!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Kom even melden dat ik nog wel meelees! bij de ochtendvoeding op mobiel van Lief.. Hoop dat het nu wel gaat (het posten) want ik word ook iedere keer van de site geknikkerd..

Zoontje heeft koorts gehad en ik heb m'n stem weer bijna terug. Heb het ontzettend druk met (met wat?!) het huishouden/vriendinnen/kinderen/oppas/boodschappen enz. Pff weet soms van gekkigheid niet meer wanneer ik alles moet doen. Huishouden draaien gaat dus nog voor geen meter en heb echt respect voor alle uithuiswerkende moeders hier! (Voor jou ook hoor Barrel )

Ik geef iedereen even een hele dikke hopelijk gaat het allemaal goed met de kids!

Zo te lezen zitten er een paar eigenwijsjes bij.. Sterkte Bagheera/Frans/Lein/Draakje/Skoempie/Mientje/Konela/Ringel en iedereen die ik ben vergeten maar volgens mij gaat het toch goed met de rest?!

Ibbel, Sientje had volgens mij een draagdoekmeeting maar dat was dan dus niet met jullie forum denk ik. Als ik tijd heb om bij haar langs te gaan vraag ik het wel! (wonen in hetzelfde gehucht en ik heb haar al een week niet gezien *schaam*)

Hoop dat ik morgen/overmorgen tijd heb om weer op iedereen te reageren!

Ohja Summer, geniet van je vakantie!!! Of ben je stiekum toch nog aan het werk?! Iemand anders ging nu toch ook weg? Nou heel veel plezier iig en ik ben toch wel een beetje jaloers hoor! Maar je onze tijd komt nog wel, eerst maar even sparen ;)

Ik ga naar bed, liefs Bokito
Tja, T slaapt lekker, maar moeders ligt wakker, dus maar een bakje thee en laptop aan. Wel lekker even tijd om fatsoenlijk te reageren.

He Bokito, fijn dat het wat beter gaat met je. Misschien is zo'n weekplanningbord ook wel wat voor jou. Mijn vriendin moest al lachen dat ik er een gehaald had, er staat nog net niks op, maar het geeft me nu al meer rust.

Ooh ja, vakantie... (zegt ze na al een half jaar thuis te hebben gezeten) Wij hadden in de planning om met de boot van schoonvader naar Terschelling te gaan, maar dan moet die beste man hem er wel heen varen en het gaat al iets beter met hem, maar het is nog niet optimaal. Dus ik denk dat wij een plan B moeten bedenken... misschien wel een lastminute, hoewel ik vliegen met die kleine ook nog niet zo zie zitten...

Fesa, blij dat het met je oma weer iets beter gaat. Mooi om te zien he, dat ze zo kunnen opfleuren van zo'n kleintje...

Mientje, ondanks dat je van kastje naar de muur gestuurd word, toch fijn dat het er op lijkt dat je nu goede hulp krijgt en dat je in ieder geval gehoord wordt. Fijn dat Guus nu wel lekker kan bewegen.

Ringel, spannend voor je lief. Ik wist dat hij een tijdje terug wat probleempjes had met zijn werk, maar niet dat hij op zoek is naar wat anders...

Oh en Konela, dat verliefde gevoel heb ik nu al elke ochtend als ik hem uit bedje haal en hij met een big smile ligt te 'spartelen' van enthousiasme!

Nou, bakje thee bijna op, ga maar proberen nog even te slapen voor T wakker wordt.
@Skoemp. wat een gedoe zeg. Elke week een ander rooster. Is eigenlijk niet te doen met een kleintje (het went wel, maar tis toch handiger als je iig een paar vaste dagen per weeek hebt) ook voor het social life is het veel prettiger. Succes iig.

Lief is al vanaf vorig jaar oktober op zoek naar iets anders...op zijn huidige werk rommelt het behoorlijk en kans op meer uur zit er vooralsnog voor hem niet in.

ff bellen
@Mienstje gelukkig dat Guus tussen de flesen door wel een lekker ventje is (sja gen stress moment) en heel veel sterkte met de flessen, hoop dat het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht komt.

@Bokito, jij ook sterkte....krijg je er geen nieuwe oppas kindjes bij?

Fenna vertikt het dus om de fles te drinken bij de oppas, gelukkig wel fruithapje, maar ook minimaal. Ze heeft gisteren weer een groot gedeelte gehuild en gekrijst. En dan is ze er "gelukkig" maar 4 uurtjes, maar als ik straks weer werk, is ze er langeren de vraga is of ze wel een fles pikt van Lief. Dat gaan we straks dus uitproberen. (moet zo dus ff kolven) Maar toen ik haar gisteravond in bad deed en de luier afdeed, was deze wel helemaal droog (terwijl ze om 16.00 een schone luier had gehad en ik haar na 19.00 de luier weer afdeed. Ik vind dat toch wel zorgelijk, vooral met het mooie weer wat er aan zit te komen.
Ja Ringel, zou ik me ook enigszins zorgen over maken. T accepteerd van mij ook het makkelijkste de fles, dus ben ook aan't oefenen nu. Maar als ze echt zo overstuur raakt als iemand anders het doet lijkt het mij extra zwaar om straks voor langere tijd haar aan de oppas over te laten. T drinkt gelukkig wel als ie echt honger heeft. Dus dat is soms een koude fles... maar uiteindelijk komt het er wel in als iemand anders de fles moet doen. Heb je al een keer gekeken naar hoe de oppas de fles geeft, misschien doet zij het heel anders dan jij en speelt dat ook mee. Dan kun je haar tips geven hoe jij het altijd doet, wiegend, lopend enz...misschien helpt dat.

Voor het vocht kun je trouwens flesjes lauw water geven, maar het is de vraag of Fenna dat dan wel wil.
Hoi dames, even een teken van leven. Ik red het echt niet om mee te lezen. Ik zie echter wel dat veel kindjes goed groeien. Hopelijk gaat alles naar wens!

Met Nelis ook alles goed. Hij was met 4 maanden 6950 gram en 65 cm, dus hij lijkt een reusje met wat hier staat! Enige probleem is nog, dat hij nog steeds op het kdv de fles niet wil. Thuis drinkt hij, als het papadag is, zo 200ml uit de fles, maar op het kdv drinkt hij over een hele dag maar 100ml. Ik ben dus de hele mamadag aan het voeden! Maar goed, hij groeit goed, dus we hebben geen klagen

Hopelijk gaat alles met jullie allen goed (Lein, met jouw meisje en haar heupjes ook?). Heel veel liefs, ik denk nog wel vaak aan jullie, origineel.
Bokito, ik had al gezien inderdaad dat ze een lokale meeting hadden gehouden bij jou in de buurt. Da's helemaal aan de andere kant van waar ik woon zeg maar...

Skoemp, wat shit zeg van je nieuwe baan.

Wij gaan zo naar het cb, dus vanavond nieuwe cijfers voor in de tabel.
even een vraagje, ik moet in de zomervakantie op een behoorlijk druk mannetje passen omdat zijn oppas zelf op vakantie is.

Wat vinden jullie een redelijk bedrag om te vragen? op nibud staat wel dat ¤4,50 aan de lage kant is voor drukke kinderen maar ik weet dat moeders 3 euro per uur betaald en vind het dan wel moeilijk om dan 1,5 euro boven haar eigen bedrag te gaan zitten. Of zouden jullie dat wel gewoon doen?
ehhh, bokito, ik betaal mijn invaloppas wel 10 euro per uur. Je helpt haar uit de brand en het is een druk mannetje, dus onderschat jezelf niet hoor!

Bah, Skoemp wat rot van je baan. Opvang regelen is al heel wat, weer aan het werk gaan helemaal. Hopelijk kom je er uit met je baas.

Guus heeft vanochtend om 11 uur voor het laatst gedronken en weigert tot nu toe elke fles nog. Eigenwijze beer.

Wat is het rustig hier vandaag. Zitten jullie allemaal in de zon?
Vraagje: krijgen jullie oppassende opa's of oma's ook oppas-subsidie? En kan dat naast de subsidie die je krijgt voor kdv? Ik heb al gekeken op de site van belastingdienst en kan het niet vinden.
wat een oppas perikelen hier zeg. 4,50 vind ik niet ongewoon hoor. enne elke week een ander rooster lijkt me ook behoorlijk onmogelijk met een kdv.

Gelukkig heb ik hier geen last van, mag lekker zelf voor mijn meisje zorgen

Mientje heeft guus alweer gedronken?

En fenna ook al zo'n eigenwijs.

Idd best lastig met dit warme weer, moeten ze toch genoeg vocht binnenkrijgen. sterkte!

hier gaat de grote kleine man morgen 5 dagen op vakantie naar Terschelling met opa en oma. Heb er buikpijn van! Maarja ik weet dat alle partijen (behalve ik) het helemaal geweldig vinden dus ja ik moet mijn moederkloekgevoelens maar even opzij zetten. Heb wel hele leuke kleertjes gekocht op kleertjes.com. Kan ik ze gelijk meegeven, ziet hij er lekker hip uit

Dinsdag naar het CB ben benieuwd hoeveel de weegschaal aangeeft. als ik op de spekkies op haar beentjes afga..genoeg!

ga nu echt even productief zijn heb nog bergen werk te doen bleeggggghhhh
mijmer

****Morgen is Tessa al weer een half jaar.*****.

Morgen is een druk programma. S Ochtends naar de kindercardioloog met Tessa. Daarna boodschappen. Dan naar Oma en Opa brengen. Want paps en mams hebben vriendenweekendje 14 man zonder kids. Lief zit in de organisatie Moet wel effe slikken 2 nachtjes zonder haar. Zondag avond weer ophalen .

Maar het word vast heel leuk en gezellig.

Barrel als ik hoor 5 dagen lijkt mij helemaal erg.

De verkoudheid is bijna over. ik geef nu welom de 3 uur voeding en ze drinkt nu zo'n 140 per keer gelukkig. En net een poepluier!! na 5 dagen. normaal om de dag.

fijn weekend iedereen
geniet nooit met mate
Skoempie, oma past voor haar plezier een dagje per week op en ik denk dat ze erin zou blijven als ik zou aanbieden haar te betalen.

Bokito, ik vind 3 euro per uur echt belachelijk. Het ligt er een beetje aan hoeveel kindjes je tegelijk hebt (maw hoe exclusief de aandacht is) maar ik zou echt niet onder die 4,50 gaan zitten.

Mientje, wat een horken van artsen. Allemachtig. Hoe is het nu met Guus, al weer wat gedronken?

Ibbeltje, hoe was het op het cb?

Fesa, gefeliciteerd met je nichtje. Wat is zo'n babietje dan klein, he?

Met mij gaat het goed. Er is een poliep verwijderd en de klachten komen waarschijnlijk ook door hormonale disbalans na de zwangerschap. Dat ik hormonaal nog niet in balans ben, dat weet ik. Ik zit hier nog steeds met een cupje Dolly Parton. De mirena is ook meteen gezet en de arts denkt dat ik daarmee wel in balans kom. Nou ja, ik merk het wel. Het duurde na mijn miskraam ook een halfjaar voordat ik weer fysiek op orde was. Zes weken na de curretage testte ik nota bene nog positief op hcg. Die hormonen slaan bij mij kennelijk behoorlijk in. Ik voel me goed, heb wel wat buikpijn en vloei weer wat meer. Zucht. Ik hoop dat dat nu eindelijk eens over gaat. Ik was alleen vergeten te vragen of ik mocht sporten, dus ik vandaag gebeld, maar het mag dus niet . En mijn lijf heeft het zo hard nodig.

Verders ben ik wel erg verdrietig omdat het slecht gaat met de jongste dochter van mijn zus. Zij heeft taaislijmziekte in een heel ernstige vorm en ze is momenteel heel erg ziek. Ze lijdt momenteel heel erg en mijn zus en zwager kunnen de zorg bijna niet meer bolwerken. En dit gaat al jaren zo. Ik kan er de hele dag door wel om huilen, als ik aan haar denk knijpt mijn hart letterlijk samen. Tegelijkertijd besef ik hoe dankbaar ik ben dat onze zoon gezond is en dat we van het leven moeten genieten omdat je nooit weet wat er nog op je pad komt.

Ik ben er momenteel erg neerslachtig van.
Ah Bagheera, kan me voorstellen dat je daar een beetje neerslachtig van wordt.. Ik had je trouwens net gekrabbeld, maar lees nu hoe het gaat, gelukkig!

En dat vindt je man vast ook vreselijk, cup DP.

Hier pas ik ook nog steeds mijn oude BH's niet erg goed, maar meer door een veranderde vorm ofzo.. Nou ja, ik heb net nog een nieuwe BH gekocht 80C maar die zit ook nog ietwat krapjes, dus ik ga hem maar ruilen. Had m niet gepast en normaal zit esprit in die maat me wel goed..

Ik ga even de tabel bijwerken..
Fin dat het met jou goed gaat Bagheera, maar wat ontzettend k*t van je nichtje. Zit het bij jullie in de familie?

@Bokito, ik zou gewoon die 4,50 vragen hoor, vind het eigenlijk nog best wel weinig....Vooral als het om ee ndruk kind gaat.

Hier verder alles oke, Fenna krijgt d'r eerste tandje! Zag dathet wat rood was onder in d'r kaakjeen ff voelen met pink en ja hoor...een puntje! Tsssk is best snel maar Freek had toch ook al tandjes?

Bij Lief heeft ze vanochtend wel netjs d'r flesje gedronken, maar toen we vanmiddag waren winkelen werd ik gebeld door collega die en passant noemde dat de bbq (bbq? welke bbq?) naar vanavond was verplaatst. Ben toch nog ff heen geweest, maar heb niet meer kunnen kolven (ja een zielige 10 ml dat schiet niet op) dus geprobeerd met kv, maar dat pikt ze dus niet. Lief heeft me om 19.30 gebeld of ik aub thuis wilde komen (was er om 18.00) dus ben maar weer gegaan, maar wel fijn om collega's ff weer te zien voordat ik maandag wer mee ga vergaderen.
Zo gebeurd.

Bokito, ik zou ook 4,50 vragen hoor, is helemaal niet raar veel vind ik.

Die Fenna Ringel, tis me een meissie zeg!

Hier kraait ze trouwens ook wat af. Gillen, nephoesten en RRRRRRRR-en in alle toonsoorten.

Ibbel, morgen cwi toch? Succes..

En firefox is weer terug, dus ik ben ook weer blij. Haha, ja lekker romantisch, in bed internetten met telefoon van vriend. Sja, vriend moest van mij de laptop repareren, dus die maakte het laat..

Oh, dromen jullie ook nog zo heftig/bewust? Ik wel, vannacht ging ik helemaal uit mijn plaat op kantoor op mijn werk, omdat mijn teamleider zomaar jan en alleman vrij gaf en ik moest met Linn naar de dokter en kreeg geen vrij. (moet ff naar de HA met haar, ze heeft weer allerlei uitslag in dr gezicht..)

En Frans, met mijn knie is het wel beter. Alleen nog wel gevoelig met traplopen en springen (ja dat moet je dan ook niet doen he..)
Ooh Kabouter, ik zat ook net te denken: morgen is ze alweer 5 maanden.. Dus ik mijmer lekker mee..
Sjaanie, heb je al terug gekrabbeld! Tja, die cup dolly. Vroegah had ik dubbele dolly, haha. Er is al bijna 2 kilo weggehaald en ik zit nu weer met een voorgevel die uit mijn bloesjes knalt. Man hoor ik inderdaad niet klagen. Maar ik zit dus weer aan de E. Blech. Ik had er zonder borstverkleining net zo uit gezien als Jordan nu. Maar dan zonder dat goede figuur . Zij heeft toch drie kinderen gehad? Hoe kan ze er dan nog zou uitzien? Zou ze meteen een tummytuck hebben laten doen?

Jammer Ringel, van die bbq. En ik kan me ook wel voorstellen dat je een inmiddels een sik krijgt van dat flesweigeren. En ook al een tandje. Wat gaat dat toch allemaal hard!
He sjaanie, je bent de mijne vergeten: 6450 gram, 64cm!
oh dat is idd echt vreselijk Bagheera, een kennis van mij heeft het ook. Zij is nu 36 en het gaat redelijk. Maar om de zoveel tijd weer een kuur in het ziekenhuis, een beperkt leven omdat gewoon weg veel niet mogelijk is, brrrrr.

Vroeger was de gemiddelde leeftijd iets van 30 jr. VOlgens mij is die nu hoger maar toch nog altijd te laag!

JIJ reageert idd heel erg op je hormoontjes. Ik ben toch bang dat mijn decollote iets lager komt te hangen dan voorheen :(

Die Fenna, wat een eigenwijs! kan me voorstellen dat je blij bent als de melk afgeschaft kan worden.

Wauw kabouter alweer 6 mnd. dan heb je idd recht op een goed mijmermoment!
OH jakker cf, dat wil je echt niet hebben. Wisten ze het bij je nichtje meteen al Bagheera? Ze testen er nu ook op met de hielprik he.

Ringel, heb jij al van die neusspray met oxytocine voor een tsr, dan kolf je namelijk iets meer dan 10 ml.

Kabouter, een halfjaar alweer, wat gaat het toch hard. En Fenna ook al een tand, onze kleine wupjes worden groooooot.

Mila is nu 64cm en ze weegt 6460 gram

Verder ging het goed bij het cb, ze hebben niks meer gezegd over haar hoofd, dus het zal wel goed zitten.

Bij het cwi vandeweek was het nogal depressing, we gingen samen vacatures doornemen, alsof ik die zelf niet kan vinden via internet.
Bagheera Arme nichtje, arme ouders van nichtje. Ik heb nu zelf een neefje en ik zou er echt in blijven als er iets met hem zou zijn. Hij is me bijna net zo lief als mijn eigen kinderen. Dus een dikke

Fijn dat bij jou de operatie goed is gegaan. Hopnelijk gaan de hormonen snel uit je lijf (hm wat was het 9 maanden ontzwangeren toch?) en voel je je beter.

Haha ik zla het maar niet meer over mijn voorgeven gaan hebben

Barrel, ai je kind 5 dagen niet zien. Ik ben wel redelijk ontaard denk ik, want Mileen is toen ze bijna een jaar was, 5 dagen bij opa en oma geweest omdat vent en ik naar Lissabon waren. Heb haar erg gemist, kon niet wachten om haar weer te zien, maar wat was het heeeeeeeerlijk een paar dagen zonder kind .
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Man belde net om te zeggen dat hij ziek is en dat Michael Jackson overleden is. (ik zit my little pony te kijken en moet nota benen van vent in ander land het nieuws horen) Raar zeg. WE hadden het pas nog over hem dat hj zo beroemd is, maar wrs zo ongelukkig.

Arme man is in het buitenland bij een klant en is hartstikke ziek. Echt zielig, hij moet lange dagen werken, armerd. Gelukkig komy hij vanavond weer naar huis.

Gisteren op cb geweest. Bojan doet het goed, hij is 7 kilo en 65 cm. De flinkerd.Mijn kleien sumo'tje Alles was goed, ze noemde hem een zeer alerte baby met een behoorlijk stemgeluid . Haha dat is ie zeker, hij zal niet zomaar een beetje voor zich uit zitten suffen. Ze hadden helaas gee tips voprde 2 nachtvoedingen di ehij nog wil. Hooguit laatse veodng vervangen door fles met evt rijstebloem, maar dat gaf geen garantie op langer slapen. Lein, ze vertelde mij ook dat babys het echt nog nodg konden hebben en dat het geen gewenning hoeft te zijn. Bojan is overdag snel afgeleid, hij houdt alles in de gaten. Ik denk dat hij zjn honger wegdrinkt en nietmeer, dus dat hij eerder weer honger krijgt. Nou ja ik zet het nog maar even door en probeer vooral niet te rekenen (want dat is echt depressing, gisteren om 2130 naar bed, 2200 slapen, 1 uur voeden 2 uur slapen, 4 uur voeden, 5 uur slapen en om 6 uur is oudste wakker, die blaf ik nog even terug in bed, ze doet haar best en ging zelfs heel lief spelen met het speelgoed op haar kamer. Maar Bojan werd ook wakker en toen hebben we nog maar even gezellig met zijn 3tjes in bed gelegen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Kabouter, gelukkig is Tessa weer beter!

Jeu wat is Fenna een eigenwijsje, ze wil gewoon lekker bij mama drinken! Ik zou er zelf ook behoorlijk chagerijnig v an worden zeg als ik werd teruggeroepen van een bbq, dat is echt jammer.

Bokito, ik betaal mijn oppas voor 2 rustige kindjes, die vaak al op bed liggen, 5 euro per uur. Ik vind 3 euro voor een druk kind echt belachelijk weinig!

Ibbel, hmm alsof je zelf geen vacatures kan zoeken. Fijn zulke hulp...

Mijn moeder past nu 1 keer in de week een dag op totdat we ook op de dinsdag plek hebben voor Bojan. Ik betaal haar niet, ze krijgtdan wel een bloemetje ofzo iets. Volgens mij vindt ze die ene dag ,met haar kleinzoon zonder dat k er bovenop zit heerlijk
Ow Barrel even nogg een aanvulling ik ivnd het ook wel lekker om een dagje alleen met Bojan te zijn, zonder Milena. Milena is erg lief met hem, maar ze bemoeit zich ook met hem. Dus je bent wel niet kindloos, maar je kan wel lekker even al jee aandacht aan Merle geven en over 5 dagen Hidde weer platknuffelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven