Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Heb net met Mayte een taart gemaakt (van chocolade, citroen,- en frambozen cake!)daarna lekker versieren met glzuur en hageltjes en suikerfiguurtjes...

Mayte is de laatste dagen helemaal into "schrijven" is ook erg geinteresseerd in letters en "schrijft" op haar manier hele brieven.

ach en verder keutelen we maar wat aan op deze mistroostige dag...bah.

Straks met Fenna naar het cb en voor Mayte nog ff langs de huisarts, heb gisteren weer een plasje ingeleverd maar ook daar konden ze niks (iig niet duidelijk iets of niets) in vinden, dus moet er nu een potje op kweek

ff bellen
he Ring, anders rijd je toch met mij mee? Delen we de benzinekosten, scheelt ook nog een heel stuk.
@ringel: wat een positieve berichten zeg. Oplossingen op werkgebied, of in ieder geval uitstel. En je kan naar de meeting komen. Dan kan bijna iedereen, alleen Pepiet niet toch?

Als ik een boodschappenlijstje schrijf wil Floor ook altijd schrijven. Dan gaat ze brocolli (lust ze niet eens) opschrijven en chocola.

Wat klinkt die taart lekker, ik krijg er honger (sorry, trek) van.

@niniane: haha, hoe herkenbaar. Manlief beloofd hier ook altijd dingen te doen die vervolgens maanden blijven liggen. Ik heb dingen op een lijstje gezet die ik voor de geboorte van Floor gedaan wilde hebben. En nog een keer opgeschreven heb voor de geboorte van Eva. En nog steeds zijn ze niet gedaan.

@Krook, dat kan ook natuurlijk, maar Mayte vind met de trein reizen ook erg leuk, is voor haar gratis en ik heb een kortings kaart....(nog van voor het auto tijdperk)

@Pebbels, de taart is errrrrrrrrug lekker, Mayte vind er niet veel aan, die eet alleen de suiekrfguurtjes en het glazuur op. Er zit nl een "korstje" op endie vindt ze neit lekker, de druif.

En volgens mij moet je dan nog maar een keer zwanger worden....hahahaha heeft je man nog een keer 9 maanden de tijd om je lijstje af te werken!

Lief is eignelijk altijd wel redelijk op tijd met dingen die moeten gebeuren. Ik ben juist degene die alles op z'n beloop laat (we hebben een ruil gehad vaneigenschappen geloof ik, hij wat vrouwelijke en ik wat mannelijke)
Goedemorgen deze morgen......Heb volgens mij een beetje een opgeruimd humeur....dus moet het huis ook.....(euh...de was want dat is weer eens een teringbende)
@ringel: fijn om te horen dat je weer beter in je vel zit.

Floor wordt steeds meer zelfredzaam. Vanmorgen lag ik nog een beetje uit te slapen terwijl Floor al (veel te vroeg) wakker was.

Tegen de tijd dat ik wakker werd had ze haar pyjama uit, luier uit, plasje op het potje gedaan, nieuw luierbroekje aan, onderbroek aan en een rokje en sokken aan.

Ik had wel gemerkt dat ze een vieze luier in mijn gezicht had geduwd "kijk mama, plasjes in". Maar de rest had ik niet gemerkt.

Eva is gelukkig ook weer opgeknapt. Gisteren is manlief wel thuisgeweest met haar maar toen ging het eigenlijk alweer goed.

Ze is nu weer heerlijk vrolijk en gezellig en is druk bezig met het leren van nieuwe dingen (gras eten mag niet van mama).
hahahaha die Fllor...Mayte wil dat ook wel eens doen, maar bij voorkeur wanneer ze s'avonds in bed ligt houd ze hele modeshows voor zichzelf (en de volgende dag mag ik alles weer opruimen....)

Vandaag plasje opgestuurd naar het lab om Mayte's plasje te laten onderzoeken, want ze hebben weer niks kunnen vinden in de urine, maar helemaal schoon was het ook niet...ben benieuwd of ze er wat uit kunnen halen.
haha, Roan is wat dat betreft nog helemaal niet zelfredzaam. Nou ligt hij ook nog in een ledikant. Heb hem nog niet in een gewoon bed liggen. Op een of andere manier durf ik dat nog niet aan. Mss als hij naar zijn nieuwe kamer gaat ofzo. Hij was trouwens een klein poosje heel erg geinteresseerd in plassen op een potje, maar inmiddels heeft dat zn aandacht weer verloren. Naja, zal wel komen.

@ringel, kijk maar. Ik moet voor de trein de volle mep betalen. Het zal voor mij dus niet goedkoper zijn denk ik. Verder vind ik naar Amersfoort ook wel een onderneming met de trein. Zeker aangezien we het nog nooit gedaan hebben.

Roan is weer lekker bij. Toch grappig hoe je gelijk aan zijn gedrag kunt merken als hem iets dwars zit. Dat gaf de dame op de creche ook aan. Afgelopen week was hij een draak geweest. Moeilijk te corrigeren, slecht luisteren. Gisteren heeft hij er 3 enorme spuitluiers uitgepoept en vandaag is hij een (b)engeltje.
Goedemorgen!

Iedereen nog in rust? Vast niet toch? Ik ga zo even naar de stad. Even schoenen kopen voor R en een kadootje voor m'n stiefmoeder. Vanmiddag even kijken naar een auto, en verder lekker niksen!

Liebe Grusse!
En weer thuis! 2 paar nieuwe schoenen gekocht voor Roan. Sandaaltjes en gewone schoenen. Wat kadootjes voor stiefmoeder en Roan was de hele tijd een engeltje! Heerlijk.

Zo even tukken. Ben moe.
nou, ik denk dat ik maar een solo-gesprek ga houden. Net even een uurtje geslapen. Toch wel lekker dat dat nog kan overdag.

Slapen jullie ukken eigenlijk nog structureel? Roan kan echt nog niet zonder, maar we hebben het slapen nu wel ingekort tot max een uurtje ivm het slapen 's avonds. Hij zit nu een choco-rijstewafel te eten en zodadelijk gaan we even naar een autobedrijf om een opel corsa te bekijken.
Wij zijn ook voor schoenen gaan kijken. Een maand of 2-3 terug hebben we maat 23 gekocht maar daar is ze alweer bijna uit. Niks kunnen vinden in de stad maar wel wat kunnen passen en ik heb nu schoenen via Omoda besteld, daar zijn ze nog goedkoper ook.

Floor slaapt ook nog iedere dag, eigenlijk nog steeds 2 uur net als een jaar teurg. Wel lekker want dan gaan ze meestal samen naar bed zodat wij even tijd voor onszelf hebben.

Hallo meiden!

Nou, ik ben er weer hoor, las al dat jullie me gemist hadden

We hebben een heeeeerlijke vakantie gehad, die voornamelijk bestond uit luieren, zonnen, lezen, eten en drinken. Doordat we met acht volwassenen waren kwam ik ook echt aan mijn eigen rust toe en heb ik zelfs twee boeken en een hoop tijdschriften kunnen lezen. Wat een heerlijkheid! Jasmijn genoot natuurlijk volop van het zwemmen, de minidisco, ijsjes, pannenkoeken eten en alle gezelligheid en aandacht. Thijmen sliep veel en dronk ook veel; ongeveer iedere drie uur kwam hij voor een voeding. Nu proberen er snel regelmaat in te krijgen want ik moet maandag voor het eerst gaan werken!!! Omdat het nog maar vier weken is tot aan de zomervakantie, ga ik allerlei hapsnap invaldingetjes doen. En maandag moet ik een dag voor de kleuters...dat is echt niks voor mij! Maar ja, we zien het wel. Ik heb nu trouwens wel spijt dat ik die vier weken niet even onbetaald verlof op heb genomen, daar kan ik nu natuurlijk niet meer mee komen aanzetten. Ach, het zijn maar acht dagen, zo kun je het ook bekijken, hihi.

Verder geen zin om overal op te reageren. Ben erg moe. We hebben zo'n beetje de hele nacht en ochtend gereisd en dat gaat niet in je koude kleren zitten... Jasmijn heeft gelukkig veel geslapen onderweg en ook vanmiddag heeft ze een hoop slaap ingehaald. De regelmaat is er helemaal uit want op vakantie ging ze heeeel laat naar bed en laat er weer uit. Nu terug naar het gewone leven!
@mmmoi: welkom terug! Het klinkt als een heerlijke vakantie.

Het zal wel weer even moeite kosten om iedereen weer in zijn oude ritme terug te krijgen. En ook alweer werken, wat gaat dat snel zeg.

Slaap lekker straks in je eigen bed.
Hahahaha, Krook, Mats is ook nog niet zo ver als sommigen anderen hier. Ook hij slaapt nog gewoon in zijn ledikant (zijkant kan er uit, maar dat is nog niet nodig). Plassen op de WC? Nee, dat was vroegah interessant. Mats roept ons in de ochtend en dan halen we hem op. Jongens zijn doorgaans ook wat slomer, toch?
oja, welkom terug Mmmoi! leuk dat je het zo lekker hebt gehad!
Hallo ben ik ook even, we zijn weinig thuis...

Mmmoi je hebt het heerlijk gehad. Zag je foto's op Hyves...Thijmen wordt ook een mooie bolle baby.... Alweer werken, wat gaat verlof toch snel....

Even algemene reactie...

Aimee slaapt ook nog in ledikant. Wel zo makkelijk en aangezien we nog geen 2de hebben, ook geen haast. Het past nog, dus meerwaarde groot bed is er nog niet.

En gelukkig slaapt Aimee elke dag minimaal 2 uur. En in de weekenden en als ik vrij ben zeker 3 uur en soms meer. Moe van de dagen kdv. Weekend gaat ze dan wel later naar bed. Doordeweeks op tijd en dan is ze ook om 19.00 bekaf, ook als ze s middags heeft geslapen. Is altijd een slaapkoppie geweest. Hoop dat totdat ze naar school gaat smiddags slaapt ;)

En zindelijk nope. Weinig interesse en wij ook nog niet echt...Dus tsja...Hoop te wachten op de dag dat ze er klaar voor is en dat het dan ook in een paar dagen bekeken is. Hoor je wel eens...Geen zin in maanden bezig zijn. Deze zomer wel eens proberen of ze er zin in heeft. Als ze voordat ze naar school gaat droog is....dus we hebben nog even...:)

Morgen meer!!!!!
@mmmoi: hahaha, niet te geloven. Mijn badpak is hetzelfde als jouw bikini. We zullen eens niet hetzelfde hebben.

Leuke foto's hoor, en wat wordt Thijmen al groot.

Stil hier...

Wat een rotweer, we zijn niet eens buiten geweest....

Wat gaat iedereen in de vakantie doen. Wij gaan 1 week naar Italie...Kort, maar ben na 4 wkn ZA en wintersport aardig door vakantiedagen heen...In ieder geval even weg. En jullie...?

Talking about sleeping...Aimee heeft geslapen van 1300 tot 17.45. Zal vandaag dus niet om 2000 in bed liggen. En vanmorgen was ze pas om 0930 wakker. Lijkt verder niet ziek...

Morgen nog vrij.

Verder weinig nieuws hier, verveel me een beetje.

Krokus wanneer ben je 20 weken? En ga je ons verklappen wat het wordt?
wij hebben de hele dag prima weer gehad. Geen drup gevallen. Wel regelmatig wat bewolkt, maar heb net heerlijk in de tuin gezeten. Wij hebben 2 weken vakantie. Gaan een weekje naar Castricum. Mijn schoonouders hebben daar een caravan. En gewoon bijna 5 uur geslapen vanmiddag? Pffff. En wat een luxe zeg, dat ze 's ochtends zo lang slaapt. Heerlijk lijkt me dat.

Ben nu ruim 18 weken. Weet nog niet of ik het ga zeggen. Hahaha. Misschien maak ik er wel net zo'n raadspelletje van als Mmoi. Ga 6 oktober waarschijnlijk met verlof. Dat is 5 weken voor de uitgerekende datum.
Mmmmm ben wel heel benieuwd wat je krijgt haha...

Nou tegenwoordig slaapt ze meestal tot 8 uur, half 9. Half 10 is al heel lang niet meer voorgekomen, Toen ik onregelmatig werkte nog wel.

Tijd gaat snel voor jou. Na de zomer nog even werken en dan heerlijk vrij....Ga je nog ouderschapsverlof of iets nemen?
@babba: zo lang geslapen!!! Dat komt hier echt niet voor hoor.

Wij gaan de eerste week van september een weekje naar Frankrijk. Verder ook niet zoveel gepland. Als het lekker weer is wil ik nog ergens een weekje vrij nemen.

Neuh, geen ouderschapsverlof. Dat zou mijn functie heel lastig maken. 28 uur is al kiele-kiele om het in te doen.

Als ik het echt zou willen zou het kunnen hoor. Dan zouden mijn taken gewoon wat veranderen. Ik vind echter mijn 3,5 dagen werken heerlijk en hoef niet zo nodig minder. Verder vind ik mijn baan heel leuk en hoef geen wijziging in taken. Hoewel, ik bedenk me ineens dat ik wel wat ouderschapsverlof opneem. Namelijk een half uur per dag. Ik begin normaal gesproken om 8 uur. Zit dus rond half acht op de fiets of in de auto. Heb bedacht dat ik een half uur later wil beginnen zodat we de ochtend rustig op kunnen starten met z'n allen.
Hai!

Ik ben ook weer onder de levenden... fijn dat jullie mij ook gemist hadden hihi.

Deze week veel drukte gehad op het werk, ben er 4 dagen geweest ivm oudergesprekken en extra werk ivm zieke collega.

Verder moest dinsdag de klas leeg omdat er een speelzolder in moest. Die is geplaatst (geweldig mooi!) en morgen kan ik pas nadat de kids er zijn, de boel weer inruimen. Directeur vond het een leuk idee als de ki. de klas zouden zien met alleen die zolder. Lekker lastig, maar ja...

Verder weet niemand wat ik vanaf volgende week ga doen. Ik sta op papier op een andere school dan in het echt, maar ja... de juf die ik vervang komt toch echt volgende week terug! En ook op papier.... Ik hoop dat ik daar van de week weer wat van hoor.

Nog even wat highlights

Gijs doet het goed, Ella doet het goed, ik hoef nog maar 5 weken te werken, ik ben weer (voor het eerst) ongesteld geworden. Vanaf augustus gaan ze naar het KDV, speelzaal gaan we opzeggen, we krijgen het met oppas niet rond. Vind het vooral voor Ella onhandig omdat ze net een beetje gewend is op de psz, moet ze er weer weg. Als ik dat vorig jaar had geweten, hadden we haar niet op de psz ingeschreven maar meteen op het KDV. Ach ja.

Ella slaapt ook nog elke middag, is nog lang niet zindelijk, kan hele versjes oplepelen, speelt graag met Gijs, laat de hond uit...

Vakantie daar hebben we geen geld voor, de tuin is bijna klaar. Ik zal wat foto's (nu niet) op hyves zetten. En dat was het wel voor nu!

Groetjes!

P.s. Mmoi, veel sterkte bij de kleuters morgen! Hihi, mij moet je juist niet in groep 7 zetten!
Hoihoi,

Zo, er is lekker veel geschreven dit weekend, leuk om na te lezen. Ik zal even kort reageren:

@Zindelijk: Jasmijn is nu helemaal zindelijk, poepen gaat ook wel aardig op de wc, maar haar ritme zit zó in elkaar dat ze meestal 's nachts of 's ochtends vroeg poept in haar luier. Als ze slaapt is ze dus nog lang niet zindelijk, ook niet voor plassen.

@Slapen: Jas slaapt nog wel 's middags maar kan in principe ook wel zonder, dan gaat ze 's avonds gewoon heel vroeg naar bed. Nu we terug zijn van vakantie heeft ze wat slaap in te halen dus lag ze vanmiddag lang te slapen en moesten we haar wakker maken omdat we half vier op visite zouden gaan en vanavond lag ze er ook weer op tijd in.

@Ris: Haha, zo heeft iedereen zijn specialiteit, ik zou dus echt niet weten wat ik met kleuters moet doen. Maar dat zie ik dan morgen wel weer. Heb je nú nog een KDV geregeld, was daar nog plek dan? Ik moet misschien ook alsnog een andere oppas regelen, omdat de oppas die zou komen misschien toch niet kan ivm privéomstandigheden...zucht...ik hoor van de week meer hierover!

@Pebbles: Wat toevallig zeg, ongelooflijk, uit zóveel bikini's! Ik heb hem bij wehkamp, jij zeker ook? Was de enige waar ze E-cups verkochten die er ook nog leuk uitzagen... waarom heb je een badpak en geen bikini eigenlijk? Ik heb ook nog een tankini maar die heb ik op vakantie maar 1x aan gehad en dat vond ik zo irritant zitten dat ik hem verder niet gedragen heb. Veel te warm en als je gezwommen had een natte kledder, blergh.

@Krokus: Je moet er gewoon een soort 'wie is de mol' spelletje van maken met verborgen tips enzo, haha. Dan raden wij wat het wordt...

@Babba: Wij hebben wel vakantie van de zomer, tegelijk met vrienden, maar we hebben nog niks geboekt. We gaan naar een huisje in NL, dat is wel zeker, maar we boeken gewoon last minute. De laatste vriendin van het groepje is vrijdag uitgerekend en die wil eerst afwachten hoe het met haar en de baby gaat voordat ze wat boekt. Ik mag trouwens bij de bevalling zijn als het op een gunstig tijdstip komt, en ik wilde al heeeel lang graag een keer een bevalling live meemaken!

@Annie: Of jongens slomer zijn qua ontwikkeling weet ik (nog) niet, maar ze zijn in ieder geval wel rustiger, in mijn geval. Thijmen is een ontzettend lieve en makkelijke baby, huilt alleen als hij echt honger heeft, lacht heel veel en slaapt ook nog behoorlijk wat. Lekker hoor!

Zo, hier moet morgen weer gewerkt worden, na 16 weken vrij is dat toch wel even wennen hoor. Gelukkig is de man morgen thuis dus hoef ik niet echt te haasten. Tussen de middag ga ik naar huis om live te voeden of te kolven en na half vier weer snel voor datzelfde. Ben benieuwd! Er staan al twee gekolfde voedingen klaar, de tas voor mij is ingepakt en de spullen voor Jas (moet naar psz morgenvroeg) ook. Nu nog douchen samen met Thijm en dan hopen dat hij lekker slaapt vannacht! Sinds de vakantie komt hij weer om een nachtvoeding, dat komt omdat ik hem daar qua voeden helemaal los heb gelaten, hij had daar natuurijk ook veel meer dorst dan thuis.

Ik ga dus weer, groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven