Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lucybelle, van harte, wat een opluchting!

Ik kan me je ongerustheid helemaal voorstellen, fijn dat jullie zo snel voor een echo konden.

Onze verloskundige luistert om deze reden niet voor de 16 weken naar het hartje, hier helaas dus ook nog niets gehoord.

Wel de uitslag van de combinatietest, gelukkig positief. Kans van 1 op 5000 geloof ik. En verder een langzaam groeiende buik, ik heb het nu echt gehad met de meeste gewone broeken. :-)

Ik geloof dat mensen zich afvroegen hoe straks om te gaan met winterjassen, duo-wagens oid en wat er allemaal al geregeld moest worden.

Ik heb de kraamzorg en het kraampakket inmiddels aangevraagd en het kindje opgegeven voor de creche. Verder ga ik als ik straks weer werk eens praten over ouderschapsverlof. Ik wil deze keer een maand of 2 langer thuisblijven na de bevalling. De vorige keer ben ik na 3 maanden weer gaan werken en dat viel me tegen. Ik gaf nog nachtvoedingen en was continu doodmoe. Misschien slaapt dit kind wel na 2 weken door, maar daar reken ik maar niet te hard op, haha.

Winterjas heb ik nog geen idee. Vorige zwangerschap viel middenin de zomer, dus had ik geen jas nodig. Tegen de tijd dat het nodig is ga ik wel op zoek naar een jas in huis die me wel past, kan ook eens bij mijn moeder de zolder opduiken (die bewaart nog wel eens wat), of anders naar de H&M inderdaad.

Duo-wagen ofzo heb ik ook nog geen idee. Mijn zoontje loopt nu nog niet, maar dan vast wel (dan is hij 16/17 maanden). Ik kan nu nog absoluut niet inschatten hoe ver hij dan kan en wil lopen en of ik vaak met 2 kids (en hond, die heb ik meestal ook bij me) een eind wil gaan lopen. In ieder geval gaan we dagelijks 3 kwartier in het bos lopen voor de hond, maar daar zie ik me nog niet met een duowagen doorheen raggen. Als het echt handiger is schaffen we tegen die tijd wel 1 aan via marktplaats. Eigenlijk hoop ik me te kunnen redden met de wagen die we hebben in combinatie met lopende zoon, zoon in rugdrager of zoon in buggy en baby in buikdrager.

Ik kom nu vast 'afscheid' nemen. Wij gaan zaterdag voor 2 weken op vakantie en aangezien ik nog steeds niet veel achter de pc zit is de kans groot dat ik hier voor zaterdag niet meer kom.

Allemaal veel succes met groeiende buiken en veel plezier met mooie echo's!

groetjes,

Branca
Hallo meiden,

Wij zijn ook weer in het land.

Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar las wel al dat er weer mooie echo's zijn geweest. Go girllllls!!!!

Wat is het toppunt van zwangerschaps verstrooidheid?

Nou, ik heb er eentje voor jullie.

We hadden ons vergist met de datum van de huur van het vakantiehuis. Kwam erop neer dat we op 23 juli bij de balie van Novasol in Denemarken stonden, maar pas de 28e verwacht werden!!! En op de bevestiging die ik daar boos op de balie neerlegde, stond dus ook gewoon de 28e! Dus, we stonden daar na een lange reis, mét 2 honden, en er was geen huis voor ons. Hoogseizoen!! Dus na heel veel telefoontjes konden we voor 1 nacht in een hotel in een golfcomplex. Daar hebben we kunnen regelen dat we tot de 28e konden blijven. Anders hadden we terug gemoeten, want met 2 honden kun je in het hoogseizoen wel erg moeilijk slaapplek vinden.

Eind goed al goed. Wel dubbele kosten uiteraard. We hadden nog een week langer in Denemarken kunnen blijven dan we dachten, maar 2 weken is meer dan zat voor ons.

Morgen gaan we een creche bezoeken. Ben erg benieuwd, hij zit hier maar 3 km vandaan. wel een beetje vroeg, maar dan hebben we het maar geregeld.

Maandag as weer naar de VK voor een controlebezoek en echo. Daarna mag ik al een afspraak in het ziekenhuis maken voor de 20wkn echo. Gaat snel he.

Ben toch al 15,5 week.

Nog steeds lichter in aantal kilo's dan voordat ik begon over te geven, maar krijg wel al een buikje. Maar ik pas nog net in mijn eigen kleding.

Ik ben in ieder geval weer terug na ons avontuurtje in Denemarken, haha.

Kan nu weer lekker bijlezen en reageren op iedereen.

Gaan even de hondjes uitlaten.

groetjes,

Linda
Maakt niet uit, Bridges. Dankjewel!

Linda, wat een verhaal! Haha ik zie het al voor me: "Hoezo de 28e???!!! Hier staat toch echt de... oeps!" Gelukkig heb je wat kunnen regelen.
..
ellenmama wijzigde dit bericht op 05-07-2015 22:28
Reden: ...
% gewijzigd
Pfff nog overgeven Ellen, dat is wel heel vervelend. En wat een rare reactie van directeur zeg! Wat doe je voor werk?

Oh ja en die huid? Zeer herkenbaar! Ik zit weer onder de pukkels en plekjes. Had ik bij Ties ook, maar nu dus weer. En kan er niet altijd even goed tegen, beetje gevoelig punt. Heb er heel lang heel vaak last van gehad...

Linda: ha mooi verhaal van Denemarken! Gelukkig kon het wel geregeld worden. Jullie hebben dus genoten?

Branca: lekker, zo'n goede uitslag van de combinatietest. Is toch weer fijn! Je hebt wel kloppend hartje gezien toch? Is dan ook goed, het doet het in ieder geval! Fijne vakantie!
..
ellenmama wijzigde dit bericht op 05-07-2015 22:21
Reden: .
% gewijzigd
Dit eendje vind ik zo lief !
..
ellenmama wijzigde dit bericht op 05-07-2015 22:20
Reden: .
% gewijzigd
Tsja Ellen wel begrijpelijk, maar dan nog... Idd dat weet je als je allemaal vrouwen hebt om je heen. Ik zit in het onderwijs en ben nu een gedeelte gelijk met verlof met andere coördinator. Ik ben bovenbouwcoordinator, zij onderbouw. Niet handig, maar ja. Hij feliciteerde me wel heel fijn, dus dat vond ik wel fijn. En ook toen ik me ziek heb gemeld, alle begrip, hoe onhandig dit ook was in de een na laatste schoolweek. Hmmm staat er misschien wat vervelend, maar vind het altijd zo'n domper op je leuke nieuws. maar gelukkig waren je collega's wel blij!

Je onzekerheid: zeer herkenbaar! Wat wij rond deze tijd hadden geregeld was kraamzorg en nu gingen we op zoek naar kdv. De rest komt wel. Kraamzorg en je verzekering doorgeven is het belangrijkst.

Denk even na of je op gym of zo wil. Is ook wel handig om tijdig op te geven. Spullen kopen: tijd zat joh! Ga lekker eens wat kijken en als e maar hebt besteld voor je 25 a 30ste week is het ruim zat! (en niet eens alles heeft zo'n lange wachttijd hoor!)

Wij hebben de bugaboo als kinderwagen en ben er zeer tevreden over. Is ook wel een topic over geloof ik. Ik vind hem super!

Oh ja en je moet wel nog op je werk schriftelijk je verlof indienen en zo en nadenken over ouderschapsverlof. Of je dat wil opnemen en hoeveel uur etc. Heb je ook nog even voor, maar dat moet wel nog een keer!
Even snel de berichtjes doorgelezen en ik las weer een aantal mooie echo's. Er valt toch een last van je schouder als je dat wurmpje ziet bewegen.... Gefeliciteerd!!!

Hier eigenlijk voor de verandering, bij deze zwangerschap, een hele brave mama. Bij de eerste alles op het laatste moment geregeld. Bij de tweede ook en zo iets hebben van als ze te vroeg komt kan ze toch nog niet thuis slapen. Ook het kdv en de kraamzorg op het laatste moment wel binnen de termijn.

Nu heb ik al de kraamzorg en kdv geregeld. Ook staat er al een dubbele kinderwagen op zolder. Dochterlief is ruim 18 maanden als nr 3 komt en ik denk niet dat ze zo'n loper is op dat moment. Even op mp gekeken en een explorer (dubbele, met zo'n bakkie er achter hangen) gekocht. Als we hem niet gebruiken verkopen we hem door en gaan we vrolijk verder met de easy walker.

Ik las ook nog iets over de winterjas, ik heb bij de vorige ook in de winter gelopen en ik heb gewoon mijn jas kunnen blijven dragen en ik hoop dat nu ook weer te kunnen, anders pik ik die van manlief in

Ik denk dat ik last heb van te veel tijd over. En dat ik uit verveling maar als aan het regelen ben, daarnaast ben ik ook vergiet met dingen onthouden. Het zal wel beter gaan als over 2 weken de grote vakantie over is en we weer in een strak ritme zitten.

Het is nog flink wennen dit nieuwe forum en op het moment voor mij niet zo uitnodigend om iets op te zoeken, maar dat is effe doorbijten.

Hi,

Leuk toch, dat regelen! Ik kan al niet meer bijhouden hoeveel uur ik op internet naar babydingen heb gezocht: wiegjes, kleertjes, kinderwagens. Gelukkig hebben we nog even...

Ik heb trouwens nog een leuke site gevonden: www.babycenter.com

kun je je uitgerekende datum invullen en dan krijg je iedere week een email met informatie.

Ook vergelijken ze de grootte van je baby iedere week met iets: eerst een boontje, toen een druif en vorige week een limoen. Helaas was het deze week een jumbo garnaal (hoe respectloos!) dus ik wacht vol spanning op mijn nieuwe email morgen.

Liefs,

An
Hallo, nieuw hier! Had geen idee dat vrouwen die uitgerekend zijn in februari 2008 samen kletsen op een forum. Wij verwachten een kindje op 22 februari. Met 7 weken een echo gehad en het hartje gehoord! Volgende week de tweede echo en met 20 weken nog een. Tot zover alles goed. We zijn er nog niet over uit of we het geslacht van tevoren willen weten. Willen jullie dat per se wel of niet weten?
Hallo dames,

Ik heb even vlug gelezen en moet erg wennen aan de nieuwe stijl...balen hoor.

Aangezien ik 2 weken niet ben geweest heb ik het even allemaal niet bijgehouden. Nog even gelezen, maar ik moet nog kijken hoe ik alles in een normale volgorde kan lezen. Fijn dat er weer zoveel goede echo's zijn....en ja zwangerschaps"alzheimer" van sommigen herken ik ook wel.

Verder hier flink uit aan het dijen. Afgelopen week wel wat kleding gekocht (bij duitse H&M en duitse C&A...echt hele leuke dingen....toch nog dingen beter in het buitenland ha haha).

Gisteren een nieuw kamertje besteld...echt heel schattig. En natuurlijk de bijbehorende prullaria zoals luieremmer, aankleedkussen etc.

Van mijn moeder deze week een hele stapel rompers, minipyjamaatjes, luierdoeken etc gekregen. Volgens mij had ze de Hema leeggekocht!!!! Met manlief gisteren ook de oude spulletjes van de jongens uitgezocht en daar zat echt niks meer bij. Alle leuke kleertjes zijn hoogzomer (de jongens zijn van 30 juni en 22 augustus), dus met de kleine maatjes kan ik in februari helemaal niks.

Ik lees dat sommigen zich zorgen maken over het regelen van kdv en kraamzorg. Jack (onze jongste) zit nog op het kinderdagverblijf en dan sta je automatisch boven aan de wachtlijst. Dat is wel fijn en daar hoef ik dus niks voor te regelen. Over de kraamzorg zijn wij nog hard aan het denken.

Bij Bob hadden we een heel jong meisje waar echt niks van uit ging en bij Jack kregen we een mevrouw die het wel even allemaal zou regelen en voor mij besliste wanneer ik sliep en mijn moeder de deur uitzette. Later kwam een andere oudere dame voor 3 uurtjes per dag en die was zoooooo lief. Helaas is zij met pensioen. Aangezien dit weer een keizersnede (mijn derde) gaat worden zal ik wel weer een paar daagjes in het ziekenhuis liggen. En we denken er dan ook over om de kraamzorg maar te schrappen. Na de tweede (die gelukkig ook gepland was) keizersnede heb ik me super gevoeld. Na 2 dagen mocht ik naar huis en heb ik de dag erna de ramen staan lappen (dom achteraf maar goed...het geeft wel aan hoe lekker ik me voelde).

Mij valt trouwens wel op hoe jong de kindjes van de meesten van jullie nog zijn!!!! Dat wordt drukke boel.

Groetjes en tot gauw (en dan niet zo'n mega-ego berichtje) Mandy
Moet erg wennen aan dit nieuwe forum...

Fijn dat er weer veel goede berichten geschreven zijn, ik hoop dat al het slechte nieuws nu achter ons ligt.

Lucybelle, wat moet dat spannend zijn geweest voor jullie! Gelukkig is alles goed!

Iemand vroeg om een lijstje van wat je in welke week moet gaan regelen. Ik heb in het "9maanden magazine" een heel uitgebreide lijst gevonden. Komt ie :

week 7: kraamhulp regelen, (in elk geval voor de 4e maand)

week 9: informeren kinderopvang

week 10: indien nodig de vlokkentest

week 12: naar de verloskundige

week 15: vruchtwaterpunctie

week 17: zwangerschapscursus regelen

week 20: echo

week 21: bespreken ouderschapsverlof

week 23 borstvoedingscursus

week 24 kind erkennen

week 25: grote spullen kopen (wagen, commode, ledikant...)

week 29: overige babyspullen verzamelen

week 31: geboortekaartje uitzoeken

week 32: flesjes kopen (ook als je borstvoeding wil gaan geven)

week 34 of 36: verlof

week 36: koffer klaarzetten voor ziekenhuis

week 37: zorg dat je partner altijd bereikbaar is

Inmiddels heb ik al een afspraak voor de 20weken echo: woensdag 19 september. Het volgende bezoek aan de verloskundige is op 22 augustus.

Kinderopvang hoeven wij niet te regelen, want mijn man en ik gaan het echt samen doen. Ik ma, di, woe en hij do en vr.

Even een vraagje aan iedereen: wie van jullie slikt er vitamine D? Met foliumzuur mag je na een aantal weken stoppen, maar nou las ik ergens dat je tijdens de hele zwangerschap vitamine D moet blijven slikken. Ik heb hier van de verloskundige overigens niets over gehoord...
Wat een handig lijstje met wanneer je alles moet doen.

Mandy, vind je het niet naar dat je steeds een keizersnee moest? Maar je knapt er wel steeds snel van op, dat is wel weer fijn.

Guapita, welkom op dit forum. Het is hier heel gezellig om te delen met meiden die net zover zijn als jij.

Zo, we zijn net terug van het kinderdagverblijf. Dat gaf een supergoed gevoel. Was leuk om te zien, al die kleine kindjes. Ze werden gewoon verlegen toen wij binnenkwamen, haha. Maar het zag er heel goed uit, het hoofd én de leidsters waren super aardig, het voelt echt goed. Toch wel een opluchting hoor.

We gaan 3 vaste dagen afnemen. We blijven alletwee fulltime werken, maar mijn vriend heeft 1 thuiswerkdag en ik 1 tot 2. Dus voorlopig houden we het maar op 3 KDV dagen. We kunnen altijd nog een oma laten bijspringen mocht het kind meer aandacht nodig hebben terwijl wij thuis aan het werk zijn. En die thuiswerkuren kunnen we ook grotendeels zelf indelen, dus 's-avonds kan ook nog veel gebeuren.

Wel balen want mijn vriend kan niet mee naar de 20 weken echo. Hij zit dan in Amerika voor zijn werk voor 2 weken. Hij heeft een nieuwe baan, en begint daar dan de 20e augustus. En dáárvoor zit hij dus 6 weken in hotels. Gelukkig alleen maar in de inwerkperiode. Daarna ook niet meer.

En dan gelukkig dus 1 vaste thuiswerkdag per week.

Ik begin er steeds meer klaar voor te raken dat de baby komt. Voel me ook steeds wat beter. Alleen nog wel erg moe, om half 9 's-avonds val ik al in een diepe slaap weg. Gelukkig deze week nog vakantie, maar volgende week weer aan het werk.

Nou meiden, ik zou zeggen; regel ze nog. We hebben nog genoeg te doen, maar gelukkig hebben we ook nog genoeg tijd.

Linda
Dank je, Linda!

Jeetje, die lijst! Had me niet beseft dat als je niet getrouwd bent, je op tijd het kind moet erkennen. Dank voor de tip. Ik woon in Spanje, maar eens uitzoeken hoe dat hier zit.

De controles zijn hier allemaal erg uitgebreid, dat is wel prettig, maar kraamhulp bestaat hier helemaal niet...
Hallo dames,

Nog even hier...(heel mutserig, maar toch)...ik werk bij een notaris en zie vaak (echt veel vaker als je denkt) dat ouders niks geregeld hebben. Geen samenlevingsovereenkomst, geen testametn, geen erkenning en de meesten zijn zeer zeker niet naar een kantonrechter geweest. Regel dit aub goed.

Laatst is er een mevrouw een week na de bevalling van haar 2e kindje plotseling overleden. 32 jaar!!! Uiteraard alleen erkend. Zo zijn de kinderen dus ook erfgenaam van het huis (en de rest natuurlijk) dat dit paar samen had. Dan moet je dus echt voor elke onzin toestemming (met de daarbijbehorende kosten) van de kantonrechter hebben omdat die moet toezien op de financiën van de kinderen. Voor elke lening/hypotheek/verbouwing etc...

Als je het goedkoop goed wilt regelen, ga dan lekker even op de gemeente trouwen op een gratis dag (of vraag een geregistreerd partnerschap aan; is vroeger homohuwelijk).

Sorry voor het niet-lieve-baby/zwanger-praatje, maar ik maak me hier vaak zo ongerust over bij vrienden en kennissen en ik bedoel het goed.

Liefs Mandy
Beste febr-mama's in spe,

Na een lange radio stilte, kom ik snel even verslag doen!

Voor diegene die mij nog niet hebben 'ontmoet': ik ben bloem, 27 jaar en mama van een zoontje van 14 maanden. Momenteel 13,5 week zwanger van no 2 en 12 febr. uitgerekend.

Inmiddels 2 x een echo gehad en zo ver ze konden zien is alles oke. Mocht iemand de tabel kunnen / willen aanpassen, graag. Het lukt me niet.

Hoe voelen jullie je momenteel? Nog erg moe / misselijk? Bij mij is het ergste weer achter de rug, maar voelde vandaag mijn stuitje... slecht teken voor bekkeninstabliteit... had ik vorige keer helaas.

Hebben jullie al een buikje dat herkenbaar is voor de buitenwereld? Ik alleen 's avonds. De meeste kleding zit nog prima. Behalve een linnen jurkje. Dat zit echt te strak rondom mijn boezem. Ik heb een 2 leuke tunieken / jurkjes gescoord van Mamalicious voor ong 20,- per stuk. Ze kleden geweldig af en zijn strech stof, maar het lijkt soort linnen. Echt een aanrader. Ik heb hem in zwart en wit gekocht. staat leuk als jurkje, op een legging, op een jeans op een broek met uitlopende pijpen...

Vorige keer was ik trouwens rond deze tijd al 8 kilo aangekomen. Nu 2 kg. Hopelijk blijft het een beetje geleidelijk gaan. Bij mijn zoontje was ik nl. 30 aangekomen (gelukkig na ong. 8 maanden zonder enige inspannening weer 32 kwijt). Maar soms heb ik echt zo'n behoefte aan lekker en veel eten! Hebben jullie dat ook?

Morgen gaan we op familiebezoek in de states, dus zeker 20 uur reizen waarvan 10 vliegen en de rest wachten en met de auto. Dus ik ga lekker slapen... zal wel een pittige reis worden met de kleine man van 14 maanden. Hij is heel lief,maar ook heeeeeel druk en bewegelijk...

Gisteren kraamhulp geregeld. De zelfde als vorige keer gevraagd. Dat was een toppertje. 36 jaar en al 14 jaar in het vak. Precies tussen de piep jonge dingen en oude garde in. Helemaal goed.

Mijn zoontje staat sinds okt 2005 op de wachtlijst voor het KDV in het dorp. Gelukkig heb ik per 15 okt 2007 plek. Hopelijk straks ook voor no 2. Al schijnen die voorrang te krijgen.

Ik werk nu 3,5 dag en wil dat blijven doen. Het combineren bevalt me uitstekend. Ik ben geen fulltime thuiszitter, maar wil wel meer dan 2 dagen tijd kunnen besteden aan mijn kinderen. Dus 50/50 gaat goed. fijn dat dat in Nederland kan. Schijnt best uniek te zijn dat wij parttime kunnen werken. In veel landen heb je die keuze echt niet. Zelfs niet in Zweden!

Anyway, succes met jullie zwangerschap.

Groetjes, Bloem
Hoi, ik meld me ook weer even voordat ik naar bed ga. De moeheid lijkt nu duidelijk minder te worden en ik heb het gevoel dat ik weer een beetje leef. Nu iedereen hier op dit topic nog leren kennen .

Qua regelen is het hier makkelijk: ik heb kraamzorg en aanvraag kdv gedaan en meer hoeft er eigenlijk niet geregeld te worden. Babyspullen heb ik allemaal nog. We hebben alleen geen kamer meer over, dus de baby komt de eerste maanden bij ons op de kamer en daarna proberen we zoon en dochter bij elkaar op de kamer te leggen. Was in de vakantie (tent) niet zo'n succces: zoon vond het zo leuk dat het direct niet meer sliep, maar als de baby er is is hij alweer een stuk ouder (ik ben rond zijn 2e verjaardag uitgerekend).

Verder dan nog alleen erkenning en ouderlijk gezag regelen (maar dat laatste kan pas na de geboorte).

Hoeveel gaan jullie allemaal werken na het verlof? Ik werk nu 3 dagen en blijf dat ook doen en mijn vriend werkt 4 dagen (1 dag ouderschapsverlof). Kinderen gaan dan 2 dagen naar kdv. Ik vind dat een prima combinatie, zou niet meer en niet minder willen werken. Na de geboorte van mijn jongste heb ik een tijdje zonder werk gezeten en dat vond ik op het moment zelf niet erg, maar ik was toch wel erg blij toen ik weer werk had.

Ik duik nu in bed!
Morgen!

Ik reageer later wel even verder, maar even een vraag voor Nellebelletje.

Nellebelletje, Wij hebben kind vorige keer erkend, testament laten opmaken en daarin ook voogdijschap laten vastleggen.

Dit kindje moet weer erkend worden (dat weet ik) maar moeten we testament ook nog opnieuw vastleggen? En voogdijschap? We willen dat dezelfde mensen voogd en voogdes worden van dit kindje. (als zij dit ook willen, maar daar ga ik nu voor het gemak nog even vanuit, zaterdag vragen we ze)

Alvast bedankt!
Ben ik ook weer even. Ik zit nog steeds in de ellendige misselijkheid. 's Ochtends gaat het wel, maar in de loop van de dag wordt het steeds erger. 's Avonds ben ik nergens meer toe in staat en voel me dan vreselijk ellendig. Helaas komt het er ook niet uit, maar blijft de misselijkheid ergens in mijn keel hangen. Hoop dat het snel beter wordt...

Ik heb nog niets geregeld, volgende week krijg ik de 12 weken echo. Als dan alles er goed uitziet, zal ik ook de regelmolen in stappen. Goede tips Nellebelletje!

Wij zijn ook zo'n stel dat de papieren voor de kantonrechter al 14 maanden klaar hebben liggen van onze eerste kleine. Maar hebben ze nog steeds niet op gestuurd. Zal ze toch maar eens opzoeken en zorgen dat het geregeld is.

Anyway, onze vakantie komt er aan dus ik zal er een paar weken niet zijn. Ben benieuwd hoe het dan gaat met iedereen!

Groeten Petrol
Hoi allemaal,

Ook weer wat van mij,lees wel mee maar heb niet zoveel te schrijven denk ik.

wel hebben wij een trouwdatum vastgesteld,wordt 21-12. dus dat wordt een draaiboek in elkaar zetten. het wordt geen groot feest met alles erop en eraan,we willen een gezellig feestje doen in de tuin(tent met heaters). Nu nog bedenken wat trek ik aan en waar haal ik dat,ik denk aan een broekpak.

kraamzorg is geregeld nu alleen nog kinderopvang....best lastig.

we zijn wel uit wat voor kinderwagen we willen: de bugaboo cameleon,erg duur maar dan heb je wel wat.

kinderkamer hebben we leuke van gezien op de site: www.bibsies.nl dus daar gaan we binenkort kijken.

verder geen klachten behalve de dementie.....ik vergeet echt een heleboel en vind het op mijn werk ineens heel alstig om beslissingen te nemen wat ik anders nooit heb!

Fijn weekend allemaal en geniet van de groeiende buikjes,dit weekend gaan wij weer een foto van mijn buik maken,ben benieuwd! Laatste foto was 4 weken terug.....
Goedemiddag,

Wij komen net terug van de Babyplanet.

We hadden als planning om de verbouwing in december af te hebben, en dan in januari de kinderkamer te gaan optuigen.

Maar we hoorden nu dat je de babykamer al met 7 maanden klaar moet hebben!! Dat was even schrikken hoor. En dan ook nog 10 weken levertijd op álles...

Moeten we toch het eea even naar voren schuiven.

Maar we hoppen ook nog even de Ikea binnen voor een kamertje. Scheelt ook veel geld volgens mij.

Heb wel al een leuke spijkerbroek + rokje gekocht voor ieder E25,-. Was er erg blij mee. Hoef het nog niet aan (heb nog steeds mijn eigen kleding aan) maar dat kan zo maar veranderen natuurlijk.

Kreeg wel een lichte paniekaanval toen ik al die spullen zag bij de Babyplanet. Hoeveel kán een mens kopen voor een baby zeg. Jeetje, daar was echt veel. Maar niet alles hebben we in het begin al nodig, dus dat scheelt. We hebben de checklist mee naar huis genomen en die bestudeerd. Binnenkort gaan we wel terug om een kinderwagen en ev babykamer te bestellen.(en box en badje en weet ik wat nog meer allemaal)

Leuk hoor Cin, dat jullie op 21-12 gaan trouwen. Wij gaan nog maar even niet trouwen. Kindje is al erkend. Voorlopig maar het ouderlijk gezag regelen. Testamant hadden we al.

Petrol, een hele fijne vakantie. Hopelijk zul je je snel beter voelen. Dat zal toch ieder moment moeten gebeuren.

Anky, wat fijn dat je al wat minder moe bent. Ik heb nog steeds talloze inzinkingen op een dag.

Bloem, als je dit nog leest; heel veel plezier in de States. En heel veel succes met de lange reis.

Ik ga eens even mijn zwangere vriendin bellen. Effe checken hoe het met haar gaat.

Fijn weekend voor iedereen.

groetjes

Linda
Petrol: oeh wat naar die misselijkheid... succes! Op vakantie gaat het vast beter!!!

Cin: leuke trouwdatum! Spannend hoor! Veel plezier met voorbereidingen!

Linda: Leuke winkel hè, babyplanet. Zit er hier ook één redelijk dichtbij. was je in Noord Holland? Wij hebben het kamertje ook niet met 7 maanden af hoor, wordt ook in januari "pas". Prima. Kindje kan toch ook op kamer? Rustig aan hoor, stress van verbouwing die eerder af moet is ook niet goed!
Hoi!

Petrol, wat een ellende he die misselijkheid. Ik zit er helaas ook nog middenin, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Sinds een weekje zo nu en dan een uurtje wat minder beroerd, maar het mag nog geen naam hebben. Ze zeggen dat het vanaf 14 weken vaak de goede kant op gaat, ik hoop dat dat voor ons op gaat. De vorige keer ging het vanaf 18 weken wat beter bij mij.

Wij gaan morgen ook op vakantie en ik weet nog van de vorige keer dat de afleiding en de ontspanning me goed deden, jou hopelijk ook!

Ik weet trouwens niet zeker of we morgen echt op vakantie gaan, ons zoontje is ziek. Voor het eerst in zijn leven, sneu joh. Het is niet erg, ik denk een griepje. Maar het is wel een echt ziek kindje nu. Wil alleen maar bij ons op schoot hangen, slaapt veel en drinkt gelukkig ook veel. Omdat zijn koorts vanmorgen omhoog schoot en hij steeds naar zijn oortje grijpt ga ik zo even met hem langs de huisarts, liever het zekere voor het onzekere. Het werkt wel op je moedergevoel hoo, zo'n krummel die alleen maar heel dicht bij ons wil zijn.

Nellebelletje, klopt inderdaad dat veel eerste kindjes hier nog vrij jong zijn. (Jij zei dit toch?). Klopt voor ons helemaal, zoon is 10,5 maanden nu. Baby op schoot en baby in de buik dus. Was voor ons niet helemaal de bedoeling om nu alweer zwanger te zijn, maar nu het zo is zijn we er wel heel erg blij mee.

En goed die tips hoor! Mijn schoonzus werkt ook bij een notaris en mede dankzij haar hebben wij alles heel goed geregeld gelukkig. Dit kindje is ook al erkend, papieren naar de kantonrechter doet mijn vriend direct na het aangeven. Testament e.d. zijn kind-proof.

Kamertje met 7 maanden klaar hebben heb ik ook wel eens gehoord. Dit hebben wij de eerste keer niet gehaald. Wel hadden we toen van alles in huis en besteld, maar als je voor de 37 weken bevalt ligt je kindje toch eerst in het ziekenhuis. Niet dat je daarna dan veel tijd en puf zult hebben om een babykamer in te richten, maar nog wat afmaken of luiers in huis halen kan toch echt wel.

De babykamer is bij ons nu al redelijk klaar omdat dit de kamer is waar zoonlief in slaapt. Hij gaat in december of januari verhuizen naar de huidige logeerkamer, daar gaat vermoedelijk het meeste werk in zitten. Grootste probleem: WAAR laten we al die spullen die nu in die kamer staan??

Hm, ik ga nog eens even op de bank liggen. Voel me vandaag nog minder goed dan normaal, halve nacht wakker geweest met zielig huilend kindje...

groetjes,

Branca

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven