Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Lekker zit er een kinderoppas bij die zonnestudio? Dat is wel ideaal zeg.

Vandaag is het weer lekker zonnig hier. Maar er staat redelijk veel wind dus echt warm is het niet. Ik ga zo dadelijk Jasmijn weer naar school brengen, die is nu nog met strijkkralen in de weer. En vanmiddag hebben we een kinderverjaardag en dan is de dag alweer voorbij.

Weinig bijzonders hier. O ja, de lijsten van volgend jaar hingen op. Jasmijn haar beste vriendinnetje van school komt volgend jaar niet bij haar in de klas. Dat is wel balen...
juf heeft aangegeven dat Roan wel adhd-trekken heeft. Dat ik dat in de toekomst misschien eens moet laten observeren. Nou is dat natuurlijk geen verrassing. Wat me echter veel verdriet doet is dat ik hoor dat Roan ook in de klas wel fysiek is. Er zijn een paar meisjes bang voor hem. Pfff. Ik weet werkelijk niet wat ik daaraan moet doen. Er thuis over praten werkt niet want daar trigger ik hem alleen maar mee. Moeilijk hoor.
Ai krook...das best lastig.

Misschien ga ik nu heel zweverig overkomen hoor, maar is het misschien een idee om een aantal van zijn tekeningen door iemand te laten bestuderen die er verstand van heeft? geen idee of dat hier in de buurt is, maar je kan altijd googelen. het is niet meten therapie, maar ik heb wel begrepen dat er uit kindertekeningen heel veel te halen valt aan informatie die je via gewoon praten nooit te weten zou kunnen komen.

http://www.hettekenatelier.nl/

ben even an het googlen geweest en dit is een creatief therapeut gebeuren oa voor kinderen.

@mmmoi, er is een speelruimte met toezicht voor de kinderen, het gaat ook maar om een paar minuutjes, dus dat durf ik wel aan. Ze vindt het geweldig en Oudste is steeds jaloers als we naar de zonnebank zijn geweest...die wil daar ook spelen. Maf kind.
Rot, Krokus, dat je weer iets negatiefs hoort over Roan. Wat is dat fysieke dan van hem? Hij is toch niet agressief? Uit jouw woorden maak ik altijd op dat het een ontzettend lief, goed bedoelend en inderdaad wel wat druk mannetje is. Zo jammer dit weer ;(, weer zo'n steen in je maag.

Ringel, ben je inmiddels al lekker bruin? Is Lief trouwens volgende week vrij (en jij ook)? Jullie gaan niet echt op huwelijksreis geloof ik?

Mmmoi, jammer dat Jasmijn niet bij haar beste vriendinnetje in de klas komt (is dat *sabel trouwens? of zit die niet bij haar op school?)

Pebbles, hoe gaat het met de huizen? Al een bezichtiging gehad inmiddels? En hebben jullie al tegels (of iets anders) besteld voor het nieuwe huis? Heb je inmiddels duidelijkheid over Floor en naar welke groep ze na de vakantie gaat?

Hanna heeft vandaag een dag meegelopen op haar toekomstige school. Het was een groot succes. We waren op tijd (het leek mij fijn als zij de klasgenootjes binnen zag komen) en Hanna ging direct spelen. Ze sloot zich aan bij een groepje meisjes die aan het tekenen waren. Zo grappig; ze keken op en vroegen wie ze was. Ze zei haar naam, pakte een blaadje en ging aan de slag. Toen ik haar ophaalde zat ze heerlijk in de zandbak met haar klasgenootjes. Volgens de juf had ze zich geruisloos aangesloten. Ik stond wel paf; het leek me nogal een overgang; ander gebouw, andere kinderen, andere juf. Maar het leek Hanna niet uit te maken; ze voelde zich prima op haar gemak. Bijzonder (en bijzonder fijn natuurlijk). Daarna nog met de directeur en de intern begeleider gesproken en ze willen haar (inderdaad) in groep 2 plaatsen. Ze mag dan ook op haar eigen tempo werken (dus hoeft niet op haar tenen te lopen) en ze zijn er zeker van dat ze snel genoeg zullen merken of ze dat jaar voldoende ontwikkeling doormaakt om daarna naar groep 3 te gaan. We zullen zien. Het voelt goed in ieder geval. Ik vind deze school zoveel warmer en prettiger overkomen dan haar huidige..(waar het erg gedisciplineerd en een beetje kil is).

Ris, bijna klaar met je opleiding voor dit schooljaar?

Annie, heb je binnenkort je 20-weken-echo? Spannend weer..
hij slaat andere kindjes. En dan niet op een manier die pijn doet, maar toch even uithalen. Vervelend hoor. Ik wil proberen er meer afstand van te nemen, want ik kan het gewoon niet zelf veranderen en doordat ik het mee naar huis neem, zit ik er thuis teveel bovenop. Maar goed, komt wel goed ga ik maar vanuit. In de basis is het namelijk echt een lief, sociaal en vrolijk jochie.
Krook; als hij in de basis echt een lief, sociaal en vrolijk kind is (en dat geloof ik!!!!) dan komt het wel goed. Dan kan hij zich wellicht met woorden neit goed genoeg uiten en lost hij het fysiek op. Hij doet niet doelbewust een ander pijn (dat is veel erger).

Idd thuis even geen aandacht aan geven (door er niet extra over te praten); wel als je ziet dat hij anderen pijn doet. Even navragen wat er is gebeurd, soms heeft een kind "de naam" dat hij anderen pijn doet, dus als er wat aan de hand is, zijn juffen/moeders/andere kinderen (jij?) geneigd meteen aan te nemen dat jouw kind daar een rol in had, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. En dat is ook frustrerend; vooral voor hem.

Dikke kus! Ga anders een gesprekje aan met de intern begeleider; Roan zou (als ik met de ogen van zijn juf keek;) bij mij in de bespreking zitten

Mir; fijn dat het zo goed ging met Hanna!

RIngel; tellen, tellen, tellen! Nog maar even!!!!
Lekker rustig hier meiden.

Hier thuis ook niet veel bijzonders. Ik ben gisterenavond uit eten geweest met 2 collega's. Was erg gezellig. Zo dadelijk even boodschappen doen en vanmiddag 2 verjaardagen (met bbq) achter elkaar. Het weer werkt helaas niet mee.Veel regen hier vanaf vanmorgen vroeg al.

Vanavond ga ik naar een dansvoorstelling van een leerling. Morgen en maandag nog geen plannen, lekker rustig.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit pinksterweekend?

@Krokus: Ik vind het advies van Ris een goede. Ga eens met de ib'er praten. Die hebben verstand van zaken en weten ook hulpbronnen aan te boren, mocht dat nodig blijken te zijn.

@Pebbles: Hoe is het met je buik? Groeit het al goed? En heb je nog last van die blinde darm of valt het nu mee?

@Babba: Hoe is het met kleine Zach? Ben benieuwd hoe hij het doet.

@Rest: Hoi!
Hier ook niet zoveel bijzonders te melden.

We hebben gisteren de tegel gezien die we waarschijnlijk gaan kopen voor de vloer van ons huis. Een beetje marmerachtig, in een beige-tint. En dan in groot formaat (50 x 100 cm). We hebben nu 2 proeftegels thuis; een gepolijste en een matte. Nu nog kiezen...die gepolijste kaatst al het licht terug, net een spiegel. Ik ben benieuwd wat we uiteindelijk zullen kiezen; we neigen naar de gepolijste. Gisteren gehoord dat we rond 1 augustus de sleutel zullen krijgen. Goed nieuws want het had ook 2 weken later kunnen worden en dan was het krap geworden, ook voor de aannemer.
ik heb nog nooit gehoord van een ib-er. Zal er eens naar informeren. We zitten elkaar thuis in elk geval lekker in de weg. Roan is moe, moe, moe en daardoor prikkelbaar. Ik ga richting oververmoeid. Heb hem vanochtend een pak voor z'n broek gegeven en ben de deur uitgewandeld. Lekker constructief... Niet dus. Heb een vriendin van me gebeld, daar slapen de kinderen vanavond en ik ga met een slaappil om 8 uur naar bed. Hopen dat een beetje slaap alles voor me relativeert. Ik heb nl geen naar jongetje maar zo voelt het wel even voor me.
He vervelend, Krokus, dat je op je tandvlees loopt. Ik hoop ook dat een nacht goede slaap een heel stuk helpt.
Get Krook, maar wel goed van je dat je aan de bel trekt. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt waar je je kinderen aan toevertrouwt. Ik hoop dat je al lekker ligt te slapen.

Ik ben ook moe. Toch wel lange dag, met al die verjaardagen, bbq en balletvoorstelling. Was wel heel leuk. Daarna nog even wat gedronken en nu echt naar mijn bed. Ik moet morgen bij de deur staan in de kerkdienst dus weer vroeg er uit. Ach ja, moet ik toch wel, Thijmen is weer rond zevenen wakker...zucht...

Welterusten allemaal!
Dat was even zoeken naar jullie.

Wij zijn een lang weekend met mijn familie weg geweest. Altijd heel gezellig maar ook erg intensief. De meiden zijn overladen met aandacht, lekker eten en leuke dingen doen. Hopelijk zijn ze morgen een beetje uitgeslapen zodat ze weer naar school en de creche kunnen.

Ik ga nog uitgebreider reageren maar vanavond niet, ben erg moe.

Ik wil Ringel morgen de meest geweldige trouwdag toewensen. Hopelijk wordt het een dag waar jullie veel mooie herinneringen aan over gaan houden.

Ik kan er zelf niet bij zijn maar kijk wel uit naar de foto's en de verhalen.
Nou meiden, het is wel heel erg stil hier!

Ringel, ik wilde jou heel veel geluk en een superfijne dag voor morgen wensen! Geniet ervan meissie. Jammegenoeg ging het voor mij niet lukken om erbij te zijn, ivm werken in de laatste belangrijke weken van het schooljaar, oppas regelen en de afstand... Ik begreep dat Krokus wel even komt kijken, hartstikke leuk. Geniet ervan en heb een hele fijne dag samen! Ik zal aan je denken. Plaats je daarna snel foto's? Ik ben heel nieuwsgierig hoe jij en je meiden er uit zagen.

Wij zijn naar een campingzaak in stad van Mirjam geweest. Vrienden van ons hebben een vouwwagen en moesten wat spullen daarvoor hebben en wij gingen kijken of zo'n vouwwagen wat voor ons is. We willen volgend jaar toch wel naar Frankrijk oid, anders wordt het allemaal zó duur. We kunnen straks met de auto van mans werk ook gratis rijden dus we zouden wel gek zijn als we een vliegvakantie boekten. Ik ben alleen niet zo'n campingfan, maar het was leuk om ons een beetje te oriënteren vandaag.

Jullie nog wat leuks gedaan?

Ik moet morgen een dagje werken en dan heb ik alweeeeer weekend, haha. Ik heb het momenteel erg druk met Cito's afnemen en invoeren, rapporten maken, gesprekken voeren en het jaar afronden. Bovendien is man zondag jarig (op vaderdag!) dus dat is ook een hoop georganiseer allemaal. Drukdruk.

Jasmijn is volgens mij na dit lange weekend gewoon weer aan het dagelijks ritme van school toe. Ze had een vreselijk vervelende dag. Heb haar alleen maar horen huilen, zeuren en mopperen. En ze was verschrikkelijk druk, stuiterig en nare dingen aan het uithalen. Ik ben heel boos en verdrietig geweest maar het landt allemaal niet bij haar. Hopelijk slaapt ze nu lekker en is ze morgen wat lekkerder in d'r vel. Dramaqueen.
Ringelke; heel veel plezier morgen en maak er een fantastische dag van!!!
He balen, mijn hele tekst weg..:(

Ringel, ontzettend veel plezier!!!

Mmmoi, ik vind kamperen ook niet echt bij jou passen, vliegvakanties zijn ook veel te leuk..maar als het zo (relatief) voordelig is, is het wellicht wel een keer een optie. Ik hoop dat Jasmijn morgen weer helemaal haar lieve, vrolijke zelf is.

Krokus, kom je nog laten weten hoe het nu met je gaat? Ik maak me soms wat zorgen over je; jouw hoofd zit wel erg vol zorgjes en zorgen om R. Sterkte en een dikke knuffel!

Pebbles, is je blindedarm nu weer rustig? Geen klachten meer?

Babba, wat een spetter is Zach toch; mooie foto's weer op FB.

Wij hebben vandaag flink geshopt; spullen voor de badkamer(s); meubels/bad/toiletten/douche/kranen etc. En we hebben beige vloerbedekking besteld, voor de bovenverdieping (dus ook voor Hanna's kamer). Duur dagje dus maar we zijn vooral dankbaar dat we dit zo kunnen doen.
Kwam ook even Ringel en familie een bijzondere fantastische trouwdag wensen!!! En vooral genieten.

Hier heerlijk weekend gehad. Veel weg geweest. Zoveel thuis geweest laatste tijd, dus wil nu weg weg

Begin juli ga ik alleen met Zach een paar dagen naar een vriendin in Den Haag. Heerlijk naar strand hoop ik en shoppen.

Met Zach gaat het redelijk. Hij heeft veel last van maagzuur en is hierdoor onrustig. Niet huilen, maar dus heel gespannen, veel aan het slikken. En spuugt soms ook. Aimee had dit ook en vriend nu nog (maagzuur). Misschien even langs de dokter deze week.'

Verder heeft hij zijn eerste paar zuinige lachjes gegeven. Al 6 weken oud is hij, tijd vliegt.

Ik ga slapen...moe. Ego post! Sorrie
Ringel, vandaag ben jij de bruid!!!! Ik wens je een geweldige dag toe. En ben heel benieuwd hoe je er uit ziet.

Wij zijn net terug van het kamperen. Heerlijke dagen gehad maar oh zo vermoeiend.

Gisteren de baby zo duidelijk in mijn buik zien bewegen; heerlijk!

Krook, wat lastig allemaal.

Babba, ik zag foto's; mooi mannetje hoor. Naar dat ie zoveel last heeft met drinken.
En ze is mooooooiiiiii!! Een supermooie jurk. Boventoon is roze bloemen met wat wit erdoor. Mooie corsage in het haar met een kleine voile. Lief van Ringel was heel stoer in een donkere broek met roze blouse en een gilet. Als altijd zijn hoedje op natuurlijk. Echt een typische Ringel en liefoutfit. Ringel had nog een tweede jurkje. Hahaha. Had ik nog nooit meegemaakt op een bruiloft dat de bruid zich om ging kleden. Een zwart kort jurkje met wat kant geloof ik. De meisjes hadden ook 2 jurkjes. Een langere roze met een wit vestje en een vrolijk roze blauw gebloemde.

Ik ben maar even gebleven. Wilde toch even Ringel zien en feliciteren maar ook een beetje om mezelf denken. Het gaat op zich prima hoor. Ik merk gewoon dat ik erdoor zit. Afgelopen weekend is echt even geescaleerd. Niet eens zozeer doordat Roan een draak was, meer doordat ik het even niet meer wist. Ben door een klein voorval volledig uit m'n pan gegaan. Veel gepraat met 2 vriendinnen die ik helemaal vertrouw en uiteraard met lief. Heb de onrust nog wel hoog zitten. Morgen komt Roan thuis en eerlijk gezegd ben ik nu gewoon onzeker. Waarom gaat het opvoeden mij / ons zo moeilijk af? Dat ligt echt niet alleen aan ons kereltje. Het ligt ook aan onze manier van reageren, daar ligt het zelfs voor een groot deel aan. Maar het is best moeilijk om een manier die zo verankerd ligt in jezelf te veranderen. Dat lukt natuurlijk niet ineens na 2 dagen praten en wat meer slaap. Maar goed, morgen ga ik er weer met frisse moed tegenaan!
Ik hoop dat Ringel een geweldige dag heeft gehad. Hier was het iig erg mooi weer. Ik heb aan haar gedacht!

@Krokus: Wat naar dat het allemaal nog niet lekker loopt. Zijn je vriend en jij van plan ergens hulp te gaan zoeken ofzo?

@Annie: Wat gaaf dat je je baby al voelt én ziet bewegen! Hoeveel weken ben je nu?

@Babba: Wat naar dat Zach zoveel last heeft van zijn maag. Geef je nog steeds bv?

@Mirjam: Lekker geshopt dus, heerlijk. Fijn dat het allemaal kan toch, genieten!

Hier lekker gewerkt. Maar een dagje deze week en nu alweer vrij. Nog twee weken en dan is het vakantie! Besef het nog niet. Ga nu rapporten maken thuis. Drukdruk deze periode.
ik ga geen hulp voor Roan zoeken als je dat bedoelt mmoi. Met mijn jonkje is niets aan de hand. Het lukt mij gewoon even niet om alle ballen hoog te houden. Maar goed, genoeg over de wat minder leuke dingen! Ringel is getrouwd!! Joehwieieieieie!
Hoera voor Ringel en RingelLief!! Ik ben erg benieuwd naar de foto's..

Krokus, het komt vast goed maar ik kan je me onzekerheid goed voorstellen. Heb je Roan dan ook echt een paar dagen niet gezien nu?

Mmmoi, succes met de laatste loodjes. Wel heerlijk toch...zometeen weer zes weken vakantie.

Hier nog steeds druk plannen aan het maken. 1 augustus krijgen we de sleutel, zin in. Wel iets idioots; de vloerbedekking die daar nu op de eerste verdieping ligt, is precies dezelfde als die we nu gekocht hebben en ziet er nog superschoon en netjes uit. Ik zit erover te denken om het maar te laten liggen (eventueel goed te (laten) reinigen voor het idee). Besparen we weer 750 euro.. Wat zouden jullie doen? (ik weet ook niet of we de bestelling nog kunnen annuleren, maar ik geef het wel een flinke kans, gisteren pas besteld dus er is waarschijnlijk nog weinig gebeurd met die bestelling).
@Krokus: Goede instelling meissie. Sterkte, ik weet een heeeel klein beetje hoe het voelt (loop soms ook radeloos rond met meissie gelukkig alleen in veel mindere mate geloof ik).

@Mirjam: Haha, hoe kun je dat nou doen, precies hetzelfde kopen? Als het er echt superschoon en netjes uit ziet zou ik het zelf reinigen met zo'n apparaat denk ik!

Weinig bijzonders te melden hier. Net staan strijken en een aantal werkstukken nagekeken. Ga nu lekker de was in de kasten hangen en naar bed!
Ahhh, ben zo benieuwd naar foto's van Ringel.

Mats is weer naar een feestje toe. Vanmorgen ook even een vriendenboekje voor hem aangeschaft. Hij krijgt zelf heel vaak zo'n boekje mee en veel van zijn klasgenootjes gaan na de zomervakantie na groep 2. Dus kan hij die er nog in laten schrijven. Hij is er helemaal trots op en zat dan ook al weken te zeuren over zo'n boekje. Ik had vroeger zelf een poeziealbum, geen idee of dat ook nog voorbij gaat komen.

Verder niks bijzonders hier.
Haha, heel bekend. Jasmijn heeft ook een vriendenboekje en er staat al een flink aantal vriendjes en vriendinnetjes in. Ze krijgt er zelf bijna nooit één, haha. Of haar vriendjes er nou geen hebben of ze hem gewoon nooit krijgt, dat weet ik niet.

Wat leuk dat Mats al naar een feestje is. Hier worden nog niet echt feestjes gehouden. Kids zijn natuurlijk allemaal net vier geworden, dus ook geen verjaardagen in de klas tot nu toe.

Ik weet nog niet zo goed wat ik vanmiddag ga doen. Thijmen is net uit bed en Jasmijn verveelt zich en gaat lopen klieren. Ik moet dus snel iets bedenken.
Nog geen vriendenboekje gezien hier en ze heeft er zelf ook geen.

Maar zodra er een paar kinderen zo'n ding hebben dan volgt de rest vaak snel. Zal bij Floor in de klas ook wel een keer "in" worden.

Floor heeft binnenkort ook haar eerste partijtje. Ze was helemaal blij met de uitnodiging en heeft er al veel zin in.

Vandaag was ik heel moe. Heb vanmorgen eerst wat klusjes gedaan en daarna op de bank gaan liggen met een boek. 's middags heb ik ook weer op de bank gelegen toen Eva in bed lag. Vanavond maar vroeg naar bed.

Eva is trouwens zowel overdag als 's nachts zindelijk! Ben ik heel even een paar maanden van de luiers af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven