Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@annie: ik geef Floor nu meestal 210 cc per fles mee naar de chreche, soms gaat dat op maar vaak blijft er nog wat over dus het lijkt me voldoende. Ze is nu 8,5 kilo trouwens maar ze drinkt al een maand of 2 deze hoeveelheid.

@bloempje: als de heupafwijking heel duidelijk is het natuurlijk het beste om al heel vroeg met het spreidbroekje te beginnen maar bij Floor dachten ze eigenlijk dat er niks aan de hand was (CB had ook gekeken en kon niks afwijkends vinden), pas bij 3 maanden schijnt het op een rontgenfoto goed zichtbaar te zijn wat de afwijking is. En dan waren wij er blijkbaar nog vroeg bij want er zijn een heleboel kinderen die veel later met de behandeling beginnen. Nu is ze er tenminste vanaf als ze gaat kruipen, lopen etc. Ze slaapt nog op haar rug trouwens maar dat doet ze overdag zonder broekje ook, in bed rolt ze nooit om.

@krokus: gaat het wel goed met je? 7.15!!! haha
Jaja, en heb het overleefd! Het was zulk lekker weer vanochtend, en Roan wil toch niet direct weer slapen als ik hem in bed zou leggen. Wij wonen helemaal aan de rand van de stad en hebben vrij uitzicht over de weilanden en bossen naar het volgende dorp. Heerlijk om te wandelen dus.

Vandaag verder weinig gedaan. Roan is een beetje jammerig de laatste dagen. Weinig is goed en hij heeft het snel gehad. Zou er dan toch een tandje doorkomen? Hij ligt nu al voor zijn 4e slaapje op bed.

Vanavond komt een vriendin eten. Gezellig. Ze heeft Roan echt al heel erg lang niet gezien dus zal wel raar tegen hem aan kijken.
hey meiden,

hier weer alles rustig. (ik heb het overleefd en weet dat ik echt echt geen drie kids wil

heb geen zin om nu alles te lezen

Bram is nu naar de Kermis met zn papa (in het reuzerad) en Mees zit in zn eigen minikermis (de schommel) vind ie helemaal geweldig.

we zijn vanmiddag lekker wezen varen met het bootje. dan zie je de wereld ook weer eens van de andere kant. echt een aanrader, Mees in de maxicosi dat gaat prima.

verder moet ik eigenlijk nog heeeel veel doen voor we o pvakantie gaan. wassen, strijken en verven(ook das nog niet af) tassen in pakken, huis cleanen etc. morgen weer een dag.

ik ga morgen op mn gemak bij lezen
Hahaha, Krokus, las ik over mezelf zou dromen zou ik ook eerst een frisse neus willen halen!!!!! (wel raar, ik had laatst eens over jou gedroomd maar durfde het niet te zeggen, ik weet niet of daar een WC bij betrokken was, wel kwam de bakkerij Bart in Groningen er in voor en daar woon jij toch ook????)

Raaaaaarrrrrrrrr

Bloem, Mats heeft alleen maar bortsvoeding gehad tot nu toe (en dan de bijvoeding), ik zit nog steeds thuis (was weer afgewezen) en heb er dus alle tijd voor!!! Respect voor de mama's die werken, ik ben trots en jaloers op jullie!!! Hoe gaat het met je idee voor kraamhulp in Engeland?

Het gaat hier wel rustig worden met alle dames die op vakantie zijn, Ringel zal wel aan het na-chillen zijn??? En waar zijn de andere lady's?

Ik ga pas de 25e, maar mijn lief heeft wel al over 2 dagen vakantie, leuk!!!!!!

Wat een gedoen over die sticy-topics, ik heb er zoveel aan (gehad)! Rare beslissingen nemen ze soms, er wordt echt niet gekeken wat fijner is voor de forummers.

Even een vraag he, hoe gaat het met jullie buikjes (Niniane hoeft niks te zeggen, hihi), zijn die alweer plat? Ik train wel weer mijn buikspieren en ik voel ook dat het werkt, toch blijft er een kwab zitten, een poeliebuikje zeg maar!! Hoe zit dat bij jullie?
Nou hehehehe....ik was er ook weer! (o ja bij deze geen smileys:-))

Weekend was echt super oke, maar ik ben zooooooooo blij dat we Mayte niet hebben meegenomen! Je zag wel heel veel babies (zelfs nog jonger dan onze spruiten) maar ik vind het dus echt niet kunnen en eerlijk gezegd ook nogal egoistisch van de ouders (echt je zag ze rond middernacht nog met die kleintjes zeulen en die babies maar krijsen en doen en werd er weer op ze gescholden euh..........sja)

Maar ik ben wel eerder terug gekomen (gister ipv vandaag) omdat ik meisje wel heel erg miste en er zat van was om weet ik veel hoelang voor een gore dixie te moeten wachten zodat ik met heel veel moeite een plasje kon doen.

Uiteindelijk geweldig weer gehad en lekker verkleurd!

Jullie zijn toch wel erg vaak in mijn gedachten hoor. Zijn langs en door D gekomen en dacht meteen o ja hier woont Annie.......

Richting Eindhoven...ooooo ja hier wonen Baba en Ris niet zo ver vandaan (geloof ik toch?) en gisteravond gedroomd over Mmmoi en Jas......echt te weird gewoon omdat we in het donker in een warenhuis zaten en opzoek waren naar de nooduitgang en opeens was er een reuzenbaby met staartjes in d'r haar..............

En ook fijn dat jullie zo zitten te miepen met hoeveel drinken zo'n kleintje nu eigenlijk moet/mag. Mayte heeft dus het hele weekend geweigerd om uit een fles te drinken en wilde alleen uit een kopje drinken(!!!) eigenwijze tuttebel) maar volgens mij heeft beppe er weer structuur en regelmaat in weten te krijgen, dus die houden we voorlopig maar weer aan.

Enneuh.....voor de nieuwsgierigen onder ons, ik ben niet dronken geweest.....wel gedoogde middelen tot me genomen (maar moederschap is zoeits raars........je neemt net geneog om in een roesje teraken en dan is het klaar, verantwoordelijksheid gevoel is dat geloof ik)

En voor meiden die nog weg gaan met kleintjes....zoek op MP maar eens op travel cot....zijn kleine tentjes voor babies.IDEAAAL!!!!!!! ze kunnen er prima in slapen, zijn licht, veilig en een stuk practischer om mee te nemen dan een campingbedje!!

zo dit was het weer ff ik ga wijffie uit bedje halen.
Annie, als ik mijn buik niet inhoud dan zie ik er nog steeds zwanger uit.. Het idee voor kraamhulp zit nog steeds in mijn achterhoofd, maar denk dat het moeilijker zal zijn dan ik dacht omdat hier een beetje de cultuur is als in Amerika, bij het minste of geringste wordt je aangeklaagd, dus we zoeken nu uit of het wel zin heeft of dat het teveel stress zal zijn. Je mag hier een extra half jaar onbetaald verlof nemen met behoud van je baan en dat doe ik nu dus. Maar ben nog steeds zoekende naar iets anders!!

Gosh Pebbles, hier zaten ze zo te panieken dat Ruben nog geen onderzoek voor zijn heupjes had toen hij 8 weken oud was. Weer lekker overdreven dus.
pffffft iedereen met vakantie?

Lief is nu ook in Enschede dus ons gezinnetje is weer compleet.

@Annie, ik heb ook nog steeds zo'n buikje (met bij behorende zadeltassen) die fijn over al m'n broeken heen bungelt, maar ik vind dat iedereen wel mag zien dat ik een kind gedragen en gebaard heb. Heb dan wel weer mazzel dater geen striemen op zitten.

Ga maar weer eens proberen met kleurtje
hier ook nog een buikje en zadeltassen. Maar dat had ik voor mijn zwangerschap ook al. Hahaha. Heb nog niet de prioriteit om er wat aan te doen.

@annie, ik woon inderdaad in Groningen. Hmm, zou het wat betekenen dat we over elkaar dromen?

@ringel. Haha, ouwe muts. Je wordt echt burgerlijk en bedaard! Genoegen nemen met een roesje tijdens een festival, dat had je je 2 jaar geleden ook niet voorgesteld.

@pepiet, toch geen 3 kinderen? Ik vind de afgelopen maanden met Roan zo ontzettend heftig dat ik niet eens weet of ik een tweede aankan.

We gaan in oktober een cursus eerste hulp bij kinderongevallen doen. Kun je doen via de thuiszorg. Mijn man had het er laatst al over en toevallig vond ik vandaag op het consultatiebureau een foldertje erover.

vanavond lekker pasta. Ben tegenwoordig heel braaf bezig met restjes opmaken. Vanavond dus van allemaal restjes pasta maken. Kwart bakje champignons, half zakje roerbakgroente, gehakt uit diepvries. O, wat zuinig aan. Moet wel zeggen dat ik dat leuk vind. Ben ook altijd enorm van de aanbiedingen. Ik pluis echt alle krantjes door.
@pepiet: haha, je bent wel heel stellig dat je geen 3e wilt. Je weet het niet, misschien gaat het nog eens kriebelen als deze 2 al uit de luiers zijn.

Schiet je al een beetje op met de vakantievoorbereidingen?

@annie: balen dat je weer was afgewezen.

Mijn buik is trouwens ook nog steeds erg blub. Was het altijd al wel een beetje ook al ben ik nooit dik geweest maar nu blubberd het nog wat meer. Een tijdje terug heb ik wel elke avond buikspieroefeningen gedaan maar het hielp eigenlijk niks en ik heb er ook niet zo'n zin meer in. Ik moet eerst nog even een potje motivatie ergens vandaan halen.

@ringel: super dat je het naar je zin hebt gehad. Het zou trouwens ook niet mijn idee zijn om een kind mee te slepen naar een festival. Die arme kinderen hebben er veel meer aan als ze gewoon veilig in hun bedje liggen.

@bloempje: waarom moesten de heupen van Ruben onderzocht worden eigenlijk? Of is dat daar standaard?

@krokus: ik ben ook zo'n folder-gek. Vooral etos, hema en kruidvat folders zijn tegenwoordig favoriet.

Vandaag paste mijn vader op Floor en bij het middag flesje heeft ze een half uur gedronken uit de fles maar er was niks uit . Waarschijnlijk zat het gaatje in de speen verstopt maar daar heeft mijn vader niet aan gedacht. Toen ik thuis kwam had ze dus harstikke honger. Toen ze uiteindelijk in bed lag heeft ze eerst een uur harstochtelijk gehuild. Af en toe even troosten maar het duurde toch nog wel even voordat ze sliep. Nu gelukkig wel dus ik ga ff relaxen

Poepoepoepoe.... de eerste werkdag met bijbehorend heen en weer sjezen zit er weer op! Het viel niet tegen, de klas dan haha! Het is een leuk groepje, ben ook blij dat ik weer wat anders doe dan groep 3, toch weer uitdaging hoewel ik nu wel weer mijn lessen moet voorbereiden (hoefde ik voor groep 3 echt niet meer en dat was soms ook wel makkelijk). Heb tot half 9 zitten werken. Dat komt natuurlijk ook omdat ik tussen de middag naar huis moest en ook tegen 5 uur al richting huis ging. Ach ja... het is klaar en dat is het belangrijkste!

Ik ben wel blij te horen dat we hier niet de enigen zijn die zitten te emmeren met flesjes, bekers, gewoon niet drinken enz... Ella heeft vandaag wel uit een doodgewone jip en janneke beker gedronken (water, ik wil geen melk verspillen!)

en we hadden van de week zo'n hele dure nuby-rietjesbeker gekocht...

Buik? Nog volop aanwezig! We hebben in onze nieuwe badkamer een hele mooie spiegelkast met 2 deurtjes. Als ik precies op de "naad" ga staan van die 2 deurtjes, weeg ik 20 kg minder en zie je een halve meter minder van mij; dat doe ik gewoon heel vaak en verder kijk ik maar niet te veel naar mijn blubberbelly.

Ik mag gelukkig ook nog niet lijnen (en dat ga ik nog lang volhouden )

Gisteren zijn we lekker wezen wandelen met mijn oom en tante, hun honden, onze hond, wij en mijn zussie. Echt gezellig! En het was ook lekker weer, honden waren lekker aan het genieten. Mss doen we het volgende week weer!

Deze oom en tante zijn vrijdag opa en oma geworden (en kei-jong nog; 46 en 47 dat scheelt toch ruim 10 jaar met Ella's opa en oma!). Mijn nichtje is dan zelf ook pas 22 dus dan krijg je dat. Morgen gaan we op kraamvisite. Ik heb al foto's gezien en ze is zoooo cute!

zo, nu ga ik nog ff bankhangen. KUS!!!!

Jullie kletsen heel wat af zeg. Ris weer aan het werk. Vico weer helemaal de oude en lekker een paar dagen weg met Flower, Geniet ervan. Ringel weer terug op aarde. Wel met bizare droom over reuze-bb. Mss toch nog ergens blijven hangen? Forum-junkie mmmoi nog steeds lekker een weekje weg. (Zou ze al last hebben van afkick verschijnselen?)

Platte buik? Nooit gehad. Ben ik veel te dik voor. Dus toen ik zwanger was kon ik lekker mijn buik laten hangen en heb er geen commentaar op gehad. Daar was ik wel blij mee.

Brede heupen heb ik ook altijd gehad. Das nogal lastig als je een broek moet kopen. Rokjes zijn veel makkelijker te vinden dus vandaar dat ik bijna altijd rokjes aan heb. Nu zwanger ben zijn er overigens wel goede broeken te vinden en juist geen rokjes.

Pepiet nog bedankt voor de wasmachine tips. Die rubbers daar had ik zelf dus echt nooit aan gedacht. Je wil niet weten wat ik daar allemaal in terug vond, van alles maar geen verdaronken muis oid. Dat reduceerde de lucht al zeker met drie-kwart. Heb daarna de wasmachine op 95 gezet en weer aan toen was de lucht weg. Nu met Kyran was ik eigenlijk veel meer op lage temperatuur. nu nog maar soms op 95. Deed ik eerst veel vaker dus dat zal ook wel een groot deel van het probleem zijn.

We hebben het weekend ook weer overleefd. Toen we zaterdagochtend aankwamen bleek dat alle spullen van oma al verdeeld waren, en dat ze geen ruzie gemaakt hadden, gelukkig. We hebben de onaardige tak van de familie dus niet gezien en een heel fijn weekend gehad. Ik had voor Kyran een bb-badje gekocht maar het was nog een beetje te koud om hem daar met water in te zetten. Ik heb het toen maar als tuin-box gebruikt. Kleed en speelgoed erin en Kyran kan de randen van het badje als rugleuning gebruiken. Hij heeft dus lekker buiten in de tuin gespeeld. Echt zo stoer is ie dan het zonnehoed en zelf zitten. Kijkt dan ook heel trots rond van: kijk mij nou goed zitten hier!!! Wij wonen (nog) op een flat dus buiten is voor hem helemaal super bomen, vogels, planten vind hij helemaal leuk. Wel merk ik dat hij na het weekend heel moe is van alle nieuwe dingen. Gister heeft hij bijna de hele dag geslapen en nu slaapt hij alweer bijna de hele ochtend.

Met mij gaat het ook nog niet helemaal super. Ben nog steeds heel moe en kan om het minste een gigantische huilbui krijgen. Blijf deze week ook nog maar thuis. het afdelingshoofd is op vakantie (maandag terug) dus die zal ik dan wel even bellen om een oplossing te bedenken mss een tijdje wat minder werken?
Kleurtje vergeten. Ook suf. En weet iemand wanneer we eindelijk mijn viva kunnen gebruiken. Ik vind een paar dagen, drie of vier of zo, en niet een hele week.
Heb even snel bijgelezen. Reageer vanavond....zo werken...

Pebbles: vanmorgen cb: Aimee weegt nu 7370 gram en 65 cm. Door al dat beweeg gaat het niet meer zo snel. Maar was allemaal prima.

Tot later!
Pebbles, Ruben was een stuitje dus dat wordt dan standaard gedaan.

Pfoeh, blij dat de rest ook van die flubberbuiken heeft. Ik had tegen mijn man gezegd dat ik er 9 maanden over mocht doen om mijn figuur terug te krijgen en nu zei hij, je hebt nog maar 6 weken... Als ik mijn buik inhoud is ie wel mooi strak, dus geen extra vel, dus het is echt spieren, maar deze mama is een beetje lui. (Zit liever op het forum dan in het fitness centrum..)
Denk dat ik groen toch mooier vind. Die kleur heeft niemand toch nog?

Of blauw?

Er is weer een en ander veranderd op het forum maar kan nog steeds dat sombere grijze plaatje naast mijn naam niet wegkrijgen.
Waar zijn jullie????!!!!!

Ik ben de eerste met een plaatje!!!!

En je kan nu ook alle andere dingen in je profiel aanpassen.
Jippie, ik mag weer ergens op sollicitatiegesprek komen, voor een superfunctie nog wel!!! Ben er superblij mee!!

Leuk dat we nu eindelijk plaatjes kunnen toevoegen!!!! Daar wordt het weer een stuk vrolijker van!

Lief heeft vakantie, heerlijk al die tijd die we gedrieen gaan doormaken!

Ik ga even kijken of ik nog een leuker plaatje kan scoren, heb er nu zomaar 1 van Kermit toegvoegd!
Hey annie wat goed! wanneer mag je langs komen?

en hoe ga je het regelen wbt kinderopvang als je een baan vind? hoeveel uur wil je gaan werken?

ik heb ook een plaatje

Hoe the f*** krijg ik een plaatje bij mijn naam?

Heb al een plaatje geupload ,maar nu????

Ga ff lekker tv kijken, ben de laptop zat (haha)

Jippie!!!

We hebben plaatjes en de tabel staat weer bovenaan!!!

Je zou toch bijna denken dat er naar ons geluisterd wordt.

@annie: super dat je op sollicitatiegesprek mag! Ik zal alvast weer gaan duimen.

@niniane: jij was er snel bij zeg met je plaatje. Neem jij blauw? Dan neem ik groen wel.

@ris: dat is ook mijn favoriete excuus om lekkere dingen te blijven eten: "ik mag niet afvallen met BV". Goede reden om nog lekker even door te gaan. Na een paar weekjes aanmoddren gaat het nu ook weer heel goed, ze gaat zelfs richting de 3 melkvoedingen dus dan hoef ik er nog maar 1 (dus 3 in de week voor de dagen dat ik werk) af te kolven.

Had jij nog nieuwe gegevens voor de tabel, volgens mij waren die al vrij oud.

@bloempje: o ja, een stuitje. Dan wordt het hier ook gecontroleerd ja, maar volgens mij pas met 3 maanden.

Jij wil toch weer zwnager worden? Lijkt me een goed excuus om nog geen buikspieroefeningen te doen. Is vast niet goed

@babba: wat een lichtgewichtje nog. Logisch natuurlijk als ze zo druk is. Fijn dat alles goed was, ik zal de tabel snel weer aanpassen, hij staat tenminste weer netjes bovenaan.

Ik ga nog ff lekker rondneuzen naar de nieuwe mogelijkheden hier.
@ris: bij "wijzig profiel" en dan bovenin op plaatje toevoegen klikken. Na het selecteren van een plaatje op de knop "wijzig" die ernaast staat drukken en dan moet het lukken.
We waren weer vroeg vanochtend. Kyran is weer naar de oppas en ik ben thuis. Weer een reden voor een huilbui. Want ben ik nu slechte moeder? Kyran weg laten brengen zodat ik rust heb. Das toch ook raar? Maar hij gaat natuurlijk elke week naar de oppas op woensdag dus ik heb vast weer last van aanstelleritis B.

@Annie goed van sollicitatiegesprek. Wanneer, waar(dicht bij huis?) en wat voor werk?
@niniane: klinkt alsof jij last hebt van een flinke dosis hormonen

Ik vind het juist heel goed van je, nu rust nemen betekent dat je daarna weer meer energie voor hem hebt.

Er zijn alweer een heleboel plaatjes verandert sinds gisteravond zie ik. Leuke optie vind ik dat.

En ik vind het plaatje (meisje in geel op achtergrond van groen) aan de zijkant een stuk vrolijker dan die van vorige week.
oooooooooooooh ik krijg echt de kriebels van dit forum!

Had eerder vanochtend al een berichtje getikt, maar toen ik die wilde versturen deed de computer ineens raar!!!!!

@Annie, wat goed, weer een sollicitatie!

@Nininane, hoop dat je, je snel beter voelt en het is echt niet erg hoor om Kyran naar de oppas te brengen zodat je zelf wat rust hebt.

Verder weinig nieuws, we zijn weer in S'meer, ik heb een plaatje (heu!!!!!

enneuh @Krokus, ik had idd 2 jaar geleden niet verwacht dat ik het alleen al prettig vond om een roesje te hebben. eerlijk gezegd zou ik dan eigenlijk elke avond een efedra pilletje hebben genomen, en flink aan de boemel zijn gegaan. Maar het was oke zo, en het aller lekkerste van alles....GEEN KATER!!!!!!!!! want die mis ik dus helemaal niet!

Miss binnekort toch maar weer eens op stap in de stad, heb ik stiekem toch wel weer zin in.

en ik hoef vandaag niet te beginnen met werken!!! HOERAAAAAA, pas zaterdag weer, dus nog ff uitstel van executie.

Hopelijk kan deze nu wel worden geplaatst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven