Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
quote:Bokito schreef op 06 september 2008 @ 21:51:

Maar zo super ongepland zijn jullie toch niet zwanger geworden? Neem aan dat de pil/condooms bewust weggelaten zijn? Wij zijn ook wel snel ( 1,5 maand na het stoppen met de bv) zwanger geworden ( nou ja ik dan ;p) maar wisten dat het dus heel goed mogelijk was!

Natuurlijk weet en wist ik ook dat als je één keer zonder voorbehoedsmiddelen sex hebt je zwanger kunt worden. Ik ben al jaren niet meer aan de pil omdat ik daardoor juist vele malen meer last van mijn menstruatie had dan zonder dus wij waren al een jaar of 4 op condooms aangewezen. Nu gebeurde het wel eens dat die niet gebruikt werden en zo dus ook een tijdje terug.

Toch verwacht je niet dat het echt in 1 keer raak is tenminste ik niet. Ik was het eigenlijk ook al weer een beetje vergeten tot dat ik niet ongesteld werd.. en ik mij bedacht dat ik best wel eens zwanger zou kunnen zijn.

Dus tja wat is onverwacht.. het feit dat ik altijd stiekem hoopte om onverwacht zwanger te raken zegt waarschijnlijk al genoeg. En vriendlief en ik hadden al eerder serieuze gesprekken gehad over kinderen en besloten om daar rond oktober nog eens over na te denken. Nu kwam het allemaal iets eerder maar ik ben er nog steeds blij mee.
jeetje, iedereen druk geweest op de zonag? of eindelijk een beetje kunnen toegeven aan de moeheid en lekker lui geweest?

hier iig met name het laatste.

Wederom een hoogte puntje hier (of niet) maar ik heb gisteravond m'n grote groene worst (voedingskussen) van zolder gehaald om mee te gaan slapen. Lief was er niet heel blij mee. Maar ik vond het iig best wel raar om het eerste attribuut wat met de zwangerschap van Mayte veelvuldig is gebruikt weer naar beneden te halen een symbool dat ik echt ech echt zwanger ben. Niet dat je er om heen kan, maar de magische grens van 20 weken is ook alweer bijna bereikt en tot nog toe eigenlijk een zuchtje pijn en moeite. Ben benieuwd of de rest ook zo (redelijk) makkelijk gaat verlopen?
Ringel, dat voedingskussen (rood hier) heb ik al 2 weken in gebruik. Mijn bekken vaart er wel bij!

zwanger worden is altijd onverwacht, toch? Maar bij de eerste was het onverwacht laat;-)

Moeheid: ik slaap steeds minder, dus het wordt alleen maar erger. Misschien moet ik toch een dagje vakantie nemen als meisje op kdv is, kan ik wat bijslapen.

Nu weer snel aan het werk.
o ja en gisteren ook nog een pakje maat 50 gekocht! wat klein! een lekker zacht pakje in het groen met paddestoeltjes erop. lekker unisex, maar wil toch wel graag weten of en jongen of meisje in m'n buik groeit hoor. Nu lief nog overtuigen.
Hi Dames!

Ik ga denk ik ook maar zo'n kussen kopen deze week.. slaap nu met overal en nergens kussens.. dat vindt vriend idd niet zo fijn..

Leuk he ringel, die kleertjes?? Ik heb al 2 pyjamaatjes gekregen, ook mt 50, zo schatiig!! En vd week stond ik in een babywinkel, ging op zoek naar een kadootje voor n vriendin, die krijgt volgende week een keizersnede.. En het wordt een ukkie, heeft nogal flinke groeiachterstand.. Die prematuurkleertjes zijn helemaal ieniemienie zeg!! (mt 40.. !!!)

Ik ga zo eens lekker zwemmen en dan de hort op.. Heerlijk zo'n dagje vrij!! De rest vd week weer erg druk, dus dat komt goed uit vandaag, een relax-doe-waar-ik-zelf-zin-in-heb-dag..

Trouwens, Frans, ik heb hetzelfde als jij had bij Milena, 25 en 26 als het geboren wordt.. schijnt idd jong te zijn als ik reacties van mensen hoor.. Nou ik vind het allemaal wel meevallen hoor.. Woon al 5 jaar samen met (dezelfde vriend) :-)

Spannend, over een week weten we wat het wordt!!! Joehoeeeeeeeeeeeee!!!
Hallo meiden, wat is er veel geschreven in de afgelopen tijd. Ik heb thuis problemen met mijn internetverbinding dus kon niet naar het forum en ben nu maar even op mijn werk aan het kijken

Goed om te horen dat het zo goed gaat met de meesten van jullie. De kwaaltjes hebben nog het meest te maken met de vermoeidheid en de rugpijn. Rugpijn daar heb ik ook last van en zeker als ik opsta van mijn stoel of een trap afloop. Ga nu maar, om de twee weken, naar de masseuse en dat lijkt te helpen. Hier werd gezegd dat het voedingskussen een weldaad voor het beken was...hoe gebruik je deze dan tijdens het slapen? Misschien dat het ook wat voor mij is.

Verder begint mijn buikje nu echt te groeien en moet ik aan de positiekleding. Ik probeer nog wel wat te verbloemen met mijn "oude" kleding maar merk nu dat ik mezelf daar geen plezier mee doe. Dus nu een super spijkerbroek gekocht en ben er helemaal blij mee.

Leuk dat de eerste 20-weken echo's er aan zitten te komen en dat een aantal van jullie dan weten of het een jongen of een meisje wordt. Voor mij blijft het een verrassing tot na de bevalling. Mijn 20-weken echo is trouwens 29 september en ik moet 19 september naar de verlos.
Hoi!

Heb weer een mooi kloppend hartje gehoord. Oeh wat fijn, deze baby moet het gewoon lekker goed blijven doen . ben een kilo aangekomen, logisch met dat gevreet de laatste paar dagen .

Daarna even gaan kijken voor een zwangerschapsbroek, maar ze hadden geen leuke. Hmm, zal toch de zak met zwangerschapskleding die ik bij Leen droeg eens van zolder gaan plukken. Verder nog wel wat nieuwe kleertjes voor Milena gekocht. Wat is dat toch leuk!! Haha kan altijd wel wat vinden voor haar. Voor mezelf is eht een stuk moeilijker . Mileen heeft trouwens nieuwe schoenen gehad van haar oma en daar is ze echt reuzetrots op. Erg grappig.

Origineel, ik zat gisteren (want toen was ik wel bijgelezen, maar had ik geen energie meer om te posten) nog te denken dat ik het echt niet zo verwonderlijk vindt dat jij en Ibbel zo moe zijn. Je vorige zwangerschap is nog niet zo lang geleden, het zorgen voor zo'n klein baby'tje, de veranderingen in je leven, de gebroken nachten, de borstvoeding (als je die gegeven hebt, sorry vergeten), dat zijn nogal wat veranderingen. En nu meteen een tweede zwangerschap erachter aan. Superleuk natuurlijk, maar het vergt nogal wat van jezelf. Dus probeer echt rust te nemen wanneer je kan. *zwaait waarschuwend met de wijsvinger en zet omablik op*

Sjaanie, is een prima leeftijd voor een kind toch? Ach voor (bijna) iedere leeftijd is wat te zeggen toch. Als je er zelf maar klaar voor bent (haha of denkt dat je dat bent ).

Is zo'n voedingskussen echt handig trouwens? Heb het bij Leen niet gebruikt, maar wel naar gekeken toen. Maar we hadden al zoveel grote aankopen, dat we er geen gekocht hebben toen. Haha nu zoek ik nog wat andere dingen om legitiem te shoppen, dus als het een echte aanrader is hoor ik het graag. Ik lig nu in bed met het tweepersoonsdekbed onder mijn buik en tussen mijn benen. Vent heeft geluk dat ie al twee weken weg is, want er blijft niet veel dekbed voor hem over vrees ik

Bokito, ik vind het ook niet zo aardig van je schoonzusje eigenlijk. Ze bedoelde het vast niet zo, maar het komt idd hebberig over. Ze wil mischien weten of ze er zelf nog 1 moet kopen, of dat ze er echt een van jullie krijgt. Lief trouwens dat je een kraammand gaat maken!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hallo allemaal,

De eerste J/M kan in de lijst worden ingevuld.... ik ben in verwachting van een meisje!! Helemaal leuk. We hebben het vrijdag gehoord met 18 weken. Mijn eerste is een jongen en nu krijgt hij er dus een zusje bij! Heb gelijk het eerste roze pakje aangeschaft De naam was makkelijk want die hadden we al toen we onze zoon kregen... Het is allemaal zo'n wonder en weer prachtig om de echo te mogen zien. Gelukkig en nog het aller belangrijkst ziet alles er goed uit. De placenta zit aan de voorkant dus het duurt voor mijn vriend nog wel even voor hij haar zal voelen. Ik voel het wel al wat langer al maar dat komt omdat ik het nu ook goed kan herkennen. Dat voelen maakt het nu helemaal ook leuk dat ze al een naam heeft dan maak ik echt contact.

een collega is net bevallen van een zoon en heeft er 42 uur over gedaan...pff moet er niet aan denken. Gelukkig was mijn eerste er in een kleine 6 uur, wel met knip en pomp maar verder geen vervelende bevalling!

En een voedingskussen is wel een handig item bij de eerste heb ik hem pas na de bevalling gebruikt maar met de borstvoeding in bed vond ik het super handig!

En sjaanie het is niet echt jong, ik was 24 toen in in verwachting was van mijn zoon. Dat vond iedereen ook heel jong maar eigenlijk is het niet zo jong, het is voor je lichaam de beste leeftijd voor het krijgen van een kindje. En dat klopte ook wel ik was weer heel snel de oude ook qua figuur. En als je er nog 1 of 2 wil is dat dan ook wel zo fijn! In Zweden is de gemiddelde leeftijd van hoogopgeleide vrouwen 24 voor het eerste kind, in nederland 35,5! Dat komt vooral omdat het hier slecht is geregeld door korte kraamtijd en dure opvang.... weinig acceptatie in hogere functies e.d. Tijd voor verandering denk ik

Geniet allemaal nog van jullie zwangerschap!

liefs suus
Bluester, Sjaanie en Frans, jullie moeten morgen naar de Hema gaan om een voedingskussen te gaan kopen! Heerlijk met zo'n slang in bed. Ook niet heel erg duur trouwens. Ik legde een deel van de slang tussen mijn benen. Daardoor is je bekken rechter als je op je zij ligt en doet het dus minder zeer. In het begin lag de slang voor mij en kon ik hem ook omarmen en later toen mijn buik echt explosief groot was lag de slang achter me. Nu ligt ie nog bij zoonlief bovenop de kledingkast. Ik kan nog gewoon op mijn buik slapen.

En Frans, je hebt gelijk hoor. Origineel voedde Neeltje nog toen ze ontdekte dat ze zwanger was. Ik was net twee weken gestopt. We waren totaal nog niet ontzwangerd. Die twee weken tussen het niet meer voeden en zwanger raken voelde ik me echt beduidend anders. Alsof er een gordijn was opgetrokken.

Suzan, gefeliciteerd met je meisje. Leuk! Ben benieuwd hoeveel er nog volgen.
Suzan wat superleuk!!! een meisje, echt super!

Heb veel bij te lezen zie ik, ik heb steeds de puf niet om te schrijven...!!!

Voor het schema: 25 september 20weken echo
Jeee het eerste meisje is bekend! Gefeliciteerd susanmama!

@voedingskussen, zoals Ibbeltje omschrijft, een stuk tussen je knieen, daarna een stukje onder je buik (het bocht gedeelte zeg maar) en dan lekker je armen er om heen. Heb hem bij mayte dus echt heeeeeel veel gebruikt zowel tijdens de zwangerschap als daarna. Want hij kan ook mooi fungeren als rugsteuntje voor de baby wanner deze net begint met zitten enzo. Deze is al bijna versleten en zit er over te prakkezeren of ik een nieuwe ga kopen.
wauw, wat leuk een meisje!

Nou word ik helemaal nieuwsgierig!!!!!!!!

Had even bij de januari groep gekeken en daar hebben ze zowat allemaal hun 20 weken echo al gehad, veel meisjes.

Viel wel op dat op 1 na degene (die al een kind hadden) die als eerste een meisje hadden nu ook een meisje kregen en andersom. Ooooooo ben zo benieuwd........

Hier ook voedingskussen, heeeeeeeerlijk!

Heb net een tshirt gekocht bij supermom, vond het wel grappig. Met opdruk little angel inside.

Hoop dat het mooie kwaliteit is want was best prijzig.

Ach op de een of andere manier vond ik dat ik het verdiend had

Verder eigenlijk geen drol te melden. ga ook maar lekker slapen. Morgen wordt het hier 26-28 graden, dat betekent voor ons ...drukte.
Oh ja iemand nog leuke originele kraamkado's???

Moet een kraammand voor mijn zus gaan samenstellen, besefte me dat het toch wel erg snel al zover is/kan zijn.

Geld speelt in deze geen rol. (ok geen kado's van 200 euro)
Voedingskussen: gewoon heerlijk tegenaan liggen en je benen eromheen. Bekken blijft recht, rug blijft recht, heerlijk gewoon. En na zwangerschap is het vooral gemakkelijk bij voeden in de "rugbyhouding". Gewoon recht vond ik losse kussens gemakkelijker. Maar ook dan is het goed te gebruiken. En later als ze een beetje gaan zitten, is het een veilige haven. Echt, helemaal zijn geld waard. (beetje mosterd lees ik, we zijn het als "ervaren" mama's eens!)

Frans, dank je wel voor je vingertje en omablik! Ik weet het, mijn lijf heeft nog geen herstelperiode gehad. maar ja, je wilt als rasechte perfectionist toch ook je nieuwe baan goed doen en je kindje goed verzorgen en je huis en je man en je..........

Suzan, een meisje!! Goed hoor! Op naar de volgende die het weet

Kraamkado's: wat wij nog het leukste vonden was gewoon de verrassing: iedere dag wat uitpakken! Dingen waar we het meeste aan gehad hebben: een babygym, de zelfgebreide slofjes van oma met een koordje door de enkel, wipstoeltje. Oeps, nu ik er zo over na moet denken is het nu al (na 9 maanden) lastig om te bedenken wat ik nu heb gehad als kraamkado en wat eerder/later! Gek hoor, wat je hersens door moeheid en zwangerschap verweken.

Fijne dag allemaal
Suzan, een meisje!!! Wat ontzettend leuk. Ben benieuwd hoe de verhouding jongens/meisje hier gaat zijn

Ik ben inmiddels overtuigd en ga een voedingskussen halen. Tussen de middag direct maar even kijken. Was trouwens gisteravond bij een proefles yoga en ook daar deden we ontspanningsoefeningen met allerlei kussens en dat was inderdaad heerlijk!! Ga ik thuis dus ook lekker doen. Vond de yoga trouwens erg leuk. Leuke sfeer, fijne ruimte en een hele leuke vrouw die de les gaf...wordt dus lekker 2 uurtjes voor mezelf de komende maandagavonden.

Ik heb zelf een paar kraammaanden gegeven en ik kreeg daarvan terug dat ze de draagdoek of de babybjorn erg handig vonden en het werd ook gewaardeerd als er iets voor de moeder zelf in zat. Vind het wel een heel leuk gebaar altijd!
Nou ik ben ook overstag door julie lovende woorden; ik ga ook een voedingskussen kopen! Gewoon die van de Hema?

Ik had zelf in m'n pakket waar ik héél blij mee was; Bepanthen!!! Oh wat heb ik dat veel gesmeerd! En heerlijke petit fourtjes! Als ik weer een voeding had doorstaan mocht ik als beloning wat lekkers!

En tijdschriften vond ik ook leuk, als er geen vistite was en zoon lag te slapen vond ik het heerlijk om even géén babydingen te lezen!

Voor de rest idd die oma slofjes! Kleertjes, nijntjeboekje, nagelknippertje ( was ik vergeten te kopen) douchegel voor mezelf een ingelijste foto van m'n zoontje! ( hij 'moest' van de kv op de babykamer slapen TDM. Kon ik toch nog naar hem kijken;) )

Pff, het is wel moeilijk hoor!

Misschien een doosje Duplo? Een verwenmiddagje voor mama, een dvd voor avonden dat kindlief alleen bij mama op schoot wakker wil zijn?!

3oktober VK, 10 okt 20 weken echo!
Oh ja ik weet niet of je het leuk vindt om te geven maar ik ( en zoon!) zijn echt heel erg blij met de babywalker van v-tech!

Ga gauw de jongens weer van school halen... Pff wat vliegt de tijd zeg!
Ja, gewoon die van de Hema is prima! Lekker badstoffen sloopje erom en je bent klaar in bed met je nieuwe vriendje

Ik kan me ook al bijna niet meer herinneren wat ik heb gekregen voor kraamcadeau's. Van mijn ouders heb ik een Lodger draagzak gekregen. Die heeft zijn geld dubbel en dwars opgeleverd. Kan ook als deken in de maxicosi. Mijn oom en tante die net uit Frankrijk kwamen brachten een doosje venkelthee, donker bier, lekkere koekjes voor vriendlief mee, vond ik ook erg leuk. Oh, en ik kreeg een envalop met een briefje van 20, bedoelt voor de eerste benzine in Seppe's brommer voor als ie 16 werd. Ook een goeie grap.
quote:ringelding schreef op 08 september 2008 @ 08:10:

Wederom een hoogte puntje hier (of niet) maar ik heb gisteravond m'n grote groene worst (voedingskussen) van zolder gehaald om mee te gaan slapen.

Slaapt zoiets lekker? Ik heb er een aangeboden gekregen van mijn tante maar ik wist niet dat je die ook kon gebruiken om mee te slapen. Aangezien ik de laatste tijd wel iets lastiger slaap (ik lig normaal altijd op mijn buik) is het misschien wel een uitkomst.

Ik zie net dat ik ongelofelijke mosterd ben sorry dames Ik geef de schuld aan de zwangerschapshormonen
quote:Sjaanie schreef op 08 september 2008 @ 10:34:

Trouwens, Frans, ik heb hetzelfde als jij had bij Milena, 25 en 26 als het geboren wordt.. schijnt idd jong te zijn als ik reacties van mensen hoor.. Nou ik vind het allemaal wel meevallen hoor.. Woon al 5 jaar samen met (dezelfde vriend) :-) Ik kwam van de week mijn klasgenoten van mijn studie (die nu een jaartje uitgesteld is) tegen en ze vroegen zich al af waar ik was. Die meiden waren allemaal door het dolle heen. Ze vonden het echt helemaal geweldig.. boden spontaan aan om te komen oppassen, ze wilden allemaal op bezoek komen en geboortekaartjes ontvangen. Er zijn dus ook een hele hoop leuke reacties bij als je jong bent. (Ben ook 25):-D
Ik was 23 toen ik zwanger werd. Ik had een oppaskindje van toen 3 toen we het over de schoolkeuze hadden bij de peuterspeelzaal.

Ik zei dat hij naar die en die school ging omdat z'n zus daar naartoe ging. Toen werd ik wel heel raar aangekeken en er vroegen dus ook gelijk een paar moeders hoe oud ik dan eigenlijk was dat ik moeder werd. Haha die kwamen er toen pas achter dat ik nog moeder moest worden ;p

Er werd dus helemaal niet raar opgekeken, terwijl ik op hyves wel naar oude klasgenoten heb gezocht en van de middelbare school ben ik (1 van)de eerste!

Alleen niet van de SPW, maar volgens mij worden die KDV meuten altijd jong moeder ;)

Maar wel leuk om jong moeder te worden, m'n moeder is 46 en heeft al 5 kleinkinderen!

Vinden jullie kids ( van de mama's die al kids hebben!) nijntje ook zo leuk? Ik heb een dvd te leen van de 3d nijntje. Zoon zit echt te swingen als hij het liedje hoort!
yep Nijntje hier favoriet (een van de eerste) en wordt ook veel vuldig in de sinterklaasfolders aangewezen "die, die die die" is ook een leuk herkenbaar liedje waar je de naam van je kindje ook in kan zetten ipv nijntje.

Nu helemaal idolaat van het zandkasteel en teletubbies doen het ok nog steeds goed.
Ik heb vandaag van mijn vriend een voedingskussen gekregen.

En ben reuze benieuwd hoe ik ermee moet gaan slapen.

Want als ik hem zo zie liggen vind ik hem enorm groot.

Ben gister voor het eerst naar de fysio geweest en het dus wel mijn bekken.

Morgen moet ik er weer heen voor oefeningen en proberen wat pijn weg te halen.

Ze vertelde dat ze het niet helemaal weg kan halen maar wel kan proberen instabiliteit te voorkomen.

Heb vandaag weer de hele dag in de winkel gestaan en nu ook echt weer last.

Dus hoop dat ze me kan helpen.

Suzan gefeliciteerd met een meisje!!

Leuk dat je het al weet.

Ik moet nu nog 4 weken wachten en heb de neiging om een pretecho te laten doen special voor geslachtbepaling.

Weet niet waar het weg komt maar ben onwijs nieuwsgierig nu.

Mijn gevoel zegt dat het een meisje is maar of het ook zo is heb geen idee.

Kruip zo maar is mijn bed in met die enorme slang.

Ben benieuwd!
en b12, lig je nu nog te slapen of heb j e het ding verfoeid?

ik heb er alweer een heledag werken opzitten. Lief was vandaag vrij en is de hele dag met meisje de Stad ingeweest om voor mij een verjaardagscadeautje te kopen. (ben volgende week dus jarig en wordt *slik* alweer 31 jaar)

Was vanochtend om 6.00 m'n bed al uit, en me vol op m'n werk gestort dus ben nu tochwel redelijk kapotachtig aan het zijn. Vind het dan wel jammer dat ik dan niet gewoon ff weg kan doezelen, want meisje is er ook nog die aandacht wil. Nou ja dan vanavond maar vroeg naar bed en hopen dat ze morgen iets later dan vanochtend wakker wordt. (en lekker met m'n groene vriend in bed liggen, als ik nu maar aan bed denk kan het me niet snel genoeg tijd zijn om naar bed te gaan!)

fijne avond nog!
Hey meiden,

Wat leuk Susanmama een meisje! Ik wordt er ook alleen maar heeeeeeeeeel nieuwschierig van, nog een weekje wachten.

Jong moeder worden: ik was 20 toen ik mijn dochter kreeg en krijg nu ik 37 ben dezelfde vragen. Was het gepland? Jahhh, Jong zeg zeiden ze toen, nu zeggen ze op de valreep. Het zal altijd wel wat zijn. Gelukkig bepalen we dat helemaal zelf, als je er aan toe bent dan is dat zo.

Kraammand: Leuk idee barrel, ik hoop dat ik er ook een krijg!

Is zo'n gipsafdrukje niet leuk om van de hand of voet te maken, zag ik van de week en lijkt me zelf wel leuk om te krijgen.

Groetjes Engel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven