Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
*schuift banner eentje verder*

Later meer, ga nu nog even de stad in.
Present! Nog geen veranderingen hier.

Linda, ik ga zo je foto's bekijken, die op je hyves waren al erg mooi! Lekker dat Harm binnenkort ruim een week vrij is. Samen tutten is toch leuker dan alleen. Grappig dat Nina zo reageert op die gitaar.

Petrol, vervelend dat jullie ukkie nog niet is gedraaid. Ik hoop voor jullie dat de draaipoging lukt. Fijn dat je verlof nu ook begonnen is, geniet er maar van!

Bloem, 5 februari al. Het is natuurlijk altijd een moeilijke keuze, maar jullie moeten je er prettig bij voelen. Dat is het allerbelangrijks. Nu kun je wel echt gaan aftellen.

Ik vind het wel moeilijk om niet te weten wanneer het nou gaat gebeuren. Ik ben toch al niet zo'n geduldig typje. Het kan vandaag gebeuren, maar het kan ook nog ruim 2 1/2 week duren. Ik ga maar gewoon uit van dat laatste, maar hoop toch echt dat ze eerder buiten komt spelen.

Ik probeer mezelf wel zo veel mogelijk bezig te houden, maar soms heb ik het echt zo gehad met die zwangerschap! Dan moet manlief echt dekking zoeken... Het zullen de hormonen ook wel zijn.

De komende tijd ga ik me maar storten op het laatste deel van Harry Potter. Dat boek ligt hier al een paar weekjes, maar ik kon me er niet toe zetten. Vanmiddag maar eens in gaan beginnen. En vanavond kijken naar die show van Uri Geller, wie weet breken de vliezen dan ineens...

Geniet allemaal van het weekend!

Groetjes, san

Wat een geweldige foto's Linda. Nina is echt een schatje! ** san veegt traantjes uit haar ogen...**
Wat een super mooi kindje linda!! Wat een bos met haar! Schattig hoor! Jullie zullen ontzettend trots op haar zijn! Veel plezier met het wandelen!
Hallo,

Ukse, fijn dat het dus echt goede berichten zijn van je moeder.

Sanne, wat een prachtige buik heb je gegipst!

Petrol, jammer, baby in stuit, hopelijk lukt de draaipoging.

Bloem, gek idee, dat jij al bijna zeker weet wanneer je babietje geboren gaat worden. Hopelijk valt de keizersnee zelf erg mee.

Nellebelletje, je hebt ons wel even in spanning gehouden. Gezien de combinatie van ingrepen tijdens de operatie hoop ik dat jullie 14 februari halen.

Linda, wat klinken je berichten heerlijk positief en wat is jullie kindje mooi. Trotse papa en mama en opa en oma (?) op de foto's. Volgens mij zitten jullie echt op een roze wolk, of niet?

Hier een waardeloze nacht gehad. Nog steeds hartstikke verkouden en daardoor lang wakker gelegen. Val ik bijna in slaap, wordt dochter wakker. En die heeft mij weer een uurtje of 2 wakker gehouden voordat ze (wel heel lief) helemaal tegen mij aangekropen in slaap viel. Heb misschien 4 uur geslapen. Bleeeh. Man nachtdienst, dus die ligt nu te slapen en ik ga zo ook maar even liggen, nu dochter net naar bed is gebracht. Ach, en dan hopen we maar weer op een betere nacht.

Fijn weekend allemaal! Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Hoi allemaal,

Bedankt voor het medeleven. Ik loop nog steeds een beetje te twijfelen, maar heb steeds meer het gevoel dat de ks de juiste keuze is. Wat jullie zeggen: het is vooral moeilijk omdat je ook voor kindje en partner kiest. De KS schijnt toch de veiligste manier te zijn voor het kindje. Maar ik ben eigenlijk meer voor de natural way... zonder medicatie/ingrepen enz.

Petrol: er zijn bij mij twee draaipogingen gedaan door een ervaren gyn. waarvan de vk zeer hoge verwachtiging had. Ik kreeg geen weeremmers want het was volgens onze arts zo dat het geen aanwijsbaar hoger resultaat had en wel bijwerkingen voor jouw. Het draaien is geen pretje, maar het kan ook heel snel gepiept zijn en nauwlijks pijn doen. Ze houden alles nauwkeurig in de gaten. Probeer vooral te ontspannen en aan iets anders te denken en laat je vooral niet gek maken door nare verhalen via via want die maken je alleen maar erg bang en dat is m.i. niet nodig. Een zwangerschap en bevalling geven nou eenmaal risico's, maar een versie is een veilige ingreep die regelmatig slaagt en altijd beter is dan een ks of stuitbevalling. Na de versie heb je nog een beetje beurs gevoel, maar merk je verder niks meer.

Overigens waren er 3 wachtenden voor mij en bij alledrie was het kindje al gedraaid voordat ze uberhaupt begonnen aan de draaiing. Geluksvogels!

De gegevens in het schema zijn juist, alleen weten we niet zeker wat het wordt! Ha, ha, er werd gezegd dat ze het niet konden zien en dus dat het hoogstwaarschijnlijk een meisje zou zijn, echter bij een stuit is het sowieso slecht te zien zeggen ze.... dus het kan nog alle kanten op.

Succes allemaal en tot gauw!!!
Oooh Linda, wat een onwijs mooi lief kindje

En wat een bos haar heeft ze zeg, wat staat dat mooi! Kan me voorstellen dat jullie helemaal op de roze wolk zitten, jeetje, straks wij ook, dat kan ik me dan weer moeilijker voorstellen! Fijn hoor, dat het allemaal zo goed gaat met jullie.

Ukse, fijn van het goede nieuws van je moeder! Hopelijk slinkt de tumor nog verder, maar dit geeft al een goed vooruitzicht. En dat ze bij de bevalling kan zijn is natuurlijk super!

Petrol en Bloem, balen van die stuitliggingen. Zo moeilijk wat je dan moet kiezen om te doen! Bloem, je hebt dus wel een datum voor de bevalling, alleen wat voor soort bevalling mag je dus nog kiezen? Inderdaad, waar kies je dan voor, zo natuurlijk mogelijk of toch wat medici zeggen de 'veiligste' manier voor het kindje? Moeilijk hoor.. En Petrol, hopelijk lukt de draaipoging maandag! voor jullie allebei!

San, leuk het boek van Harry Potter. Ik heb 'm al een tijdje geleden gelezen, vond 'm zelf goed. Maar ben dan ook een fantasy fan qua boeken En je gipsafdruk is erg mooi geworden!

Nellebelletje, spannend bij jullie allemaal! Ben inderdaad benieuwd of je de 14e haalt, afwachten nog maar!

Nog even ego: in de babykamer moesten qua verf nog een aantal dingetjes aangestipt, maar de verf was op. Ik dus nieuwe verf gehaald en gisteren bijgeverfd die paar plekjes. Blijkt verdorie dat de verf ineens donkerder opdroogt!! Vet kleurverschil!! Ik moest gewoon janken van frustratie. Vriend is dus nachtje weg, dus voelde me extra zielig. Ben vanochtend als een bezetene tekeer gegaan, heel die rotmuur opnieuw geverfd, maar nu lijkt het wel goed op te drogen... Gelukkig maar! Zulke dingen kan ik nu echt niet tegen, in de babykamer moet alles gewoon perfect zijn! Waar je je al niet druk over kan maken he..

Iedereen een fijn weekend in ieder geval!!
Even een snelle meld, want ga zo zoon uit bed vissen. HIer alles goed, vannacht heerlijk geslapen (gelukkig maar een keer of 4 naar de WC ipv elk uur) en kinderen sliepen tot 8.15 uur. Voel me nu echt stukken beter dan een tijdje terug en pijn in rug/bekken is ook verdwenen sinds ik niet meer werk.

Nog wel erg verkouden en heel veel last van maagzuur: ik slaap ook al een weekje beneden in de logeerkamer, zodat ik vriend niet de hele nacht wakker houd met gehoest en geproest.

Ik ga vanavond foto's van linda kijken: ben erg benieuwd.
Hier ook een meld...

Druk bezig met kleine klusjes in en om huis, het schiet lekker op, heerlijk is dat. Bed staat op klossen, mén wat is dat hoog!

Linda, ze is echt beeldschoon! Is de nieuwe wandelwagen er al? Dan komt hij toch nog precies binnen voor je 40 weken zwanger zou zijn geweest

Fenne, Aaaaaahhh, vreselijk frustrerend, dat soort verfdingetjes... Kun je er niet bij hebben nu, het moet gewoon AF (en perfect...)

Bloem, ik weet niet welke keus ik zou maken, heb er niet over nagedacht, maar als je voor jezelf een weloverwogen keus maakt dan kun je jezelf niet zoveel kwalijk nemen later denk ik.

San, ik heb gisteren bij de bieb ook al allemaal dikke leesboeken gehaald. Nu maar eens zien hoe ver ik er in kom... Die onzekerheid wanneer het nou begint heb ik ook wel, maar bij mij kan het nog wel 5 weken duren! Zucht

Verder lees ik weer veel moeizame nachten: sterkte aan jullie allemaal. Ik slaap nog steeds zo'n 9 a 10 uur aan een stuk met maximaal 1 keer wakker om te plassen. Ik besef me elke keer als ik jullie dingen lees wat voor geluk ik daarmee heb.
Net een heel stuk getypt, vergeet ik het te versturen voor ik afsluit... zwangerschapsdementie noemen ze dat geloof ik!

Judat, wat een heerlijk lange nachten maak jij zeg! Ik ben al blij als ik twee uurtjes achter elkaar door kan slapen! De nesteldrang begint bij jou trouwens ook al wel de kop op te steken zo te horen.

Anky, fijn dat je je al beter gaat voelen. Die verkoudheid en het maagzuur zijn vervelend. Dat laatste zal wel minder worden als de kleine helemaal is ingedaald en lager komt te liggen.

Fenne, erg frustrerend dat gedoe met die muur. Ik zou ook helemaal over de zeik zijn. Gelukkig droogt de nieuwe laag nu wel goed op. Ik hoop dat het mooi wordt!

Mir, ik hoop voor je dat je vanmiddag nog wat hebt kunnen slapen. Door die korte nachten gaat je verkoudheid natuurlijk ook niet sneller over.

Over de bewegingen van beeb: Bij mij zijn de bewegingen ook wel minder dan een paar weken geleden en duidelijk anders / minder hard, maar dat is inderdaad normaal aan het eind van de zwangerschap. De kleine heeft gewoon steeds minder ruimte en slaapt ook meer. Als je je zorgen maakt moet je wel gewoon de verloskundige bellen hoor! Niets is zo vervelend als onzekerheid, beter een keer voor niks gebeld, dan je zorgen blijven maken!

Bloem, je partner staat toch ook wel achter je keuze voor een KS? Veiligheid is altijd het allerbelangrijkst, zeker als het om je kindje gaat, dan moet je gewoon geen risico nemen.

Phoenix, nog wat leuks gescoort in de stad of lig je nu stiekem te bevallen, zo net voor de 40weken-grens?

Hier is beeb lekker wakker vanmiddag. Ze ligt al meer dan een uur te wiebelen en duwen. Dat zal ik straks trouwens wel missen, die beweginkjes in mijn buik. Nu nog maar even goed van genieten dus!

Groetjes, san
Hoi meiden, ik zal me ook nog even melden. Heerlijke nacht gehad gelukkig, alleen paar keer plassen. Vanmiddag ook nog een middagdutje gedaan, dus ik ben weer helemaal bijgeslapen. Ik kan er weinig aan toevoegen wat betreft de stuitliggingen, gewoon balen! Mijn moeder is zelf in een stuit geboren en dat was nog net goed gegaan. Ze was wel blauw en ademde niet, dus veel stress voor mijn opa en oma. Gelukkig niks aan overgehouden. Als het je 2e is en de eerste ging vlot, zou je het wel kunnen proberen. Blijft spannend, zoals alle bevallingen.

Fenne, is de muur nou helemaal goed? Wat balen dat de kleur niet helemaal goed was! Ik stond laatst het bedje nog bij te werken omdat er een plekje beschadigd was. (Gelukkig wel zelfde blikje verf)
Hai! Ben er ook nog hoor, maar erg moe en steeds meer last van bekken...

Linda: wat een mooi poppetje is Nina! Ik heb heerlijk gezwijmeld bij je foto's!!! Wat zullen jullie trots zijn!

De anderen: wie gaat er nu bevallen!!! Vind het zo spannend. Lees wel elke keer bij, maar reageren lukt alleen niet elke keer!

Even uit het hoofd:

San: mooie buik!!!

Petrol: lekker verlof! Vervelend van de stuit zeg. lastig lijkt me!!!

Bloem: fijn dat jue er nu een iets beter gevoel bij hebt. tsja het loopt zoals het loopt!

Judat: heerlijk hoor bed op klossen! Lekker makkelijk erin en eruit!!!

Dokkie: fijn dat je lekker bijgeslapen bent. geen gerommel meer?

Ukse: het is dus goed nieuws voor je moeder. Fijn! En lekker dat ze weekje extra krijgt rond de bevalling!!!
Ben er nog hoor. Net bij vriendin wezen eten die 39 wkn en 1 dag zwanger is en een ouder zoontje in dezelfde leeftijd als sjoerd heeft. Altijd erg gezellig.

Maar nu ben ik dus helemaal moe na vandaag dus ga lekker onderuit op de bank.
Hee, ik ben de eerste vanochtend! Liggen jullie lekker uit te slapen of ...

Phoenix, 40 weken vandaag. Een mooie dag voor een volgende februaribaby!
San: jij dus nog met baby in de buik... spannend hoor, jouw uitgerekende datum komt ook wel heel dichtbij! Mooie foto van je buik zeg, goed gelukt!

Phoenix???

Linda en Mandy: sneu van jullie konijntjes, blijft altijd naar.

Petrol: heerlijk, eindelijk verlof? Dit weekend beter humeur? Balen van de stuit, hopelijk draait de baby nog!

Lijkt me lastig, keuze voor ks en vaginaal, ook bij Bloem. Ik zou denk ik voor eerst vaginaal proberen, maar dat komt omdat ik niet zo van de naalden en toestanden ben. Maar lijkt me heel moeilijk, inderdaad omdat je de keuze ook voor je kindje maakt, dus wie weet denk ik er als het zover zou zijn weer anders over.

Ukse: fijn van het goede nieuws!!!

Linda: ik ga zo even kijken naar foto's van Nina, ben hele benieuwd! Belachelijk trouwens dat jullie kinderwagen pas zo laat binnen was zeg, maargoed, hij is er, rijdt ie lekker?? Ik vond dat best even een happening, eerste keer met kind naar buiten (voor een rondje van 5 minuten helemaal de luiertas mee...tss, alsof je tussendoor gaat verschonen..maarja he, de kersverse ouders..., ik neem nu nooit meer wat mee voor dochter (bij korte rondjes), ik loop gewoon wel weer naar huis).

Fenne: klote van die verf! Ik zou ook een partij gaan janken! Is het nu mooi opgedroogd?

Judat: ook al lekker bezig in huis! En wat een heerlijk lange nachten maak jij zeg!!

Hier geen nieuws. Nog steeds druk bezig met klussen en opruimen. Vriend is ook druk bezig, dus heb ik dochter onder m'n hoede en kan ik dan helaas weinig doen. Ben de laatste dagen best wel labiel. Zullen de hormonen en vermoeidheid zijn. Ik baal gewoon dat ik non-stop bezig ben, maar dat het maar niet op lijkt te schieten. Ben wel heel blij met het verlof hoor, dat ik in elk geval tijd heb om dingen te doen, maar het moet nu maar eens klaar zijn. Ik wil gewoon ook eens met een boekje op de bank zegmaar en echt even uitrusten, s middags slapen enzo. Maargoed, ik doe het mezelf ook aan, dus moet niet zeuren.

Vriend is vandaag met dochter naar een verjaardag van familie. Heb besloten niet mee te gaan zodat ik nog wat meters kan maken. Dus ik ga maar eens aan de slag.

Overigens ben ik het zwanger zijn nog niet zo zat, maar dat is misschien meer omdat ik me echt nog niet klaar voel voor de bevalling. Daar word ik overigens ook wel een beetje nerveus van, ben bijna 38 weken en heb de knop totaal nog niet omgedraaid dat er binnenkort een babietje aankomt. Nouja, snel maar puinruimen en me dan echt even richten op de baby. Hopelijk blijft ie nog even zitten, maar wel gek idee dat het in principe elk moment kan gebeuren, al heb ik dat idee toch nog niet echt (de wens is de vader van de gedachte...).
Hai allemaal, vandaag ook 37 weken, dus *meld*

De verf is gelukkig goed opgedroogd!!!!! Pfff wat een opluchting, ben zo blij dat dat nu klaar is! En het is mooi geworden, gelukkig maar!

Vandaag gaat het bed op klossen, mijn vader komt vriend zo helpen om dat te doen, en dan slapen wij ook hoog. Wordt nog lachen, wij slapen op zolder (schuin dak) en vriend ligt aan de kant vh schuine dak. Wordt voor hem zo nog lastig in en uit het bed te gaan, hihi. Moet ie maar via het voeteneind Verder alles rustig hier, mn zusje is een week naar San Diego, dus ik heb instructies minstens een week te wachten met bevallen. Nou zal dat sowieso wel, beetje te vroeg nog nu!

Maarre, waar is Phoenix? Zij is vaak 1 vd eerste? En gisteren van die verdacht korte berichtjes?? Ben benieuwd!

Dextro, succes met die laatste opruimdingen enzo. Herkenbaar hoor, dat labiel zijn. En dat je alles af wil, maar dat het maar niet af komt. Succes vandaag!

Iedereen verder fijne zondag vandaag, ben benieuwd of er nog nieuws komt?!
Linda: prachtige foto's van Nina!!!

Nou, ik ga nu eceht aan de slag (uitstelgedrag nu ik eindelijk weer het rijk alleen heb). Eerst maar even babykamer wat inrichten en vluchttas klaarmaken, first things first... dan komen de verhuisdozen wel en het schoonmaak gebeuren..
Hallo,

Dextro, herkenbaar wat je schrijft over het (niet) klaar zijn voor de bevalling. Gisteren had ik voor het eerst uren achter elkaar geregeld harde buiken en had echt zoiets van: nu toch nog niet! Ze verdwenen ook weer en zijn niet teruggekomen. Succes met alles wat je wilt doen (en zeker even een uurtje of twee Dextro-tijd inplannen). Ik vind het trouwens ook tegenvallen, hoe je kunt ontspannen tijdens je verlof, zeker met al een (of meer) kind(eren) rondlopen en dan heb ik al bijna een maand verlof.

Fenne, fijn dat de muur mooi is geworden. Is het allemaal niet voor niets geweest.

Hier een betere nacht gehad. Dochter zo goed als doorgeslapen, hoera!

Leuk he, dat als iemand zich niet meteen meldt, wij meteen van alles denken... PHOENIX! Waar ben je....
ahahah you didn't say the magic word
HOi, ik meld me ook nog even. Kinderen zijn lekker aan het spelen en vriend is aan het sporten. Helaas vannacht na een aantal lekkere nachten weer eens waardeloos geslapen, ik was een beetje raar aan het dromen en heel veel wakker. Pas was de baby een heel klein beetje ingedaald, maar ik weet wel zeker dat hij nu weer helemaal hoog zit, want ik heb weer enorme last van maagzuur en zere ribben. Dochter deed dat ook: een beetje indalen en dan terug omhoog. Gelukkig is pijn in bekken en lies volledig verdwenen sinds ik verlof heb, dat had dus echt te maken met te weinig rust nemen. Als alles goed is gaat zoontje volgende week nog een paar nachtjes logeren bij mijn moeder en daar verheug ik me al enorm op: lekker een paar dagen relaxen met maar 1 kindje (en zoon vindt het ook geweldig, dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken).

O, ik moet hier weer even ingrijpen, want zoon is gevaarlijk aan het doen met een schroevedraaier.
Present hoor. Heb vandaag een pesthumeur. Gisteravond op de bank echt serieus pijnlijke harde buiken gehad met druk naar onderen gehad. Maar je het werd niet regelmatig en niet sterker. Dus toch maar gewoon naar bed gegaan. Ik bedoel, wat meot je anders? En een behoorlijke rotnacht achter de rug met van die irritante harde buiken die net te pijnlijk waren zodat ik steeds wakker werd. En toen werd het toch weer gewoon ochtend. Zonder bloed, slijmprop, weeen, vruchtwater of baby... *zucht*

Die uitgerekende datum is altijd een beetje een rare dag. Ik begin er bijna niet meer in te geloven dat er ooit een baby komt. En het idee dat ik morgen gewoon weer aan een "normale" week met fietsen naar peuterspeelzalen, boodschappen bedenken, eten koken, wassen draaien enz. moet gaan doen... Pfff nou ja laat ik zeggen dat ik daar gewoon niet vrolijk van wordt.
Oh Phoenix, balen... Kwam nog even snel kijken voor jou, maar zie dat je er gewoon nog bent met baby in buik. Kan me voorstellen dat je je k*t voelt. Sterkte!
Ja, uitgerekende datum voor jou vandaag Phoenix! Wat gek he? Maar het zegt zo weinig. Balen van je slechte nacht.

Hier zelf geen last, maar dochter die wakker was tussen 2 en 3. Ze had eerst honger (erg weinig gegeten 's avonds) en daarna was ze gewoon klaarwakker. Nou ga ik niet zitten spelen om die tijd, maar ze lag in haar bedje te zingen en te kwebbelen dus ik sliep toch niet zo best. Had ook last van onrustige benen en maagzuur. Zelfde als bij Anky: kind stuitert van hoog naar laag en terug.

Vandaag 39 weken, al 4 dagen langer dan de vorige keer. Gek hoor.
***BABYNIEUWS***

Ik krijg net een sms van Branca dat ze vanmiddag om 12:02 is bevallen van een gezonde zoon van ruim 8 pond. Grote bos zwart haar, drinkt al aan de borst, kortom een prachtzoon!

Branca en familie, van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoon!!

(en ik zit nu stiekum gigantisch te balen... Uiteraard ben ik heel blij dat het allemaal goed is gegaan bij Branca, maar ik wil ook zo graag

Nu maar weer mijn eigen baby binnen houden tot deze kaartjes gedaan zijn )
Oh en Judat... Jij mag NOOIT meer gokken
Ik zei toch dat het een mooie dag was voor een volgende februari-baby...

Branca en man / vriend, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Zo te horen is het allemaal goed gegaan. Geniet er maar lekker van samen! Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de naam!

Phoenix, ik hoopte nog zo dat jij ook al bezig was! Ik geloof dat ik precies begrijp hoe je je voelt... Vandaag heb ik gelukkig wel weer een betere dag, maar baal er steeds zo van als er weer een nacht of dag voorbij is gegaan zonder actie. Een ding weten we zeker: echt lang kan het niet meer duren.
Hoera! Branca een gezonde zoon! Gefeliciteerd samen, hopelijk genieten jullie lekker van de mooie knul! Ben benieuwd naar het verhaal!!!

OK: Judat: who's next???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven