Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, even een vraagje. Hoe gaan moeders met jonge kinderen het doen met de kinderwagen? De oudste is 21 maanden als het guppie wordt geboren. Ze loopt nu al wel, maar ze houdt het dan tegen die tijd vast niet zo lang vol om ernaast te lopen of op een meerijdplankje ofzo te staan.

Zou een duo-wagen de investering waard zijn? Vind het lastig, want geen idee of het een kind (de oudste dan) is dat al snel veel zelf willen lopen, of het wel prima vind om met 3 jaar nog in de wagen rondgereden te worden..

Ben benieuwd hoe jullie dit doen (of gedaan hebben als er al 2 jonge kinderen zijn).
quote:

Hoi, even een vraagje. Hoe gaan moeders met jonge kinderen het doen met

de kinderwagen? De oudste is 21 maanden als het guppie wordt geboren.

Ze loopt nu al wel, maar ze houdt het dan tegen die tijd vast niet zo

lang vol om ernaast te lopen of op een meerijdplankje ofzo te staan.

Zou

een duo-wagen de investering waard zijn? Vind het lastig, want geen

idee of het een kind (de oudste dan) is dat al snel veel zelf willen

lopen, of het wel prima vind om met 3 jaar nog in de wagen rondgereden

te worden..

Ben benieuwd hoe jullie dit doen (of gedaan hebben als er al 2 jonge kinderen zijn).

Bij mij schelen ze 16 maanden en ik heb een tweedehands duowagen

aangeschaft voor de eerste maanden. Omdat ik het idee had dat ik hem

niet heel lang zou gebruiken wilde ik er maar weinig geld aan uitgeven.

In de eerste maanden heb ik hem intensief gebruikt (zoon ging mee in

babynest) en vond ik het erg handig. Tegenwoordig gebruik ik hem al

bijna een jaar niet meer omdat dochter (bijna 3) altijd zelf loopt.

Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit meer dan 1 max 1.5 km

loop. Als het verder is neem ik de fiets. Ik vond het dus wel erg

handig, maar omdat je de wagen eigenlijk maar kort gebruikt was ik wel

blij dat ik er maar weinig geld aan uitgegeven had. Op Marktplaats

staan er heel erg veel overigens.
Hallo iedereen, wilde even zeggen dat ik vanaf morgen 2 weken naar Frankrijk ben!! Heerlijk, heb er onzettend veel zin in. De laatste vakantie met z'n tweetjes, wel een apart gevoel hoor. Maar ik zal hier dus 2 weken niet te vinden zijn, iedereen heel veel plezier de komende weken en tot dan!

liefs, Fenne
Je kan wel merken dat alle mama's niet meer zo moe zijn want het wordt steeds drukker met kletsen hier..gezellig!

Gisterenmiddag mochten wij ook weer naar de vk.

Elke keer best wel weer spannend vind ik.

Maar gelukkig was alles goed..de kleine groeit goed baarmoeder was al goed te voelen.

Ook het hartje klopte weer als de mooiste muziek!

Wel heb ik even de vraag gesteld of de kans bestaat dat deze ook weer eerder komt.

Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren en wil deze keer echt wel thuis bevallen.

Maakte al een grapje tegen de vk dat ik het afplak met ducktape tot 37 weken maar ze stond me zo stom aan te kijken..haha

Hebben jullie daar ervaring mee?

Zeker weten doen we het toch nooit maar wil het gewoon zoooooooooo graag...lijkt me super thuis bevallen..

Oh ja het volgende bezoek voor de vk staat gepland op 30 augustus.

Hoi meiden, kom me even afmelden voor 10 dagen vakantie. 20 weken echo op 13 september, is volgende maand al!

Ben benieuwd hoe het forum eruit ziet als ik terugkom!

Mir: zag dat jij op 1 augustus echo had. Hoe is het gegaan?

Sinds gisteren heb ik eindelijk weer meer energie!

Afgelopen week zijn we een paar daagjes weggeweest, dat was nog wel vermoeiend. Vandaag een superdag; samen met mijn mannetje in de tuin gewerkt, we hebben een border verplaatst. Dan moet de schuur nog geverfd worden en we gaan nog een bordertje aanleggen.

Daarnet in de babykamer even de laatste naden en kieren dichtgemaakt. Als het morgen weer zo goed gaat, begin ik met verven. Manlief heeft al tig keer aangeboden dat te gaan doen, maar ik kan niet delegeren...:P
Zo, ik kan beter maar niet meer schrijven dat ik me stukken beter voel... Alweer een week of 2 geleden deed ik dat hier en een paar uur later ging het mis... De misselijkheidheid leek met de dag weer erger te worden en ik werd er helemaal sip van... Maar nu, alweer bijna 3 dagen heb ik zo'n gevoel van... zou het dan toch? Moet kunnen, na 13,5 week.

Maar goed, tijdje niet geschreven hier dus. Wil de nieuwe zwangeren van harte welkom heten en een hoera voor alle goede echo's!

Ik draag vandaag trouwens voor het eerst een heuse zwangerschapsbroek. Heerlijk... Staat ook iets leuker dan al die 'uitgelubberde' joggingbroeken En verder hou ik het voorlopig bij rokjes. Trouwens nog steeds niet op de weegschaal gaan staan.. Denk dat ik dat uitstel tot het einde van de zwangerschap. Ben bang dat ik er anders teveel mee bezig ben...

Ik ga de tuin weer in!!

Lucybelle
Ik zal ook weer eens van me laten horen!

Leuk dat er nog steeds nieuwe mensen bijkomen, welkom!

Mirdespir, je had 1 augustus een echo, hoe is het gegaan?

Hier verder alles goed. Afgelopen vrijdag de magische 12 weken grens overgegaan. Toch wel een lekker idee. Er zit alleen 6 weken tussen mijn echo en volgende afspraak met de verloskundige en dat vind ik wel heel lang zonder 'teken van leven'. Je merkt verder nog zo weinig nu...

Alhoewel...een groeiend buikje, afkeer van koffie en openspringende broeken wel wat zeggen natuurlijk

Verder ben ik druk aan het werk en aan het socializen.  Net  na mijn werk heerlijk met een collega en tapas op een terrasje in Scheveningen naar (veel)mensen gekeken. Ik had de Scheveningen zomer-drukte nog nooit live gezien dus ik vond het wel eens grappig. Mén wat een drukte!

Voor de rest kunnen we ons kind al helemaal aankleden zoveel kleertjes enzo krijgen we nu al van familie en vrienden. Mutsje, rompers (4x), truitje, broek, sokken (3x) en slofjes we hebben het allemaal al. Zelfs al luiers! En ik heb zelf alleen maar één rompertje gekocht toen we het newt wisten...Ik vind het geweldig om zulke dingen te krijgen!

Hoe zitten jullie in de babyspullen?

Ik zie net op hangmoeders dat mirdespir niet kan inloggen maar wel een goede echo heeft gehad, gelukkig! Gefeliciteerd Mirdespir 
Berichtje van Mirdespir op Hangmoeders:

Hoi hoi,

meelezen kan ik wel op het vivaforum, maar inloggen nog steeds niet. Dankjewel voor het vragen naar mijn echo . Gelukkig heeft Judat mijn goede nieuws verteld.

Alle anderen: lekker genieten van de zwangerschap en het mooie weer

(zolang het duurt). Mirman is Sanne halen van het KDV: T 39,7! Was

vorige week al niet lekker met steeds koorts. We dachten tandjes en dat

we het ergste hadden gehad... maar even kijken wat er nu is. Zaterdag

gaan we voor 2 weken naar Frankrijk en hopelijk is ze dan weer beter.

Veel groeten, Miriam
Zo hier ook weer een teken van leven van mij.

Ik heb een virale infectie/buikgriep, dus ik voel me allesbehalve lekker. Mijn hele buik doet zeer. Maar ja, hopelijk gaat het snel over.

Verder ben ik ook druk aan het meeleven met een vriendin van mij die 31 juli was uitgerekend (Yolanda van het aug 07 topic). Ik ben eigenlijk constant standby om haar dochtertje op te vangen mocht de bevalling beginnen. En het is bijna alsof ik zelf moet bevallen, zo zit ik te wachten :P

Pfff ik hou het even kort, want mijn buik begint weer te rommelen en het is veel te benauwd in mijn computerhoek/kantoortje.

Groetjes,

Phoenix

Heeft iedereen de overstap naar het nieuwe forum overleeft? Ik zag ineens dat Dok Darts heet??

En weer even ons schema.
Hoi allemaal,

Even wennen, zo! Maar goed, over een tijdje weten we niet beter.

Ik heb vanavond de eerste echo gehad. Heel bijzonder! Ik ben vandaag precies 12 weken en dat kwam er bij de echo ook precies uit. De uitgerekende datum blijft dus hetzelfde.

Ons kindje was lekker aan het bewegen en we zagen het hartje heel duidelijk kloppen. Joehoe!!! Donderdag moet ik voor de intake en dan gaan we ook naar het hartje luisteren. Maar ik ben nu al reuze gerustgesteld. Even de bevestiging dat er inderdaad een kindje zit en dat het hartje klopt. Pfff, gelukkig!
Lucybelle: hoe was de echo vanmiddag???
quote:bridges6 schreef op 07 augustus 2007 @ 21:42:

Lucybelle: hoe was de echo vanmiddag???

Beetje in de war Bridge? ;)

Mumtobe wat fijn om goed nieuws van je te horen! Gefeliciteerd!
Hoi hoi, hopelijk kan ik hier weer meeschrijven. Mijn echo was inderdaad ook goed, gelukkig.

Ik loop een beetje achter, maar de nieuwe moeders welkom en iedereen met goede echo´s gefeliciteerd!

Wij zitten een beetje met een ziek meisje (16 mnd). Ze had vorige week al koorts, daarna even niet en nu weer wel. We willen zaterdag naar Frankrijk en natuurlijk nemen we liever een gezond kindje mee... Even geduld nog maar. De huisarts vond gisteren niks bijzonders. Ze oogt ook niet zo ziek, ook al heeft ze steeds koorts boven de 40 graden.

Alle vakantiegangers veel plezier, en iedereen lekker genieten van uitdijende buiken en leuke zwangerschapskleding.

Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
O... nu zie ik pas dat Phoenix mijn berichtje al geplaatst had van hangmoeders.

Ik was helemaal in de war door de plaats van het schema hierboven... beetje mosterd.
ahahah you didn't say the magic word
Lucybelle, hoe is het gegaan!

Phoenix, Lucybelle plaatste gisteren voor 'de grote overgang' een berichtje dat de verloskundige het hartje niet kon horen en ze daarom die middag een echo zou krijgen. Was wel spannend dus. Blijkbaar zijn die berichtjes verloren gegaan (was na 10:00)

Mumtobe, gefeliciteerd!

Ik ben lekker vrij vandaag en ga shoppen met mijn moeder.

Gisteren heb ik het op mijn werk verteld waar ze heel leuk reageerden. Nu weet eindelijk iedereen het in mijn omgeving. Nu maar gaan groeien!
*een hele diepe zucht*

De echo was goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Had inderdaad gisteren een bericht geplaatst, maar dat is nu weg. Was nogal verdrietig en overstuur omdat de vk het hartje niet kon vinden (terwijl we 4 wkn geleden al wel een goede echo hadden). Ze heeft toen geregeld dat we een paar -zeer slopende- uren later in een ziekenhuis terecht konden voor een nieuwe echo. Om te kijken wat er aan de hand was... Bloednerveus waren we.

Maarrrrrrr... alles was dus goed!! Hoe blij kun je zijn? Het blijkt dat het kindje nogal ver naar achteren ligt en dat de placenta ook nog eens tussen buikwand en baby zit. Daarom hoorde de vk niks. Verder zag het er allemaal goed uit. De kans dat ik die kleine wat later voel 'dan gemiddeld' is hierdoor ook groter. Maar daar moet ik me ook vooral geen zorgen over maken.

Ben zo opgelucht!!!

xLucybelle

(volgende keer minder ego)
Wat een opluchting! Gefeliciteerd!
Hé wat fijn lucybelle! Gefeliciteerd! Nu geen zorgen meer gelukkig! Fijn!
Oh Lucybelle, gelukkig! Wat zul je bezorgd zijn geweest... Fijn om toch even bevestiging te krijgen hè?

Bedankt voor de felicitaties! Ik kan wel naar die echofoto's blíjven kijken!
Sorry mumtobe, jij ook gefeliciteerd natuurlijk!
Ahha oke!

Dat berichtje heb ik dan gemist. (stom forum dat ze niet alles meenemen )

Fijn dat de echo weer goed was Lucybelle!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven