uit de lijst qua berekeningen (Lees je nog mee?) IBGI Gerbera Kristin Kimmie 14 01 Miekie Aan het klussen in het nieuwe huis!
Draai, het is achter de rug! Hoe is het met je ? Hoe was het EN ( ei-nieuws)?

Chris, zwaai! Hoe gaat het met je babies?
Hoe was het Draai? Ben benieuwd.
Hallo allemaal!

We zijn bijna weer thuis. Afspraak om 11.00 uur, maar ruim een uur gewacht.....

Ze nam echt de tijd voor ons, en heeft wederom echo gemaakt. Resultaat: geen eierstokken te vinden, ze zijn dus erg klein en in volledige rust. Afwachten wat de resultaten van bloedanalyse zijn (3 dec). Voorlopig geen andere conclusie, en ze kunnen echt niks doen. Ovutesten inderdaad zinloos. En de natuurlijke kans die ik heb, kunnen ze niet vergroten. Ook hier geen optie om wekelijks echo's te doen oid. We moeten gewoon hopen op een wonder dus.

Nou dat doen we dan maar. Ik ga afvallen, en door met acupunctuur. Meer kan ik niet doen.

Met hormonen kunnen ze overgangsklachten verminderen, en die hebben geen invloed op mijn kans op zwangerschap.

En een echo doet zeer als ze je eierstokken zoeken.
Geen eierstokken te vinden? Maar, ehm.. je bent toch ooit wel ongesteld geweest dus heb je ze toch wel? Worden ze dan zo klein in rust? Wat een domper zeg! Hopen op een wonder ben je allang aan het doen, ik had zo gehoopt dat ze nog iets beters voor je hadden... Hopen is nu dus op de uitslag van 3 december. Je hebt in elk geval nog wel een hele kleine natuurlijke kans, probeer daar je hoop op te houden.

Jezus Do, eigenlijk kan ik typen wat ik wil en komt er helemaal niets nuttigs uit. In elk geval niet iets waar jij nu iets aan hebt. Gatver. Hoe voel je je nu?
Ik voel me vrij rustig. Had het ook wel een beetje verwacht.

En ja, als er niks in je eierstokken gebeurt, worden ze klein. Volgens mij als ze echt uitgeschakeld zijn, verschrompelen en krimpen ze ook.

En ja, die kleine natuurlijke kans is er. Dus we gaan er voor. We kunnen echt weinig meer doen dan regelmatig vrijen, en gezond blijven. Dus extra motivatie voor mij om af te vallen.
....En te accupuncturen. Want al is er - volgens mij - geen wetenschappelijk of onomstotelijk bewijs voor het succes van accupunctuur in combinatie met vruchtbaarheid, ik ben toch geneigd om te denken dat het op z'n minst goed is om te gaan. Wie weet vergroot je de kans er ietsje mee, en alle kleine ietsjes dragen bij aan het grotere geheel.

Ben je vandaag aan het thuiswerken?
Tjee draai.weet eigenlijk ook niet goed wat te zeggen. natuurljke kans blijft natuurlijk, goed dat jullie je daar op richten samen met gezond blijven.meer kun je helaas niet doen op dit moment. Knuffel voor jou en draaiman!
Ja, ik werk de rest van de dag inderdaad thuis. Probeer wat kleine klusjes te doen.

Sha: acupunctuur kan wellicht iets uitrichten, maar een overgang kan het niet terugdraaien. Wat het wellicht wel kan doen, is de eitjes die er nog zijn, makkelijker laten rijpen, omdat er geen blokkades meer zijn.

En mijn AMH is nu eenmaal laag, en dat geeft gewoon weinig hoop. Maar goed, we gaan 5-6 jaar hopen op een wonder, en pas daarna denken aan andere opties.
Jee, wat krachtig Draai!

Ik begrijp dat accupunctuur niets voor de overgang kan doen. Maar het kan idd blokkades wegnemen, en dat is fijn! Dat vergroot je kans op een wonder. Ik weet dat hier op het forum nog al eens kinderachtig wordt gedaan over het woord "wonder", maar ik vind met recht dat als jij zwanger bent, dat je je kind een wonder mag noemen. Nu is het eigenlijk ook vooral denken aan manieren waarop je je eisprong kunt ontdekken. Vertrouwen op je lichaam, zeg maar. En daarnaast zo goed mogelijk aan de slag gaan om je lichaam te leren kennen.... weet niet precies hoe dat moet, maar waarschijnlijk is aandacht al het halve succes.
Eisprong ontdekken zal ik echt zelf moeten doen dus, en inderdaad vertrouwen op mijn lichaam. Nou, dat gaan we dan maar proberen! :-)
Stom idee misschien, maar als het LH meten niet werkt, kan die rare tongswab dan iets voor je betekenen misschien? Of werkt dat ook op basis van LH? Voor mijn part sta je elke avond een half uur in een microscoop te loeren, als dat je kansen vergroot zou ik het met beide handen aanpakken.
Geen idee! Je hoort er verschillende verhalen over, qua betrouwbaarheid. Dat bij mannen ook een eisprong werd gemeten bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat kan komen door verkeerd gebruik, bijvoorbeeld na het eten.... Ik weet het niet. Kan wel eens langs gaan bij de apotheek.

En ja, als het mijn kansen vergroot, dan doe ik het!
Draai ik dacht echt dat ze iets voor je konden doen. Al was het maar eenmalig. Tegenwoordig kunnen ze van een man een vrouw maken waarom dan niet een een of andere hormoon boost voor je eitjes. Vind het knap hoe je ermee omgaat.

Sha ik geloof dat het goed gaat met de babys. Ze zijn wel te klein maar ik kan ze al voelen!!! Ik krijg pas over twee weken weer een echo. Het gekke is dat ik me in mijn buik niet zwanger voel. Geen raar getrek en steekjes zoals de vorige keer. Het is dat de misselijkheid niet wegtrekt en dat ik erg moe blijf anders zou ik er niet echt bij stil staan. Ben wel enorm onrustig in mijn hoofd. Ik probeer allerlei oplossingen te bedenken voor praktisch uitdagingen maar mijn hoofd is echt een gatenkaas. Kan ook maar geen beslissingen maken terwijl ik normaal zo snel knopen doorhak. Maak me druk om de verkeerde dingen. Welk behamg ik moet kiezen enzo. Zwanger zijn is niet helemaal mijn ding. Ik hoop dat ik met deze opmerking niemand voor het hoofd stoot.
Chris, ik kan me je onrust deels wel voorstellen hoor. Als ik het al heb bij mijn naderende menstruatie, hoe moet die onrust dan wel niet zijn tijdens een zwangerschap! Twee dagen voordat ik ongesteld moet worden kan ik niet eens meer overzicht houden tijdens het koken, laat die zwangerschapsonrust je gegund zijn zeg! ;)Hoezo trouwens "te" klein? Is dat normaal of is er iets aan de hand waar je je zorgen om moet maken? Wel grappig dat je je om de "verkeerde" dingen druk maakt. Kom waarschijnlijk voort uit het feit dat je gewoon niet meer weet waar je moet beginnen met denken!
quote:christina82 schreef op 24 november 2010 @ 17:48:

Draai ik dacht echt dat ze iets voor je konden doen. Al was het maar eenmalig. Tegenwoordig kunnen ze van een man een vrouw maken waarom dan niet een een of andere hormoon boost voor je eitjes.

Dat dus. Ik maak me afwisselend boos en verdrietig hierover. Op wie? Geen idee. Alles kan zomaar, en Do een kindje geven kan niet! Dat is toch gewoon oneerlijk?

Do, heb jij trouwens een zus? Gewoon een vraag hoor, voor de beeldvorming over mogelijkheden enzo...
quote:draaiorgel schreef op 24 november 2010 @ 17:25:

Geen idee! Je hoort er verschillende verhalen over, qua betrouwbaarheid. Dat bij mannen ook een eisprong werd gemeten bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat kan komen door verkeerd gebruik, bijvoorbeeld na het eten.... Ik weet het niet. Kan wel eens langs gaan bij de apotheek.

En ja, als het mijn kansen vergroot, dan doe ik het!

Ik heb het opgezocht op internet, maar er staat bij die varenstructuur duidelijk vermeld dat resultaat onbetrouwbaar kan zijn ivm de overgang (e.d.). Dat zal het dus niet worden. Maar er moet iets af te leiden zijn uit de cervixslijm, dat kan niet anders. Nu weet ik niet hoe dat zit als je eenmaal met een naderende overgang bezig bent, maar het MOET kunnen dat je voor jezelf vast gaat stellen hoe dat voelt/kleurt/weet ik veel wat en hoe dat zo'n tweemaal per jaar anders is. Ik denk dat je daar meer info uit kunt halen dan bijvoorbeeld het kijken/voelen naar/aan je borsten. Althans, als ik afga op mijn eigen cyclus en borsten, dan is geen cyclus hetzelfde. Down-under verschilt echter nooit erg veel!

Zucht. Misschien heb je ook wel helemaal geen zin in onze hersenspinsels hier. Wil je gewoon op de bank met een bak ijs (oid). Troost eten voordat je je dieet weer oppakt. Nou ja, het komt uit een goed hart en is alleszins goed bedoeld......

Wat ga je vanavond doen?
Spookje? Wo bist du?
Sha, ik vind het meedenken juist lief :-)

Ik heb geen zus helaas.

Christina: wat bedoel je met te klein?

Vervelend die gatenkaas in je hoofd!

Moet nog 1 presentatie maken en dan ben ik klaar. Dan even lekker niksen op de bank.

Heb best aardig wat kunnen doen toch nog.

Ook wat rekeningen enzo betaald, we zijn weer helemaal blut bij :-)
Oh fijn,klinkt als een heerlijke dag rekeningen betalen en naar de dokter gaan..... Wat goed dat je nog iets hebt kunnen doen, dat wel!
Mooi kut draai! Knuffel voor jou!!!

Wat ik me nog afvroeg: is het zo dat er gemiddeld 2 eisprongen per jaar komen? Of is dit een prognose op basis van het afgelopen jaar ervaring? De prognose lijkt me dat uiteindelijk er gewoon géén eisprong meer komt toch? Poeh, dan ik zo'n 6 jaar wachen ECHT wel lang...

Hoe sta je eigenlijk nu tegenover dit forum nu?

Chistina: leuk je weer even hier te zien. Fijn om de kindjes te voelen in je buik! Lijkt je andere kindje het al een beetje te begrijpen? Hoop dat je je snel beetje fitter gaat voelen...
Hé DO, dat was niet het nieuws waar je op gehoopt had hè

Eens met Christina, ze kunnen tegenwoordig zoveel, waarom is dáár dan geen oplossing voor. Ik word er echt verdrietig van. Ik hoop zo ontzettend dat die ene volgende kans die jullie krijgen zó goed benut gaat worden!!

Christina, leuk dat je er ook weer bent. Wat naar dat die misselijkheid blijft, die zou toch onderhand wel eens minder kunnen worden.

Maar dat je ze al voelt en dat ze het goed doen is natuurlijk super! Ik snap dat je je hoofd breekt over allerlei praktische problemen, dat zou ik ook doen. Maar ik heb ook van verschillende tweeling moeders gehoord dat het zich uiteindelijk allemaal vanzelf oplost.

Hou je dus maar lekker met je eigen rust en gezondheid bezig! Maar da's makkelijke gezegd dan gedaan natuurlijk.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Flower: ja, uiteindelijk houdt het helemaal op. Als je een jaar lang niet menstrueert, dan ben je definitief klaar. En niemand kan zeggen wanneer dat is. Het kan zo zijn dat mijn laatste eisprong en menstruatie dus in september was. Ik heb er sinds stoppen met de pil dus 2 gehad, dat is verder geen prognose of gemiddelde.

6 jaar is wellicht lang, maar Flower, ik wil het liefst een kindje van ons samen. Dus voor ik zeker weet dat er nooit meer iets komt zet ik geen andere dingen in. En tot en met 36 vind ik mezelf nog niet te oud, en kan ik nog alle andere opties inzetten.

Als er niks meer komt, en ik voel echt dat ik ondanks dat het geen dna van mij krijgt, een kind wil, dan ga ik wel rondkijken. En ja, dat kan dus ook al eerder zijn dan 5-6 jaar.

Hoe ik me over dit forum voel? Weet ik nog niet. Voorlopig vind ik het hier heel gezellig hoor. En ik vind ook niet dat ik hier weg zou moeten omdat ik maar niet zwanger word.

Ze doen overigens nog steeds onderzoek naar POF, dus als ze iets vinden wat mijn kansen verhoogt, dan hoor ik dat ook. Voorlopig is er echt niets wat ze kunnen doen.
draai en sha: de babies hebben een kleine groeiachterstand. Bij een eenling zouden ze direct onderzoeken doen maar bij een tweeling zijn ze wat afwachtender. Dit omdat het wat vaker voorkomt. Ze hadden de vorige keer ongeveer 6 centimeter moeten zijn maar waren tuusen de 3,5 en 4 centimeter.

fp82: we kunnen het de kleine nog niet uitleggen. Haar woordenschat gaat niet verder dan papa, mama en bah. Ze merkt wel dat ik minder aandacht heb voor haar en trekt wat meer naar papa toe. Wat ik op dit moment niet zo erg vind.

juni: ik heb stille hoop dat het na 16 weken beter gaat dat was de vorige keer ook zo. Als het moet leggen we de babies in de wieg en klaar is kees. Maar als het mogelijk ik maken we natuurlijk een supermooie babykamer, weten we wat het geslacht zal zijn en passen we daar alles op aan enz. Wil jij straks weten wat het word?
Hé Draai, je moet echt blijven hoor. Zonder jou zou het groepje niet meer hetzelfde zijn! Ik zou dat echt als een groot gemis zien :(

Chris, tuurlijk wil je een superstrakke kinderkamer en alles er op en er aan! Ik hoop ook voor je dat het met 16 weken beter gaat. Hoever ben je nu precies?

En ja, wij willen zeker weten wat het wordt. Ik ben zeer slecht in verrassingen haha...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Christina, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je maakt je er dus zelf niet druk om? En is er dan zoiets als een 'tweelingcurve'? Moeten ze dat op een bepaalde tijd weer hebben ingehaald?

Ik hoop ook voor je dat je je snel beter voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven