Elektrische deken

24-11-2008 20:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje een rare vraag misschien, maar weet iemand of het slecht is een elektrische deken te gebruiken tijdens de zwangerschap? Ik heb het anders vaak zo koud!
Volgens mij is hier niets mis mee! Ik gebruik al jaren gedurende de wintermaanden een elektrische deken, heerlijk!

Ik zet de deken ruim van te voren aan en zet de deken uit als ik goed en wel in bed lig.
Volgens mij geen enkel punt als je alleen je bed ermee opwarmt toch? Stekker eruit als je erin kruipt. Maar volgens mij moet dat altijd voor de veiligheid?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Op basis van logisch nadenken zou ik zeggen dat het absoluut geen kwaad kan.
idd wel uitzetten bij het in bed kruipen.. stel je vliezen breken...
Shyte: dan wat? Er zitten geen open electrische punten in hoor

Jurri: ik heb zelf van jongs af aan al een electrische deken in mijn bed, maar ik ben er juist sinds mijn zwangerschappen van af gestapt. Juist door het gebruik ervan kan je lichaam zelf moeilijk(er) op temperatuur blijven. Als ik het koud heb nu, doe ik één of twee kruiken in bed. Bevalt me prima! Even snel opwarmen en dan gooi ik ze er uit

(Moet er wel bij zeggen dat ik ook wel hele nachten mijn electrische deken aanliet hoor, mijn eigen temperatuur was écht behoorlijk verstoord, het trekt nu inmiddels (3 jaar uit bed, dat ding) weer naar het normale )

Nouja, ff een tegengeluidje dus. Verder kan het idd geen kwaad tijdens je zwangerschappen, zolang je het ding idd snachts maar uitgooit
En als je vliezen breken betekent dat ook niet dat er liters vruchtwater uit je klateren of zo. Bij mij begon de bevalling ook met gebroken vliezen, ik denk dat ik op dat moment zo'n 10cc verloor, met heel veel pijn en moeite heb ik toen nog een bodempje opgevangen in een glaasje voor de verloskundige.

Ik had het overigens ook heel koud toen ik in de wintermaanden zwanger was. Ik herinner me vooral veel sokken, lange broeken en shirts met lange mouwen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik denk dat het verstandig kan zijn om de electrische deken onder een vochtbestendig onderlaken te leggen zodat je extra veilig bent in geval je vliezen breken (overigens is dat ook wel zo prettig mbt je matras!)
Ja daarom zit het zeiltje ook in je kraampakket....
.
Ik heb lang (erg lang) in bed geplast en mocht pertinent niet in bed kruipen als de deken nog aan was.. ivm het gevaar om geelectrocuteerd te worden.. Nu hebben we het wel over een jaar of 15 geleden en over veel meer vocht.. maar toch... beter iets te voorzichtig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven