Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Branca, ik hoop voor je dat je zoontje al weer is opgeknapt en jullie toch lekker van de vakantie kunnen genieten!

Voor mij zit de vakantie er bijna op, maandag moet ik weer aan het werk. Gisteren heb ik mijn collega's verteld dat ik zwanger ben en iedereen reageerde erg leuk, blij en verrrast. Gisteren kwam ik er ook achter dat ik op dezelfde dag ben uitgerekend als een collega van mij, heel toevallig!

Ik mis hier trouwens wel de tabel bovenaan elke pagina. Zou die teruggeplaatst kunnen worden? Misschien dat Phoenix het weet...

Vanmiddag lag ik even lekker op de bank en voelde ik over mijn buik. Sommige stukken voelden heel hard en stug, dat zal mijn baarmoeder wel zijn denk ik. Op een paar plekken voelde ik ook heel harde stukjes, dat veerde ook niet mee. Kan dat de baby zijn? Ruggetje, beentje, armpje of hoofdje...??? Vond het wel een beetje eng om dat zo te voelen. Misschien weet een van jullie wat het is.

Liefs san
He he hier ben ik ook weer.

Ik snap er helemaal niks van het nieuwe forum hier.

Ben ook erg benieuwd of het goed gaat..(hoef je je niet meer aan te melden?)

Hier gaat alles goed.

Nergens last van en de weken gaan opeens best wel hard vind ik..

Vandaag alweer 15 weken...

Ik heb ook al een beste buik maar ben normaal ook niet de slankste dus zal daar ook ongetwijfeld mee te maken hebben..maar hoef nu mijn buik niet meer in te houden..

Ook het kindje voel ik al goed en kan ik met de doptone al goed horen als hij/zij beweegt.

Nog een week en dan zit mvm er ook weer op.

Moet eerlijk zeggen kost me meer moeite nu als met mijn zoontje.

Maar doe mijn best..

Las net dat een aanstaande mama (sorry naam even vergeten, zwangerschapsdementie ofzo.pukkels heb ik inderdaad ook behoorlijk.

De vermoeidheid is al aardig weg dus dan maar wat pukkels..

Waneer beginnen jullie eigenlijk zo'n beetje aan het kamertje?

wij hebben nog het kamertje van zoontje en die gaan we gewoon gebruiken.

Ziet er nog heel mooi uit.

Heb er eigenlijk wel zin in om te beginnen..
Niet schrikken: Dit wordt mijn laatste berichtje als 1s9a7n7.

Ik heb namelijk een nieuw account aangemaakt.

Voortaan zal ik inloggen als san77!!!!!

Phoenix, wil jij dat ook in het schema veranderen?
Haha San ik schrok stiekem toch een beetje!

Branca: hopelijk ben je nu lekker op vakantie en is zoon lekker opgeknapt!

Babbelbaby: hier nog wtee weken mvm te gaan (nou ja eigenlijk anderhalf...) en ben het helemaal zat. Ben ook niet zo fanatiek, geloof het allemaal wel. Doe wat ik kan, maar ga niet meer ten koste van alles mijn plasje opvangen. Ben er wel klaar mee. Maar vriendin moet volgende week met hormonen beginnen en zag pregnyl in haar koelkast liggen en toen dacht ik: ah, daar doe ik het voor!

Kamertje: Wij zijn afgelopen feb. verhuisd dus zoon heeft meteen grote jongens kamer gekregen, heb allemaal kasteelmuren op zijn muur geschilderd. Ziet er echt heel gaaf uit vind ik. Nieuwe uk krijgt dus eigen kamer. Nu moet eerst de zolder af, daarna kan die kamer leeg en kunnenw e dus met babykamer aan de gang. Wil iets van een boskamer, niet te druk, maar wel met bomen en zo. Nog geen praktisch idee, dat komt wel.
Hier dan mijn eerste berichtje als san77 (voorheen 1s9a7n7).

Wij hebben gisteren voor de laatste keer de flessen van MvM weggebracht. Ben blij dat ik er nu van af ben en weer "gewoon" een plasje kan doen. Maar ach, het is voor het goede doel en natuurlijk leuk dat we er een boxkleed en een dick bruna-serviesje aan over hebben gehouden.

Weet niet meer precies wie over pukkels had geschreven, maar is het ook een ramp wat dat betreft. Mijn gezicht en armen zitten flink onder, blegh! Gelukkig trekken ze snel weer weg, maar helaas komen er dan ook snel weer nieuwe bij.

De babykamer hier is al geverfd, dat heb ik vorige week gedaan. Latex op waterbasis, dus geen probleem voor mij. We hebben ook al voor meubeltjes gekeken en een heel mooi kamertje bij de Babydump gezien. Komende week gaan we ook nog bij Prenatal kijken en hopelijk kunnen we dan volgend weekend al dingen gaan bestellen. Leuk hoor!

Groetjes, san77
Hier nog 2 keer Moeders voor moeders flessen wegbrengen en ik heb het er ook wel weer mee gehad. Scheelt ook dat ik deze keer 20 min moet rijden naar het inleverpunt en daar heb ik niet altijd zin in. Gelukkig dus nog maar 2 keer.

Verder gisteren duidelijk weer te overmoedig geweest (ik was zo blij dat ik weer fit was dat ik de hele dag liep te rennen en te vliegen) en dat was duidelijk te veel, want vanmorgen was ik weer brak en moe. Dom, ik trap er elke keer weer in en doe dan ineens weer veel te veel.

Wat kamertje betreft: dat hebben we niet, want we hebben maar 3 slaapkamers boven en die zijn dus bezet. Op termijn zouden we de zolder kunnen gaan verbouwen, maar daar hebben we nog geen zin in. De baby komt dus eerst gewoon op de kamer en daarna zien we wel weer (misschien dochter en zoon bij elkaar op de kamer). Tegen die tijd moet dochter wel haar ledikantje inleveren en in een groot bed gaan slapen. Voorlopig wil ze dat nog niet, maar ze heeft nog even.

Verder alles goed met iedereen. Ik hoop dat de ergste misselijkheid bij iedereen een beetje aan het wegtrekken is. Pukkels en misselijkheid heb ik gelukkig niet (vorige keren ook niet, lucky me), wel merk ik aan mijn weerstand dat ik zwanger ben. Ik heb namelijk een grote zwerende wond op mijn hiel. Ontstaan door een kleine blaar, maar ondertussen (3 weken later) heel groot en pijnlijk geworden. Ik vrees dus dat ik ermee naar de dokter moet. Balen, vorige zwangerschap had ik die ellende ook al.

Ik mis de tabel ook trouwens. Ik kan iedereen nog steeds niet uit elkaar houden en dan is de tabel wel handig. Hopenlijk kan hier iets op verzonnen worden. Ik ga nu even van de zon genieten. De kinderen liggen op bed en vriend is de hort op: ik heb het rijk dus even alleen.
Even snel een berichtje van mij!

Ik ben er nog hoor en het gaat goed hier. Ben alleen megadruk geweest met mijn vriendin die bevallen is. Heb op haar dochtertje gepast en zo.

Binnenkort ga ik weer even voor de tabel zitten en kijken of ik er iets handigs op kan bedenken.

Maar nu eerst maar eens van het mooie weer genieten!

Tot later!
Hallo!

Lekker weertje dit weekend he! Ik heb ervan genoten. Maar wellicht ook iets te heftig, want voel me nu extreem moe en gammel... Anky, herken veel van wat jij schrijft; denk ik me weer even topfit te voelen, ga ik veel te hard van stapel Vanavond maar weer oldskool om 20.00 uur naar bed, denk ik zo.

Phoenix, van harte met je vriendin. Alles goed gegaan?

Fijn als je iets weet te fixen met de tabel, want ik mis 'm ook! Zie maar of het lukt...

San, jullie gaan lekker voortvarend met de babykamer!! Ik heb er nog geen zin in... geen puf om na te denken over wat ik wil. Ga Marktplaats maar eens op om te kijken wat er allemaal voor leuke koopjes zijn. Ik wil er echt iets cools van maken, maar hou niet van 'alles in 1 babykamers'. Ben benieuwd wat het wordt...

Babbelbaby, hahaha dat van die buik inhouden (wat dus niet meer hoeft) herken ik ook erg! Heerlijk vind ik het. Alhoewel ik flink aan het groeien ben, bolt mijn buik vooral op in de buurt van mijn maag (boven m'n navel). Dat is dan wel weer jammer. Ik heb er zin in dat je ECHT duidelijk wat gaat zien.

Ik ga me op een paar nectarines storten!

Liefs, Lucebelle
Lucebelle?

Mmm... Luce, best een leuke naam voor een meisje!

Zijn jullie ook al zo bezig met namen?

Liefs,

LucYbelle
Hai meiden,

Zo, net naar mijn schoonouders geweest. Mijn zwager en schoonzusje waren er ook. Ze heeft vanochtend ontdekt zwanger te zijn. Zij is 18 april (op mijn verjaardag) uitgerekend. Gewéldig nieuws. Echt leuk. Haha mijn schoonmoeder wordt gewoon in 3 maanden tijd 2x oma. Erg leuk dat die kinderen straks samen kunnen opgroeien.

Misselijkheid en vermoeidheid worden minder. Gelukkig maar. Mijn vakantie is afgelopen. Morgen weer aan het werk.

Iemand vroeg waar ik naar de babyplanet was geweest. Dit was in Weert, nrd Limburg.

Namen zijn wij ook veel over aan het denken. Waarschijnlijk weten we ze nu wel. Best moeilijk hoor om namen te verzinnen die je alle2 leuk vindt.

Morgen 16 wkn echo. Ben weer benieuwd. We moeten al om 8u. Lekker voor mijn werk nog.

Leuk Phoenix dat je vriendin een baby heeft gekregen. Wel lief dat je op haar andere kindje hebt opgepast. Gaat het bij jou allemaal goed dan nu, qua vermoeidheid en misselijkheid?

Leuk San, dat ze op je werk zo positief reageerden op je zwangerschap. En dan ook nog precies op dezelfde dag uitgerekend als je collegaatje. Schept toch een band he.

Ik hoop dat Branca toch nog met vakantie is kunnen gaan... Niets meer van haar gehoord, dus het zal wel doorgegaan zijn.

Ik ga ook nog even wat fruit eten. Dat smaakt me nog steeds erg goed.

groetjes,

Linda
Haha zoals ik lees hebben er heel veel a.s. mama's trek in fruit.

Zo ook ik, kan alles wat fruit is wel eten.(pond druiven bijvoorbeeld is niks)..

Verder heb ik eigenlijk weinig rare dingen die ik nu eet...

Vinden jullie ook niet dat de tijd opeens snel gaat?

Volgende week gaat mijn zoontje voor het eerst naar de basisschool en misschien vind ik het daarom ook wel heel snel gaan.

Zie er namelijk als een berg tegenop...dan is hij opeens zo groot tussen al die kinderen...bah..hihi stom he..
De tijd die snel gaat......heb ik wel een beetje in nde zin van dat ik het gevoel heb dingen te moeten regelen!

vandaar dat we vanmiddag een kinderdagverblijf gaan bezoeken,heeft iemand nog tips voor waar we op moeten letten of welke vragen we moeten stellen? Wij zijn supergroene ouders tobe en ook geen vrienden die hun kinderen naar een kdv brengen dus we hebben wel behoefte aan wat tips! wanneer kies je eigenlijk voor kdv en wanneer voor gastouder? en waar kan ik vinden wat het financieel voor ons inhoudt? wat zijn onze kosten en wat heb je voor vergoedingen?

vragen genoeg!

Ik heb jullie echt schandelijk verwaarloosd

Maar ik beloof vanaf nu beterschap. Ik heb het zo druk gehad... Maar nu wordt het langzaamaan weer beter. Ik heb in ieder geval het schema weer aangepast. Maar aangezien er een aantal posts verdwenen zijn (viva bedankt ) weet ik niet of ik nu alles heb. Dus als jullie even willlen checken of alles klopt...

Groetjes,

Phoenix
Darts/Dok, wil jij in de openingspost de link veranderen zodat we het schema weer zien? En kun je dan deze link gebruiken voor het plaatje?

http://i164.photobucket.com/albums/u2/d ... b_viva.jpg

Dat is de meest recente versie (die van hieronder) namelijk.

En hoe was je vakantie? Lekker uitgerust?

Groetjes,

Phoenix
Leuk die tabel, Phoenix! Ik zie dat ik nog niet veel over mezelf heb laten weten: ik ben 34, verwacht mijn eerste kindje, ga donderdag de 16e voor de tweede echo en 13 september weer naar de verloskundige.

Mandy, dankjewel voor de waarschuwing over een testament. Daar hadden wij inderdaad nog niet aan gedacht. Erkennen hoeven we hier in Spanje niet te doen, als we maar wel samen binnen drie dagen naar het gemeentehuis gaan. Later met het certificaat naar het consulaat voor ook een Nederlands bewijs en dan is het vaderschap volgens de consul in ieder geval officieel..

Over Spanje gesproken. Ik heb me de laatste tijd eens verdiept in hoe bevallen hier eigenlijk gaat en ben echt geschrokken!! Ik zal donderdag proberen de gynaecoloog uit te horen, maar ik lees op internet en hoor van anderen dat alles supergemedicaliseerd gaat. Om een paar voorbeelden te geven: vaak wordt standaard de bevalling ingeleid met hormonen via een infuus, alles moet snel snel, je moet op je rug blijven liggen en met je benen in beugels, mag geen andere posities uitproberen als je dat prettig vindt. Ruggeprik en inknippen zijn bijna standaard. Er wordt vaak niet eens gevraagd of je het misschien anders wilt of wensen worden genegeerd. De vader mag er niet in elk ziekenhuis bij zijn of hij moet weg bij bepaalde ingrepen en mogelijk lig je met meer vrouwen tegelijk in dezelfde kamer te bevallen. Gedurende de hele bevalling mag je niet eten en nog geen slok water drinken voor het geval het een keizersnee wordt. Nou volgens mij, met al die ongemakken, stress en adrenaline kun je er donder op zeggen dat er meer ingrepen nodig zijn!

Ben dus hard op zoek naar alternatieven, er schijnen (ver weg) wel ziekenhuizen te zijn waar je meer natuurlijk kunt bevallen of zelfs in het water. En anders toch maar naar Nederland?

Maakt iemand anders zich zorgen over bevallen of hebben jullie allemaal het grootste vertrouwen in je verloskundige of het ziekenhuis?

Sterkte voor de meiden met misselijkheid en pukkeltjes. Hopelijk bijna over!

Besos de Guapita

Hoe was het bezoek aan het kinderdagverblijf Cin? Ik heb eigenlijk maar 1 tip en dat is op je eigen gevoel afgaan. Je gevoel er bij moet gewoon goed zijn. Meestal kun je wel een tijdje blijven rondhangen en dan krijg je wel een indruk van hoe een dag op een kdv verloopt. Met gastouders heb ik geen ervaring: wij voelden gevoelsmatig meer voor een kdv omdat er meer controle is en er ook veel kinderen zijn. En er is gewoon vaak ontzettend veel en leuk speelgoed. Onze kinderen vinden het kdv echt ontzettend leuk (hoewel de oudste wel als baby een moeilijke periode had).

Guapita, wat een gruwelverhalen over die bevallingen in Spanje. Dat zou echt mijn nachtmerrie zijn. Wij wonen in Duitsland, maar bevallen doe ik lekker in NL. Is voor ons ook wel makkelijk omdat we niet ver van de grens wonen. In Duitsland is bevallen ook veel meer een medisch gebeuren. Ik heb zelf 2 makkelijke bevallingen gehad en vond het heerlijk dat het in NL als een vrij gewoon iets wordt gezien. In Duitsland zijn ze echt verbaasd als je een paar uur na de bevalling zelf de deur voor het bezoek opendoet en moet je ook een paar dagen in het ziekenhuis blijven.

Vermoeiheid gaat hier nu echt beter: ik voel de energie wel langzaam terugkomen. Heerlijk, ik werd zo moe van mezelf . Alleen loop ik wel al 2 dagen te tobben met een blaasontsteking. Heb ik nog nooit gehad en het is ook niet echt superpijnlijk, maar wel heel lastig. Ik wil er nog even niet mee naar de dokter. Nog maar even een paar dagen afwachten en ondertussen veel drinken.

Voor het schema: ik ga volgende week dinsdag (21-08) weer naar de verloskundige. Ben dan alweer 16 weken. Het gaat hard!
Hoi, ben ik ook weer eens op het nieuwe forum. Nog even wennen...

Ik ben vanochtend weer naar de Vk geweest, alles was prima. Ben nu 14 weken en een dag en de uitgerekende datum is naar voren geschoven, t is nu 12 februari 2008.

19 sept. is de volgende controle en 28 sept. hebben we de 20 weken echo, spannend! We weten nog niet of we willen weten wat het wordt, en als we het willen weten, of we dat dan ook met iedereen willen delen. Willen jullie weten wat het gaat worden? De meesten dacht ik toch wel. En houden jullie dat dan voor jezelf of vertel je het gewoon? Bij de eerste wisten we het niet en dat was ook leuk, des te groter de verrassing. Dus daar is ook wel wat voor te zeggen. Hoewel ik het denk ik nu ook wel heeeeel leuk zou vinden om het vast te weten!

Kraamzorg heb ik inmiddels geregeld, inschrijving bij het KDV ook en ik heb me opgegeven voor zwangerschapsfitness. Dat begint begin sept. al! Ik heb vorige keer yoga gedaan, ook prima, maar ik ben nu wel in voor wat actievers.

Voor Cin: hoe is het gegaan op het KDV? Ik kan me alleen maar aansluiten bij Anky: ga op je gevoel af. Voor ons waren lieve leidsters het belangrijkste en gewoon de algehele indruk. Gelukkig is het tot nu toe heel positief uitgepakt. Een gastouder hebben we nooit overwogen. Ik denk dat ik het leuker vind met meer kindjes (past goed bij onze actieve dochter) en is het niet zo dat een gastouder ook op vakantie gaat en dat je dan geen opvang hebt? Dit laatste weet ik niet zeker.

Voor Anky: vitamine c tabletten helpen ook, naast veel water drinken. En, cranberry-pillen. Zijn niet goedkoop, weet niet precies hoe ze heten, maar ze schijnen erg effectief te zijn. Vooral bij een beginnende blaasontsteking.

Hier gaat het verder allemaal ok. Ik voel me prima. Ik heb het inmiddels ook op m'n werk verteld, dus ik hoef eindelijk geen verhullende kleding meer aan...

Ik slaap alleen niet goed, ik ben vaak wakker en slaap licht. Had ik helaas bij de eerste ook. Volgens mij mag je geen valeriaan slikken tijdens de zwangerschap, zal eens kijken. Dat wil nog wel eens helpen.

Verder dacht ik de baby met 12 weken te voelen, maar dat was maar even. Ik voel nu helemaal niks meer. Soms denk ik wat te voelen, dan focus je daarop, en dan gebeurt er uiteraard niks...

Voelen jullie al leven in de brouwerij?

Ok, t is alweer een heel verhaal. Ik ga nog even bijlezen.
JEEEEEH! De viva-angel heeft mijn berichtje gedaan! Nu kunnen we weer lekker de tabel bovenaan bekijken. Phieuw... ik had hem gemist
Oh ja nog even voor de nieuwe dames en de dames die het nog niet gevonden hebben. We hebben een priveplek op www.hangmoeders.nl

Daar kun je dan eventueel wat meer persoonlijke details delen en foto's plaatsen.

Als je je aanmeldt dan zorg ik ervoor dat je gebruiker geactiveerd wordt en rechten krijgt om in de privehangplek te komen. Wanneer je dezelfde gebruikersnaam als op viva hanteert hoef je het niet apart te melden maar als je een andere gebruikersnaam kiest laat het me dan even weten. Als je eenmaal aangemeld bent en rechten hebt dan moet je op het forum van hangmoeders naar beneden scrollen en dan zie je een tab met Prive Hangplek (die zie je niet als je niet ingelogd bent!) en daaronder staat het topic Februari 2008 mama's.

Groetjes,

Phoenix
Wat fijn dat de tabel weer terug is!!! Goed gedaan phoenix!

Ik zal me ook eens even aanmelden bij de hangmoeders.

Dat is nu ook gedaan, ik wacht rustig af...

Moet trouwens zo meteen naar de tandarts, bibberbibber
De topic ziet er alweer vertrouwder uit met de tabel er weer boven. Ik heb me ook aangemeld op hangmoeders.

Ik mag volgende week dinsdag naar de vk en mijn uitgerekende datum is 7/2 geworden ipv 8/2. Ik denk dat de wijziging toch geen invloed heeft op de kleine uk, want ik verwacht toch niet voor half feb te bevallen. De twee andere waren een week overtijd.

Ik dacht ook de kleine uk te voelen, dat zou moeten kunnen bij de 3de. Toch voor de gek gehouden, waren waarschijnlijk mijn darmen....

Guapita, ik zat nog even je verhaal over bevallen in Spanje te lezen, daar krijg ik wel de bibbers van. Vooral je partner op de moeilijkste en mooiste momenten moeten missen.... nee. Waarschijnlijk voor de vrouwen daar heel gewoon, maar je kent ook andere verhalen. Zijn daar ook priveklinieken waar andere regels gelden??

Ik ga nog even genieten van de laatste dagen van de vakantie en mag komende maandag op sollicitatiegesprek. Heb ivm verhuizing nu geen werk, maar ben druk aan het solliciteren ondanks mijn zwangerschap. Is de vorige keer ook gelukt!
Het nieuwe forum begint al aardig te wennen. Leuk die avatars!

Bij de tandarts was alles in orde gelukkig. Hij vond dat mijn tandvlees wel erg snel bloedde en volgens hem is het een fabeltje dat dat met zwangerschap te maken heeft.

We hebben vanmiddag ook een babykamertje besteld! Normaal gesproken zit er op dat kamertje een levertijd van 15 (!) weken (erg populair blijkbaar), maar toevallig hadden ze net een annulering binnen van mensen die dat kamertje hadden besteld. Waarschijnlijk kan die nu overgezet worden op onze naam. Dat zou betekenen dat het dan over 6 weekjes al binnen kan zijn. Dat is wel erg snel! Gelukkig is het schilderwerk gedaan en zouden we het dus wel al kunnen plaatsen.

Inmiddels heb ik al weer drie werkdagen achter de rug. Het gaat best goed, maar vandaag ben ik wel weer heel moe, vroeg naar bed dus.

Ukse, heel veel succes met je sollicitatie maandag! Wat voor werk wil je gaan doen?

Over een weekje mag ik weer naar de verloskundige, kan haast niet wachten om het hartje weer te horen!
Goedemorgen,

Wat een boel verhalen als je een paar dagen niet bent geweest. Leuk hoor, het wordt hier steeds aktiever. We voelen ons al steeds wat beter, gelukkig maar.

Wij hebben gisteren bij de Babyplanet ook maar een bestelling geplaatst. We hebben besteld, een babykamer, een kinderwagen (incl. buggy en maxicosi) en een box, en ook een babybadje met alles dat erbij hoort. Was een leuke aanbieding van Bebe Jou dat je een heleboel dingetjes gratis erbij krijgt.

Was wel effe veel geld, maar de kinderwagen krijgen we van mijn schoonouders, dat scheelde weer bijna E900. Levertijd is ca. 10 weken, maar we hebben het op afroep. In november laten we het bezorgen.

We moeten eerst die verbouwing naar de zolder nog doen, en mijn kantoor leegmaken, schilderen, en dan pas kan de babykamer erin.

Wel fijn dat het besteld is, dat geeft wel een geruster gevoel.

En ik heb ook een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Op 13 september om 9 uur mag ik gaan. Ben erg benieuwd.

Wij willen wel weten wat het wordt. We vertellen het dan ook gewoon, kunnen we toch niet voor ons houden. Kunnen mensen alvast rekening houden met de Sinterklaas kadootjes straks, haha.

Inderdaad eng, die bevallingsverhalen over Spanje. De mensen daar weten niet beter, maar als je het toch anders gewend bent vanuit je eigen land, is het wel even schrikken.

Leuk dat er al een aantal naar het KDV geweest zijn. Ik vind dat ook fijner dan een gastouder. Vooral omdat het ons 1e kindje is. Dan is het tenminste omgeven met andere kindjes. Daar leren ze ook veel van.

Ik voel de kleine nog niet. Ik lees dat een aantal hun kindje al gevoeld hadden. Nog een paar weekjes wachten, dan voel ik het misschien ook.

Krijg wel eindelijk al een buikje. Kleding begint een beetje strakker te zitten. Toch maar eens wat serieuzer gaan shoppen voor positiekleding denk ik.

Ik ga me maar eens klaarmaken om aan het werk te gaan.
Oef, ik zit even in de lappenmand: nierbek(en?)ontsteking. Ik werd gisteren ineens zo ziek dat we naar de noodarts zijn gegaan, want ik hield het niet meer van de pijn. Gelukkig slaat de AB aan, is de koorts weer weg en is de pijn ook duidelijk minder. Enfin, ik heb mijn lesje weer geleerd, blijf niet rondlopen met blaasontsteking onder het mom van "het gaat vast vanzelf wel weer over". Helaas is vandaag ook mijn niet-werk-dag, dus van in bed liggen en uitzieken komt niet veel: kinderen moeten bezig gehouden worden.

Qua geslacht: we willen het niet weten. BIj de vorige keren wisten we het ook niet. Ik vind de verrassing bij de geboorte eigenlijk wel heel erg leuk. Ik twijfel ook een beetje over een 20 weken echo en heb nu min of meer besloten deze echo over te slaan. Ik vind de 12 weken echo altijd heel leuk (het hart klopt), maar daarna heb ik er niet zo veel meer mee. Zal volgende week eens vragen hoe de verloskundige hier over denkt.

Ik ben nu ruim 15 weken, maar ik voel nog niets. De vorige keren voelde ik ook pas na 20 weken pas iets, dus het zal nog wel even duren denk ik.

Buik begint hier nu ook duidelijk te komen: ik pas mijn normale broeken niet meer aan. Het is nog niet echt zichtbaar voor mensen die het niet weten, maar zelf zie ik het heel goed.

Ik ga maar weer eens op de bank liggen. Het is even rustig hier, dus die kans moet ik meteen grijpen.
Oeh Anky dat is niet fijn zo'n ontsteking! Pas goed op jezelf hoor! Maar ja lastig he? Als je moeder bent? Dan kun je gewoon niet ziek meer zijn...

Ik vind het trouwens wel knap dat je het geslacht niet van te voren wil weten. Ik ben veel te nieuwsgierig voor dat soort dingen

Maar waarom wil je helemaal geen 20 weken echo?

Ondanks dat ze natuurlijk altijd iets ernstigs kunnen ontdekken, kijk ik er wel naar uit om mijn kleintje weer te zien. En het lijkt me toch wel prettig om van te voren te weten of mijn kleintje lichamelijk iets ernstigs mankeert. Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen. Maar als uit die echo blijkt dat het beter voor de baby is om in het ziekenhuis te bevallen dan doe ik dat natuurlijk meteen. En dan lijkt het me heel moeilijk om als je thuis bent bevallen en er blijkt ineens medische noodzaak te zijn om naar het ziekenhuis te racen. Lijkt me behoorlijk paniek. Of ga jij sowieso in het ziekenhuis bevallen?

Over het kinderdagverblijf trouwens. Zijn er van degenen die al moeder zijn ook nog thuisblijfmoeders? Ik voel me af en toe een soort van bedreigende diersoort

Ik vind het dus voor van die hele kleine babietjes gewoon niks om op een kinderdagverblijf te liggen. Dat contact met andere kindjes is op dat moment nog niet echt van toepassing.

En ik wilde heel graag lang borstvoeding geven in verband met mijn eigen eczeem klachten. Tel daar bij op dat ik niet echt de baan van mijn dromen had (understatement ) en dat ik de vrijheid had om de keuze wel of niet werken te maken en toen was het voor mij heel snel duidelijk dat ik bij mijn kind wilde blijven.

En nu werk ik gewoon vanuit huis. Ik ben sinds begin van dit jaar mijn eigen bedrijf begonnen. En dat bevalt me prima eigenlijk.

Wat leuk dat jullie allemaal kinderkamers aan het uitzoeken zijn! Hier schiet de zolder echt niet op... Ik mag blij zijn als die klaar is voor de baby er is denk ik

Groetjes,

Phoenix

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven