eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soep: Ik weet nog dat mijn vader mij -als mijn moeder er niet was- staartjes enz. moest indoen enzo. Ondanks goede bedoelingen en goede raad van mijn moeder, was hij hier niet reuze handig in met als resultaat een 'platgeslagen' of een piekend staartje, een scheiding niet in het midden, niet het juiste elastiekje of de juiste kleur speldjes enz. enz.
Nou Lola is goedgekeurd door het cb! Ze is nu 54 cm lang en weegt 4485gram. Bijna een kilo boven geboorte gewicht. Verder zag alles er goed uit. Ze kon super goed haar hoofd op tillen en draaien en doen dat hoort ze pas vanaf een week of zes te doen en verder was ze heel goed aan het kijken, volgen en ontdekken dat vragen ze pas na 3 mnd. Ze doet het dus goed. De volgende x krijgt ze prikken :(

Man is hier sinds augustus gestopt met roken, geen centje pijn! Hij rookte al láááááng en vééél!

Ik begin pas met de pil na 2 of 3x ongesteld worden omdat ik iid wil zien hoe of wat. De Nuva ring kan niet icm borstvoeding. En misschien begin ik helemaal niet met de pil, ach we zien wel.
Hoera Lil! Lekker meisje dus, goed gegroeid! Nog niet denken aan de prikken, dat duurt nog eventjes.

Klaver: jij bent lief, je probeert altijd iemand gerust te stellen over cycli. Dank je wel! Tjsa, liefs fijne motoriek is niet goed, dus ik ben benieuwd waar dit eindigt.

Wij zitten niet in het noorden, we zijn wel ooit in Suyderoog geweest, echt een heel mooi en rustig park!
Lil: Ik was niet van de Cerazette hoor. Ik ben na de geboorte van kleine man vijf dagen aan de pil (microgynon) geweest maar kreeg daar weer enorme moodswings van dat ik direct ben gestopt en een spiraal heb laten zetten. (Die er maar vier maanden in heeft gezeten... )

Blond: NKOTB.... Wahahaha! Fout, maar wel lachen. Soort "trip down memory lane". haha. Ik ben nooit fan geweest van boybands, of je moet Nirvana en Pearl Jam daaronder rekenen. Was volgens mij de enige die nooit heeft gejankt toen Thake That uit elkaar ging... Oh en ik ben echt jaloers op jouw ongesteldheid. Een inlegkruisje.... Man ik ben aan de supertampons en dan iedere twee uur max verschonen...(sorry, ranzige details, je wilde het niet weten....)

Mim: wat fijn dat jullie zo'n goeie echo hadden! Fijn ook dat je zomaar twee weken verder bent dan je dacht. Lekker de 12 weken voorbij. Geniet er lekker van met z'n drietjes!

Ben ik trouwens de enige die de telling van weken raar vind? Sorry maar hij moet echt door vrouwen bedacht zijn. Als Mim twee weken langer zwanger is dan moet ze toch praktisch zwanger zijn geraakt toen ze nog ongesteld was? Laat natuurlijk onverlet dat het heerlijk is dat je de eerste 12 weken goed bent doorgekomen!

Yas: sterkte met de relatiedip! Echt het is de combinatie van jouw hormonen en zijn stoppen met roken. Beiden zijn geen excuus, wel een verklaring. Blijf goed met elkaar praten, het komt goed. Dikke knuffel voor jullie.

Soep:Grappig dat je het allebei zo heel graag wilt. Hoop voor je dat je hechtingen de waarheid vertellen en dat je lekker zwanger bent. Ik wil het wel graag maar ben er niet heel erg mee bezig. Heb beetje veel aan m'n hoofd momenteel waardoor er voor zwanger worden niet veel ruimte is in m'n hoofd. Heb wel die testen uitgevoerd maar om nou te zeggen dat het helemaal duidelijk was wanneer m'n ei was?! Als ik ooit nog aan die testen ga dan worden het testen met en smiley of een ei, geen geklooi met streepjes enzo. Snapte er echt geen reet van. Echt, ik wil ovutesten voor Dummies! Als ik m'n eigen lijf moet volgen dan was het afgelopen vrijdag dus dat maakt NOD dan 13 februari. Ook een vrijdag. Nou ja, we gaan het zien.

Oh, manlief komt thuis. Tijd voor gezelligheid.

Tot later!

Kus Es
O, Sorry Es, ik bedeelde je iets toe wat niet goed was. Wie was dat dan, van die cerazette???

Ik ben ook altijd zo heftig ongesteld, zeker de eerste dagen. Irritant, maar ik had nooit gedacht nog eens supertampons nodig te hebben.

Maar Mim had een hele lange cyclus, en misschien een vroege eisprong en een kindje wat snel groeit? Allemaal verklaringen, ik geloof altijd maar wat ze zeggen als ze het vruchtje hebben opgemeten. Soepje liep iedere keer een week voor op haar u/d. Kan je eerder met verlof, hahaha! Bij Klaver was het ook al gek, een ei bijna op haar NOD.

Heb je zoveel sores, om schoonpapa? Verder met jou en lief alles goed? Een vriendin van mij heeft ook testen met smileys, maar wat zijn die dingen duur! Voorlopig doen wij het nog maar even zonder.

Dikke knuffel voor allemaal, ik ga aan de slag!

Soep

PS: het gaat steeds beter met het slapen van Soepje!
Gefeliciteerd mim met de geweldige echo! Wie weet gaan we nog wel tegelijk bevallen

Wat een knappe meid Lil. Nu al bijna een klas over slaan Altijd fijn om te horen hè, dat je kindje het goed doet.

Soep, nu al toe aan echte schoenen (ik voel een steekje jaloezie, want onze kindjes gingen best aardig gelijk op en ineens loopt mijn jongetje echt achter... En natuurlijk spreken er een boel hormonen voor mij ). Echt wel tof dat het nu zo hard gaat. En jouw humeur, is dat niet gewoon -10 ivm zwangerschap? Komt mij namelijk echt zooooo bekend voor.

Klaver, mijn vriend rookt ook nog buiten en in de bijkeuken (als het echt te slecht is om buiten te gaan staan, want we hebben geen overkapping). Hij is even gestopt geweest, maar die poging is helaas mislukt. Ik vind het wel zwaar nu, om niet te roken. Veel zwaarder dan bij die kleine.

Ik zal hem vanavond eens vragen naar mijn neus te kijken. Hij voelt nu behoorlijk beurs aan... auw.

Es, eens met die rare reken-weken. Als het klopt zoals bij de echo, dan ben ik zwanger geworden toen ik nog ongesteld was. Nou, aangezien ik een beetje jouw ongesteldheid heb - een super super super tampon (6 druppels zwaar ofzo) en dan om negen uur al doorgelekt op je werk zitten... - kan je je wel voorstellen dat we toen geen seks hebben gehad.

Meiden, even een vraagje. Wat doen jullie allemaal met je kleintje als jullie een dagje met ze thuis zijn? Ik raak een beetje door mijn creativiteit heen.

Liefs Jules
Goedemorgen!

Lily: Mooi, een goedkeuring van het cb. Vond de eerste keer best bijzonder, voelde me tussen al die ervaren moeders een beetje een groentje die niet precies wist hoe het allemaal gaat daar op een cb. (wist ik veel dat je de luier pas op de weegschaal uit mag doen?! later snapte ik precies waarom )

En later die prikken, ik vond het erger dan Kalissa. Vond het zo zielig en moest moeite doen om zelf niet ook te gaan huilen.

Es: Ondanks dat het echt een hele fijne menstruatie is, zo weinig, vraag ik me wel eens af of dat wel goed is. Ik merk namelijk helemaal niets, geen pijntjes oid. Volgens mijn vriend is mijn humeur wel eens om op te schieten dan, maar dat vind ik zelf van niet

Fijn dat je niet heel erg bezig bent met zwanger raken, tenminste in je hoofd dan. Enige actie is wel vereist natuurlijk, hihi.

Jules: Ah joh, jaloezie is toch helemaal niet nodig! Gaat toch helemaal super met jouw ventje? Dat de een nou ietsiepietsie sneller is dan de ander wil nou echt niet zeggen dat jouw mannetje achter loopt! Of bedoel je achter op Soepje, dat die twee kleintjes gelijk opgingen? Tja, dan gaat het natuurlijk weer op dat de dames meestal wat sneller zijn!

Wat betreft de creativiteit in huis, denk niet dat je wat de kleintjes betreft heel creatief hoeft te zijn. Tenminste hier thuis merk ik dat dan. Kan me verbazen over het feit dat Kalissa nog steeds dubbel ligt na 1000x kiekeboe doen en telkens weer het zelfde boekje wil lezen. Blijft allemaal leuk dus. Verder gaan we dagelijks even samen spelen met haar speelgoed, dan schuift ze haar speelgoed krat de kamer in en pakt ze waar ze met me mee wil spelen. (alles!). Verder gaan we vaak naar buiten, stukje wandelen, de ene keer een heel eind in de buggy, de andere keer een klein stukje zelf wandelen en nemen we een bal ofzo mee. Dat bij gebrek aan een tuin. Kinderboerderij is ook favoriet! Geitjes voeren vindt ze geweldig.

Soep: Wat fijn dat Soepje nu weer wat beter slaapt. Hoop dat dat zo blijft.

Ook hier een vriend die rookt, altijd in de deuropening van het balkon. Zie het nog niet gebeuren dat hij stopt. Toen ik pas zwanger was wilde ik graag dat het stopte, heeft ie een maandje gedaan maar is toen weer begonnen. Stond er zelf niet achter, en dan wil het ook echt niet.

fijne dag allemaal!
Hee Blond, ik bedoelde inderdaad soepje en klein Jules. Wel grappig dat ik iedereen om me heen hoor zeggen dat mannen zo veel trager zijn dan vrouwen. Een vriendinnetje van me heeft een tweeling (jongen en meisje) en zij ervaart ook dat haar meisje veel sneller is. Toch bedankt voor je oppepper! Het zullen ook wel vooral de hormonen zijn. En van die mensen die zeggen: hij loopt zeker al, of niet? Eh, nee... En dan zeggen zij: maak je maar niet druk hoor, komt vanzelf. Onze ... liep wel al met het jaar... Moe van!

Met dit weer (het is hier echt al de hele dag aan het motregenen) vind ik het zo moeilijk om hem de hele dag te vermaken. Nou moet ik zeggen dat hij prima alleen kan spelen, maar ik vind het wel leuk om dingen met hem te doen (speeltuin, kinderboerderij, bos, wandelen) en dat is met dit weer echt onmogelijk.

Meestal zet ik een kinder cd op en vervolgens gaat hij lekker aan zijn speeltafel spelen. Hij heeft twee dozen vol met speelgoed en die worden ook altijd helemaal leeg getrokken om vervolgens de hele dag met mijn telefoon en de afstandsbediening in de weer te gaan.
Jules: ik zei altijd: ze kan haar hele leven nog lopen. Nu loopt ze nog niet weg, en het scheelt schoenen kopen.
wat hebben jullie weer veeeeel geschreven zeg

soep, wat fijn dat het goed gaat met lopen en vooral ook met slapen van soepje. Ga zo even je vraag bekijken op de mail.

es, mijn cyclus was normaal inderdaad zo rond de 40 dagen. had mijn laatste op 2 november en durfde dus pas na 41 dagen te testen maar blijkbaar deze keer een vroege ei sprong gehad. Dit is trouwens wel veel fijner dan achteruit worden gezet wat we bij mimmetje hadden. toen dachten we 10 weken te zijn en was het pas 7.. dan ga je echt weer helemaal terug in onzekerheid..

ga nu alvast duimen voor heel veel positieve testen rond 12 feb. soep; jij klinkt goed bedeeld met hormonen nu, goed voorteken zeg ik

es; wat denk jij er van? raar met die testen en wat je voelt en zo he.. soms is je lichaam echt te ingewikkeld.. en bij jou ook klaver, zo'n late sprong.. gek he. en toch werkt zo;'n gek lichaam ( kijk naar dat van mij met 40 dagen..) toch..

ik duim!!!!

yas ik betaalde 13 euro voor mim bij de kapper ( maar dat was wel in drenthe:)) en ze vond het wel oke. ze zat bij mij op schoot en werd afgeleid met kammen en met een bakje druiven dat ik mee had. Daarmee ging het prima.

onze dame zit n in de grote leesstoel een boekje te lezen. zo lief!! ze kan overal op en af klimmen, ( keurig steeds eerst de benen er achterwaarts af) en ze doet nu echt ons na.

lola doet ehet super zeg lil, maar dat kan ook niet anders met zulke lieve ouders!! geniet er van meid!

jessel, jek, verbouwing.. blehhhhh al dat stof... en dat blijf je echt maaaaaanden tegenkomen.. succces!!!

yas, lieverd, wat naar de situatie met je lief. Op elkaar katten is zo naar en door jullie omstandigheden voelt het voor beiden denk ook zwaarder dan de echte intentie van de ruzie is! kop op meid, blijf praten en genieten van elkaar en dan komt het echt goed!!!

leuk die bibaboerderij dvd. Ik ga onze collectie van de week ook s uitbreiden want alleen sesamstraat met kerts en bumba is toch wel s een keer vervelend als meekijkende volwassene

ik ga nog wat dingen uitdraaien voor mijn werk en dan mimmetje naar de gastouder brengen!

liefs voor jullie!
Mim en Soep, er is ook een bibaboerderij hyves!
Oja en Mim, wij zijn gewoon tegelijk ongesteld geworden de laatste keer. Als nou ook nog de bevalling tegelijk is....
Mim, hoe is het trouwens afgelopen met de kijkers? Hebben ze nog een bod gedaan?
Jemig, wat hebben jullie veel geschreven zeg.

Mim, gefeli met jullie mooie echo.

Lil, lola door de keuring, super hoor. Volgende keer dus zakdoeken mee voor mams?

Zelf zijn we druk met van alles. Vanaf ongeveer volgende week woensdag willen we ons appartement in de verkoop zetten. As weekend nog wat laatste klusjes, opruimen en foto's.

Zelf ben slaap ik ontzettend slecht. Zie het dan ook even niet meer zitten om nog 11-13 weken zwanger te zijn. Babe is zo druk 's nachts en als ze niet druk is heb ik wel een harde buik. Vannacht heb ik echt alle uren op mijn wekker gezien. Iemand nog tips en ideeen? Warme douche/bad helpt niet. Ik drink geen koffie 's avonds en ook een klein glaasje alcohol zorgt niet voor een rustige nacht. Zucht!

Genoeg geklaagd. Ik ga de herhaling van de Mol kijken, vorige week gemist.
Hallo iedereen!

Veel geschreven, veel te lezen, precies wat je nodig hebt op je (hopelijk laatste) dag ziek thuis. (morgen nog parttime dag)

Hoewel ik vanmorgen nog van 10.00 tot 13.15 heb geslapen, dus het blijkbaar echt nog nodig heb.

Alles zit nog vol, stomen helpt wel wat. Huisarts gaf gisteren aan dat 7 dagen op dit moment heel normaal is, nou dan zou het dus na morgen echt wel over mogen zijn.

Poging om op iedereen te reageren, beetje kansloos, maar ik maak een begin.

Es, ik had ook andere "boybands". Mijn eerst concert was Bon Jovi. Nooit een fan geweest van NKOTB of Take That en me er wel over verbaasd hoe gek anderen hier op waren (aan de posters op hun kamers af te lezen alleen al). Maar lijkt me wel heel leuk om terug in de tijd te gaan Blond!!! Ben benieuwd hoe ze nu zijn.

Yas, je kunt zelf het beste inschatten wat de ernst is, op momenten dat je minder last hebt van de hormonen. Speelt de (snelle) zwangerschap volgens jou ook een rol?

Ik merk zelf ook wel dat wij meer ons best zouden kunnen doen. Zwangerschap is voor ons in elk geval geen relatieboost, niet dat we er niet heel blij mee zijn, maar echt gezellig, nee.

Met stopppen met roken hebben wij geen ervaring.

Ik merk dat we elkaar sneller irriteren dan we willen. Bijvoorbeeld nu ik al een week ziek ben en man meer voor mannetje (die ook ziek werd) zorgde, de lontjes worden dan zo kort. Nu is hij een beetje ziek aan het worden. Ik hoop dat ik helemaal fit ben als hij echt ziek moet worden, want ik wil graag voor hem zorgen zonder me te irriteren....

Heb je al actie ondernomen voor een goed gesprek of een uitje samen?

Mim, gefeliciteerd met je mooie echo en je +2 weken!

Over de "kritische" grens!

Jules, je doet het juist goed door hem niet te veel te vermaken. Hij komt vanzelf wel naar je toe of vraagt je aandacht. Ik ben ook niet zo creatief binnen. Merk wel dat hij iets meer geduld krijgt om bijvoorbeeld een boekje samen te lezen (en steeds dezelfde vinden zij juist leuk). Geef hem tijdens het koken ook een plastic kom en lepel en je zult zien of hij kooktalent heeft (of zoals hier vooral herrie-maak talent).

Man is meer van de "creatieve" dingen zoals rondscheuren op de blokkenkar (papa duwen). Hij gaat ook vaak gewoon op de grond liggen en dan klimt mannetje op hem.

Oh en Jules, gemiddeld zijn meiden vaak sneller, maar niet perse met lopen. Kan me voorstellen dat die vragen irritant zijn, hier is de vraag vaak welke woordjes hij al zegt. Nou dat is er dus nog steeds 1: mama (en zo heet zijn vader ook).

Waarschijnlijk kan jou ventje al veel dingen die Soepje nog niet kan, dat ik juist zo leuk, het is geen wedstrijd.

En ik zweer je dat lopen leuk is, maar niet altijd praktisch...

Soep, fijn dat het slapen zo goed gaat!!! Hopelijk hier ook weer als de ziekte uit de lucht is.

Klaver, echt samen zwanger...

Lil, pil is er hier ook maar heel kort geweest (geen Cerazette trouwens), omdat ik bleef vloeien. Als je nog een paar cycli wilt wachten zou ik er nu nog niet zo mee bezig zijn, hoor. Als je ze vandaag besteld heb je ze toch morgen bij de apotheek liggen. En wat bij de een perfect is is voor de ander niks. Mijn pil van voor de zwangerschap was dus na de zwangerschap voor mij niet zo geschikt, vaag.

Mooi dat ze op CB zo tevreden waren!

KQ, hoe is het met de verhuizing?

En Jessel met de verbouwing?

Ik ga er vandoor. Iedereen een knuffel?

Wat is nu de definitieve datum die we vrij moeten houden voor de meeting? Is die knoop nu doorgehakt?

Zit nog in mijn badjas en nu is de glazenwasser (helaas: oude vent) net de grote ramen recht voor me aan het lappen. Charmant....
Jusa, niet het gewenste antwoord....

Ik had de laatste (meer dan 10) weken echt slaapproblemen.

Alle uren van de wekker zag ik. En de gouden tip niet gekregen.

Ik had deze weken ook heel veel harde buiken. Ik ging op gegeven moment wel mijn bed uit als ik te lang lag te draaien. En na de bevalling kreeg ik een week serieuze slaapproblemen (veel wakker, terwijl iedereen sliep). Waren bij mij echt de hormonen, want daarna was ik "genezen".

Als ik er nu aan denk hoop ik echt dat zowel de harde buiken als het slechte slapen niet terugkomen deze zwangerschap.

Ik hoop dat hij bij jou niet zo'n vaart loopt.
Jusa, ik was dus in deze weken wel minder gaan werken (ivm harde buiken en slechte slapen), overleg anders met je arbo arts/gyn.
Plien, beterschap! Ik hoop voor je dat dit echt de laatste dag is. En bedankt voor je opbeurende woorden. Ik weet het eigenlijk ook allemaal wel en ik wil ook zo ontzettend NIET dat het een wedstrijd wordt, maar soms word ik gek van die vragen. Mensen willen ook graag veel en vaak vertellen wat hun kindje allemaal al kan en sommige hebben er dan ook een handje van om even te laten zien wat jouw kindje nog niet kan. Daarnaast ken ik een jongetje dat in april 2 wordt en nog geen aanstalten maakt om te lopen. Hij schijnt een ziekte te hebben die ze pas net ontdekt hebben. Je krijgt dan een beetje schrik. Heb er net ook een tijd met een vriendinnetje over gepraat en die zegt ook dat er echt niets is om me zorgen om te maken. Hij ontwikkelt zich gewoon goed, op z'n eigen tempo.

Juus, misschien is het zinvol om wat slaapjes overdag te doen? Als dat mogelijk is met je werk? Niet kunnen slapen en harde buiken is een hele goede reden om je ziek te melden tgv zwangerschap. UWV zal hier zeker mee akkoord gaan. Je zou je bijv voor halve dagen ziek kunnen melden. Dan kun je in ieder geval rusten. Ik zou het eens met je bedrijfsarts bespreken. Succes!
Jusa: helaas geen passend antwoord. De vrouw van een collega van mij is ook zwanger (maart uitgerekend) en die is ook op zoek naar een oplossing voor het slaapprobleem. Als ik iets hoor, dan laat ik het weten.

Ik heb hem geadviseerd dat ze overdag ook tukjes moet gaan doen, maar zij gaat na volgende week al met verlof....

Jules: lieverd, geen zorgen, maar ik snap het wel. Ik ben ook erg blij dat het zo ver is, die van Jessel stond al los voordat hij jarig was.... Jij hebt een enorm lekker ventje dat zijn tijd neemt om de wereld te ontdekken. Hij liep al veeeeel eerder achter zijn loopkar dan dat soepje deed (die wil trouwens nog steeds niet), daar was ik dan jaloers op. Je mag dekindjes niet vergelijken, iemand zei laatst dat dit de tijd met de meeste verschillen is.
Even kort want met één hand tikken;

Jusa, mijn verlossing lag bij de slaappillen van de gyn; ik heb er nog 10 als je wilt ? Bespreek het met je gyn, dik het indien nodig wat aan en wie weet. 1x per week een goede nacht maakt al een wereld van verschil.

Ik heb vandaag gewerkt! Er waren gesprekken met de architecten voor ons nieuwe gebouw en daar wilde ik bij zijn. Ik heb nog een presentatie gegeven over bepaalde keuzes omdat ik al in een eerder stadium betrokken was. Was heerlijk! lola was mee en sliep alleen maar. Ik was weer ff Lily onder de mensen. Nice
Pfoe ben weer bij, maar wilde op tijd naar bed! Stelletje kletskousen. Mss morgen nog tijd, maar denk het niet.

Ik heb Cerazette gebruikt maar vond het waardeloos, als ik hem een paar uur later innam kreeg ik alweer een lichte bloeding, heb wekenlang met korte tussenpozen gevloeid (was na Lisa) Toen de Nuva-ring na de bv. Na Maartje meteen spiraaltje. En stoere mama alweer wezen weken!

Mim nog even snel gefeliciteerd met je mooie echo en Yasmine een dikke voor de dip! Alle wijsheden zijn al gepasseerd.
Bedankt Dokkie.Klinkt niet ideaal die pil. Maar wie weet duurt mijn eerste ongesteldheid idd nog maanden en hoef ik hem niet te gebruiken.

Yas, wat klote zeg! Ik hoop dat je het allemaal wat zwaarder ziet dan het werkelijk is door de hormonen maar het is zaak om te blijven praten met je man. Maar goed dat weet je zelf ook wel. Ik hoop dat jullie snel weer je leuke zelf zijn! Dikke knuffel.

Hoera! We hebben geslapen van 1 tot 7! Toen ik wakker werd schrok ik me wild! Het zal vast geen nieuwe trend worden maar ik geniet maar even van mijn extreem goede nacht! Ik heb van 21 tot 00.30 geslapen en van 1 tot 7, lekker!

Vraagje; Als Lola wakker is dan is ze flink veeleisend, ze kan maar max 10 min zichzelf vermaken en gaat dan huilen, is dat normaal? Ik laat haar nooit écht huilen.

Soms heeft ze dan zo'n 'nep' huil en jengelt ze wat en dan laat ik haar (ik laat wel merken dat ik er ben maar pak haar niet op oid) maar al snel gaat ze echt gillen en dan kán ik haar niet laten liggen en ze is dan gelijk stil als ik haar pak.

Prima want overdag en ik kan toch wel mijn ding doen en s'nachts is ze wat relaxter maar ik weet dus niet of dit normaal is. Is Lola zo'n aandachtstrekker (net als dr moeder, haha) of zijn ze allemaal zo?
Dokkie, je bent echt een bikkel. Toen jij hier gisteren langs kwam sliep ik al uren...

Lil, leuk dat je al weer "onder de werkende mensen" was. En dat terwijl je nog heeeeeel lang verlof hebt. Mis je het werk nu al af en toe of ben je heel gelukkig met je lange verlof in het vooruitzicht?

Oh en ik kreeg dus geen slaappillen van mijn gyn. Hij vroeg of ik het nog trok en ik trok het altijd wel (met minder werken/overdag slapen enz). Dan krijg je dus niks, als je wat wilt hebben moet het zo erg zijn als bij jou. Dat was toch echt erg, ook al was het het allemaal waard, kan me voorstellen dat dat niet het hoofdstuk is waar je met het meeste plezier op terug kijkt.

Het lijkt vandaag iets de goede kant op te gaan met mijn griep. Maar net nog wel paracetamol genomen omdat ik rond het middaguur voor controle bij de gyn moet zijn. Nu nog even mijn bedje in (mannetje ligt er ook net weer in). Dan zijn we allebei uitgeslapen bij de gyn. Mijn moeder gaat mee naar de controle (man gaat alleen mee naar echo's of als er wat bijzonders is), ben ik wel blij om want om een of andere reden ben ik een beetje bang om alleen te gaan (stel dat...). Niet aan denken. Alles is heus goed, die kleine "parasiet" heeft heus geen last van mijn slecht voelen.
Lily, huilen is het enige wat ze kunnen om te uiten dat er iets is. Dat kan ook gewoon behoefte aan aandacht zijn. Je leert haar snel genoeg kennen en niet te snel oppakken is inderdaad wel slim. Als het echt tijd is om te slapen kan je een "10 minuten huilen" inlassen, het zal je verbazen dat ze meestal niet op de helft zal komen en in slaap zal vallen. Als je haar op die momenten (dat ze eigenlijk moet inslapen) aandacht gaat geven werkt het niet goed. Maar ik schat jou in dat je dat al wel aanvoelt?

Fijn dat de nacht zo super was!!!
Jusa: Nee helaas, hier ook geen oplossing voor je slapeloosheid. Ook véél last van gehad en op een gegeven moment kwam er zelfs een bepaald ritme in. Elke nacht wakker van 2 tot 5 en dan slapen tot een uur of 11. Dat kon omdat ik al heel vroeg met verlof was. Maar anders had ik het zwaar gehad...

Lily: Zo, alweer aan het werk geweest! En lekker Lola kunnen showen aan je collega's

Plieno: Laatste dagje griep vandaag? Ik hoop het voor je!

Jules: Maak je nou niet druk lieve Jules, als je mannentje binnenkort gaat lopen is het nog echt niet laat. Snap het wel hoor, je spiegelt je natuurlijk aan alle andere kindjes hierzo. Dan zou het idd onbewust als een wedstrijd kunnen aanvoelen, net zoals dat met zwanger worden het geval kan zijn. Dit is gewoon een razendsnel forum! Maar bij sommigen wat minder snel, wat echt nog niet meteen betekent dat er iets mis is!

En net wat Soep zegt, lopen doen ze hun hele leven nog, dus er is tijd zat.

Een vriendin van me heeft een meisje van 13 maanden en het kindje begint nu pas wat dingetjes te doen. Kan pas net zitten en begint nu een beetje te kruipen. Zij maakte zich ook grote zorgen en spiegelde zich ook een beetje aan Kalissa die met 10 maanden al begon te lopen, terwijl haar kindje toen alleen nog kon liggen. Maar volgens het cb is er niks aan de hand dus geen reden tot zorgen maken. Nu bleek ook dat ook zij vrij laat was met lopen, en ik juist weer vroeg, misschien dat onze kindjes dat overnemen?

NKOTB was leuk gisteravond. Kwamen zoveel liedjes voorbij die ik vergeten was maar toch zo weer kon meeblèren. Zaal vol met oude meisjes, hihi. Leuk avondje jeugdsentiment. Enne, Jordan is nog steeds de leukste (L)

Kalissa is een echt meisje, wil nu al zelf bepalen wat ze die dag aantrekt. Toen ik haar net haar jasje aantrok begon ze tegen te sputteren en te wijzen naar haar andere jasje, ''die- die'' zeggend. Vervolgens zette ik een verkeerde muts op. "nee, nee" zei ze en toen "Titty, Titty'' (als in Kitty, van Hello Kitty waar ze veel kleertjes van heeft) Ze moest en zou de Hello Kitty muts op. Als ik haar 's ochtends aankleedt roept ze dan ook steevast "titty! titty!" en is helemaal blij als ze er iets van aankrijgt.

Hier weer stand by dienst vandaag, hopen dat de telefoon stil blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven