ervaringen bam-moeders?

26-06-2017 16:04 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
anoniem_349580 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:27
Reden: Dit geldt niet meer
94.59% gewijzigd
Jootje29 schreef:
10-07-2017 18:21
Hoi Skipper2!
Nee ik kom uit nederland en heb bewust voor een anonieme donor gekozen en ga dit traject dus ook in het ziekenhuis belopen. Woon je ook ik Nederland?

@Smitske; wat houd je nog tegen om de eerste stap te zetten?
Jootje, je bedoeld een onbekende donor voor jou? Vanaf dat het donorkind 16 is zijn de gegevens van de donor opvraagbaar, het is dus geen anonieme donor!
Alle reacties Link kopieren
@Chica: helemaal eens met wat je zegt! Ik heb het er moeilijk mee dat mensen het zo 'zielig' vinden dat ik het alleen moet doen, en het inderdaad niet uitgelegd krijg dat ik dat helemaal niet zo erg vind, integendeel, het is een bewuste keuze.
Leuk dat jij er ook zo over denkt!
@Jootje: Ik kom zelf uit belgie, waar het anoniem donorschap verplicht is. Ik ben blij om te horen dat jij voor een anonieme donor kiest. Ik wist niet dat dit kon in Nederland. Is dat niet afgeschaft in Nederland? Mag ik misschien weten waarom je voor een anonieme donor kiest? Ik blijf er maar over twijfelen omdat ik niet weet wat het beste is voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit nerderland. Op dit moment houd eigenlijk niets me meer tegen maar ben ik aan het rond kijken voor welk traject ik ga kiezen. En dat is het enige wat mij nog tegen houd ☺. Dus laat maar komen deze tijd. Ik ben er klaar voor. Heeft er iemand ervaring maar het ruil handeltje.? Dus een eicel voor een zaadcel? Heb daar ook over gelezen en dat scheelt blijkbaar een hoop geld.
Ben blij dat we het hier samen over kunnen hebben. Na de vakantie ga ik naar de dokter om het daarmee te gaan bespreken en dan ben ik benieuwd hoeveel tijd het gaat kosten. Hou jullie op de hoogte.
Liefs
Alle reacties Link kopieren
@ skipper; wat Rosings zegt klopt idd. Het is niet geheel anoniem, maar voor mij wel😉 Mijn kind kan als hij/zij 16 is contact zoeken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het zelf niet prettig vind om op internet een donor te gaan zoeken en hiermee moet afspreken. Ik denk dat je vooral op je eigen gevoel af moet gaan. Je weet nooit of je kind er uiteindelijl behoefte aan heeft om zijn biovader te leren kennen.

@Smitske; spannend! Ben benieuwd wat je keus wordt!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Even een upje! Ik ben heel blij met dit topic, ik ben altijd op zoek naar ervaringen van BAM moeders. Ik zit er zelf ook over te denken voor het BAM moederschap te gaan.
Hoe is het financieel? Kost een kindje erg veel (per maand)? Is het goed te doen?
En hoe oud waren jullie toen jullie je gingen inschrijven? Zijn er lange wachtlijsten?
skipper2 schreef:
10-07-2017 20:25
@Chica: helemaal eens met wat je zegt! Ik heb het er moeilijk mee dat mensen het zo 'zielig' vinden dat ik het alleen moet doen, en het inderdaad niet uitgelegd krijg dat ik dat helemaal niet zo erg vind, integendeel, het is een bewuste keuze.
In hoeverre is het een bewuste keuze als je geen partner hebt om het samen mee te doen?

Het is een bewuste keuze voor een kind, maar de vorm is noodgedwongen.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
14-07-2017 09:02
In hoeverre is het een bewuste keuze als je geen partner hebt om het samen mee te doen?

Het is een bewuste keuze voor een kind, maar de vorm is noodgedwongen.
Bij mij is de vorm ook een bewuste keuze: ik wil(de) geen relatie. En helemaal geen tweede ouder voor mijn kind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat niemand die in een liefdevolle relatie zit met een man die ook een kinderwens heeft, kiest voor alleenstaand ouderschap. De voorkeur is toch om het samen te doen.

Ik geloof ook niet dat wanneer iemand hoteldebotel verliefd wordt op een ontzettend leuke man/vrouw, dat principe van 'ik wil geen relatie sterker is dan de wil om samen te zijn met die ander.

Alleenstaand ouderschap is voor 99% van de mensen geen ideale situatie. Plus dat vaders een heel belangrijke rol (kunnen) spelen in het leven van hun kind. Veel mensen zien hierin een grote meerwaarde. Het is toch een gemis voor een kind om zonder vader op te groeien.

Daarom zullen mensen het zielig vinden, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lievekleine!

Wat leuk!
Ik kan je (nog) niet vertellen of het zwaar is om alleen een kindje te hebben omdat ik nog op de wachtlijst sta. Ik ben 29 jaar en ga het kid traject in bij Rijnstate. Ik vond hier de wachtlijst nog mee vallen. Verwijzing is begin maart daar binnengekomen en heb het intakegesprek al gehad. Van de week brief gekregen dat ik op de volgende wachtlijst sta😃 Kan in nov-dec starten met ki. Super spannend en ontzettend veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Smitske schreef:
10-07-2017 21:57
Heeft er iemand ervaring maar het ruil handeltje.? Dus een eicel voor een zaadcel? Heb daar ook over gelezen en dat scheelt blijkbaar een hoop geld.
"Het ruilhandeltje"? Bestaat dat echt? 8-.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan eerder voor een baby gaan samen met een leuk homo-stel. Met co-ouderschap hou je tenminste wat tijd over voor jezelf en kunnen zij mooi meebetalen. Bovendien heeft je kind dan 2 vaders, klinkt best gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Jootje29 schreef:
14-07-2017 18:23
Welkom Lievekleine!

Wat leuk!
Ik kan je (nog) niet vertellen of het zwaar is om alleen een kindje te hebben omdat ik nog op de wachtlijst sta. Ik ben 29 jaar en ga het kid traject in bij Rijnstate. Ik vond hier de wachtlijst nog mee vallen. Verwijzing is begin maart daar binnengekomen en heb het intakegesprek al gehad. Van de week brief gekregen dat ik op de volgende wachtlijst sta😃 Kan in nov-dec starten met ki. Super spannend en ontzettend veel zin in!
Wat leuk!! Mooi vooruitzicht! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
14-07-2017 18:39
Ik zou dan eerder voor een baby gaan samen met een leuk homo-stel. Met co-ouderschap hou je tenminste wat tijd over voor jezelf en kunnen zij mooi meebetalen. Bovendien heeft je kind dan 2 vaders, klinkt best gezellig.
Heeft er iemand hier ervaring met de site "meer dan gewenst"?
Ik heb goede contact-ervaringen met Meer dan Gewenst, zou ze ook aanbevelen, maar heb in mijn omgeving uiteindelijk geen fijne match gevonden.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
14-07-2017 17:37
Ik denk dat niemand die in een liefdevolle relatie zit met een man die ook een kinderwens heeft, kiest voor alleenstaand ouderschap. De voorkeur is toch om het samen te doen.

Ik geloof ook niet dat wanneer iemand hoteldebotel verliefd wordt op een ontzettend leuke man/vrouw, dat principe van 'ik wil geen relatie sterker is dan de wil om samen te zijn met die ander.

Alleenstaand ouderschap is voor 99% van de mensen geen ideale situatie. Plus dat vaders een heel belangrijke rol (kunnen) spelen in het leven van hun kind. Veel mensen zien hierin een grote meerwaarde. Het is toch een gemis voor een kind om zonder vader op te groeien.

Daarom zullen mensen het zielig vinden, denk ik.
Dit is wel hoe veel mensen erover denken, helaas.
Ik heb een relatie en het krijgen van kinderen altijd gezien als twee aparte dingen.
Nog nooit heb ik met iemand samen een kind gewild, dat staat voor mij totaal los van een relatie.

Dat vaders een meerwaarde hebben ontgaat me totaal.
Ik vind het wel belangrijk dat kinderen meer volwassenen om zich heen hebben dan die ene ouder, maar bij twee ouders vind ik dat ook nog belangrijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
14-07-2017 20:52
Dit is wel hoe veel mensen erover denken, helaas.
Ik heb een relatie en het krijgen van kinderen altijd gezien als twee aparte dingen.
Nog nooit heb ik met iemand samen een kind gewild, dat staat voor mij totaal los van een relatie.

Dat vaders een meerwaarde hebben ontgaat me totaal.
Ik vind het wel belangrijk dat kinderen meer volwassenen om zich heen hebben dan die ene ouder, maar bij twee ouders vind ik dat ook nog belangrijk.
Heb je zelf geen vader? Of een slechte band met je vader? Dan snap ik je bericht wel.

Voor míj is mijn vader zó belangrijk, net zo belangrijk als mijn moeder. Het is prettig om op te groeien met je vader en moeder. Zij hebben samen mijn genenpakket bepaald. Het is fijn om zoveel te herkennen en zo je eigen identiteit te bepalen.

Ik kan je miljoenen dingen vertellen waardoor mijn vader van onschatbare waarde voor mij is.

Nu ik zelf een kind heb, herhaalt dit zich weer. Mijn man is een geweldige vader voor ons kind. Heel betrokken en we hebben echt samen de zorgtaak. Ik ben hierin niet meer belangrijk dan mijn man. Wanneer je het samen doet, kun je elkaar ook ontlasten en samen genieten.

Maargoed, ik snap dat als je deze situatie niet kent, je deze ook niet ambieert. Voor mij was mijn kinderwens juist gebonden aan mijn relatie. Ik denk niet dat ik zonder mijn man een kinderwens had gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dag Lot, Ik begrijp wat je bedoelt en het interessant om ook jouw kant te horen. ik denk dat dit een onderwerp is waarover je niet echt kan discussiëren. Iedereen zit anders in elkaar (heeft natuurlijk ook te maken met opvoeding), maar ik denk dat iedereen die moeder is sowieso het allerbeste voor heeft met zijn of haar kind en dat het niet zoveel uitmaakt in welke vorm je dat doet. Het is tegenwoordig ook helemaal geen garantie meer dat als je dit samen met een man doet, dit dan beter afloopt, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
15-07-2017 09:45
Heb je zelf geen vader? Of een slechte band met je vader? Dan snap ik je bericht wel.

Voor míj is mijn vader zó belangrijk, net zo belangrijk als mijn moeder. Het is prettig om op te groeien met je vader en moeder. Zij hebben samen mijn genenpakket bepaald. Het is fijn om zoveel te herkennen en zo je eigen identiteit te bepalen.

Ik kan je miljoenen dingen vertellen waardoor mijn vader van onschatbare waarde voor mij is.

Nu ik zelf een kind heb, herhaalt dit zich weer. Mijn man is een geweldige vader voor ons kind. Heel betrokken en we hebben echt samen de zorgtaak. Ik ben hierin niet meer belangrijk dan mijn man. Wanneer je het samen doet, kun je elkaar ook ontlasten en samen genieten.

Maargoed, ik snap dat als je deze situatie niet kent, je deze ook niet ambieert. Voor mij was mijn kinderwens juist gebonden aan mijn relatie. Ik denk niet dat ik zonder mijn man een kinderwens had gehad.
Dat jij het op die manier hebt ervaren wil natuurlijk niet zeggen dat dat een universele waarheid is.
Ik heb pas definitief besloten om het alleen te gaan doen toen ik om me heen steeds meer stellen met kinderen kreeg en nogal kriegel werd van de manier waarop dat ging.
Dat past zo niet bij mij.

En dat staat totaal los van de situatie met mijn eigen vader.

Het is natuurlijk al heel 'denigrerend' (tussen aanhalingstekens, want ik weet even geen beter woord) dat mijn keuze wordt toegeschreven aan bijv een slechte relatie met mijn vader. Er moet blijkbaar wel een negatieve oorzaak zijn, want anders kom je niet tot zo'n rare keus.

Draai het eens om: stel je voor dat ik jouw keuze om het samen te doen niet beschouw als een positieve keuze, maar ga invullen dat die keuze vast voortkomt uit een enorm gebrek aan zelfvertrouwen, waardoor je het niet in je eentje aandurft.
Je zou, terecht, boos worden.

Maar blijkbaar is het helemaal prima om mijn positieve keus voor alleenstaand moederschap af te doen als een keus 'omdat ik blijkbaar niet beter weet'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Nee hoor, maar je zegt dat je de meerwaarde van een vader niet begrijpt. Als je zelf een betrokken vader had gehad, dan zou je die meerwaarde vast wel inzien.

In heel veel gezinnen speelt de vader een zeer belangrijke rol. Ik vind het vreemd om die rol te bagatelliseren.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
15-07-2017 11:44
Nee hoor, maar je zegt dat je de meerwaarde van een vader niet begrijpt. Als je zelf een betrokken vader had gehad, dan zou je die meerwaarde vat wel inzien.

In heel veel gezinnen speelt de vader een zeer belangrijke rol. Ik vind het vreemd om die rol te bagatelliseren.
Nogmaals: dat is jouw invulling. Ik had een heel betrokken vader en ik zie om me heen voornamelijk betrokken vaders en ik word er kriegel van.
Ik heb geen behoefte aan iemand die net zo betrokken is bij mijn kinderen als ik.
En dat die vader in veel gezinnen een belangrijke rol speelt maakt nog niet dat er dus per se iets mist als die vader er niet is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Zou jij je vader liever willen missen? Als je begint aan kinderen, dan hoop ik dat mensen denken in het belang van hun kinderen en niet alleen aan hun eigenbelang. Dat jij er kriebel van wordt, vind ik niet zo'n goed argument om je kind een vader te ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
15-07-2017 12:45
Zou jij je vader liever willen missen? Als je begint aan kinderen, dan hoop ik dat mensen denken in het belang van hun kinderen en niet alleen aan hun eigenbelang. Dat jij er kriebel van wordt, vind ik niet zo'n goed argument om je kind een vader te ontnemen.
Maar dat jij denkt dat een vader heel belangrijk is is toch net zo discutabel?
Iets moeten missen wat je hebt is heel iets anders dan als je het nooit gehad hebt. Ik ontneem mijn kinderen niks, ik geef ze een moeder.

Het belang van kinderen is in mijn ogen niet of ze een vader en een moeder hebben, maar of ze in een stabiele liefdevolle omgeving opgroeien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal met je eens Solomio! Het gaat erom dat ze door liefde omringd worden en in een stabiele situatie kunnen opgroeien. Dit kan ook zonder vader.
Hoeveel gezinnen zie je tegenwoordig niet die uit elkaar zijn?! Ouders die continue ruzie hebben over de kids..hier worden kinderen echt niet gelukkig van.
Dat het soms misgaat is natuurlijk heel triest. Toch vind ik het anders om doelbewust een dergelijke situatie te creëren.

Niet dat ik er tegen ben hoor, denk best dat het in veel gevallen goed gaat, maar het lijkt me niet een situatie die de voorkeur geniet boven een gezin met twee ouders (man/vrouw, man/man, vrouw/vrouw).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft TO dit topic geopend om ervaringen van BAM-ers te horen en om ervaringen uit te wisselen. Niet om te horen welke voorkeuren L0t heeft als het gaat om de ideale gezinssituatie. Dus fijn als we weer ontopic verder kunnen nu.

Solomio, jouw kids zijn al wat ouder en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wanneer ze begonnen met vragen naar hun vader. Dan kan ik me er vast op voorbereiden ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven