Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, daarstraks bij de verlos geweest en ze was helemaal verbaasd hoeveel de baby gegroeid was in 5 dagen tijd. Ahum, ik heb dus maar niet gevraagd hoeveel ze denkt dat de baby nu weegt want dat wil ik dan maar liever niet voor de bevalling weten

Ook schijnt de baby een heel stuk dieper het bekken in gezakt te zijn. Wat zou kunnen verklaren waarom ik laatst dacht dat het begonnen was. Dat waren dus flink indalingsweeen. Kortom, ik ben helemaal klaar voor de echte weeen! Misschien straks even met mijn bolle toeter in het maanlicht gaan staan
Vandaag is het volle maan dames. Zet um op!!

We zijn vandaag voor het eerst met Nina naar buiten geweest. Even samen de hondjes uitgelaten. Ik was er wel erg aan toe om een frisse neus te halen, en vandaag was het een heerlijk weertje.

We hebben trouwens te vroeg gejuicht wat doorslapen betreft, want afgelopen nacht heeft ze toch een tijd gehuild. Het heeft wel link geonweerd, misschien dat ze daar onrustig door was. Ach, ik slaap mijn uurtjes overdag wel bij.

Net was Nina een beetje aan het jammeren, en toen ging Harm gitaar spelen. Ze was heel nieuwsgierig waar het geluid vandaan kwam en was ook gelijk stil. Heb hem maar gezegd een gitaar op de babykamer te zetten, en als ze dan 's-nachts gaat huilen, moet hij daar maar voor haar gaan spelen, haha.

Mir, wat fijn dat alles weer goed was bij de VK. Inderdaad beter als je nog even wacht met bevallen. Is toch een fijne gedachte als je weet dat ze lekker volgroeid zijn.

San, hopelijk wordt het dan inderdaad een meisje. Haha, stel je voor zeg.

Onze kraamhulp is hiervoor bij een gezin geweest waarbij ze bij div. echo's hadden verzekerd dat het een meisje zou worden, en toen bleek het een jongetje te zijn. Die mensen hebben echt aan het idee moeten wennen.

Ciaociao, gelijk heb je dat je niet meer de bergen in gaat. Je wil nu nog niets "losmaken" nu je man een paar daagjes weg moet.

Dokkie, dat was snel de vorige x, na 20 min. persen al de kleine op de wereld. Vraag het inderdaad maar goed na ivm uitscheuren enzo. Daar zit je niet op te wachten.

Anky, jij hebt dus een grote kans om vannacht te bevallen, met de volle maan. Ik ben erg benieuwd.

Dextro ook al 37 weken. En dan nog zo aktief zijn. Petje af hoor.

Belletje, jeetje, stel je voor je zou binnen 2 uur bevallen. Dat zou ik wel een spannende gedachte vinden zeg. Dan zou ik niet meer al te ver van huis gaan als ik jou was.
Vandaag is het volle maan dames. Zet um op!!

We zijn vandaag voor het eerst met Nina naar buiten geweest. Even samen de hondjes uitgelaten. Ik was er wel erg aan toe om een frisse neus te halen, en vandaag was het een heerlijk weertje.

We hebben trouwens te vroeg gejuicht wat doorslapen betreft, want afgelopen nacht heeft ze toch een tijd gehuild. Het heeft wel link geonweerd, misschien dat ze daar onrustig door was. Ach, ik slaap mijn uurtjes overdag wel bij.

Net was Nina een beetje aan het jammeren, en toen ging Harm gitaar spelen. Ze was heel nieuwsgierig waar het geluid vandaan kwam en was ook gelijk stil. Heb hem maar gezegd een gitaar op de babykamer te zetten, en als ze dan 's-nachts gaat huilen, moet hij daar maar voor haar gaan spelen, haha.

Mir, wat fijn dat alles weer goed was bij de VK. Inderdaad beter als je nog even wacht met bevallen. Is toch een fijne gedachte als je weet dat ze lekker volgroeid zijn.

Onze kraamhulp is hiervoor bij een gezin geweest waarbij ze bij div. echo's hadden verzekerd dat het een meisje zou worden, en toen bleek het een jongetje te zijn. Die mensen hebben echt aan het idee moeten wennen.

Ciaociao, gelijk heb je dat je niet meer de bergen in gaat. Je wil nu nog niets "losmaken" nu je man een paar daagjes weg moet.

Dokkie, dat was snel de vorige x, na 20 min. persen al de kleine op de wereld. Vraag het inderdaad maar goed na ivm uitscheuren enzo. Daar zit je niet op te wachten.

Anky, jij hebt dus een grote kans om vannacht te bevallen, met de volle maan. Ik ben erg benieuwd.

Dextro ook al 37 weken. En dan nog zo aktief zijn. Petje af hoor.

Belletje, jeetje, stel je voor je zou binnen 2 uur bevallen. Dat zou ik wel een spannende gedachte vinden zeg. Dan zou ik niet meer al te ver van huis gaan als ik jou was.
quote:judat schreef op 22 januari 2008 @ 18:40:

Voor de volgende die bevalt zet ik mijn geld op.... Branca

NEEE!

Ik heb van de week net de laatste bestelling voor mijn eigen uitgerekende datum afgehandeld. Nu wil ik eerst mijn eigen kaartje drukken voordat ik weer een bestelling ga doen hoor. Straks loop ik nog met mijn 40 weken buik ook naar het postkantoor. De dames zien me aankomen, ik krijg nu al commentaar
Hai!

Ukse fijn dat de wagen in huis is en je nu rust hebt. Goed vooruitzicht!

Fenne: haha geen nesteldrang. had ik bij eerste ook niete cht. Haal ik nu wel dubbel en dwars in, haha! Fijn dat uk al goed ingedaald ligt!

Anky: nog een naam bedenken. Ook nog geen wat-als-het-nu-geboren-wordt-naam? Spannend hoor!

Cin: ha vluchttas staat hier klaar, net als logeertas voor zoon. Ideaal die hormonen wat dat betreft haha!

San: ja wie weet helpt het zomaar, raam en gordijn open! haha! Succes... wie weet ben jij wel de volgende... Haha klinkt erg leuk je kraambedankjes. Foto? Oh nee naam staat op kaartje. Foto zonder kaartje? Is dat gewoonte bij jullie? Hier niet eigenlijk...

Belletje: oei dat is wel erg snel ja... Nou hopelijk valt het allemaal mee...

Dextro: oei 20 kg. Hier ook al een goede 15 hoor. Nou ja is er straks wel weer af joh! Even hard je best voor doen, maar toch! Je krijgt er iets moois voor terug! Fijn dat alles goed was.

Dokkie: gefeliciteerd met je nieuwe neefje! Mogen we weten hoe hij heet?

ciao ciao oei ik duim met je mee dat er niets gebeurd. Kan man wel meteen weg als er wat gebeurd of "moet" hij daar blijven tot zondag? Maar niet dansen in de bergen dus!

Mir: raar idee lijkt me. Dat je bij vorige nu bevallen was. Nu dus al langer in de buik dan nr 1, dat belooft wat! Zal jij raar staan te kijken als deze 42 weken blijft zitten!

Judat: en wat is het eten geworden? Lekker geshopt dus! Alle emoties van vorige week weer een beetje te boven?

Linda: jemig wat klink je alweer goed zeg! Super. Lekker even naar buiten, gek is dat dan hè. Zo de wijde wereld in! Vond ik zo spannend met Ties toen!

Phoenix: ga eens opschieten dan!!!

Hier alles ok. Vanmiddag naar vk geweest en alles was weer goed. Kleine ligt goed genoeg ingedaald zodat als vliezen breken ik ook niet plat hoef. Vanavond allerlei steekjes in buik. Kleine is vast nog iets verder aan het zakken, voelt vreemd allemaal... Maar we wachten af... Wil wel echt weten wat erin zit nu!!!
quote:Phoenix schreef op 22 januari 2008 @ 18:45:

[...]

NEEE!

Ik heb van de week net de laatste bestelling voor mijn eigen uitgerekende datum afgehandeld. Nu wil ik eerst mijn eigen kaartje drukken voordat ik weer een bestelling ga doen hoor. Straks loop ik nog met mijn 40 weken buik ook naar het postkantoor. De dames zien me aankomen, ik krijg nu al commentaar

Misschien troost het je om te weten dat ik nooit iets win...
quote:judat schreef op 22 januari 2008 @ 19:52:

[...]

Misschien troost het je om te weten dat ik nooit iets win... *slaakt zucht van verlichting*
quote:lh1974 schreef op 22 januari 2008 @ 18:43:

O-o, ik heb maar 1 echo gehad waarop ze een meisje zag! Ze was wel vrij stellig... Ik zou wel erg verrast zijn, maar het is ook leuk om een jongen en een meid te hebben. We hebben alleen geen jongenskleertjes. Wel een paar neutrale pakjes en anders gewoon roze
zucht, even ego... ik ga maar naar bed. De hele dag bezig geweest en het lijkt alsof de troep alleen maar erger wordt.. Nieuwe kasten die ingeruimd moeten worden (inhoud staat dus overal), babykamer vol verfspullen, dus onze slaapkamer vol babyspullen etcetc, aaaargh, ik werd net helemaal gek. Ik weet van gekkigheid niet waar ik moet beginnen. En natuurlijk kan de baby zo geboren worden in de zooi, maar echt rustig ligt moeders dan niet...

Nouja, morgen komt m'n moeder helpen poetsen. Daarvoor wilde ik het ook aan kant hebben zodat er concreet wat te poetsen valt, maar nu moet ze me maar even helpen 'organizen..'.

Verder weinig te melden. Een fijne voedingsbh besteld van Anita met beugel en in het zwart (lastig te krijgen) en van die uitwasbare zoogcompressen om te proberen (had jij het daar niet over Phoenix?). Die mogen toch wel gewoon in de droger mag ik hopen (staat op tumble dry cold...)?

Nou Phoenix, morgen jarig he, gefeliciteerd vast, hoop dat je een mooi cadeautje zult krijgen....

Hopelijk voor iedereen een beetje goede nachtrust (Judat, wat zalig dat je nog zo goed slaapt!, moet je er nooit uit om naar de wc te gaan, of word je niet tig keer wakker om je maar weer eens om te draaien wat dan in 10 etappes moet...?). Geniet er maar van!

Nou, morgen of overmorgen meer, ik ga nu maar even richting bed, voordat ik weer te lang doelloos achter internet zit....
Dextro ik gooide die compressen gewoon in de droger hoor, geen probleem.

Balen dat de kamer niet op schiet, ik weet zooo hoe je je voelt. Dat voelt echt niet fijn. Hopelijk kanje samen met je moeder lekker meters maken.

Sja dat verjaardagskado... Ik weet het niet. Ik voel nog niks hoor. En ik dacht dat babies altijd rustiger werden voor een naderende bevalling. Maar deze draait vanavond alle kanten op. Dus ik ben bang dat het niks gaat worden. Maar ja, we wachten het maar af.
Hoera voor Phoenix!!! Gefeliciteerd hoor!

Dextro: lastig zeg! Al die bende. Zie je door de bomen het bos niet meer. Maar je zult zien dat met je moeder alles zo een plekje heeft! Succes!

Dokkie: oei nu wordt het helemaal spannend dus!!! Haha zou er echt de zenuwen van krijgen! Maar wie weet hoef je niet meer lang te wachten...

Oei dames, wie zal de volgende zijn... Of is er al iemand aan het genieten van een nieuwe frummel? Spannend!
*meld*

Bridges bedankt!

Nou deze baby wil toch gewoon een navelklem ipv een kadolintje om het navelstompje denk ik... Vannacht gewoon geslapen (ook lekker natuurlijk!) en dus nu gewoon weer aangekleed en wel achter de laptop...

Iemand anders wel geprofiteerd van volle maan?
Phoenix: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Dextro, wat balen van die zooi zeg. Ik hoop dat je vandaag een beetje op kan schieten met je moeder. Natuurlijk trekt een baby zich van troep niets aan, maar een beetje opgeruimd is voor moeder en de rest wel fijn.

NOg volle maan babies geboren vannacht ?

Hier in elk geval niet. Ik werd gisteren even heel beroerd (warm, koud, koude rillingen enzo), dus ik was als de dood dat ik griep zou krijgen ofzo. Gelukkig heeft het zich beperkt tot een keelontsteking. Ben nu mijn stem een beetje kwijt, maar alles liever dan een echte griep.

Ga zo konijn maar eens vangen, want ik mag weer eens naar de dierenarts. Gelukkig gaat het nu dusdanig goed, dat ik denk(hoop) dat dit de laatste keer is.
Phoenix, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Anky, ik hoop dat je snel opknapt en energie kan gaan verzamelen voor de bevalling.

Branca, ik heb helaas geen beschrijving van de kinderwagen. Ik weet dat het nestje vastgemaakt moet worden aan het bovengedeelte (kwamen wij na veel gevloek en gedoe achter).

Sann, jij bent al een heel stuk verder met de suikers. Ik mag nog beginnen met de geboortesuikers, Ik heb ze wat te laat besteld en ik moet ze nog vullen. Voor de volwassenen vul ik ze met suikerbonen en voor de kinderen (school en kdv) met tummetjes of een doosje rozijnen. Bij de jongste heb ik ze helemaal zelf inelkaar gezet en nu kies ik voor het gemak en komen er tasjes.

Bij de geboortekaartjes worden nu de puntjes op de i gezet en kunnen ze naar de drukker. Ook weer iets bijna af.

Voor de rest is het rustig in mijn buik en huis. Mag vanmorgen gezellig naar de vk en kan ik vanmiddag met het middagslaapje van dochter ook even plat.
Meld me ook weer, beeb nog in mijn buik ipv in mijn armen.

Vannacht wel gedroomd dat ik ging bevallen, van een jongen... hihihi!

Gelukkig heb ik wel een goede nacht gehad, lekker uitgerust.

Phoenix, van harte gefliciteerd met je verjaardag! Ik hoop op een leuk cadeautje voor jou!!!!!

Een vriendin van mij was ook op haar verjaardag uitgerekend. Bij haar begonnen de weeen 's avonds rond een uur of 10 en zij is rond 1 uur 's nachts bevallen. Het cadeautje kreeg ze dus op haar verjaardag, maar het uitpakken mocht pas "de volgende dag". Beeb wilde toch graag zijn eigen verjaardag!

Anky, sterkte met het konijn bij de dierenarts. Ook nog keelontsteking? Vervelend zeg, wel beter zijn voor de kleine er is hoor.

Dextro, vandaag gewoon weer vol goede moed verder. Het komt allemaal echt wel goed. En anders helpt je moeder je wel.

Dokkie, bij ons hebben ze bij 20 en 24 weken op de echo een meisje gezien. Maar ja, je weet het natuurlijk nooit. We hebben wel wat roze kleertjes, maar verder heel neutraal, net als het kamertje.

Linda, heerlijk dat je even buiten bent geweest. Lijkt me wel vreemd ineens met kinderwagen en beeb gaan wandelen. Manlief wilde hier in de buurt al gaan proefrijden met de kinderwagen, met een zak aardappels erin voor het gewicht. Ik heb het hem verboden!

Vandaag niet veel op het programma staan. Lekker een beetje tutten hier thuis. Vanmiddag gaan we nog wat boodschappen voor de komende dagen doen en toch nog maar hydrofielluiers bijkopen. We hebben er 18, maar van verschillende kanten heb ik gehoord dat je nooit genoeg van die dingen kunt hebben. Ach, hebben we weer een excuus om naar de prenatal te gaan, wie weet wat voor leuks we daar nog meer zien...

Fijne dag allemaal!

Groetjes, San
Dank voor de felicitaties! En nog niemand een volle maan baby tot nu toe zo te zien. Jammer hoor...

San dat van die hydrofiel luiers klopt inderdaad. Ik heb gigantische stapels en dat is alleen maar handig. Sjoerd was een enorme spuger en had aan een slabber niet genoeg. Ik gebruikte een hydrofiel luier per voeding om het spugen op te vangen. Nou en dan met 6 voedingen op een dag dan gaat het hard. En dan heb ik nog niet eens de hydrofiel luiers meegeteld die je in de wieg en kinderwagen gebruikt en voor het afdrogen.
Goedemorgen,

nog geen vollemaanbabies gemeld? Ik heb gisteren toch wel even heel bewust naar die prachtige volle maan staan kijken en vroeg me af wat de nacht (bij jullie) zou brengen...

Phoenix, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Dextro, succes met het opruimen, gaat vast lukken met hulp van je moeder.

Anky, beterschap.

Sanne, die zak aardappels is natuurlijk wel geweldig. Gelukkig dat mannen altijd een oplossing hebben voor alles ;) .

Doen jullie allemaal kraamkadootjes? Wij hebben het bij de eerste niet gedaan en nu komt het eigenlijk ook niet bij me op om het wel te doen. Volgens mij krijgen we ook lang niet altijd iets als we op kraamvisite geweest zijn. Is het toch wel heel gebruikelijk volgens jullie om iets mee te geven?

En trakteren op het KDV... ook nog niet aan gedacht. Is natuurlijk wel leuk voor dochter?

Fijne dag, groeten Mir
ahahah you didn't say the magic word
Mirdespir, wat betreft dat je iets meegeeft aan de visite heb ik afgekeken van Belgie. Ik heb wat belgische kraamvisites meegemaakt en daar kregen we altijd geboortesuikers mee. Toen bedacht ik dat ik dat wel leuk vond als het ooit bij mij zover zou zijn. Nu heb ik een belgische site gevonden waar ze dat verkopen en vrij snel thuis bezorgen.

Bij ons is het ook zo dat we geen zin hebben om op school, kdv en werk beschuit met muisjes rond te delen en lossen we het zo op. En vooral bij die kleintjes van anderhalf is het meer opvegen dan opeten ben ik bang.
Eens kijken of het lukt om een foto van het kraamcadeautje te plaatsen...klik

Volgens mij is het gelukt!!!
Phoenix: Van harte!

San: Ziet er schattig uit, zeg! Wij hebben er ook nooit aan gedacht.

Vannacht dacht ik alweer dat de bevalling begonnen was met een paar pittige (voor)weeen. Maar er zat geen regelmaat in en ze werden ook niet sterker. Na weer eens 3 uur wakker liggen was het over en ben ik in slaap gevallen. Als dat suffe kind er nou gewoon eens uitkwam! Wordt vast een eigenwijsje...
Phoenix, gefeliciteerd met je verjaardag!! Al mooie kadootjes gehad van Sjoerd en man? Fijne dag vandaag!

Jammer dat het nog bij niemand door heeft gezet, volle maan helpt dus toch niet Bij jou Dokkie heeft het dan wel gerommeld, helaas niet doorgezet! Het kan nu toch niet lang meer duren voor de volgende baby komt?

San, leuk dat kraamcadeautje. Had er nog nooit van gehoord, wel een heel leuk idee!

Hier verder geen bijzonderheden, straks komt een vriendin en gaan we in de stad lunchen. Baal echt van het weer, gisteren was het mooi, maar nu weer druilerig deprimerend weer, blgh. Heb echt weer zin in de lente!!
Ja lente, en dan lekker buiten wandelen met onze ukkies! Dan heerlijk neerploffen op een terrasje, geweldig vooruitzicht...
Phoenix: Proficiat!!! Enne...op je verjaardag een baby lijkt me niet zo heeeeeel leuk, dus nog een dagje wachten.

Hier vanmorgen naar extra echo geweest: placenta is "op" (al kalkrestjes te zien), teveel vruchtwater MET al vlokjes erin en baby weegt al 3800 g (en ik ben vandaag officieel 36 w 3d. Vanmiddag nog ecg en dan naar gyn. Ben benieuwd of ik nu echt tot 14 feb moet wachten, want dan krijg ik een tienponder ofzo.

Anky: succes met konijn. Die van ons is volgens mij dood aan het gaan. Hij is ook al 9...maar wel zielig, al 3 dagen niks gegeten.

Linda: zo te horen is bij jou het Grote Genieten begonnen he? Heerlijk...stiekem beetje jaloers...maar goed, nog even volhouden...

Die kraamcadeautjes doen wij ook. Voor de volwassenen zeepjes besteld, voor de kinderen die komen badspeeltje (16 stuks voor 1.95 bij discount en dan leuk in cellofaan ingepakt), voor op school van Bob miniflesjes (via vriendin op kraamafdeling van het ziekenhuis gekregen) met snoepjes (Hema-muizen en blauw schepsnoep), voor Jack op kdv blauwe bellenblazen met eigen baby-etiket...dus ik had wel wat te doen...maar ik vind dat erg leuk.

Tot vanmiddag...
Phoenix Van harte!!

Nellebelletje.....spannend,lijkt mij idd dat wcahten tot de 14de niet meer gaat! Succes en neem je tasje maar vast mee! haha....
Nellebelletje... jeetje, jij bent wel erg hard aan het werk geweest voor al die kadootjes! Klinkt leuk! En klinkt ook alsof je heel snel mag gaan bevallen..... Succes.
ahahah you didn't say the magic word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven