Een slimme meid......

21-03-2011 20:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een slimme meid.

Hoe leg ik dat nu uit....

simpel...

nouja...

of...

nee, toch niet.

Sjonge...

Deelt lief en leed, helpt elkaar bij de zwaardere keuzes des levens ; welk van de 4 banen neem ik , yoghurt of vla, wel of niet, pizza of shoarma, rok of jurk.

Schuwd ook de lichtere onderwerpen niet...

Eens kijken....

relatiecrisis, geldzaken regelen en verdelen, 't oppeppen van medeslimmerds, menstruatieperikelen, test-ik-wel-of-test-ik-niet, steun bij afstudeerstress, hormonale aangelegenheden, Neuk-ik-wel-of-niet-zomaar-voor-de-fun...

Kortom; een slimme meid....

nouja, dat dus!

De groeten,

Bijtje

Ps; nieuwe leden kunnen nog steeds solliciteren en worden geïnaugureerd na het signaleren van minimaal 3 taalfouten in de OP ( ) en het nuttigen van een pak bokkepootjes of compensatie M&M's
Beng, heel herkenbaar! Nu ga ik lunchen - de trap af strompelen, mijn knie doet raar
Haha, het stoofvlees afgieten! Sneu voor je man, maar ook wel weer erg grappig.

Ons streven is dat Kazman één keer in de week en liefst ook één keer in het weekend (want meer tijd dus meer relaxed) kookt, omdat we allebei vinden dat hij toch ook wel een receptenrepetoire moet hebben. Ik heb echter een jaar of 20 meer kookervaring dan hij, vind het leuker én ben een beetje een natuurtalent (in de zin van: ik lees een recept en kan al bedenken hoe het zal proeven en wat ik er aan ga veranderen) dus ik kook stukken vaker.

(heb trouwens bijna alle ingrediënten voor een nieuwe portie granola in huis )
Ik kook ook vaker. Mel kan het best, maar maakt wel aparte creaties, en vaak wat te vet naar mijn zin (halve fles olijfolie in de pan ). Ik vind het minder moeite en varieer wat meer en makkelijker. Ik ben wel vaak later thuis, dus we eten nooit voor half 8 eigenlijk.

Belangrijkste les bij ons: als Mel aan het koken is, vooral niet mee bemoeien! Het resultaat kan er meestal best mee door, maar ik wil niet weten wat er daarvoor allemaal in de keuken gebeurt en wat er allemaal in het eten gaat.
Ja het was heel sneu, hij dacht helemaal dat hij het goed had gedaan. Vlees aangebraden, afgegoten en toen bouillon erbij....tsja dat al die lekkere vleessappen en de roomboter waar hij het in gebakken had door de gootsteen gingen en essentieel waren voor de smaak had hij niet helemaal begrepen. Nou ja, die fout maakt hij niet nog een keer.

Bengman kon alleen pakjes en zakjes koken met voorgesneden groente maar hij heeft absoluut vorderingen gemaakt de afgelopen 9 jaar. Hij werkt nu met verse groente etc. en kookt volgens recepten die ik voor hem heb uitgeschreven.
Ik kreeg laatst trouwens wel een heel lief complimentje: dat Mel vond dat ik de laatste tijd nog lekkerder kookte
quote:Artemis schreef op 23 maart 2011 @ 09:33:

[...]

BB's?!

Ik snap het invasie-gevoel hoor; ik ben in mijn eentje een lopend reclamebord voor de Bondo. Ik zou er geld voor moeten vragen...

Ik vind het nog steeds wel een beetje ons topic, en dat bedoel ik dan alleen in die zin dat we een aantal van jullie toch heel intensief meegemaakt hebben en het gezellig hebben gehad samen.Ik denk dat we net als in elk willekeurig ander Viva topic ook best mogen komen aanwaaien. Enige reden dat we dit lazen is natuurlijk omdat we jullie echt nog wel volgen. Ik probeer eens in de zoveel tijd wel even mee te lezen. Ik associeer mezelf alleen helemaal niet meer met de OP/titel etc, komt ook een beetje door hoe Bij die geschreven heeft als ik heel eerlijk ben.

Met Mier en Chica gaat het goed. Mier is al weer 18 maanden en wordt een grote klein jongen. Soms lijkt hij nog echt een baby, bijvoorbeeld gisteren, toen hij heerlijk in de draagdoek (sorry ) lag te slapen en soms zo groot, als hij door het huis rent en mijn sleutel in het sleutelgat steekt of stiekem apple crumble stukjes pikt uit de (uitstaande uiteraard oven.
Hier hou ik ook het meest van koken en vind ik het niet moeilijk. Maar steeds meer basisrecepten komen in het repertoire van mandief. Dat is heel prettig. Zo is hij chief oosters en hollands. Ik heb voor het eerste nl ook een kookboek nodig en voor het tweede geen geduld. Ik haat aardappels schillen. (Wat haat ik veel vandaag, begrijp er niks van!)
Ik had opeens een kotsende Jongste op de bank. waar dat nou vandaan kwam? aan m'n kookkunst zal het wel niet liggen, want ik kan verdomd lekker koken (al zeg ik het zelf) Kindjes roepen ook altijd bij het eten:"lekker gekookt mama!" (om het vervolgens niet te eten) Soms mislukt er nog wel eens wat, maar soit die keren zijn op 2 handen te tellen.

van de week hebben we bij de makro "cherie"aardappelen gehaald. op okoko een lekker recept opgezocht en we hebben allemaal 2 dagen naar knoflook gestonken. (hoefden maar 2 teentjes in, maar enthousiasteling die ik ben en net een nieuwe knoflookpers, heb er meteen 6 teentjes doorheen gejoetst)
Inad, tuurlijk mogen jullie komen aanwaaien! Dat vinden we juist hartstikke leuk! En leuk ook om wat te lezen over Chica en Mier!

@Ring, oei, 6 teentjes knoflook is wel wat veel misschien
Misschien wel, maar twas wel lekker! (en dan ook nog met knoflooksaus eten he )
Bedtijd.

En als ik uitgeslapen ben moet ik even écht wat doen, dus ik weet niet wanneer ik weer terugkom.

Dahag!
Truste Kaz!

Ik moet ook echt wat doen, kan iemand me even schoppen?
Trusten Kaz!

Bengelien wordt net wakker en de piepers zijn gejast. Nu lekker op de fiets naar de markt en de kinderboerderij.
Slaap lekker!

Jullie stonken tot halverwege het land! En Ring, ik heb wel een receptje voor een taart met 7 knoflooktenen voor je (maar is op papier en moet ik dus overtikken en dat doe ik nu niet, maar later!) Is ook heel lekker.
Sjoko komt die (doe je het ook even terug )
Ha Inad (beetje laat maar ik had een meeting), ik vind het ook juist hartstikke leuk als jullie langs komen. Fijn om te horen dat het ook bij jou goed gaat, je verhaal over Mier is ook weer erg vertederend .
Goh inad, lief van je....

Ik heb een hele vieze smaak in mijn mond van vandaag en ben weg. Ik begrijp serieus niet waar ik het aan verdiend heb om zo weggezet te worden, ik heb immers maar 3 posts aan het hele onderwerp gewijd, heel duidelijk aangegeven dat het om MIJN mening ging en heb iedereen in zijn waarde gelaten. En dat alles nadat ik me persoonlijk aangevallen voelde. Laten we wel wezen ; het was ook een persoonlijke aanval.

Mijn computer gaat uit, ik wil even niet meer.

de groeten!
Ik snap dat je dat gevoel krijgt Bij, niet leuk.

Er zijn in het verleden OP geweest waar ik me niet in kon vinden, maar dat heeft niets te maken met de inhoud van het topic. Iedereen doet het op zijn / haar manier..

Doe je computer straks maar weer aan Bij.
DTEEZ!
Ik snap het ook heel goed, Bij. Ik hoop je straks toch weer te zien.
Ik kan me je gevoel goed voorstellen Bij, maar hoop je ook snel weer te zien!

Ik vind je OP heel goed passen bij de sfeer van de afgelopen topics in elk geval.

Bij, ik snap je gevoel, trek het je niet teveel aan, het is een mening, die kan verschillen met die van jou .

Verder is hier wel lekker geschreven vandaag, gezellig! Leuk om te lezen hoe het met de kinders van oude Slimmies gaat. Pittige eerste dag met je JBG's Djoels, wel lekker weer gelukkig bij je wandelingen. Misschien kan JBG1 'helpen' bij het bureau, hoef je hem niet in de buggy te houden als hij niet wil. Succes!

Ook leuk om te lezen wat voor drankjes jullie drinken, ik drink graag bier, whiskey 7up is ook heel lekker en qua cocktails hou ik van de BBC en een mojito gaat er ook wel in. Voor nu zou ik het liefst een fles champagne openknallen, ben aangenomen!!! Over 2 weken kan ik beginnen waarschijnlijk!

Hier ook mans achternaam aangenomen en zelfde 'probleem' als Arte, wordt door sommige instanties nog steeds aangeschreven met m'n meisjesnaam, ach..
voor Pigbull! Super goed van je baan! Die bubbels zijn wel verdiend. Hoeveel uur ga je werken, en wat ga je nou ook alweer precies doen (Kan al die banen-opties van je niet meer uit elkaar houden hoor )

En ehm, wat is een BBC? (Of is dit een heel domme vraag?)

Thanks Sjoko, ik ga full-time werken, als assemblagemedewerkster, ga vrachtwagens in elkaar knutselen , technisch beroep dus.

Een BBC is een Bailey Banana Colada, met Baileys dus en Pina colada en banaan en volgens mij zit er ook ananassap in, net een bananenmilkshake, hmmmmm, wel verraderlijk .
Oh, zo'n BBC is niets voor mij denk ik... Doe maar gewoon een koude droge witte wijn dan, of een glaasje van je bubbels

En nogmaals, echt superfijn van je baan!
Pigbull. die kom ik graag een keertje drinken! Klinkt erg lekker...

Bijtje, ik vind het vervelend dat je zo'n nare smaak krijgt van vandaag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven