Ex krijgt kind

17-01-2021 10:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar ben ik helemaal okay mee :)

Ons contact is ontzettend goed, zijn nieuwe vrouw is onwijs leuk en het kindje is meer dan gewenst.

Ik vroeg me enkel af, zijn er nog zaken waar ik aan moet denken mbt onze gezamenlijke kinderen? (Pubers)

Wellicht zitten hier ervaringsdeskundigen die tips/ideeën hebben of zaken waar ik niet aan denk.

Alvast bedankt! :)
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Tweede leg.
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn oudste heeft vorig jaar met zijn partner een kindje gekregen.
Puber vind het wel leuk, ze gaat nog steeds graag naar pa en stiemoe toe en is altijd positief over haar zusje.
Ze gaat maar eens in de 14 dagen, dus tja.. echt veel zien ze elkaar niet.

Ikzelf heb met mijn vorige partner nog een zoontje van inmiddels 5 jaar en wij wonen met zijn drietjes (dochter, zoon en ik) in ons huis en vormen een gezin. Ze zegt zelf zich wel
meer verbonden met haar broertje te voelen, maar dat lijkt mij wel logisch.

Hier kabbelt eigenlijk alles door en is dochter vooral een leuke, grote zus.
Alle reacties Link kopieren
Misschien in de gaten houden hoe je pubers zich tot (de rol/aandacht voor) het nieuw kindje verhouden?
Maar dat is afwachten en daarop reageren/begeleiden als dat nodig is

Verder ben ik benieuwd of je binnen een bepaald aspect tips wenst. Waar denk je bijvoorbeeld zelf al aan?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je kinderen 12+ zijn en dat ze zelf met hun vader afspreken wanneer ze bij hem zijn? Kan me voorstellen dat ze geen zin in babygedoe te hebben dus dat de frequentie omlaag kan gaan. Voor jou zou dat kunnen betekenen dat ze meer bij jou zijn. Maar dat zijn allemaal aannames.

Hij zal net zoveel moeten bijdragen aan het leven van jullie gezamenlijke kinderen als nu, dus dat verandert niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gaat zijn alimentatie bijdrage omlaag, mocht hij een herberekening laten maken.
kerst schreef:
17-01-2021 11:00
Tweede leg.


Hier, heb je een sticker.
Zielig voor je kinderen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
17-01-2021 11:01
De vader van mijn oudste heeft vorig jaar met zijn partner een kindje gekregen.

Hoe pakken je ex en zijn partner de rol van je dochter op? Ik las hier ooit eens een topic van een ex (niet jij) wier kind niet genoemd werd op het geboortekaartje van de nieuwe baby. Dat lijkt me heel naar als je kind geen volwaardig onderdeel (meer) mag zijn van het nieuwe gezin.
kerst schreef:
17-01-2021 11:00
Tweede leg.
Daar moet ze aan denken? Maak je advies eens iets concreter. Moet ze zelf ook nog een baby nemen?
Hier de zwangere vrouw van de tweede leg! Vader heeft co-ouderschap en kinderen (8 en 13) zijn hier 50/50. Moeder is altijd welkom, we bespreken gewoon veel met elkaar. Ze wordt een soort “gekke tante” heeft ze besloten. Kinderen vinden het nu doodnormaal. Tip is in gesprek blijven! :-)
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
17-01-2021 11:39
Hoe pakken je ex en zijn partner de rol van je dochter op? Ik las hier ooit eens een topic van een ex (niet jij) wier kind niet genoemd werd op het geboortekaartje van de nieuwe baby. Dat lijkt me heel naar als je kind geen volwaardig onderdeel (meer) mag zijn van het nieuwe gezin.

Onze dochter is in beide gezinnen onze dochter en is volwaardig onderdeel van beide gezinnen.
Ook de nieuwe partner van mijn ex is een topvrouw. Altijd lief, eerlijk en betrokken.
Alle reacties Link kopieren
Sta open voor hun gevoelens en verder is het misschien wel fijn dat als de bevalling zich aandient dat ze gewoon bij jou kunnen zijn als ze dat willen.
Voor de rest beetje in de gaten houden of ze goed genoeg slapen in de babytijd.

Ik zou me er verder niet te druk om maken als het contact goed is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om eens wat positieve geluiden te horen over ex-partners en hoe je ook met elkaar om kan gaan.

Mijn man en ik hebben beiden kinderen uit een eerdere relatie en een goede verstandhouding met onze ex-partners.
Samen hebben wij ook nog ‘een tweede leg’. Als het zo uit komt logeert die wel eens bij mijn ex-partner en zijn vrouw. Ze zijn dol op hem.

Het scheelt de wereld als de verhoudingen goed zijn. Dan kunnen kinderen erg veel aan, omdat ze zich volledig gesteund voelen.
Erken dat het voor grotere kinderen nadelen kan hebben als er kleine kinderen bij komen, het is niet altijd alleen maar schattig en gezellig. Die gevoelens mogen er ook zijn. Laat de regie over hoe de nieuwe verhoudingen in het gezin van je ex zich ontwikkelen bij je ex en zijn nieuwe partner.
Hier ervaringsdeskundige. Ex heeft ook een kind bij zijn tweede vrouw. Hoe oud zijn je pubers? 12 of 18 kan nogal een verschil maken.

Geef je kinderen de ruimte voor alle emoties. Variërend van "leuk!" of "nou en..." tot "als ik de baby doodmaak, komt papa dan weer bij ons wonen?". Dat laatste is natuurlijk niet mogelijk, maar was wel iets waar mijn oudste mee heeft geworsteld.
Want een baby betekent heel definitief het einde aan alle hoop dat papa en mama ooit weer elkaar komen. En ook als je kinderen de scheiding volledig geaccepteerd (lijken te) hebben, diep van binnen kan deze hoop heel lang blijven sluimeren.

Houd ook rekening met jaloezie of verdriet. Want papa is wel fulltime papa voor dit kindje en niet voor hen.

Pas op dat jij niet te enthousiast reageert regen je kinderen. Papa is natuurlijk dolblij, en als jij dat ook lijkt te zijn, dan is het voor je kind heel lastig om negatieve emoties toe te laten.

Ik ben tegenwoordig een soort lievelingstante, kind logeert regelmatig een weekend hier. Dat vinden alle kinderen heerlijk, omdat ze dan met z'n allen bij elkaar zijn (oudste gaat zelden naar papa). En ik kan heerlijk kneuterig al die dingen doen die mijn kinderen niet leuk meer vinden. Spelletjes, koekjes bakken, knuffelen.
Wat een mooie positieve verhalen lees ik hier!
Ikzelf zit niet in hetzelfde schuitje, dus in dat opzicht kan ik je niet als ervaringsdeskundige van advies voorzien, wel zit er voor ons gezinsuitbreiding aan te komen én denk ik dus na over de vraag: hoe de andere kinderen hier het beste bij te begeleiden. Mijn advies is hier al meer genoemd: blijf praten en geef ruimte aan emotie. Én, maar dat is meer richting jouw ex en zijn vrouw, betrek de kinderen bij de gezinsuitbreiding. Als ik je post zo lees, heb ik het idee dat het allemaal wel goed gaat komen!
Ik zou zelf beetje opletten hoe mijn kind na verloop van tijd reageert op het nieuwe gezin, want een broertje of zusje kan super leuk zijn....

Maar eentje die wel opgroeit bij papa en elke dag aandacht krijgt.
Dus het kan ook bij de leukste zus of broer en een leuke stiefouder toch nare gevoelens oproepen. En terecht. Helemaal als het om een weekend regeling gaat. Dat is gewoon niet leuk en kan heel oneerlijk voelen.

Daar zou ik op letten en hopelijk dan genoeg steun en liefde geven omdat gevoel weg te nemen.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
17-01-2021 11:00
Tweede leg.
Joh. 🤪
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2021 11:38
Zielig voor je kinderen.
Ik snap nog steeds niet dat jij altijd in kindertopics zo aan het rellen bent. Maar nee dit hoeft niet perdefinitie zielig voor de kinderen te zijn. Dus als dit je enige bijdrage, zonder onderbouwing is....

Hier zijn de pubers juist heel blij met hun broetje, willen hem ook geen halfbroertje noemen. Hebben zelf uitgesproken dat ze hem niet meer willen missen.

TO, dit is een verandering die bij je ex gaat plaatsvinden. In eerste instantie zal hij eventuele problemen moeten aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Namensgebruikersnaam schreef:
17-01-2021 11:06
Misschien in de gaten houden hoe je pubers zich tot (de rol/aandacht voor) het nieuw kindje verhouden?
Maar dat is afwachten en daarop reageren/begeleiden als dat nodig is

Verder ben ik benieuwd of je binnen een bepaald aspect tips wenst. Waar denk je bijvoorbeeld zelf al aan?
Bovenstaande is inderdaad wat ik al voor ogen had. Vader en ik hebben het daar ook regelmatig over.
Verder niet speciale aspecten.. misschien wettelijk/financieel?
Ik vind het namelijk alleen maar leuk voor ze, maar kan me voorstellen dat het ook wat in zou kunnen houden voor mij/mijn kinderen... maar weet niet goed wat☺️
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier waren de pubers/jong volwassenen not amused, zacht uitgedrukt.... Vooral de 16 jarige dame.... De baby is nu een half jaar, en wordt nog steeds met een schuin oog aangekeken. Maar is in ieder geval beter dan genegeerd worden (wat de eerste weken gebeurde....)
Contact met ex is overigens prima!
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
17-01-2021 11:17
Ik neem aan dat je kinderen 12+ zijn en dat ze zelf met hun vader afspreken wanneer ze bij hem zijn? Kan me voorstellen dat ze geen zin in babygedoe te hebben dus dat de frequentie omlaag kan gaan. Voor jou zou dat kunnen betekenen dat ze meer bij jou zijn. Maar dat zijn allemaal aannames.

Hij zal net zoveel moeten bijdragen aan het leven van jullie gezamenlijke kinderen als nu, dus dat verandert niet.
Klopt, 1 vd pubers heeft al gezegd dat ze haar leven niet gaat aanpassen.. Vader zegt ook dat er niets zal veranderen voor ze. Maar dat vind ik wat naïef 😉
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Joske11 schreef:
17-01-2021 11:23
Waarschijnlijk gaat zijn alimentatie bijdrage omlaag, mocht hij een herberekening laten maken.
Dat is wel een goede, dankjewel.
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2021 11:38
Zielig voor je kinderen.
Tsja.
Ik heb zoiets van beter eentje erbij dat eraf.

Maar denk niet dat je die mening deelt😄
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
17-01-2021 11:40
Daar moet ze aan denken? Maak je advies eens iets concreter. Moet ze zelf ook nog een baby nemen?
Noooo!
Ik kijk van de zijlijn mee en wacht of ik een keer oma mag worden.
Verder geen baby’s meer voor mij😄
Geen prima, prima is geen goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven