Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
gefeliciteerd Ringel! Hoop dat het een stukje rust geeft!

Ik ga eigenlijk heel onbevangen mijn kraamtijd in. Mijn leven is zo veranderd de afgelopen jaren. Natuurlijk door de ervaring die ik opgedaan heb als moeder, maar ook door keuzes die ik gemaakt heb. Heb zoveel meer rust nu. Geen gedoe meer van mijn werk, zaken zijn duidelijker tussen mijn man en mij. Hij weet van mijn valkuil van dat ik hem teveel wil beschermen en zal daar zeker op letten.

Waar ik tegenop zie is het slaapgebrek. Daar gedijen zowel lief als ik erg slecht op. Maar ja, dat zal allemaal wel goed komen.

Nu in elk geval even met z'n tweeen de stad in. Roan mag ff naar zwager en schoonzusje zodat wij ff met z'n tweeen wegkunnen.
wat ik mij nog afvroeg niniaan en annie, hebben jullie nog wat gehoord van Fluf? Ik begreep dat jullie haar nog gevraagd hadden of zo vorige week ook zou komen?
Rustig hier trouwens.

@pebbles, ik heb ook een beetje het idee dat m'n lijf aan m'n wishfull thinking gehoor geeft. Je zou bijna denken dat ik het er om doe maar het egendeel is waar.

Hahahaha en Lief wordt (deels) brandweer man. Dus ikm oet wel stoppen met werken, want als hij brandje moet blussen kan ik neit naar m'n werk *grinnik* Mijn vent wordt een nog stoerdere vent dan hij al is.....
o ja mmmoi kleertjes zijn weer binnen! thanx voor terug sturen.
lekker aan het crossposten....

Shopse Krook....
Nog wat leuks gekocht Krook?

Ringel, fijn dat de enveloppe binnen is. Ik had er nog wat leuks bij willen doen, maar had het natuurlijk weer erg druk en dacht: als eerst maar eens die kleertjes terug gestuurd zijn...

Wij hadden een heel drukke dag vandaag. Morgen wordt Thijmen gedoopt en komen de vrienden en familie koffie drinken daarna dus we moesten boodschappen doen. Toen ook nog het centrum in voor een cadeautje voor mijn nichtje. 's Middags na het slaapje gingen we naar nichtjes verjaardag. We hadden een tent met ballen erin gekocht, een soort ballenbak. Vond ze heel leuk. Schoonzus had het bedacht hoor, anders had ik nooit zo'n groot ding durven kopen

Vanavond hadden we een bbq bij een neef van de man, die 15 jaar getrouwd was, maar ik ben niet mee gegaan met de kids. Ik voelde me helemaal niet lekker (nu op de ibuprofen gaat het beter) en de kids uit logeren doen vanavond leek me ook niet echt handig ivm morgen... Heb nog bijna niks gegeten vandaag, was misselijk, maar zal ook wel door de warmte komen. Nu liggen de kids in bed maar Jasmijn ligt nog steeeeds te jengelen, het is potverdrie al half tien geweest! Hopen dat ze morgen een beetje 'uitslaapt'. Ik ga nu douchen en dan ook vroeg er in.

Doei lieverds, sorry voor ego!
@krokus: fijn dat je nu zo rustig de kraamtijd in gaat. Je weet nu ook wel wat je kunt verwachten.

@ringel: wat stoer zeg, brandweerman! Wanneer wil je gaan stoppen met werken?

@annie: Ik weet dat Sverre 1 dezer dagen jarig is. Maandag toch?

Vieren jullie het morgen?

Wat gaat dat hard zeg, geen baby's meer in huize Ooi.

@mmmoi: Een hele fijne dag morgen! Ik vind het toch wel heel bijzonder, dat dopen, ook al ben ik niet gelovig.

Wat krijgt hij aan?

Nu lekker de avondetappe kijken. Ik vind het zo leuk dat de tour weer is begonnen. Het hoort voor mij echt bij de zomer.
Myrddin had gelukkig niets aan zijn oortjes. Dokter dacht dat het gewoon een virusje was. Dus eigenlijk voor jan snot naar de dokter geweest. Maar mannetje was echt niet fit ook diaree ed. Vandaag is hij weer een stuk opgeknapt. Gister hadden we eigenlijk een fietstocht. Dat wordt door de wijkcommissie georganiseerd. Best leuk maar dit keer toch maar even niet omdat Myrddin niet fit was. N-man is wel met Kyran gegaan. Ik heb Myrddin lekker op bed gelegd en ben boekje gaan lezen in de tuin. Hij heeft de hele middag liggen slapen. Ik had ook wel even rust nodig. Merk dat ik behoorlijk toe ben aan vakantie. Nog twee weken en dan vier weken vrij. Heb laatste tijd veel diensten gedaan en dat hakt er dan toch wel weer in. Vandaag ook dienst. Het was ook nog eens superdruk en dan kom ik thuis..... in een puinhoop!!! Ik had N-man gevraagd aardappels te schillen en appels te schillen voor appelmoes en dat is dan ook het enige wat meneer had gedaan. Oh ja, de kids geentertained en tour de france gekeken. Notitie aan mezelf: alles voorkauwen als ik iets gedaan wil hebben zelfs zeggen dat hij de vaatwasser moet vullen voordat ik uit werk thuiskom.... Ik snap dus echt niet dat je dat niet ziet als je aardappels gaat schillen en je kan bijna niet werken op het aanrecht dan vul je toch eerst de vaatwasser...blablablabla. Niet meer aan denken. Zen, Zen, Zen!!!!!

Krook Ik heb niets meer gehoord van Fluf. Zou alles wel goed met haar gaan?

@Ringel Goed van die baan van je man. Wanneer begint hij? En wanneer kan jij dan stoppen?

@Mmmoi Hoe was het vandaag?
Oh Niniaan... ik herken het zo! Let it go, let it go (en dat valt niet mee!!!) Ik heb nu overal briefjes opgeplakt... errug! Maar ik stoor me bijvoorbeeld aan de koffiepads die in het apparaat blijven zitten, kan ik ze weer weggooien bij de volgende kop koffie die ik wil zetten. Dus heb ik er een briefje op geplakt... Zo ook met de flesjes die voor Gijs gebruikt worden (door iedereen BEHALVE door mij). Dat ze afgewassen en gedroogd moeten worden voordat ze opgeruimd moeten worden. En als ik was heb opgehangen, hang ik er soms een briefje op; als het droog is, mag het eraf.

Heel kinderachtig, maar het scheelt mij in irritatie, ik hoef het niet voor te kauwen (ja, 1malig) en als hij het niet doet, jammer dan!

Vandaag heeft hij wel de was twee keer opgehangen en ook nog afgehaald en opgevouwen; zonder dat ik erom gevraagd had! Het komt goed dus!

Mmmoi, hoe was de doop? Zeker wel heel warm of niet?

Ringel; wat fantastisch dat Lief een nieuwe baan heeft! Proficiat!

En ik wil niet vervelend doen hoor, maar er ik geloof in verbanden tussen lichamelijke uitingen van psychische klachten. Dus dat je knie nu opspeelt, naast je pols; is voor mij het teken dat je niet moet gaan werken. Het volgende is je rug (bijv) en dan kan je helemaal niks meer; ook niet met je meiden!

Krook; goed van je dat je nu zo heerlijk relaxt zwanger bent en ook de kraamtijd positief tegemoet ziet! Mijn schoonzus had bij haar eerste een PPD gehad en die was niet zo relaxt bij haar tweede hoor.. behoorlijk opgefokt eigenlijk, maar het gaat wel heel goed nu met haar.

Heb vandaag een heerlijke muzikale dag gehad; we hadden seizoensafsluiting met de fanfare. Eerst concertjes van alle geledingen en daarna BBQ. Het was heeeeel warm (man ik heb me rot gezweet met dirigeren en daarna nog met toeteren). Ella was er de hele middag bij (ze had zelf besloten dat ze wel eerder ging slapen dan normaal, zodat ze mama kon horen toeteren). En manlief kwam rond 5 uur met Gijs. Heerlijk zo met mijn hele gezin....

Nog 3 weken werken en dan vakantie... maar we gaan helemaal niet weg! Iemand nog interesse om huizenruil te doen in het immer pittoreske Brabant? Vlakbij de Efteling, Zooparc Overloon, de Maas in al zijn pracht?

Groetjes maar weer; ik ga al mijn zooi voor morgen weer klaarleggen.. weer een drukke week voor de boeg.

X
Haha, hier hetzelfde gedoe altijd. Zooi klaarleggen voor de volgende dag...Moest ik ff aan denken ineens. Nog maar twee dagen werken en dan heb ik vakantie! Begin aug. willen we met alle vrienden weg, maar er is nog steeds niks geboekt...zucht...

Doop was mooi! Het was idd best wel warm in de kerk, maar nog wel uit te houden hoor. Al onze vrienden en dichtstbijzijnde familie was erbij; erg leuk! Kreeg veel complimenten dat ik zo'n lieve rustige baby heb...en paar keer gehoord dat hij op mij lijkt! Daarna hier koffie gedronken en tenslotte met alle vrienden en kids naar het bos. Leuke foto's van alle vier de jongensbabies gemaakt. Check hyves.

@Pebbs: Thijm had een doopjurk aan, genaaid door mijn overgrootmoeder en gedragen door mijn moeder, oom, broer, mijzelf, Jasmijn en Thijmen nu dus ook. Het hoeft niet persé hoor, zo'n gewaad, maar omdat we er toch één in de familie hebben is het toch wel leuk! Zie foto op Hyves, hij is net een meisje...Jasmijn vroeg of ze haar prinsessenjurk aan mocht, Thijmen was toch ook verkleed?

@Nien: Hier gelukkig een hard werkende man, briefjes niet nodig. Doet veel in huis, en precies de dingen die ik heb laten liggen, we vullen elkaar dus goed aan!

@Ris: Jammer, maar wij willen dus met vier stellen én alle kids op vakantie...huizenruil zit er dus niet in, of je moet in een megavilla wonen

Ga even was vouwen. Morgen weer vroeg op. Gelukkig hier niet veel stress want de man heeft de laatste papadag morgen...
ff met 1 hand, heb chps zitten snaaien en er zit nu allemaal paprika poeder op!

@mmmoi, hoe was de doopdienst?

Blijf het soms wel jammer vinden dat wij onze kinderen niet dopen. Bij Mayte hebben we het er nog over gehad om een humanistische kinderzegening te laten doen, maar sinds de paus heeft besloten dat ongedoopte kinderen niet in het voorgeborchte blijven hangen, is mijn "angst" daarvoor weg (ouders hebben een poging toteen gedegen katholieke opvoeding gedaan, sommige dingen zijn blijven hangen)

@Nien....wat een elledige situatie om thuist e komen zeg.

Kan er gelukkig niet over mee praten, heb een vent uit duizenden die er zijn hand niet voor omdraait om een paar klusjes te doen in huis (en ik hoef het vaak niet eens te vragen, laat staan te ergerenals hij iets niet doet) Neem andere dingen dan maar voor leif (zoals het koffiefilter in de filterhouder laten zitten)

@Ris, ik heb ook zo'n donkerbruin vermeoden dat het 1 wel eens met het ander te maken zou kunnen hebben. Ben vandaag uitgegleden (over gemorst vruchtensap in de woonkaemr) en kwam precies op de gedraaide knie terecht...(auw) en kon niet meer omhoog komen.

Ik ben morgen nog vrij, maar daarna komen de 6 diensten voor m'n vakantie er in rap tempo achterelkaar aan. Geen idee trouwens wanneer ik kan stoppen. Moet eerst nog maar eens laten berekeken wat het ouderschapsverlof me gaat kosten.
Hoi hoi,

Mmmoi, fijn dat het zo'n mooie dienst was, met dat mooie weer van vandaag erbij, heerlijk!

Ringel, meisje toch, wat een pech allemaal, maar wat mooi dat je lief een baan heeft!!!!!!

Niniaan, is niet leuk. Ik kom ook wel eens op die manier thuis, heeft lief ook veul te weinig uitgespookt maar wel leuk met de jongens bezig geweest. Ach, dan is dat maar zo, ik kan het (meestal) lekker laten gaan. Ik moet lief ook alles vragen; die ziet niet niks uit zich zelf, zelfs niet dat het tijd is om te gaan koken. Maar verder is ie wel lief, dus ik doe het er maar mee, hahahaha!

Vandaag verjaardag van Sverre gevierd, die wordt morgen 1 jaar. Mijn baby, mijn baby, waar blijft toch de tijd (zinnetje uit versje wat mijn moeder in mijn poeziealbum schreef, spookt de hele dag in mijn hoofd). We hebben het flink druk gehad, morgen nog weer naar het KDV en 's middags komen opa en oma's en oom en tante.

Ik ben er echt een beetje iebelig van, mijn baby, al zo groot....Gek mens he!!!!!!!!!
Er is er 1 jarig hoera hoera hoera....dat kunnen we lezen dat is Sverre!!!!!!!

Jeetje he alweer 1 jaar! Lekker sentimenten hoor Annie, daar is het toch ook voor . En van harte gefeliciteerd met je mannetje.
Gefeliciteerd met Sverre. Wat gaat de tijd snel zeg! Ik heb het geboortekaartje nog steeds in het zicht staan. Staat daar dus al een jaar en dat realiseer ik me nu pas. Ik denk nog steeds dat hij een baby is. Maar hij is inmiddels al weer een grote vent aan het worden.

Hoera voor Sverre!!! Alweer 1 jaar.

Maak er met de familie een mooie dag van.
Oh die Sverre... alweer 1 jaar! Van harte Annie! En ja, wat gaat het hard he... Pfoe.... kan me voorstellen dat je er iebelig van werd... zal ik ook wel hebben over een maand of 3.

Ben met Ella volgens "the Nanny" bezig om haar in bed te krijgen. Ik ben het zo spuugzat dat ze ons om haar vingertje weet te winden en wij doen er niks aan, en zo wordt het elke avond weer wat later voor ze in bed ligt en voor ze eindelijk eens gaat slapen! Ze is al een ruime 20 min aan het gillen en krijsen en ik ga af en toe kijken om te zeggen dat ik wil dat ze gaat slapen. Welterusten Ella... maar ze trapt er nog niet in. Ze gooit elke schreeuw die ze in huis heeft in de strijd en is een ster in het verzinnen van smoezen.... Muziekje aan, deken goedleggen, knuffelen, kusje, beest goed leggen, kussen opfluffen.. jonge jonge... een echte meid volgens mij.

Helaas mmmoi, wij hebben geen villa... jammer (vooral voor ons! zee-vakantie had me wel wat geleken)

Oh en al bijna vakantie! Wij hoeven nog maar 3 weken. Gaat snel!
Joehoe, en op de laatste werkdag voor mijn vakantie regel ik ook de oppas voor ná de vakantie eventjes...tenminste, dat zit er dik in. Ben al eerder gemaild en vandaag gebeld door een mevrouw die bij ons thuis op wil passen. Die was getipt door een ouder van school waar ze al oppast dat ik een oproep in de nieuwsbrief had gedaan. Ze klinkt heel erg aardig en wil aan huis komen. Prima! Ook handig als Jasmijn naar school gaat enzo Morgenavond komt ze op visite, ben gewoon een beetje nerveus en heel benieuwd!!! Ze komt al om zeven uur zodat ze Jasmijn ook nog even kan zien.

@Annie: Gefeliciteerd met Sverre! Man, wat gaat een jaar dan hard zeg. Hebben jullie een leuke dag gehad? En doet hij al een beetje stapjes, of nog niet?

@Ris: Wat raar dat Ella ineens niet meer naar bed wil. Jasmijn heeft ook wel eens van die periodes. Toevallig zit ze nu in een heel lieve periode en ook vandaag was ze vreselijk gezellig en lief.

@Nien: Haha, het geboortekaartje al een jaar op de kast staan...staat die van mij en die van Ringel er ook nog?

@Ringel: Moest stiekem een beetje om jouw stukje lachen, hihi!

Vandaag helemaal een hapsnap dag gehad op mijn werk; heb kleuters getoetst, mijn eigen funct.gesprek gehad, groep 6 vervangen waarvan de juf een gesprek had en 's middags voor groep 5 gestaan. Morgen weer kleuters toetsen, wat opruimen in groep 7, 's middags kennismaken met mijn eigen nieuwe groep (de groep 6 van nu dus weer) en daarna ook weer een uurtje in groep 5 staan. 'leraar, elke dag anders', haha!

Heb een nieuwe verslaving. Drink nog steeds veel 7up light en eet ook nog wel cornflakes maar ben nu door de hitte waterijs verslaafd. En dan vooral aan die goedkope met 2 stokjes erin. Eet er zo een paar achter elkaar op Hebben jullie dat nou nooit met iets of ben ik hier het enige vreetmonster dat daaraan doet?!?!
Ringel, wat gaaf van de baan van je Lief!! Gefeliciteerd hoor. En jij kan nu dus gaan stoppen? Zou wel heerlijk voor je zijn, toch? Kan je lijf ook weer helemaal tot rust komen.

Annie, van harte met je lieve Sverre! Gek he, alweer baby-af. Hoe kan dat nou haha. Heeft hij een fijne dag gehad, of heb je het vandaag niet gevierd?

Ris, Hanna slaapt nog steeds in haar ledikantje (wie van de kids hier nog meer eigenlijk? Roan ook en Mats volgens mij, en Aimee?) En ze piept ook wel eens natuurlijk maar geen drama's gelukkig. En als ze 's nachts gaat huilen (eens per twee weken ofzo), neem ik haar bij me in bed. Zij slaapt, ik slaap en het is superknus. Ik ben ook helemaal niet bang om het weer af te moeten leren. Ik geniet er gewoon van. Maar goed, ik vind Hanna ook niet zo lastig verder (en daarom durf ik het aan, niet altijd streng te zijn op dit soort momenten). Als ze niet wil eten, hoeven we alleen maar haar kinderstoel even om te draaien naar de muur. Ze kan er zo uit als ze wil (de beugel is er allang af), maar ze blijft altijd keurig zitten en zegt zelf "Jajjeke weer lief" en dan draaien we haar weer om en eet ze verder. Of we zetten haar 10 seconden op de gang; ze mag dan terugkomen als ze weer lief kan doen. Dat is dus al heel snel. En natuurlijk heeft ze ook wel eens een driftbui maar het gebeurt niet vaak.

Mmmoi, fijn van je bijna-oppas. Hopen dat het klikt morgen! En verslavingen..even denken. Ik vind pindarotsjes wel superlekker eigenlijk. En die waterijsjes hebben wij ook, maar ik vind 1 dan wel genoeg. O ja, en ik houd verschrikkelijk van gebraden kippenpoten..hmm. En nu vergeet ik vast nog een heel aantal dingen..
Ow ladies, met briefjes werken? De dag dat ik dat moet doen kan hij een trap onder z'n .... krijgen. Als ik weg ben doet lief de dingen, en als hij weg is doe ik ze. Scheelt mss wel dat ik geen hele hoge eisen stel aan het huishouden. Hij is wat dat betreft pietluttiger dan ik ben.

@annie, gefeliciteerd met je dreumes meis. Baby af inderdaad. Waar blijft de tijd zeg. Vind ik nu ook weer met Roan. Was vanavond een anderhalve week voorraad was aan het opvouwen en daar zaten ook wat kleine onderbroekjes in. Die zien er zo kneuterig leuk uit!

@mmoi, hopen dat het lukt met de oppas, en dat het een beetje stabiel is en blijft. Wat dat betreft ben ik toch blij met de stabiliteit die een kinderopvang biedt. Nooit gedoe met zieke leidsters of iemand die niet meer kan. Is lekker allemaal hun probleem. Gelukkig kan het ook omdat ik regelmatige werktijden heb.

@ris, hahaha, kleine verleidster die Ella. Roan heeft er ook een handje van hoor. Ik zwicht er gelukkig niet heel vaak voor. Zal trouwens eens aan man vragen of hij het oke vindt als je hier een paar daagjes in huis zou zijn (mocht je dat willen uiteraard). Ik weet dat hij er niet zo van houdt om "vreemden" in huis te laten, mij maakt het niet uit, vooral omdat je niet vreemd bent natuurlijk. Hahaha. Ik vind het trouwens ergens nog wel spannend hoor. Vooral omdat ik op 1 ding geen invloed heb, en dat is op ontplofte hormonen.

Vandaag lekker gewerkt. Komende periode wordt wel druk omdat ik af moet gaan ronden ivm verlof (pfff, nu al). Ben nl bezig met een aantal projecten. Eentje in de rol van projectleider en ik verwacht niet dat ik de deadline van 6 oktober kan halen (dan ga ik waarsch met verlof). Nu dus al risico's afdekken en iemand inwerken om over te nemen. Roan is volgens mij niet helemaal fit. Heeft op de creche niet geslapen. Begint wat hees te worden en had een flinke diarreeluier vanavond. Hij hoeft gelukkig alleen maar morgenochtend naar de creche en is dan lekker anderhalve dag thuis.

Zit de hele avond al naar het concert van Michael Jackson te kijken. Lekker meejoelen met bekende liedjes. Leuk tijdverdrijf tijdens het was wegvouwen. Lief is aan het vissen (zo'n sneue hobby, hahaha) en ik zit lekker op de bank.
mir, lees je post even na, denk dat je even een naam een beetje wilt wijzigen.

Whehe. Je dochter klinkt wel een stuk sneller onder de indruk van dingen dan mijn zoon. Ik moet helaas wel (bijna) altijd streng zijn want zodra ik het wat losser maak, onthoudt het kereltje het en wil het de volgende keer ook op die manier. Monstertje is het. Roan slaapt idd ook nog in een ledikant. Bevalt me eigenlijk nog prima.
quote:krokusje schreef op 06 juli 2009 @ 21:47:

mir, lees je post even na, denk dat je even een naam een beetje wilt wijzigen.

Nee hoor, dit mag wel blijven staan. Ik wil liever niet haar naam voluit noemen, maar als iemand hierop googelt, geen probleem .
Krokus, ik vond Roan wel heel gezellig en makkelijk op de date. Maar zo is hij dus niet altijd begrijp ik..
Floor is in dat opzicht hetzelfde als Roan en Ella. Geef je een vinger pakken ze je hele arm.

Zolang ik duidelijk ben en consequent gaat het goed maar als ik een keer iets toelaat is het meteen een paar dagen drama.

Ze probeert nu bijvoorbeeld al dagen van tafel te gaan voordat iedereen klaar is met eten omdat ze dat vorige week een keer mocht toen Eva haar brood nog niet helemaal op had.

Vanmorgen dus ook alweer op de gang omdat ze na 2 keer vragen niet terug ging op haar stoel.

@mmmoi: fijn zet dat jullie waarschijnlijk oppas hebben.

Floor is nu trouwens al 3 dagen helemaal zindelijk met plassen en met poepen. Nu ze doorheeft hoe het poepen op het potje gaat is ook het plassen ineens weer stukken beter.

Hopelijk zet het door.

Nu naar bed, morgen weer werken en het is weer lekker druk.
Wat is het toch met die terror two's? Grenzen verkennen he. Mayte heft er momenteel ook eenhandje van en ze gaat er bij gillen (echt heeeeeeeel hard en hoog) Eigenlijk moet elke dag er precies het zelfde uitzien en dar gedijt ze het beste bij. Maar ja, das ook weer zo saai. En dat 1 vinger geven en vervolgens de rest van je lijf erbij.....*zucht*

Heb gisteren dus een strijd moeten leveren om haar s'middgas even ee ntuk te laten doen. Maar de dagen daarvoor hebben we haar niet laten slapen ivm warmte, mooi niet dat ze het in haar koppie had om te gaan slapen. (ik wel en ze heeft het gedaan ook) Hier werkt het dan wel om gewoon niks te zeggen, instoppen, kus en weg lopen deur dicht en negeren.
Mijn forum doet toch zo raar de laatste dagen. Dan staat alles ineens door elkaar.

Floor ligt nu voor het eerst zonder speen te slapen.

Ik had al een paar keer gezegd dat ze te groot werd voor een speen en dat we haar speen aan de kleine babietjes gingen geven. Vanavond konden we de speen niet vinden (echt niet) dus toen heb ik maar gezegd dat hij naar de babietjes was gegaan.

Dat begreep ze wel.

Toen ze in bed lag vond ze het toch wat minder maar na een half uur lag ze te slapen zonder speen. Hartstikke goed!

Ik ben alleen wel bang dat het drama wordt als ze vanavond of vannacht wakker wordt. Dan pakt ze normaal haar speen en slaapt ze zo weer verder.

En ze heeft vandaag ook op de creche op het potje geplast en gepoept. Het gaat nu al een paar dagen helemaal goed zonder ongelukjes. Wat wordt mijn kleine meid toch weer groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven