Eisprong bij cyclus 19 dgn?
maandag 4 juli 2011 om 07:36
Sinds een aantal maanden is mijn mirena eruit. Ik heb meestal een cyclus van rond de 26 dagen maar ook al een aantal keer korter.
Zoals nu een cyclus van 19 dagen.
Volgens mij kan ik dan nooit een eisprong hebben gehad want als ik terugreken zou ik die dan op dag 5 hebben gehad en toen was ik nog ongesteld.
Ik weet dat je niet elke maand een eisprong hoeft te hebben maar dit is me nu net een Beetje te vaak voorgekomen.
Iemand een idee hoe dit zit?
Zoals nu een cyclus van 19 dagen.
Volgens mij kan ik dan nooit een eisprong hebben gehad want als ik terugreken zou ik die dan op dag 5 hebben gehad en toen was ik nog ongesteld.
Ik weet dat je niet elke maand een eisprong hoeft te hebben maar dit is me nu net een Beetje te vaak voorgekomen.
Iemand een idee hoe dit zit?
maandag 4 juli 2011 om 07:39
Het deel van je cyclus na je eisprong is ook niet bij iedereen 14 dagen. Bij mij was dat meestal maar een dag of 10. Dan zou je een eisprong kunnen hebben rond dag 9 of 10.
Wel is het belangrijk dat het tweede deel van je cyclus niet te kort is, om een evt bevrucht eitje wel genoeg tijd te geven om in te nestelen.
Ik neem tenminste aan dat je zwanger wilt worden.
Temperaturen kan je hier duidelijkheid over geven.
Wel is het belangrijk dat het tweede deel van je cyclus niet te kort is, om een evt bevrucht eitje wel genoeg tijd te geven om in te nestelen.
Ik neem tenminste aan dat je zwanger wilt worden.
Temperaturen kan je hier duidelijkheid over geven.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 4 juli 2011 om 07:51
Solomio bedankt voor je antwoord. Ik wist niet dat de periode tussen eisprong en ongesteld worden ook korter kon zijn.
Wat zou dN te kort zijn zodat eitje niet kan innestelen?
Temperaturen is lastig ivm onregelmatig werk. Heb weleens ( aantal maanden geleden) ovulatie testen gebruikt maar kom niet verder dan licht roze streepje. Volgens gebruiksaanwijzing moet de streep echt minstens zo donker zijn als de controle lijn.
Wat zou dN te kort zijn zodat eitje niet kan innestelen?
Temperaturen is lastig ivm onregelmatig werk. Heb weleens ( aantal maanden geleden) ovulatie testen gebruikt maar kom niet verder dan licht roze streepje. Volgens gebruiksaanwijzing moet de streep echt minstens zo donker zijn als de controle lijn.
maandag 4 juli 2011 om 07:55
Over wat te kort is zijn de meningen geloof ik verdeeld. Ik was onder behandeling van een arts die mijn 9 a 10 dagen te kort vond. Ik kreeg hormonen om dat tweede deel een beetje op te rekken.
De gyn waar ik kwam toen ik zwanger was, zei dat 6 dagen zelfs genoeg kan zijn.
Ovulatietesten heb ik een jaar gebruikt, exact 1x een duidelijk positieve test gehad. En toch echt iedere maand een eisprong (aangetoond middels een echo).
De gyn waar ik kwam toen ik zwanger was, zei dat 6 dagen zelfs genoeg kan zijn.
Ovulatietesten heb ik een jaar gebruikt, exact 1x een duidelijk positieve test gehad. En toch echt iedere maand een eisprong (aangetoond middels een echo).
Maybe success just isn't your thing.
maandag 4 juli 2011 om 07:58
Ik en ook gestopt met die ovu testen want vond dat iedere keer over een stokje plassen een beetje irritant worden.
ik had verwacht volgende week ongesteld te worden en werd het vanmorgen ineens. Dus baalde behoorlijk. Omdat ik niet zwanger ben maar ook van die korte cyclus.
Bij zoon had ik dit niet, altijd cyclus van rond de 28 dgn vandaar dat ik fit zo raar vind.
ik had verwacht volgende week ongesteld te worden en werd het vanmorgen ineens. Dus baalde behoorlijk. Omdat ik niet zwanger ben maar ook van die korte cyclus.
Bij zoon had ik dit niet, altijd cyclus van rond de 28 dgn vandaar dat ik fit zo raar vind.
maandag 4 juli 2011 om 08:21
Misschien is het handig om een keer digitale testen te gebruiken. Ze zijn duur, maar van die streepjes staren werd ik niet blij.
Vroeger zou iedereen een 2e gedeelte hebben van 14 dagen, maar ze zijn er achter dat dat niet klopt. Ook zeggen ze dat het 2e deel van je cyclus altijd het zelfde is. Bij mij bleek dit ook niet waar. Volgens mij kan je zelfs je eisprong hebben terwijl je menstrueert. Ik hoop dat het je lukt met testen of temperaturen wat inzicht te krijgen.
Vroeger zou iedereen een 2e gedeelte hebben van 14 dagen, maar ze zijn er achter dat dat niet klopt. Ook zeggen ze dat het 2e deel van je cyclus altijd het zelfde is. Bij mij bleek dit ook niet waar. Volgens mij kan je zelfs je eisprong hebben terwijl je menstrueert. Ik hoop dat het je lukt met testen of temperaturen wat inzicht te krijgen.
maandag 4 juli 2011 om 08:24
maandag 4 juli 2011 om 08:32
Is idd verouderde info, maar hardnekkig uit te roeien...
Ik had een cyclus van 28 dagen met een eisprong tussen dag 18 en 20. Heb na een maand of 7,8 proberen eens een cycluslang ovulatietesten gebruikt en kwam daar zo achter. Als je dat eenmaal weet... ronde erna was ik zwanger. Mij is verteld door de gyn dat je gemiddeld een dag of acht nodig hebt voor de innesteling, bij de een kan het net wat sneller gaan, bij de ander wat langer nodig heben. Ik zou dus idd toch eens met ovulatietesten beginnen, en dan een keer een hele cyclus. Ik had toen die van kruidvat, werkten prima.
Ik had een cyclus van 28 dagen met een eisprong tussen dag 18 en 20. Heb na een maand of 7,8 proberen eens een cycluslang ovulatietesten gebruikt en kwam daar zo achter. Als je dat eenmaal weet... ronde erna was ik zwanger. Mij is verteld door de gyn dat je gemiddeld een dag of acht nodig hebt voor de innesteling, bij de een kan het net wat sneller gaan, bij de ander wat langer nodig heben. Ik zou dus idd toch eens met ovulatietesten beginnen, en dan een keer een hele cyclus. Ik had toen die van kruidvat, werkten prima.
maandag 4 juli 2011 om 10:09
Ik ga dan maar eens een hele cyclus ovu testen doen. Ik weet dat je dan het beste kan testen in de loop vd dag, maar als dat niet lukt is dan ochtend of eind vd middag?
Elodita rare is dat ik aantal jaren geleden nog onregelmatiger werkte dan nu en toen ik met de pil stopte om zwanger te worden ik meteen cyclus van 28 dagen had en dat is tot zwangerschap zo gebleven.
Vreemd kan het soms werken maar bedankt voor de tip.
Elodita rare is dat ik aantal jaren geleden nog onregelmatiger werkte dan nu en toen ik met de pil stopte om zwanger te worden ik meteen cyclus van 28 dagen had en dat is tot zwangerschap zo gebleven.
Vreemd kan het soms werken maar bedankt voor de tip.