Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Frans, ik lees vele pagina's terug dat je bij je eerste bv gegeven hebt doormiddel van kolfen?? want hij wou niet aanhappen?? Heb je toen dus iedere dag, maand in maand uit gekolft en dat via fles aan hem gegeven?? Hoe lang heb je dat gedaan?? En wat knap, ik ken mensen die om veel minder overgestapt zijn op kunstvoeding. Ik ben wel een beetje bang dat bv niet gaat lukken, ik ga er natuurlijk wel helemaal voor en heb dus ook gedacht aan de mogelijkheid om te kolven en dan te geven ipv kunstvoeding omdat die kleine dan toch nog borstvoeding krijgt. Maar omgeving zegt dat dat bijna niet te doen is... hoe ervaarde jij dat, en werkte je toen ook??
Bagheera: mijn dank is groot! Ik snap eigenlijk niet goed waarom ik er nu om kom maar we hebben de bevalling al doorgesproken bij de Vlos en ze weet van mijn borstverkleining af maar niets over de stuwing. Gisteren met die collega gepraat en die kwam er mee.

Frans; ik kijk GTST als manlief er niet is. Lingo vind ik sinds er steeds andere regels zijn niet zo leuk meer. Verder ga ik vooral vroeg (21:00 u) naar bed. En de beide katten liggen op zijn helft van het bed te slapen. Dat wordt voor hen afkicken als de baby er eenmaal is.

De baby protesteert nooit als we gezellig doen, manlief vindt het zeker niet akelig dat we met ons drieen zijn. Dat gevoel heb ik wel als de kleine eenmaal in het bedje ligt. Stiekem hoop ik dat de bevalling eerder begint daardoor maar ja dat is een fabeltje dan waarin ik geloof.
en ik wind me zelfs op omdat mense de woorden niet weten Ik ga niet zo vroeg naar bed trouwens. Ik ben heel slecht in vroeg naar bed gaan, ook als ik zwanger ben. Alhoewel dan vind ik zelf dat ik vroeg ga, maar dat is eigenlijk nooit voor 2300 uur.

Skoempie, ik heb inderdaad ongeveer 8 maanden gekolfd voor MIlena. Zij was een hongerig driftig baby'tje wat niet goed aanhapte, ik was gestresst, had enorme borsten en wilde per se bv geven. Ik weet ook niet waar die drang vandaan kwam trouwens. De eerste weken waren vreselijk, MIlena huilen, ik de bv op gang kolven, slechte adviezen en ik wist ook maar van niks. Milena bleef maar afvallen en uiteindelijk kreeg ik als advies dat ik na het aan de borst drinken moest kolven en dat dan moest geven. Dat was dus 9 keer per dag, 1 uur worstelen aan de borst, daarna kolven en de fles geven. Dat trok ik niet, dus ben ik alles gaan kolven. Ik kon het gewoon niet hebben dat er wel melk uit mijn borsten kwam en dat mijn dochter die niet zou krijgen. Omdat ik daarvoor zo'n 18 uur per dag met voeden bezig was, was kolven een verademing eerlijk gezegd. Ik was er ook best goed in. Na een maand zat ik op 4 kolfbeurten per dag waarbij ik zo'n liter melk kon kolven. Ik heb zo'n 6 maanden full time gekolfd. Daarna tot 8 maanden 2 keer per dag. Eigenlijk ging dat best goed. Ik vond het soms ook wel handig, omdat kolven makkelijker te plannen is dan een hongerige baby en ik zo'n preuts geval ben die niet graag haar borsten publiekelijk uit de trui vist.

Het enige wat ik jammer vond is dat ik niet dat gezellige gevoel van een baby aan de borst had.

Ik heb trouwens de eerste 6 maanden toen niet gewerkt. Die maanden kolfde ik uiteindelijk 4 keer per dag. Na 6 maanden ben ik 2 dagen gaan werken en een studie gaan doen en kolfde ik 3 of 2 keer per dag.

Weet je, ik had van tevoren niet bedacht dat ik dat zou gaan doen. Of dat ik ineens zo fanatiek zou worden. Ik ben zelf nogal allergisch en wilde gewoon graag bv geven. Aan de borst ging niet, maar ik had wel melk. En zo kwam gewoon van het een het ander. Niks geen heldendaad ofzo hoor

Lang verhaal he

DraakjeNoah, ik heb ook veel kleren gekregen, ook niet alles is even leuk idd. Ik heb de leukste kleertjes vooraan gelegd en de niet zo leuke voor als alles in de was is
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Qua ambities. Die zijn er wel, maar na de bevalling van zoon heb ik nog niet een baan gevonden waarin ik mijn ambitie tot uiting kan laten komen. Dat is een nadeel van het wonen in het noorden, want elders in het land zijn ws meer banen. Ik loop nu met het plan om in september een nieuwe studie te gaan volgen om toch iets met mijn interesses te doen en mijn kansen te vergroten. Die opleiding duurt dan 2 jaar en 30 weken stage, dus als ik daarmee klaar ben heb ik nog genoeg tijd om carrière te maken.

Nu ben ik dus thuisblijfmoeder. Nou ja niet helemaal, ik werk 1 dag in de week bij de thuishulp, maar daar heb ik niet 4 jaar voor gestudeerd. Dit doe ik ook meer om er even uit te zijn en het levert ook nog een beetje geld op. Financieel kunnen we dit prima redden, maar wij weten ook niet beter om van 1 inkomen rond te komen. Ik denk als je gewent bent om van 2 inkomens rond te komen dat het een stuk lastiger wordt.

Voor de luiers gebruiken we een luieremmer van de HEMA. Pedaalemmerzak erin en de poepluiers gingen in geparfumeerde zakjes. Dit werkt voor ons prima en is een stuk goedkoper dan de nappywrapper enz.

Liever een keer te veel aan het ctg dan een keer te weinig Mararoulette. Fijn dat alles goed was.

Zigzagwatten liggen net als bij de meeste nog in de zak. Wij gebruikten ze idd om de thermometer schoon te maken. Nu gebruiken we ze bij het knutselen.

Wat Frans zegt de celstofmatjes vond ik wel heel handig. Omdat het een tijdje duurden voordat mijn borsten zindelijk werden, heb ik tijden op een handdoek en een celstofmatje geslapen. Zo werd mijn matras niet nat.

Leuk he om te zien hoe ze het naar hun zin hebben op de psz. Toen zoon voor het eerst heenging zat ik er echt voor pietsnot bij. Hij zag me niet meer staan en speelde gelijk met de kinderen mee. Maar toen ik voor het eerst zonder hem naar huis fietste moest ik toch even slikken. Was de eerste keer dat ik hem achter liet bij vreemden. Maar toen ik zag hoe leuk hij het vindt was het wel weer over.

Net wat de eerder bevallen dames zeggen Summerbreeze echte weeën herken je echt wel. Bij mij begon het met zeurderige pijn in mijn rug, maar toen de weeën los gingen was er geen ontkennen aan. En ik was idd niet meer aanspreekbaar, alleen vriend kon tot me doordringen.

Zo 12 kilo kwijt in de kraamweek. Ik was geloof ik 3 kilo kwijt. Heel optimistisch ging ik op de weegschaal staan, om er gelijk maar weer af te gaan. Zoon was zelfs zwaarder dan 3 kilo :-S.

Onze ervaring met de Airosleep is dat we het een beetje onnodig vonden. We hebben hadden het gekocht voor in de kinderwagenbak. Wisten wij veel wat dat was, was handig volgens de verkoopster. Dus wij gekocht, maar dat was dus lekker aansmeren aan onwetende ouders. Voor buikslapertjes lijkt me het wel een geruststellende gedachte omdat je idd gewoon kan doorademen als je je mond op het matrasje hebt. Maar voor ons was het dus eigenlijk niet nodig. Ik waste het gewoon in de wasmachine. Geen problemen mee gehad.

Super dat de echo goed was Bluester.

Klinkt niet fijn zo’n draaipoging Engel. Hopelijk blijft ze zo liggen.

Hydrofielluiers mogen wel in de droger. Ik hing de luiers die ik gebruikte voor in het ledikantje en in de kinderwagenbak wel op omdat ze dan niet kreukten. Van strijken heb ik idd gehoord dat het het absorptievermogen verminderd. Als je bijv spruw hebt kan je wel strijken want de schimmels kan niet tegen die hitte.

Ik ga nu ook pas naar de fysio Barrel omdat ik soms zo’n last van mijn bil heb. Vond ie echt niet raar. Blijf nu doorgaan tot de geboorte, want ik merk dat het me wel verlichting geeft.

Bij ons komt in de babykamer eerst alleen het ledikantje en de commode te staan (mocht hij afkomen :-S). Een geschikte kast hebben we nog niet gevonden. En in de commode zit eerst voldoende ruimte. Babywas heb ik nog niet gedaan.

Hier gaat alles zijn gangetje. Zoon heeft het langer slapen ontdekt en slaapt nu de laatste dagen tot 8 uur. Een stuk beter dan de half 7 van eerst. Omdat ik net als velen vaak een tijdje wakker lig ’s nachts vind ik het heerlijk.

Kan ook echt merken dat vriend 2 weken thuis is geweest. Ik heb me nog niet zo goed gevoeld als de laatste tijd. Kon lekker af en toe ’s middags gaan slapen dus kon mooi wat bijtanken.

De baby is luid en duidelijk aanwezig. Vandaag heb ik gewerkt en was ie mooi rustig, maar sinds ik thuis ben is het feest. Van links naar rechts en weer terug. En soms heeft ie ook de hik zo schattig.

Hebben jullie ook een drukkend gevoel in je kruis. Ik heb het idee dat dat komt omdat de baby al een beetje is ingedaald, maar of dat echt zo is.
Ik vind het ook knap hoor Frans dat je zolang gekolfd hebt. Grappig dat jij ook niet het idee had om het zolang vol te houden, maar in verloop van tijd steeds fanatieker werd. Dat heb ik ook wel een beetje. Ik had ook echt niet het idee dat ik zoon zolang zou voeden. Ik had eerst zoiets van maar zien of het lukt, toen werd het streven 3 maanden, daarna een half jaar, een jaar, twee jaar en daarna zag ik wel. Vind het wel spannend hoe het nu gaat.
Wie was er nu ook 18 kilo aangekomen? Ik voel mij nu gelukkig niet meer zo alleen. Ik verwacht namelijk wel dat ik die richting op ga een tijdje terug was ik 15 kilo aangekomen dus het zal nu wel weer iets meer zijn. Ik vind echt dat de meerderheid hier maar bar weinig aankomt Gelukkig merk ik er weinig van. Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn ivm hypermobiliteit maar dat valt reuze mee. Ik moet wel bijna direct (lees: zo snel mogelijk )na de bevalling weer gaan fitnessen van de fysio (blegh ik heb een gruwelijke hekel aan fitness). Maar goed in de knoop zitten met je gewrichten is erger dat houdt ik mijzelf maar altijd voor.

Ik heb ook nog geen kastje gekocht en ondanks dat ik wel aan het zoeken ben verwacht ik niet dat ik voor dat het kindje er is nog een kast vind. Ik vind de meeste kasten zo lelijk. Eigenlijk wil ik een oude kast met mooie ornamenten (heb ik ook op onze slaapkamer staan ) Maar ja die moeten dan weer opgeknapt worden dus kan niet meteen op het kamertje. Denk dat het dus nog wel even duurt voordat ik iets heb.

Ik heb trouwens ook moeite met zitten, dan duwen er twee benen tegen mijn ribben aan (= niet fijn). Ik loop trouwens overal tegenaan tegenwoordig. Iedere keer denk ik dat ik er nog wel langs kan en dan bump ik er weer tegenop. Voel mij inmiddels vet onhandig en klunzig. Meer mensen die hier last van hebben?

Ach ja ik was ook zo'n puber die alles omgooide omdat mijn armen in een keer een stuk langer bleken te zijn eerst. Dus wat dat betreft moet ik eigenlijk niet klagen.
Frans, ik kijk graag naar 'are you being served' en het ergste is dat ik alle afleveringen al ken!

Ook hier is het nog gezellig in bed. Al heb ik momenteel meer behoefte aan gezelligheid dan mijn man. Ik vind het wel onhandig met zo'n buik, je vrijt er echt een beetje omheen.

Nou wilde ik op nog meer reageren, maar ik ben vergeten waarop......
Jaja mararoulette that's me! Ik ben de walrus. Maar moet zeggen dat het nu wel stabiel is gebleven. Had gehoord dat het niet meer zo hard gaat de laatste weken. Maarja iedereen zegt andere dingen.

En ook hier vreselijk last van ribben en ook van het vetrandje onder mijn tits. AU!

Weet iemand waarom de babykleertjes niet in de droger mogen? Heb ze netjes opgehangen, maar weet eigenlijk niet waarom. We hebben best een klein appartement, dus het is wel ruimte zoeken met de was!

Dus hydrofiele luiers/washandjes etc mogen wel in de droger?

Zojuist een Rainforest automatisch wipstoeltje van marktplaats gekocht. Geweldig ding!
Oooh ringelding ik zie dat jij ook 18 kilo bent bijgekomen haha. Nou, dan kunnen we elkaar de hand schudden

Gelukkig heeft de verloskundige me nog geen enkele keer gewogen, halleluja.

Scheren.. Ik zet een spiegel op de rand van het bad en ik kan alles zien haha. Anders zou het mij ook niet lukken. Maar ik kan er dus echt niet tegen om het maar te laten groeien zeg maar.
quote:summerbreeze21 schreef op 07 januari 2009 @ 22:48:

Weet iemand waarom de babykleertjes niet in de droger mogen? Heb ze netjes opgehangen, maar weet eigenlijk niet waarom. We hebben best een klein appartement, dus het is wel ruimte zoeken met de was!

Dus hydrofiele luiers/washandjes etc mogen wel in de droger?

Ja dat weet ik! Volgens de drogerverkoper in de winkel weidden de kleertjes dan te snel uit. Ze worden dan erg breed en tenzij je een brede baby verwacht heb je daar niet zoveel aan. Máár er zijn ook drogers die een special babykleertjes programma hebben en dan mag het weer wel Jaja die wereld van de drogers. Hydrofiele luiers en washandjes kunnen wel misschien dat ze iets kleiner worden maar de vorm zal niet zo wezenlijk veranderen denk ik.
quote:Bagheera schreef op 07 januari 2009 @ 22:43:

Frans, ik kijk graag naar 'are you being served' en het ergste is dat ik alle afleveringen al ken!

Maar "Are you being served" is ook super leuk Ik kijk het ook vaak voordat ik aan mijn huizenprogramma's op de BBC begin.
Hoi dames,

Ik lees dadelijk nog wel bij, maar moet eerst even mijn stress kwijt! Gisteren bij de vlos bleek mijn bloeddruk opeens 91 te zijn. Jawel, ondanks dat ze me al op het kraambed van de vorige zaten te vertellen dat het bij de tweede nooit was, heb ik nu al 3 weken eerder dan de vorige keer een stijgende bloeddruk. En de stress slaat mega toe. Had ik ook nog een nieuwe vlos deze keer. Die stond al met de verwijzing naar de gyn in haar hand. En ik in PANIEK!!! Echt waar, ik word nog steeds panisch als ik eraan denk weer in het ziekenhuis onder controle te moeten en te moeten bevallen. Gelukkig heb ik haar ervan kunnen overtuigen dat ik nog een paar daagjes mag wachten. Morgen meten ze opnieuw de bloeddruk en wordt er verder gekeken. Maar hoeveel pech kun je hebben? Vannacht heb ik van de stress dus amper geslapen, dat wordt er niet beter van........ En dat nog minimaal 3 max 8 weken!

Wie heeft er een middeltje dat de kleine er op de nacht dat hij 37 weken is gewoon uitkomt zonder poespas?

Zo, dank je wel voor het lezen! En dan ga ik strakjes lekker jullie verhalen lezen
Barrel: gefeliciteerd met barrelman vandaag! Een hele fijne dag natuurlijk.

Hier gelukkig vanacht iets meer geslapen, gisterenmiddag lukte het gewoon niet om nog even te slapen.

Origineel: geef als je de gouden tip krijgt dit even door! Ik heb het idee dat ik gewoon niet meer kan. Sinds dat draaigedoe voelt alles zo anders aan.

Ga vandaag eens lekker actief doen. Babywas opruimen en strijken, boodschappen doen en nog een cadeau kopen voor iemand die van het weekend jarig is!

Aankomen: + 9 nu en nog een bemoedigend verhaal, van de eerste +14 en na drie weken was het al -12 zonder te lijnen, wel met borstvoeding.

Fijne dag allemaal Engel

verlof: ingegaan 5 januari
Origineel: hou de moed erin hoor, als je verder geen klachten hebt is het toch niet zo erg als je bloeddruk eens wat hoger is.

Hoop dat 't morgen dan iets gezakt is, ik duim voor je!

Engel
Engel, het is wel erg dat de bloeddruk wat hoger is. Boven de 95 moet je namelijk verplicht onder behandeling van de gyn. En dat is de meest botte beroepsgroep die ik ooit heb meegemaakt. Echt, botter kan je ze niet treffen. Maar goed, dank je wel dat je mee duimt! Ik ga vandaag weer rustig aan doen, misschien kan ik het beest nog temmen

Frans, bofferd, nog een echo! Geniet ervan!

En je gewicht +3?? Tjonge! Ik ben afgelopen 2 weken dus 2 kilo aangekomen. Maar ja, de tijd van het vochtvasthouden is begonnen. Ik zit nu aan de +14.

En top hoor, dat kolven. Dat jij zo'n mooie opbrengst had! Goed hoor, ik haalde de 200ml per keer echt niet. Dus op werkdagen zat ik 5 keer te kolven of zo. Maar ja, inderdaad, het goede doel

Mara, dat klunzige herken ik wel. Niet alleen overal tegenaan lopen, maar ook dingen uit je handen laten vallen en zo. Gek is dat he?

Babykleertjes in de droger: ik doe het niet omdat ze dan kunnen krimpen. Mijn eigen bovenkleding doe ik ook niet in de droger. aha, nu lees ik ook dat ze wijder kunnen worden. Nou ja, de vorm gaat er in ieder geval uit

Engel, jij ook sterkte met de laatste loodjes. Jij bent lekker al 2 weken verder dan ik moet je maar denken
Origineel, wat rot dat je bloeddruk zo aan het stijgen is!

Helemaal jammer dat je zo'n rotervaring(en) hebt met gyn.

Ik loop al vanaf de 1ste bevalling bij de gyn en vindt ze hier echt super!! dus ja het kan ook anders.

Hier gaat echt alles in de droger. Moet er niet aan denken om alles op een rekje te moeten hangen

En dat gaat gewoon goed hoor. Je moet alleen niet te lang en te warm. Maar ja dat heb je met -te- he?!

Wat een heerlijk (slechte) tv keuze hebben jullie toch

Hier +20 oeps! Vind het echt verschrikkelijk en ik weet dat die kilo's er bij mij echt niet af vliegen!! helaas.

Ga hier ook weer voor BV. Hopenlijk hoef ik dit keer niet te kolven. Maar ik had de vorige keer ook zoiets van, zonde van al die liters melk die ik produceer hihi

Skoempie, af en toe rustig ademhalen he! Jij wil echt alles weten. maarreu dat gaat je echt niet lukken hoor. Komt vanzelf allemaal goed!!!
Hallo dames!

Heb niet erg goed bijgelezen, maar wil even origineel een brengen. Ik had eerder van je gelezen dat je vorige keer ook vanwege hoge bloeddruk naar de gyn moest. Was dat zo'n nare ervaring?

Kan me in ieder geval voorstellen dat je alles weer herbeleeft zodra die bloeddruk omhoog gaat.

Ik hoop echt heel erg voor jou dat het weer bijtrekt de komende dagen!

En Engel, wat een heftig verhaal van dat draaien! Dan snap ik de opmerking van origineel van de meest botte beroepsgroep wat beter. Nou ja, je bent er wel mee geholpen natuurlijk.....

Hier heeft meneertje zo'n 2 weken goed gelegen. Dinsdagavond is hij weer gedraaid. Ben er 90 % zeker van dat hij weer met zijn hoofd boven ligt!

Heb er vannacht ook van wakker gelegen. Maak me er best zorgen om. Ik had vorige keer een geweldige thuisbevalling en dat wil ik weer!!! Maar het staat een beetje op losse schroeven op deze manier. Maandag weer naar de vk. Gelijk ook HB prikken. Want was vorige keer op het randje.

Oh ja, vanaf vandaag heb ik ook officieel verlof!

Tot later weer dames!
Floor, ik heb 34 rompers en 23 pakjes , maar dat vind ik zelf ook wel een beetje belachelijk hoor. Ik denk dat je met wat je hebt best een eind komt. En anders is er zo wat bijgehaald. En Seppe heeft maar anderhalve maand in maat 56 gepast. Dus het is ook zonde als je veel geld besteed aan die kleine kleertjes.

Wij hebben op de babykamer de Hemnes Ikea commode, de grote versie en nog een garderobekast. Het hanggedeelte gebruiken wij juist bijna nooit. Maar er zitten dan ook 8 lades in de commode. Verder staat er nog een lekkere stoel met een schapenvachtje in de kamer om te voeden en hangt er een plank boven de commode en stangetjes met s-haakjes eronder met knuffeltjes en bakjes eraan. Boven de wieg moet nog een hemeltje komen en dan is het klaar. Ik zal binnenkort eens foto's maken voor op Hyves, ben ook benieuwd hoe jullie stulpjes eruit zien inmiddels. Seppe heeft nu de kleine Hemnesladekast als commode en een grote kastenwand voor al zijn zooi.

Ik ben gister ook weer naar de vk geweet. Bloeddruk was 120/75 en m'n ijzer 6.3. Ik ben dus weer aan de floradix. De vorige keer was mijn bloeddruk 110/60 en ijzer was aan het begin 7.7

Sjaanie, ik drijf 's nachts ook mijn bed uit. Maar liever dat, dan dat ik al het vocht vasthou.

Arme Frans, je bent wel een beetje een klungel aan het worden zo

Bikinilijn, laat ik ook maar even zitten. Het scheelt wel dat ik vanmezelf niet zo heel erg harig ben. Op mijn hoofd groeien blonde haren, niet zo veel, die het liefst zo recht mogelijk naar beneden hangen, op mijn armen en benen zie je bijna niks, en de bikinilijn blijft uit zichzelf redelijk beschaaft. Ik zie in anybody vaak gesnoeide poezen staan en eerlijk gezegd, ik vind het er niet uitzien.

Engel, wat fijn dat je nu al ontsluiting hebt. Ik heb er van halfeen 's nachts tot twee uur 's middags over gedaan om tot drie cm te komen.

Erkenning, dat moeten wij ook nog regelen. In Utrecht kun je bijna altijd terecht op het gemeentehuis om dit soort dingen te regelen, maar sinds we in Het Oosten wonen stonden we al vijf! keer voor een dichte deur, pffff, ambtenaren...

Kdv, Skoempie wat een luxe dat die van jou maar 4 keer per maand gaat. Seppe gaat nu drie dagen per week, maar we gaan er een dag van af halen. Vriendlief werkt op woensdags niet, maar omdat hij met een studie bezig was ging Seppe wel naar de opvang. Nu is die studie even gestaakt en vriend vond zo'n dagje alleen wel lekker, maar ik vind het belachelijk! We moeten letten op ons geld doordat we net een huis gekocht hebben. Ik ben op mijn vrije dagen wel met de kinderen thuis en hij mag lekker lanterfanten...

Engel, toen Origineel beviel van Neeltje was er een enorme rel ontstaan op ons topic omdat O. zo stellig was met haar mening over gynaecologen

Maar Origineel, ik vind het echt heel erg voor je en ik ga voor je duimen dat je bloeddruk daalt.

Ik ben nu tien kilo aangekomen. Heel netjes vind ik zelf. Vorige keer was ik bij 33 weken ongeveer 18 kilo aangekomen en werden het er uiteindelijk 25. Na de bevalling was ik meteen 8 kilo kwijt en 18 aan het eind van de kraamweek. De overige kilo's verdwenen in de weken erna.
Wat veel eigenwijze baby's eigenlijk hier. Ik lees steeds dat stuitkindjes maar zo'n 4% van alle keren voorkomen.

En Loewyz, ik zit ook al met de pootjes omhoog, nu officieel nog vakantie en vanaf 19 januari officieel verlof.
Biaha, ik duim dat je kleine ventje toch goed ligt!

Ibbel, ik ga niet opnieuw beginnen hoor Ik heb ca. 15 gyn's gezien, waarvan 1 goede. Helaas is dat een fertiliteitsarts, dus daar kan ik niet bij bevallen. Dus ik vind dat ik gelijk heb met mijn gefundeerde mening Maar ja, mijn interne stress is er niet minder door. Vorig jaar heb ik van 1 assistent in mijn dossier laten opnemen dat ik die niet bij mijn bevalling wilde. Dat ga ik dus deze keer nogmaals laten lezen. Verder heb ik een heel strikt geboorteplan gemaakt net. Daar ga ik ze aan houden en dan hoop ik dat het beter gaat. Want ja, ik wil nu een verslag van alleen mijn eigen bevalling met de goede geboortedatum erin en nee, ik wil niet 1,5 uur persweeën opvangen omdat in de kamer ernaast ook een vrouw ligt te bevallen. En zo zijn er nog wel een paar dingen.

maar goed, ik zou niet opnieuw beginnen. Sorry dames Ik hou erover op. Ik ga als de wiedeweerga duimen dat ik gewoon thuis beval. Las net ook nog in een brochure op internet: als je milde hypertensie hebt gehad, komt dat niet terug bij de tweede zwangerschap. Dus ik hou het voorlopig dan maar op een meetfout........
O ja, Ibbeltje, die maat: Neeltje heeft 2 a 3 maanden 56 aangehad en toen maar 1 maand 62, daar is ze doorheen geschoten. Dus als jouw meisje dat ook heeft, moet je misschien zelfs rompers wassen
Ik kijk ook GTST.. haha, tenminste, vanaf dat ik verlof heb dan.. En wie is de chef...

Ik wil nu naar de hema om dingen te halen. Maaarrrr wie krabt er ff het ijs vd auto? Hebben we zo'n handig spraytje, heeft manlief het in de auto meegenomen en niet teruggezet in de schuur..

Ohja, babywas gedaan.. kleine dingetjes hoor. Wij hebben geen droger, dus moet alles wel ophangen en dat gaat prima.

Lekker he Ibbel, dat gezweet.. Nou ja, het gaat wel weer over denk ik.. Wel lekker om de dag een schoon dekbed nu, omdat ik het anders vies vind..

Ohja, Floor, ik kan ook geen bv geven. Niet ivm verkleining maar wel met operatie, flinke bult verwijderd. Wat ga jij voor melk geven? En jij Bagheera? Ik denk ik maar gewoon Friso..
Ohja, die rotbikinilijn.. Ik moet er nu toch echt eens aan gaan geloven.. Beetje bijwerken is wel zo prettug. T hoeft niet megastrak geschoren, maar een klein beetje wildgroei tegengaan lijkt me fijn..
ik heb ook verlof trouwens..
Origineel, wat een paniek en stress nu je bloeddruk hoger is. Kan het me wel voorstellen in jouw situatie en wat top dat je door dat geboorteplan de touwtjes weer in handen probeert te krijgen, Ik denk ook dat dat het enige is wat je kunt doen...aangeven wat je wel en niet wil en vervolgens overgeven aan hoe het loopt. Dingen veranderen die niet te veranderen zijn vraagt zoveel nutteloze energie en die kun je nu wel op een andere manier gebruiken. Geniet lekker van deze laatste weekjes met je baby in je buik en die komt er vanzelf wel uit (waarschijnlijk niet met dat wondermiddeltje in w37 ) en probeer niet in de doemscenario's te blijven hangen. Jij bent anders, de baby is anders, de bevalling zal anders zijn en waarschijnlijk zal de gyn. ook anders zijn.

Daarnaast hoop ik natuurlijk dat het inderdaad een meetfoutje was of dat je zelf wat drukker was en dat over een paar daagjes je gewoon uit die gevarenzone bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven