Fiets 5-jarige
dinsdag 8 februari 2011 om 21:29
Onze dochter wordt in april 5 jaar en en fietst nu op een 12 inch fiets. Hierop heeft ze vorig jaar leren fietsen en dat gaat goed.
Nu wil ik haar voor haar verjaardag een nieuwe fiets geven, omdat het een behoorlijk klein fietsje is voor een 5-jarige, maar mijn man vindt dat het nog best kan en dat ze daar op eerst maar echt goed moet leren fietsen.
Wie weet hier meer over? Hoe belangrijk is het dat een fiets de goede maat heeft?
Oftewel, heb ik gelijk of mijn man
Nu wil ik haar voor haar verjaardag een nieuwe fiets geven, omdat het een behoorlijk klein fietsje is voor een 5-jarige, maar mijn man vindt dat het nog best kan en dat ze daar op eerst maar echt goed moet leren fietsen.
Wie weet hier meer over? Hoe belangrijk is het dat een fiets de goede maat heeft?
Oftewel, heb ik gelijk of mijn man
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 9 februari 2011 om 23:01
quote:koekkie schreef op 09 februari 2011 @ 23:00:
Koekkiekid wordt in maart 5 en krijgt dan wrs een 20" fietsje. Ze heeft nu een 16" en een 12" fietsje en ze fietst liever op de grote fiets dan op het kleine fietsje. Op de kleine slingert ze op de één of andere manier veel meer....
Dus ja...ik denk dat jij gelijk heb!
Altijd leuk om gelijk te krijgen
Ik ga volgende week met man praten over een nieuwe fiets (hij zit nu op Cuba).
Koekkiekid wordt in maart 5 en krijgt dan wrs een 20" fietsje. Ze heeft nu een 16" en een 12" fietsje en ze fietst liever op de grote fiets dan op het kleine fietsje. Op de kleine slingert ze op de één of andere manier veel meer....
Dus ja...ik denk dat jij gelijk heb!
Altijd leuk om gelijk te krijgen
Ik ga volgende week met man praten over een nieuwe fiets (hij zit nu op Cuba).
woensdag 9 februari 2011 om 23:02
woensdag 9 februari 2011 om 23:09
Ze heeft m'n nog niet eens een jaar. Over 1,5 maand heeft ze hem een jaar, maar hij is al sinds december echt te klein.
Nee de zoektocht is nog niet begonnen. Ik heb de fiets op marktplaats gezet als ie verkocht is mag ze een andere uitzoeken. Momenteel is ze niet meer zo gek op rood, goud en zilver vind ze nu helemaal geweldig, maar ook cobaltblauw en paars worden goedgekeurd. Wel wat meer keus dus.
Nee de zoektocht is nog niet begonnen. Ik heb de fiets op marktplaats gezet als ie verkocht is mag ze een andere uitzoeken. Momenteel is ze niet meer zo gek op rood, goud en zilver vind ze nu helemaal geweldig, maar ook cobaltblauw en paars worden goedgekeurd. Wel wat meer keus dus.
donderdag 10 februari 2011 om 08:38
Ik heb ook n fiets gevonden voor onze bijna 3 jarige.we hebben in de winkel uitgeprobeerd en we gaan ook voor 16 inch.bij 12 zat meneer al met zn knieeen tegen het stuur.moet wel zeggen dat die groot is voor zijn leeftyd
en word al vaak vier geschat.dus zo gek is t niet.ook zei de man daar dat kinderen die eerst n loop fiets hebben gehad vaak de 12 inch overslaan.
en word al vaak vier geschat.dus zo gek is t niet.ook zei de man daar dat kinderen die eerst n loop fiets hebben gehad vaak de 12 inch overslaan.
donderdag 10 februari 2011 om 09:53
Sunemom, is dit niet leuk voor je dochter?? (ik vind kleine opoefietsen zo leuk alleen wil mijn dochter van 5 liever een rode of roze)
Mijn dochter van 5 is ook te klein voor haar 16" fiets, ze is nu zo'n 1.20 m. Ik zou als ik jou was dus ook een 2ehands 16" kopen en daarna een nieuwe 20". Daar doet ze ws langer mee.
Mijn dochter van 5 is ook te klein voor haar 16" fiets, ze is nu zo'n 1.20 m. Ik zou als ik jou was dus ook een 2ehands 16" kopen en daarna een nieuwe 20". Daar doet ze ws langer mee.
vrijdag 11 februari 2011 om 14:00
Net even in een fietsenwinkel geweest en de mond van de verkoper viel open toen ik zei dat mijn dochter van bijna 5 nog op een 12 inch fiets rondreed
Ze hebben ook leuke tweedehands, daar ook maar eens tussen gaan kijken. De verkoper raadde een 18 inch aan, maar dochter was niet mee, dus we gaan binnenkort maar eens met haar kijken en passen. Ik denk dat ze ook wel een stuk minder zal slingeren op een grotere fiets.
Leuke fiets, Selma Duin!
Carenza, nee, dat klopt, hoewel hij eigenlijk nooit fietst. Hij heeft er wel een.
Ze hebben ook leuke tweedehands, daar ook maar eens tussen gaan kijken. De verkoper raadde een 18 inch aan, maar dochter was niet mee, dus we gaan binnenkort maar eens met haar kijken en passen. Ik denk dat ze ook wel een stuk minder zal slingeren op een grotere fiets.
Leuke fiets, Selma Duin!
Carenza, nee, dat klopt, hoewel hij eigenlijk nooit fietst. Hij heeft er wel een.