F'06

30-01-2008 14:02 4283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben thuis, half uur sneller gedaan dan heen! Beiden hebben hele weg geslapen. Helaas is Jesse niet vrolijker geworden, niks is goed...

Sil heeft fles op, nu kan ik inkakken!

Weten jullie zeker dat de volgende keer bij mij is? Volgens mij voor velen een takke eind rijden..

T was wel weer gezellig, en leuk de kids te zien en te horen praten!
Tjonge wat is het rustig hier. Waar zitten jullie toch allemaal? Hahaha.

Hier is alles weer netjes, Lars heeft nog tot kwart voor vier geslapen, slaapkop, en ze zijn nu weer lekker aan het buitenspelen. Ga nu gauw Koen eten geven en dan eten koken voor ons voor straks. Gaat allemaal weer gewoon door. Kom straks nog wel eventjes terug.
Hier ook twee slaapkoppen, Tessel sliep meteen al, en Daan sliep nog voor ik op de grote weg zat. Nu dus nog maar even boodschappen doen, kan man ook nog even aan de studie.
Goedemorgen!

Dacht ik vroeg uit bed te zijn is het al een uur later!!!! Schrok me een hoedje. Heb ineens een uur minder om dingen te doen voor we naar mijn ouders gaan.

Was gisteren weer erg gezellig. Vond het echt super. Tim is op de terugweg lekker in slaap gevallen en maar meteen doorgereden naar het centrum. Hebben het proefdrukje van het geboortekaartje opgehaald. Nu komt het besef steeds meer.

Oh, tim zit nu trouwens wel goed onder de waterpokken. Hoop dat hij niemand heeft aangestoken. HIj lijkt er nog geen last van te hebben dus ik hoop dat het zo blijft.
Waterpokken! Wheeeh, we zijn net weer min of meer beter hier! En ze hebben het nog geen van 2-en gehad... En Lisa heeft met dezelfde helikopter gespeeld als Tim...

Was leuk he? Meer kindjes gekeken dan moeders gesproken, dat wel Daan, bedankt voor de gastvrijheid, ben benieuwd waar je de komende weken nog cakekruimels en M&Ms zal vinden

Ze sliepen voor de verandering al bij de 1e bocht gelukkig. Toen vriend opgehaald en naar vergadering gebracht, zelf naar mijn ouders en daar gegeten. Mijn vader met 2 kleindochters achtergelaten en met m'n moeder naar mijn oma gegaan. Daar ging het vrij goed mee, ze kan alweer zelf eten en drinken en naar de wc lopen met hulp. Klaagt steen en been over het ziekenhuis-eten dat is een goed teken!

Komen we terug, zit Lisa nog lekker te spelen (20.45u) terwijl ze om 18.30 al moe was.. Bleek dat ze steeds uit bed klom en boven stond te roepen waar opa was.. Nog geen tijd voor een peuterbed, geloof ik.. Vanochtend toch om 7.30 (wintertijd) wakker en de hele dag niet willen slapen, ook niet in de auto terug. Nu net pas in slaap gevallen (handig, want we hebben nog niet gegeten)
Ik heb trouwens wat foto's op de groep gezet, had er niet zoveel gemaakt. Iedereen kan de hare erbij zetten.
Net gelezen op Zoy's topic over Iris dat een jongetje van 3 met een hersentumor niet lang meer te leven heeft... Ik had het een beetje gevolgd en oh men wat kan ik hier slecht tegen! Zonder kinderen al niet, maar nu...

ha ladies,

Idd meer kindjes gekeken dan moeders gesproken, maar t was toch leuk! En Daan nogmaasl bedankt voor de gastvrijheid!

Milan heeft lekker geslapen in de auot, maar Ella niet! Dus over heel de dag maar 10 minuutjes en dat was vandaag te merken.

En Tim dus waterpokken, Ella heeft t heel licht gehad toen ze net 1 was, dus ben benieuwd... Heeft hij er veel last van?

en wat ongeloofelijk vreselijk van dat jongetje.. heb er echt geen woorden voor, en kan er ook neit over nadenken. Is echt te erg.
Even belastingtechnisch vraagje tussendoor;

Die combinatiekorting lijkt ook voor ons op te gaan. Dat scheelt echt héél veel geld. Maar vriend had m al verzonden. Daarna nog een keer, nu met die korting. Zal dat goedkomen?

Maar is die combinatiekorting voor ons '06 moeders dus alleen voor 2007 geldig? Want in 2006 hadden wij toch ook minimaal een half jaar een kind jonger dan 12 jaar in ons gezin? (maar alleen niet geboren voor 31 dec 2005)

Maar ik weet niet wie het gemeld heeft hier, maar 1000x maal dank!!! Het zou errug fijn zijn als ik dat idd dit jaar ontvang, ivm mijn vroegtijdige ontslag!
Goedemorgen!

Cees, geen idee of het goedkomt met 2 keer de aangifte versturen. Vorig jaar hadden we inderdaad ook recht op die combinatiekorting. 31 dec 2005 is gewoon een peildatum, het gaat erom dat je kind jonger is dan 12 jaar. Wij hebben het toen niet ingevuld, stom stom want scheelt inderdaad heel veel.

Nitro, Als Ella de pokjes al heeft gehad krijgt ze ze niet weer waarschijnlijk.

Dok, hoop dat Tim Lisa niet aangestoken heeft. Ik dacht echt dat wat anders zou zijn omdat hij na een dag nog steeds maar 1 blaasje had en niets geen andere vlekjes.

Zaterdagavond begonnen er meer blaasjes te komen en zondagochtend had hij er nog wat meer. Nog steeds niet heel erg en ook die dag geen last van gehad. Tot half 10 's avonds, toen werd hij wakker van de jeuk en crosste hij met zijn hoofd op het matras het bed door. Vannacht dus ook weinig geslapen. Ik heb eerst een goed uur met Tim in bed gelegen, daarna heeft R een poos met hem beneden gezeten. Je wordt wel steeds wakker voor zover ik al echt geslapen heb. Van half 3 tot half 5 geslapen, nog een beetje gedommeld daarna en om 6 uur zat ik met hem beneden. Nu slaapt tim in de grote buggy dus ga ook maar snel even plat op de bank. Heb best wel last van mij buik nu en ik verwacht nog wel een rampnacht. Heb nu havermout en spul van vsm, hoop dat dat beter helpt dan mentholpoeder want dat gaf vooral een witte wolk en grijs haar bij Tim.
Goedemorgen!

Nic, dat smeerspul van vsm hielp bij Nina heel goed, hopelijk heb je komende nacht een betere nacht. Nina had pokken voor ze 1 was, ze zeggen dat ze ze dan nog een keer kunnen krijgen. Nou ja, we merken het wel. Ik maak me er niet zo druk om hoor, kans is groter dat ze het op de creche oppikt dan van Tim.

Was zeker gezellig zaterdag, echt superleuk om die kleintjes nu allemaal lekker rond te zien rennen. Ben blij dat ze bij mij thuis nog allemaal braaf over de grond buikschoven. Was toch een stuk minder rommel dan bij Daan zaterdag.

De brownies houden jullie trouwens nog te goed hoor, ik was vrijdagavond in slaap gevallen op de bank, en om nou ´s ochtends om 7 uur nog te gaan bakken vond ik wat overdreven. Maar we kwamen toch niets te kort

Nic, de disco-dvd is groot succes bij Nina hoor, gisteren heeft ze al flink staan dansen en zingen voor de tv. Greys bewaar ik nog even tot mijn verlof...ga ik ze lekker allemaal achter elkaar kijken
Oh, en Cees, zolang je voor 1 april hebt opgestuurd pakt de belastingdienst gewoon de laatste aangifte die je gedaan hebt, dus wijziging zou geen probleem moeten zijn.

en wij moeten dus vanavond nog achter de pc om aangifte op tijd weg te sturen...
Cees, ik zou niet weten hoe het zit met de combinatiekorting. Maar wat Lau al zei, waarschijnlijk pakken ze de laatst ingestuurde aangifte. Ik vertrouw erop dat het programma altijd heel netjes aangeeft waar je nog recht op hebt. Ik weet het, erg naïef, maar toch.

Nic, hopen dat de havermout en de VSM helpt. Vertelde gisteren aan man dat Tim de waterpokken had, riep hij me meteen vanmorgen om twee plekjes in Daan z'n gezicht te bekijken. Maar ja, als je gewoon veel chocola krijgt, kunnen kleine jongetjes ook last krijgen van pukkeltjes...

Dok, fijn dat het met je oma wat beter gaat, hopelijk blijft de stijgende lijn van herstel snel doorzetten.

Ik ga hier straks de stad nog even in, ben toe aan een nieuw zwempak. En wieweet kom ik nog wat leuke kleren tegen, kan dan ook meteen even kijken voor een nieuwe zomerjas voor Daan, en nog wat andere kleine dingetjes.

Eerst nog even reageren voor een sollicitatie, heb nog wel wat leuks gezien.
Zo, even forummen..

Vond het heel gezellig zaterdag en Daan, ook namens mij bedankt! Je hebt echt een heel mooi huis, zeg!

Cees, luv you!! Heb zaterdag de tweede dvd van grey's gekeken, helemaal geweldig!! Geen idee hoe dat het die aangifte zit, maar zal wel goed komen.

Nic, de waterpokken. Ach, hoop dat havermout en vsm helpt. Ik hoor van wel van mensen waar de kinderen het al van gehad hebben. Marius heeft het niet ehad, maar het schijnt ook weer te heersen op de kdv's. Dus eens moet hij toch krijgen. Hij is wel snipverkouden, niet normaal...

Dokkie, wat erg van dat kindje. Kan ook tegen heel weing dingen sinds ik moeder ben geworden. Verschrikkelijk gewoon...

Ga nog even wat doen in huis. Zon gata hier weer schijnen dus straks maar even met Marius naar buiten...
Mijn jongens hebben de pokkies al gehad, maar Sil kan ze idd nog een keer krijgen.

Leuk hè Marlee, lekker achter elkaar kijken! Ik hoorde van Nitro dat ze in april weer verder gaan, kannie wachten!

Hier allemaal ook heel moe, vanochtend erg vroeg op (wekker 5.15) en moest de beide jochies uit diepe slaap wakker maken. Sneu hoor, slapen ze eindelijk door....

Ze sliepen allebei weer toen ik ze kwam ophalen bij de GO.... Jesse helemaal van slag, net een zombie. Maar thuis wilde hij niet meer naar bed. Maar hij valt steeds, dus duidelijk te moe..

Straks weer terug naar t werk voor personeelsbespreking, hopelijk duurt t niet te lang...

Nic, waarom stuur je dan geen correctie? Heb ff gesnuffeld op de site, maar als ik het goed begrijp kun je over 2006 nog correcties insturen. Ik heb het via dat aangifteprogramma gedaan, dus hopelijk krijgen wij het nog wel, we kunnen het goed gebruiken (wie eigenlijk niet..)

Volgend jaar maar een expert erbij, want deze fouten zijn zonde.

Kijken of Jesse met mij samen ff wil slapen...
Je kunt volgens mij nog een wijziging doorgeven van vorige jaren zolang je de definitieve versie nog niet binnenhebt. Wij hebben die van 2006 net drie weken geleden of zo definitief binnengehad, dus kunnen nu geen wijzigingen meer doorgeven, maar has de combikorting wel doorgevoerd. Je hebt trouwens twee soorten kortingen he, combinatiekorting en kinderkorting, gelden allebei, maar kinderkorting maar bij een van beiden geloof ik. Het programma geeft wel een helpfunctie, dan kun je het precies nalezen.

Eens in de drie jaar of zo laat ik een expert altijd meekijken of ik dingen over het hoofd gezien heb. Nu had ik dit jaar weer een fikse aftrekpost met medische kosten. Ik wist namelijk niet dat je ook de premie die van je salaris afgehouden wordt mee mag tellen, en dan de nominale premie en aanvullende premie, alle nota's van eigen bijdrages, lenzen, steunzolen, en weet ik allemaal nog meer, en toen kwam ik wel boven mijn drempel uit, scheelt weer een paar honderd euri's, toch lekker.

Mijn ogen prikken van moeheid, dus lijkt me handig om mijn bed op te zoeken. Truste.
Mmm, lees net dat de waterpokken besmettelijk zijn vanaf 1 dag voordat de blaasjes verschijnen en dat de incubatietijd 2 tot 3 weken is. Dan zitten we net in Italie, hoop het toch niet! Zeker niet met Maartje!
Goedemorgen,

Dok, meestal schijnen hele kleintjes er erg weinig last van te hebben. maar t is sowieso te hopen dat ze het niet krijgen!

Nico, heeft Tim erg last van de pokjes?

en heeft iemand intersse in een leuk 2 jarige mormeltje? Ik heb er een te leen!!

Man wat heeft dat kind een kort lontje en wat een driftbuiten. Vanmorgen alweer op de gang gestaan. helelmaal buiten d'r zelf van woede. Echt niet leuk meer en om helemaal niets.

Hoop dat deze fase snel voorbij is!

En lief is terug uit kazachstan maar nu ook gelijk weer weg.... en vrijdag komt ie weer voor t echhie terug, gelukkig!

hier wel cominatiekorting doorgevoerd, maar geen kinderkorting.. hmm, vanaonvd toch nog maar even naar kijken.
Morguh,

Sorry Nitro, ik vind 1 al genoeg.. gelukkig niet echt driftbuien, maar wel opstandig. maar dit hebben jullie zelf kunnen ervaren zaterdag...

Fijn dat je man er binnenkort weer is, dan kun je die gezelligheid weer delen!

Ik dacht geen recht te hebben op kinderkorting, omdat wij boven de gezamelijke inkomensgrens zitten. Heb wel de definitieve aanslag van 2006 al binnen, dus zou flink balen zijn. Die fout kost me dan ¤700,-

Nic, die minidisco, is dat een dvd?? Heb ik dan overheen gelezen.. want die zou ik ook wel willen, Jesse is al zo'n dancing queen.. Mag ik je een lege dvd en porto sturen?

Vannacht wat beter geslapen?

Lau, nog 3 weken??

Ik stel me al in dat ik langer moet dan verwacht, want ze blijven vaag doen over mijn uren.. ooooooooooo ik heb zo'n zin om me te bezatten als ik officieel van ze af ben!!

Leuk plaatje Dok! Sil had ook erg weinig last van zijn pokjes hoor. Die had er ook stuk minder dan Jesse. Anders voor de zekerheid (talk)poeder meenemen (en zetpilletjes ed)

Danielle, nog kruimels gevonden? T was echt een bende! Hopelijk is het mooi weer als jullie bij ons komen, buiten knoeien maakt niet uit! En anders zijn de honden ideale stofzuigers, die slaan geen kruimeltje over!

Moet zo nog werken... maar wel (voor)huis aan kant en kindjes schoon. En hopelijk eten klaar als ik thuis kom!

Vind het wel lekker dat t nu langer licht is, krijg er lente kriebels van!
Ik vind 1 puber ook wel genoeg Nitro. Helaas, ziet er toch echt naar uit dat je het zelf moet opknappen Maar Nina is ook zo´n draakje op het moment hoor.

Nu vooral weer savonds als ze naar bed moet, geen land mee te bezeilen. En als ze uiteindelijk toch in bed ligt bedenkt ze ook steeds meer smoesjes om het te rekken...nog een slokje water, niet onder dekbedje willen liggen, dan weer wel onder dekbedje willen, knuffel moet uit bed, knuffel moet in bed, Nina nog een kusje op de mond, Nina nog een kusje op de wang, Nina nog een kusje op de andere wang, knuffel nog een kusje, andere knuffel nog een kusje, liedje zingen poesje mauw, onee, toch liever maneschijn, onee toch liever visje visje, klamboe dicht, klamboe open...

Nou, wij hebben gisteravond toch nog op tijd de aangifte de deur uit gedaan. Fijn hoor, huis kopen, dan krijg je toch weer meer terug over een jaar he Ik heb lief beloofd dat hij een nieuwe computer mag kopen als het geld binnen is...lief van me he

Cees, ik moet nog vier weken (of na vandaag 3,5) Ik heb besloten 5 weken van tevoren met verlof te gaan. Maar moet eerlijk zeggen dat ik vandaag en gisteren twijfel of ik toch niet met 6 weken moet gaan, werken valt me ineens best zwaar. Kan natuurlijk ook met verandering naar zomertijd te maken hebben.

En echt superveel vocht vasthouden nu weer...savonds echt van die opgezetten gespannen onderbenen en enkels en mijn trouwring kreeg ik gisteravond niet meer af Heb m nu maar thuisgelaten.
Hallo!

Smurfje slaapt dus even tijd voor jullie. Volgens mij is hij over het hoogtepunt heen. Heeft vannacht weer geslapen van 12 tot 9. Verbaast me echt maar Ruud krijgt hem niet in slaap maar ik wel. Tim ligt nu ook weer op de bank te slapen en hij zit niet meer zoveel te krabben. Strooi nog wel iedere keer een halve bus poeder in zijn luier want zijn piemel zit ook onder ook al heeft hij alles bij elkaar niet enorm veel plekjes.

Nitro, ik sla je aanbod ook even af. Vindt eentje wel genoeg, vooral omdat deze door slaapgebrek heerlijk baldadig en dwars is. Fijn dat je man er vrijdag weer is, het eind is in zicht.

Lau, zit je al aan de brandnetelthee? Kan me wel voorstellen dat je misschien toch 6 weken van tevoren wilt. Je lichaam geeft wel aan wat je moet dan (tenminste deed de mijne wel).

Cees, minidisco is inderdaad een dvd, met kinderliedjes. Opgenomen op een kdv en dus met allerlei bewegingen erbij. Wil hem wel voor je opsturen hoor. Stuur mij dan maar die van Diego op want Tim wil ineens continu Diego kijken. Dan komt hij met de ab aan en moeten we diego zoeken.

Kan hem alleen vandaag nog niet opsturen want R moet eerst de pc weer in orde maken en dan kan vanavond waarschijnlijk pas.

Dok, hoop echt dat Lisa het niet opgepikt heeft van Tim. Calendulan kinderemulsie van vsm en (menthol)poeder werkt wel goed hier. Alleen dan zou ik wel gaan smeren voor ze jeuk lijkt te hebben, mocht ze het krijgen dan.

Tieg, nog kunnen slagen met shoppen? Geef je nog borstvoeding of ben je al klaar met afbouwen? Geen zere plekken meer?

Ik ga even wat doen, moet er maar gebruik van maken dat Tim slaapt.
Lau, balen dat je nu al veel vocht vasthoud, voelt niet lekker he? Ik had ook nog erg dikke gespannen vingers op het laatst, vooral na een stukje lopen (met de handen naar beneden)

Nitro, weinig intresse in nog een peutertje zie ik Lisa stond gisteren werkelijk de hele dag in de zeurmodus, erg irritant. Wel lekker lang geslapen gelukkig.

Maartje heeft net haar 1e prikjes gehad en nadien liggen bleren tot we weer op straat liepen. Thuis gedronken en daarna weer begonnen met huilen, nu al een uur lang Ronddragen helpt niet, paracetamolletje ook nog niet.

Lisa heeft toen maar eventjes gehuild en verder de hele dag geslapen.

Goed, ik neem dus paracetamol, Calendulan emulsie en mentholpoeder mee voor de zekerheid

Cees, nieuwe Avatar is hoe mijn taille er hopelijk ook ooit weer uit gaat zien Hoewel die volgens mij nooit zo smal geweest is...
Neuh, die brandnetelthee vergeet ik steeds mee te nemen als ik in de winkel ben. Hier inderdaad ook van die dikke vingers als ik mijn armen naar beneden laat hangen. Collega van me vertelde dat ze aan het eind van haar zwangerschap nauwelijks meer een pen kon vasthouden van het vocht in haar handen en vingers

Wanneer gaan jullie weg Dok?
over 2 weken denk ik.
A.s. maandag, t/m 20 april. Mmmmm!

Maartje viel trouwens een half uurtje na de paracetamol wel lekker in slaap. Was ook goed gegroeid de laatste week gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven