Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Kamer van Frummel is helemaal spik en span. Muur is mooi rood en de gordijnen hangen vrolijk te wapperen. Deze week bedje en kast voor Mats kopen en dan kunnen zijn meubeltjes naar de baykamer.

Tis hier rustig. Onze PC staat in duizend delen op de zolder (stond op de babykamer) en dus zit ik op een laptop te werken.

Ringel; alles weer goed nu? Mogen ze de deur uit? Of was dit een wegloper?

Mmmoi, lekker aan het genieten van de vakantie?
jeeetje he, met een paar vakantiegangers en het is hier dood en dood stil!

@Annie, dit was geen wegloper, maar een "dwaler" t jong vergeet alles en iedereen om zich heen, zelfs binnen 10 meter van de groep verdwaalt hij nog. Heeft totaal geen gevoel voor richting en de logica van een pinda. Zie daar een "dwaler" hij mag dus voorlopig ook niet zonder toezicht weg (O joy dat wordt nog wat met de vrijmarkt komende woensdag)

vandaag een dagdienst gehad. blijf erbij dat het niks voor mij is hoor. Af en toe is wel lekker, maar voor altijd?......

Meisje heeft de waterpokken......is erg sneu en sjielug aan het zijn. daarbij ook weer eczeem op d'r armpjes en onder d'r oor, die onder d'r oor was eerst een heel klein plekje tussen waar je oorlel je hoofd raakt zeg maar en dat is nu zich aan het uitbreiden rondom d'r oor, is helemaal rood. Dus we hebben weer een tube oogzalf gekregen en mogen weer een maand smeren. Had vroeger ook van die plekjes onder m'n oren (en echt alleen maar daar) en daar heb ik nu nooit last meer van. Heb dus goede hoop dat het bij meisje ook wel weer over gaat.

tot zover deze nieuwsflash uit het noorden.
Nou, het is hier nog steeds niet echt druk...

Mijn haren zien er weer picobello uit, Jasmijn ligt lekker te slapen na heeeel goed gegeten te hebben en de man is een stukje aan het hardlopen met een vriend. Ik ga zo maar eens aan de strijk, heb ik al veel te lang niet gedaan

@Annie: Leuk dat je babykamer helemaal af is. Gaat toch al best opschieten nu hè! Al enig idee wat je voor Mats' kamer voor meubels wilt?

@Ringel: En dan ga ik vrijdag ook nog op vakantie...zucht... Zielig voor Mayte dat ze waterpokken heeft. Van wie heeft ze die overgenomen?

Als het goed is loopt mijn internetcontract woensdag af. Misschien kan ik dan dus een tijdje niet op internet. Nou ga ik toch al op vakantie tot en met 9 mei dus als jullie binnenkort een tijdje niets van mij horen is het om die redenen...ik probeer wel op mijn werk of bij mijn ouders ofzo op internet te komen. Nieuwe internet krijg ik pas per eind mei nl...
jaaaaaa hoor! nog rustiger hierzoot! hmmmmmm hoe kunnen we dit topic een beetje boven water houden. Denk dat de thuisblijvers maar een beetje meer hun best moeten doen om het voor de vakantie gangers niet te moeilijk te maken dit topic terug te vinden. ( dit stuk dus blind getyped en meteen een stuk minder spelfouten, das knap!)

@mmmoi, van wie ze, ze heeft weten we niet helemaal zeker, of van de buurkindjes (heeft ze dus laatst een nachtje gelogeerd) of van het zoontje van onze oppas moeder, bij hem op de psz is ook een waterpokken utbraak en hij is dus ws ook drager. nah ja, we merken het wel, ze heeft nog niet zo heel veel pokjes, mar ze kiebelen wel. Sjielug hoor.
Hier alleen een flitsbezoek....

FLITS

En weg ben ik weer.....

(heel druk met inpakken, behangklaar maken van het nieuwe huis, de kleine reparaties aan dit huis ect ect ect)
Ringel, kun je niet wat pokjes deze kant op sturen? Het lijkt er op dat Mats er zo tegen aan hangt. Heeft in totaal 5 pokjes(?) op zijn lijf, maar breidt zich niet uit. Hij is ook veel in contact geweest met kindjes met pokken.
Aaaah, pokjes we komen nu al in die fase dus. De kindjes zijn dus echt al groot aan het worden. Ik vind ziektes als pokken echt horen bij peuters en kleuters.

Ik vond dat van Kyran zondag ook al. Dat hij zo groot werd. Zonder pokken, maar toch. Hoe hij zo lekker aan het strand liep met een driekwartbroek aan, met de voetjes in zee. Dan krijg ik echt zo'n moeder-oer-gevoel. helemaal trots op mijn kleine man.

@Mmmoi ik wist niet dat je weg was heb nog wel rondgekeken of ik je ergens zag hahaha. Want wat is nou de kans dat je elkaar tegenkomt.

@Ringel. Een lekkere wandeling dus. Ik begrijp alleen nog niet helemaal hoe jou werk in elkaar steekt. Hoe oud zijn die kinderen dan? En wonen ze daar intern? Ze mogen dus wel zelf naar buiten en zitten niet opgesloten toch?
Oh ja, de huishoudelijke taken blijven hier een strijdpunt. Ik ga vanaf volgende week twee dagen werken (N-man werkt 40 uur), dus logisch dat ik meer doe. Vind ik niet erg (hoewel ik de meeste huishoudelijke klussen gewoon saai vind). Maar als je al niet zelf je gebruikte lunchbord in de vaatwasser kan zetten of op zijn minst op het aanrecht dan heb ik er wel eens de balen van ja.

Het avondeten had hij zondag wel redelijk voor elkaar. De vegetarische burgers waren ietwat aangebrand. Maar ja tis lastig he: Kyran bezig houden, Myrddin een fles, bekerfinale voetbal kijken en eten koken allemaal tegelijk. Ik heb me lekker op zolder teruggetrokken en ben pas beneden gekomen toen we gingen eten.
Bij Mayte zetten de pokjes ook niet echt door geloof ik, terwijl de huisarts gisteren wel heeft vastgesteld dat ze de waterpokken heeft voor 99%. Ze heeft er, voor zover ik heb nageteld, in totaal 3! (maar bij deze blaas ik de waterpokken wolkjes nog wel ff richting oosten, zijn daar sowieso komend weekend)

@niniane, mijn werk, heel simpel gesteld houdt in, dat ik de rol van de ouders heb over genomen. Ben dus "beroepsopvoeder"

de kinderen wonen dus 24/7 bij ons en zijn in behandeling betreffende hun (gedrags) problematiek, Niet om beter te worden, maar om de ouders, de kids zelf, het complete systeem om de kinderen heen dus, te leren omgaan met de mogelijkheden en ook de onmogelijkheden van het betreffende kind. Het is niet gesloten (bah, zeg dan zit je zelf ook je hele dienst tussen gesloten deuren en veel agressie) maar in een woonhuis in een woonwijk, aan de buitenkant zie je eigenlijk weinig.

Wanneer ze er aan toe zijn, dan mogen ze gaan oefenen met "buiten de schutting" spelen. De meeste kinderen hebben vaak lang op een groep gewoond met een heel terrein erom heen wat dus veilig was. Nu ze in een woonwijk wonen moeten ze leren omgaan met de maatschappij en wat het inhoudt om in een woonwijk te wonen (en dat is nog knap ingewikkeld als je niet slimmer bent dan een gemiddelde pinda alleen al de sociale vaardiheden die je daar voor nodig hebt!)

Dat dus ff in het kort.

Ga mezelf ook enigzins nuttig maken (denk ik) nou ja de wasmachine draait (alweer!) en heb nog een ladign was te vouwen voordat we komende vrijdag richting Enschede gaan.

Laters (enneuh...Krokus nog 1 1/2 dag!)
Hoi meiden,

Ik heb even zitten twijfelen of ik zou reageren of niet. Maar ik kan het niet laten

Af en toe lees ik eens mee op jullie topic. Even meelezen hoe het met de kindjes gaat. Mmmoi en ik waren op dezelfde datum uitgerekend en onze dametjes ook veel gelijkenissen in het gedrag lijken te hebben, is dat weleens leuk om af en toe te lezen.

Maar ik lees ook af en toe dingen die ik heel erg vind..

Beste Ringelding;

Je schrijft op een openbaar forum op een vaak niet zo respectvolle manier over de kinderen op je werk. Heb je er ooit weleens bij stilgestaan hoe dit over moet komen voor mensen die hun kinderen uit huis hebben moeten laten plaatsen? Volgens mij dat voor een ouder de moeilijkste beslissing ooit, en je hoopt dan dat je kind in een omgeving terecht komt waar mensen je kind begeleiden die hart hebben voor hun werk.

Hoe zou jij het vinden als in de toekomst er iets voorvalt dat Mayte ergens anders zou moeten wonen, en je toevallig op een forum leest dat haar begeleidster over je kind zegt dat ze zo slim is als een pinda?

Of dat je het hebt over de *piep* kinderen op je werk, en in een andere post heb je het erover dat ze zo dom zijn.

Je schrijft met de echte naam van je dochter en hebt ook nog haar foto op je avator, dus je weet ook nooit wie er meeleest en je misschien herkent. En ik snap best dat je af en toe je ei kwijt moet over je werk, maar dat je zo minderwaardig over die kinderen doet kan ik echt met mijn hoofd niet bij.

Ik hoop dat mijn dochter nooit uit huis geplaatst zal moeten worden, maar als dat zo zou zijn hoop ik met heel mijn hart dat ze niet bij zo iemand als jij terecht komt.
Even snel illegaal op het werk.

@mette mare: Ik lees ook regelmatig bij jullie mee omdat ik ook in december was uitgerekend (en ben bevallen).

Ik snap je reactie wel een beetje en dat dingen soms misschien verkeerd kunnen overkomen.

Zelf heb ik juist de indruk dat Ringel haar werk juist met veel zorg en respect voor de kinderen en de ouders doet. Ze komt volgens mij zoveel mogelijk op voor kinderen die niet goed behandeld zijn of die niet de goede zorg krijgen.

Ik kan me wel voorstellen dat er door alle werkdruk af en toe even stoom afgeblazen moet worden en dat dat soms verkeerd opgevat zou kunnen worden.

Toch denk ik niet dat iemand de indruk zal krijgen dat de kinderen in verkeerde handen zijn. Als mijn kind de weg kwijt zou raken zoals er van de week ter sprake kwam dan hoop ik juist dat er iemand is die zo hard zijn of haar best doet om haar terug te vinden (als voorbeeld).

en nu weer aan het werk
@Mette Mare: Leuk dat je bij ons meeleest. Dat wist ik natuurlijk niet. Hoe lijkt jouw dochter op die van mij? Ook zo'n kletskous, of lijkt ze meer op peuterpuber Jasmijn? Ik heb aan het begin van mijn zw.schap meegeschreven op dec. 2006 maar toen kon ik 2 topics tegelijk niet meer bijhouden... ik wist ook niet meer dat we tegelijk waren uitgerekend, lachen! En onze avatars zijn ook al familie Maar ff over wat je over Ringel schreef, ik ben het wel met Pebbs eens. Ik vind het soms ook een beetje 'bot' overkomen, maar ik ken Ringel inmiddels een beetje in die 2 jaar en ik snap precies hoe ze dit bedoelt en heeft geschreven. Ik weet zeker dat ze dit absoluut niet denigrerend richting die kids bedoelt. Maar 'het intelligentieniveau van een gemiddelde pinda' kan als je het zo letterlijk leest wel behoorlijk bot overkomen, ja. Goed trouwens dat je er wel wat over gezegd hebt, buitenstaanders lezen onze teksten toch anders dan wijzelf, omdat we elkaar al zo goed kennen en 'weten' wat de ander bedoelt. We zijn dus niet meer zo kritisch...moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je het begrijpt. Kom vaker eens spieken (en posten!)!

@Pebbs: Wat kun jij de dingen toch weer mooi verwoorden. Schatje!!!

@Ringel: Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met bovenstaande... trouwens, wel raar dat je met 3 pokjes al de diagnose 'waterpokken' krijgt, ben benieuwd of er nog meer 'uitbreken' bij je meisje!

@Fluf: Succes met verhuizen!!! Zet 'm op, nog eventjes!

@Krook: Dat geldt ook voor jou: nog heeeel eventjes! Je hebt bewezen dat je een superwoman bent voor mij hoor!

@Nien: Volgende keer kom je maar een bakkie doen als je op het strand bent geweest, haha! Ja, de kans dat je elkaar tegenkomt is wel piepklein natuurlijk...

@Annie: Mats ook maar 5 pokjes dus. Al langs de ha geweest en diagnose 'gekregen' dan?

Ik ben blij dat ik eventjes zit. Heb mijn nichtje vandaag ook hier en dat is toch best bewerkelijk hoor, 2 kindjes met een verschil van 6 maanden...ze zijn allebei heel lief hoor, maar heeft de één niet gepoept, dan is het de ander wel, of ze willen weer eten/drinken/op schoot enz. enz. Ik had de duo urban jungle even bij mijn ouders gehaald en heb een heel stuk met ze gewandeld, dat doodde de tijd een beetje. Toch wel een lange dag anders. Nu liggen ze allebei even te slapen en heb ik heeeel eventjes rust...zucht...ben echt bek af joh! Vanavond verder geen plannen, dus lekker rustigjes aan doen...

Verder eigenlijk geen nieuws hier. Ga lekker even een boekje lezen. Doeidoei!
Nou ringel ik begrijp het nu wat beter wat je werk inhoud. Best een verantwoordelijke baan dus. Knap dat je dat werk kan doen hoor.

Ook ik heb net als pebbles niet de indruk dat je respectloos naar kinderen of ouders bent. En dat je soms vind dat je de intelligentie van sommige kinderen niet groter is dan die van een pinda kan ik me af en toe ook indenken. Je hebt ons al een aantal verhalen verteld waaruit blijkt dat sommige kinderen niet helemaal op het juiste spoor zitten.

Ik heb dat zelf ook wel eens als ik een lastige of domme of smerige patient heb gehad ik daar dan ook zo over praat. Bv: Nou die had ook het IQ van een stroopkoek. Of: Die weet zeker niet hoe een douche werkt? Of als je samen met een collega werkt dat je dan als die rare patient weg is gierend van de lach de kamer uit stormt. Dat is bij ons in het ziekenhuis eigenlijk wel normaal. Niet dat je dat bij elke patient doet. Maar je hebt soms van die mensen....

Ik heb zelf niet het idee dat ik respectloos ben naar patienten, maar het blijft werk en ja, dan moet je soms wel eens even stoom afblazen. Ik kan toch niet 9 uur per dag emotieloos mijn werk doen? Mss, als je een kantoorbaan hebt. Een computer en een stapel papier maken minder emoties los dan mensen.
Hahaha Mmmmoi zo zijn mijn dagen nu dus. Luiers, eten, spelen, slapen ze wisselen elkaar dus elke keer af. Nu liggen ze toevallig even tegelijk op bed en kan ik even uitrusten. Naar buiten vind ik altijd zo'n opgaaf. Voordat het hele circus is ingeladen. Ik probeer wel elke dag minstens anderhalf uur buiten te zijn. Dat doodt de tijd idd een beetje. Lukt niet altijd trouwens om naar buiten te gaan omdat de mannen niet altijd tegelijk slapen of eten. Ik vind het overigens wel leuk hoor twee kindjes (anders krijgen we daar weer gezeur over) maar je wereld is opeens zo klein geworden en dat is even wennen. En over een jaar zijn we weer een stuk mobieler want dan geen flessen meer en kan je ook gewoon onderweg een boterham eten in het park of zo.

En ik kom de volgende keer graag een bakkie doen bij je zo ver wonen we nu ook weer niet van elkaar. Tis maar een klein half uurtje rijden. In en uitladen van circus niet meegerekend...
Ik kom natuurlijk nog wel even reageren

Ik snap echt dat jullie je forumvriendin 'verdedigen' omdat jullie haar goed kennen, en jullie beeldvorming van haar positief is.

Maar ik blijf erbij dat als het jullie eigen kinderen aan zou gaan, jullie hier anders in zouden staan.

Daarbij is het niet de eerste posting die op deze toon werd neergezet. Al had het over een situatie gegaan had je mij hier niet gezien (zoals eerder met het voorbeeld *piep*kinderen). Dan vind ik nog dat je dat als professional hier niet op een openbaarforum schrijft maar goed dan heb ik er nog wel wat begrip voor.

Maar nu vraagt iemand wat haar werk nu precies is, dus ze kan gewoon uitleggen wat ze precies als jeugdhulpverlener doet. Dus totaal geen emoties over situaties of dergelijke. Maar gewoon wat je doet.

En dat je dan nog durft te schrijven dat de kinderen niet slimmer zijn dan een gemiddelde pinda, terwijl dat dus helemaal niet je werkzaamheden omschrijft, dan vind ik dat respectloos en onnodig. Buiten het feit dat er dus misschien wel ouders zouden kunnen meelezen vind ik het ook nog ronduit kwetsend.

En Niniane; het argument en de voorbeelden die jij gebruikt om Ringelding te verdedigen zijn in mijn ogen heel anders. Dat Ringel op haar werk zou bespreken dat de kinderen in een *piep* bui zijn of de situatie niet al te slim aanpakken, vind ik heul wat anders dan hier meerdere malen te verkondigen dat de kinderen zelf *piep* zijn, en heel dom. Dan veroordeel je het kind zélf ipv het gedrag, en dat vind ik een trieste zaak.

En ik geloof best dat Ringelding verder een aardig en lief persoon is, daar gaat het mij ook niet om. Maar ik denk dat als je zo over je clienten denkt, dat je misschien beter uit de verf komt in een andere functie. Op kantoor bijvoorbeeld.
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 29-04-2008 15:21
Reden: een letter vergeten :-)
% gewijzigd
O ja, en in het kader; 'waar bemoei jij je in godsnaam mee' ga ik nu hier weg en wat in huis doen
goed,

Beste Mette Mare.

Fijn dat je, je zo bekommerd om het wel en wee van de kinderen en hun ouders. Ik snap wat je bedoelt te zeggen met je posts.

Laat ik 1 ding in eerste instantie heel duidelijk maken, als er iemand is die met hart en ziel voor die kinderen gaat, dan ben ik het wel (en ja durf dit van mezelf te zeggen) want anders had ik ander werk moeten gaan zoeken.

ten 2e dit ben ik prive, al is het een openbaar forum en daar ben ik me terdege van bewust.

Mocht het onverhoopt voorkomen dat iemand mij herkent en vallen over mijn uitspraken, dan ga ik er vanuit: dat diegene of zijn mond houdt, of mij daar op aanspreekt IRL!

maar los daarvan, ben ik hier dus als Ringel en ben hier in de eerste plaats als moeder van Mayte en met alles wat ik met haar meemaak. Mijn werk is hier bijzaak en vaak als ik er wat over vertel dan is het idd om stoom af te blazen en ik ben idd ws een botterik die prive, het gedrag van kinderen op deze manier kan omschrijven. Als iemand die hier leest daar aanstoot aan neemt, dan spijt me dat, maar ook meteen een heel goede reden om dan niet meer te komen lezen.

Ik ga me hier niet zitten bedenken wat ik wel en wat ik niet kan schrijven, dan kan ik er net zo goed mee ophouden.

verder alles goed hier en jullie zijn lief.....
o en ik denk echt niet constant op deze manier aan de kids hoor. Het is meer om een indruk te geven (voor mensen die dus echt geen flauw benul hebben (no affence) van wat ik nu eigenlijk doe en wat voor kinderen ik werk, want als ik vertel dat het gemiddelde IQ van de kids waar ik mee werk zo tussen de 55 en 70 ligt. Dat er ook nog een groot verschil is tussen verbaal en performaal maar dat er hier en daar uitschieters zitten en dat de jongen waar ik het eerder over had een getest IQ heeft van 110 (en hij is 11 jaar). Dan snap je er toch geen hout van?

daarbij hebben de meeste kids ook nog ADHD, Pdd-nos, hechtings beperkingen. Met de allerhande gedrags problematieken die daar weer uit voort komen. Heb ik alweer een heleboel info gegeven, maar geen idee of je er wijzer van geworden bent.

en ik noem ze met liefde de allerliefste pinda's van de hele wereld! (en toevallig weten ze dat ook! of druif, of oenemeloen, draakje, monstertjes, dreutels...droedels, ben nogal van de koosnaampjes geloof ik)
en ja, soms zijn het ook *piep* kinderen, omdat je voor de zoveelste keer met verstuikte duimen, blauwe plekken en weer een extra dikke laag eelt op je ziel thuis komt, omdat de kinderen het zonodig vonden om je maar weer eens de huid vol te schelden (en waarom?) je zere plek te vinden (en als je niet uitkijkt dan zoek ik je op en vermoord je kind!) voor de zoveelste keer met een mes bedreigd worden, met de dood weet ik het noem het maar op en ik heb het allemaal wel tig keer mee gemaakt. Ach laten we het maar niet hebben over de keren dat de kinderen het nodig vonden om me gewoon maar gewoon helemaal lens te schoppen en te trappen......zelfs toen ik zwanger was heb ik de nodige Kung- fu trappen mogen ontvangen.

Mag ik dan 1 keer in de zoveel tijd m'n gal hier spuwen?

Ik merk dat ik nu heel erg boos begin te worden, om een paar woorden die op een scherm zijn getikt en die ws verkeerd zijn geinterpreteerd. Jammer dan.

Ik heb geen zin om op dit topic rekening te houden met ouders wier kinderen, spijtig genoeg, uit huis moesten worden geplaatst. Dan moeten ze hier maar niet komen lezen.
en nog ff over dat huis plaatsen. de kids op mijn groep zijn 9 van de 10 keer dmv een OTS uit huis geplaatst. dat wil zo veel zeggen als, de ouders wilden het niet, maar omdat deze ouders vaak hun vingers (maakt niet uit op welke manier) niet thuis konden houden heeft de kinderrechter besloten dat het kind daar weg moest. Dan heb je als ouder geen keus.

Die ene van wie de ouders zelf de beslissing hebben moeten nemen om hun kind uit te laten plaatsen, dat is hels, maar een ontiegelijk houden van je kinderen dat je de ruimte durft te geven om voor deze oplossing te kiezen.
Val meteen in een pittige discussie.

Grappig ik lees ook al mee in jullie topic....

Mijn mening....

Ik kom uit de zelfde werkomgeving als Ringel. En ben daarentegen weer heel voorzichtig wat ik hier neerzet. Inderdaad vanwege meelezers en ook niet het risico te lopen kwetsend te zijn or whatever. Dat is ieders eigen risico in hoeverre je zaken loslaat op het internet. Wat ik er thuis uit spui tegen vrienden en vriendlief, gaat misschien nog wel verder dan 'pinda'.

Mette. Ik vind het nogal een aantijging om als meelezer te verkondigen dat iemand maar beter een kantoorbaan kan zoeken. Dus niet geschikt zou zijn voor het werk wat ze doet. Iemand vragen of iets perse in bepaalde bewoordingen gezegd moet worden, mag altijd. En verder je hoeft het niet te lezen toch.

Ik kan helemaal begrijpen waarom Ringel af en toe geen zin heeft om politiek correct of pedagosisch correct over haar clienten te praten. Om het gewoon impulsief eruit te gooien.

Het is niet mogelijk om met dit soort kinderen te werken en er geen hart voor te hebben.

We hebben het hier over zwaar gestoorde kinderen. Potentiele psychopaten. Jouw dochter laat je er niet bij in de buurt komen. En terecht...In dit werk met deze kinderen probeer je te redden wat er te redden valt. Weinig kans dat er nog sprake is van een gezonde toekomst. En de oorzaak waarom ze zijn zoals ze zijn is vaak triest. Maar vaak gaat het al niet meer om alleen probleemgedrag, maar is de hele persoonlijkheid problematisch. Wat het complex maakt.

Het is werk waar je de hele dag alert moet zijn, waar je constant over je schouders moet kijken. Constant bewust moet zijn van je eigen emoties en gedragingen en het effect ervan. Geestelijk is het een zwaar beroep. Je wordt emotioneel en lichamelijk bedreigd. En toch wordt er een professionele houding verwacht waarin jij in staat bent om niets persoonlijk op te vatten. Om het gedrag en alles wat er gebeurd te plaatsen. Achterover leunen is er niet bij. Ook voel je je nooit 100% veilig op je werk en dat mag je ook niet voelen want dat maakt je minder scherp. Na 10 uur werken ben je uitgeput. En dan kom je even spuien op het forum...

Ringel weet als geen ander dat het kind niets persoonlijks verweten kan worden. Maar alsjeblieft moet ze werkelijk 24 uur per dag correct zijn. Als jij zelf kunt zeggen dat je het kind niet moet veroordelen, maar alleen zijn gedragingen. Dan kan deze spelregel ook toegepast worden op in dit geval een hulpverlener in haar vrije tijd. Dat dit niet persoonlijk naar haar clienten bedoeld is.

Ik kom misschien ook fel over. Mensen hebben vaak absoluut niet in de gaten wat dit werk inhoudt, hoe deze kinderen zijn. De onveilige situaties Gaat echt niet om wat probleemgedrag, verre van dat. Waar Ringel werkt is de laatste plek die evt nog wat voor deze kinderen kunnen betekenen. Verder is al lang iedereen er klaar mee (scholen, buurt etc). Ik noem het echt wel hart hebben als je daar werkt.

En tip voor Ringel...opletten wat en waar je iets zegt kan geen kwaad. Voorbeeld pas is er ergens iemand ontslagen om belaapde bewoordingen over gehandicapten in haar werk en haar baas heeft dit gelezen....Ging wel wat verder dan pinda ...Alertheid op het internet is handig...

Ga nu eten!
Wow Babba, wat een lap tekst en zo vol zinnige dingen...knap hoe je dat neer kunt schrijven!

Nichtje is weer weg, ben nu wel heel moe. Jasmijn zit in bad en papa heeft haar net gewassen. Straks naar bed en weer rust in de tent!

Heb geen nieuws...doei!
Nou Ringel, het woord Pinda gebruikte je niet als koosnaam maar om de hoogte van het IQ weer te geven, en dat blijf ik respectloos vinden. Ik vind het wel fijn dat je aangeeft je werk met liefde te doen, dat heb ik namelijk niet meegekregen uit je postings.

Babba; sorry maar ik weet toevallig heel goed waar ik het over heb. En ik als meelezer ja, maak uit Ringel haar postings op dat ze haar werk niet leuk vind (iig de kinderen niet) dus komt ze bij mij over als onprofessioneel.

En als ik lees hoe zij over haar werk praat, denk ik idd van als je het niet leuk vindt, zoek dan wat anders.. Dan ben je als hulpverlener misschien niet op je plek daar.

En dat jij nog ergere bewoordingen gebruikt in je vriendengroep/privesituatie dat moet je zelf weten. Maar ik vind het hier op het forum ongepast.

Er zitten hier ook vrouwen op het forum die hun kind uit huis hebben laten plaatsen, en ik blijf het vinden dat je het niet kan maken om die kinderen dom en soms zelf kutkinderen te noemen, dat is kwetsend. En vooral als je hier niet volledig anoniem schrijft.

Buiten dat heb je gelijk, er hoeft maar 1 persoon hier naar Ringel haar werkgever te stappen, en dan denk ik dat je ze dan een heel groot probleem heeft. En niet alleen over de posting van vanmorgen maar er zijn er natuurlijk wel een aantal..

Maar goed Ringel, misschien kun je je voorstellen dat ik al een aantal keer ben geschrokken hoe je over de kinderen schrijft. En ik geloof (en weet) dat je een heel zwaar beroep hebt. Ik kon niet anders dan vanmorgen erop reageren.

Je hebt bijvoorbeeld opgeschreven met wat voor aandoeningen ze bij jullie binnenkomen. Heb je er weleens bij stilgestaan dat er zelfs iemand is waarmee je schrijft van wie de oudste 2 ook op dit soort dingen getest worden? Ik bedoel te zeggen dat je daarmee eigenlijk verkapt zegt dat haar kinderen (en alle andere kinderen met deze aandoeningen) ook het niveau van een pinda hebben, en dat lijkt me niet juist en ook niet leuk om te lezen.

Ik zal niet voor anderen schrijven, ik schrijf gewoon wat in mij opkomt. En je hebt helemaal gelijk dat je hier mag schrijven wat je ook wilt, maar met dit soort dingen kan ik het niet laten om te reageren.

Ik had dit soort reacties al verwacht hoor, maar ik wilde je er toch van bewust maken hoe je schrijven over kan komen.
O ja en Mmmoi, mijn dochters favoriete woord is 'Nee'... Ze kan al aardig praten maar volgens mij is Jasmijn nog even een stap verder.

Maar die buien.. pff heel herkenbaar..

Vraag me af hoe het gaat worden als ze 2 wordt
Hey Mette,

Vindt echt wel dat je gelijk hebt dat de woorden an sich respectloos zijn. En ik zou dus nooit iemand willen kwetsen. En dus hou ik mijn mond als iets heel erg hoog zit wbt op het forum. En iets kan snel herkenbaar zijn voor een meelezer.

Dacht juist wel dat je het werk kende. Wel knap dat jij daarin altijd correct kunt zijn. Ik laat dan wel eens een steekje vallen thuis, en spui er even op los. Het aantal scheldwoorden valt dan wel mee ...voordat je een of ander scheldkanon voor je ziet. Sowieso zijn dat soort piepwoorden niet mijn straatje. Ben me er bewust van dat dat dan niet redelijk is, maar lucht even op. En thuis hoef ik ook niet professioneel te zijn.

En zoals vaak in een discussie, iedereen leest zaken op haar eigen manier. En uit de context waarin Ringels's posts plaatsvinden, lees ik dus wel het hart voor haar werk wat ze heeft dwars door de piepwoorden heen.

Ik heb dus absoluut geen probleem met jouw postings nu...Zit in mijn ogen terechte kritiek tussen. Ben het alleen niet eens dat je het doortrekt naar of iemand geschikt is voor het werk. Een forum lijkt me dan weer te anoniem om daar uitspraken over te doen of willen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven