Fietsen met deze temperaturen?

27-03-2010 05:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele kinderachtige discussie met mijn ex waar ik graag jullie perspectief op zou hebben.

Mijn ex en ik delen de zorg over mijn zoontje, die is nu anderhalf. Mijn (ons) zoontje is erg vatbaar voor kouwtjes en snotneuzen. Vorige week ben ik weer begonnen met het fietsen. Als ik mijn zoontje naar zijn vader breng doen we daar ongeveer 40 minuten over. Zoontje eet ondertussen een appeltje, we kletsen wat en hij zit lekker om zich heen te koekeloeren.

Nu vindt mijn ex het ont-zet-tend onverantwoord dat ik met temperaturen tussen de 10 en 15 graden ga fietsen voor zo'n lange tijd. Ik zie het probleem niet, we halen allebei een frisse neus, goed voor mijn lijn en het is gewoon gezellig. Ik heb een windschermpje voorop en mijn zoontje heeft gewoon een muts op.

Ex beweert dat mijn zoontje elke keer hoest en snottert als ik met hem heb gefietst en vindt dat ik niet mág fietsen omdat ik mijn zoontje ziek maak. Hij zegt dit bij de huisarts te gaan rapporteren en evt. bij andere instanties .

Dat is toch onzin? Het is toch goed voor een kind om buiten te zijn, ookal is het wat fris? Wat vinden jullie hiervan? Lekker doorfietsen?
Belachelijk van je ex.Gezond voor jezelf én je zoon.We maken tegenwoordig watjes van onze kinderen,overal worden ze maar met de auto heen gebracht.Als ze naar de middelbare school gaan moeten ouders nog "voorfietsen"omdat kinderen de gevaren in het verkeer niet zien!

Maar goed, als het nou -15 was,maar zelfs dan,als je het hele jaar fietst,kan je kindje daar echt wel tegen hoor!Ik had toen mijn kinderen klein waren niet eens een auto,dus MOEST wel op de fiets overal heen.Mijn kinderen zijn 18 en 20,en eigenlijk nooit ziek of verkouden!

Denk dat je juist weerstand opbouwt door in alle temperaturen buiten te zijn(wandelen,fietsen,spelen)

En een snotneus heb ik ook als ik buiten ben geweest als het wat frisjes is......en loopogen heb ik altijd op de fiets...

Je ex is een zever..........
Koutjes komen niet door naar buiten te gaan. Die komen van bacterien en virussen van andere mensen en niet van het buiten zijn op de fiets. Juist door het fietsen zorg je ervoor dat ze een betere weerstand krijgen. Het is dus juist gezond. Pure onzin dus.

En hoezo met temp van tussen de 10 en 15? Ik heb de hele winter gefietst hoor, dus ook met die temp van -10. Tuurlijk kind goed inpakken en alles maar daar krijgen ze niets van.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
eens met daffyduck, wat een onzin verhaal van je ex zeg.

Ziek word je van een virus of bacterie en niet van frisse lucht.

Tuurlijk, als je weerstand slecht is, dan pik je mss wat sneller iets op, maar dat is het dan wel.

En dat een kind van 1,5 snotterig is, is normaal, die bouwen hun weerstand nog op.

Wat stelt je ex voor dan? Alles maar met de auto te doen? Nee, daar word je lekker gezond van.

heel verstandig dat je lekker met hem fietst hoor, gezond voor jullie beide. En mijn zoon krijgt ook een loopneus op de fiets, vegen en klaar.
Je wordt nog altijd ziek van een bacterie of een virus, niet van kou.

Als jij je kindje gewoon lekker inpakt is er geen enkel probleem.

Laat je ex het maar voorleggen aan de huyisarts, krijgt hij vanzelf te horen dat wat je doet juist heel gezond is.
Mijn dochter van 1 snottert ook altijd en eeuwig, maar ik ga juist nu weer fietsen omdat ik ervan overtuigd ben dat je van frisse lucht alleen maar gezonder wordt. Ik werd gek van die regen en die auto. Bovendien blijven virussen binnen juist hangen en dan is de kans op verkoudheid alleen maar groter. Muts op, jas aan, en lekker fietsen hoor! Kan me niet voorstellen dat de huisarts daar iets anders over zou zeggen.
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen.

Ex houdt er wel meer vreemde gedachtegangen op na, en na een tijdje denk je er toch over na.

Hij ziet het liefst dat ik hem met de auto kom halen, en desnoods met de bus. Over een paar weken begint de zon namelijk te schijnen en dat is, ondanks smeersels en een zonnehoedje, heel erg schadelijk :s.

Alvast bedankt voor de reacties. Ik kom later nog reageren, ga zo even fietsen
Laat hem zichzelf lekker belachelijk makenbij de artsen en substanties.

Je zoontje krijgt waarschijnlijk een loopneus van het buiten zijn, maar dat is niet erg.

(nee, ik stalk je niet , het is echt toeval!)
zoals al gezegd, kinderen worden ziek door virussen en bacterieen niet door kou (mits hij niet in zn luier op de fiets zit natuurlijk )

Bovendien moet ik het eerste kind van die leeftijd nog tegenkomen die niet regelmatig verkouden en snotterig is, hoort voor mijn gevoel er gewoon bij.
Eens met de rest. Van fietsen krijg je geen loopneus (tenzij je natuurlijk al een virusje onder de leden hebt ). Het is juist gezond om lekker met je kind buiten te zijn. Maar dit is en blijft, ben ik bang, een van de hardnekkigste fabels in de wereld.
Is net zulke onzin als dat men vroeger zei van te korte rokjes krijg je blaasonsteking hahaha.....
quote:deb_82 schreef op 27 maart 2010 @ 07:37:

Eens met de rest. Van fietsen krijg je geen loopneus (tenzij je natuurlijk al een virusje onder de leden hebt ). Het is juist gezond om lekker met je kind buiten te zijn. Maar dit is en blijft, ben ik bang, een van de hardnekkigste fabels in de wereld.

Dat kan een hardnekkige fabel zijn, maar het is wel erg toevallig dat als ik met mijn dochters fiets ze altijd verkouden worden. Met name dan in het begin van het seizoen.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het erg gezond is om lekker te fietsen. Gewoon doen en laat je ex maar lekker klagen. Ik denk dat ze vreemd zullen opkijken. En er zijn genoeg mensen die helemaal geen auto hebben en hun kindje ook met 0 graden of kouder op de fiets hebben zitten.
Goed dat hij dit even gaat rapporteren bij de huisarts, want die zal hem wel even gelijk uit de waan halen. Het is namelijk klink klare onzin. Je wordt ziek van een virus of bacterie. het is juist gezond en weerstandverhogend om frisse lucht te happen.

Wel is het zo dat mensen als ze het koud hebben, de virussen en bacterien makkelijker kans hebben. je moet dus zorgen dat hij het niet koud heeft, maar dat zal zo`n vaart niet lopen...

Wat een vreselijke eikel trouwens, dreigen met ik ga het rapporteren bij de huisarts en andere instanties...Bleeh
Als wij met dochter gaan fietsen krijgt ze met deze temperaturen niet eens een muts meer op!
Natuurlijk moet je lekker gaan fietsen met je zoontje. Hartstikke gezond!!!
De huisarts lacht hem recht in zijn gezicht uit als hij hiermee komt!
Het is een hardnekkige fabel maar van kou kun je dus absoluut geen verkoudheid krijgen. Volgens mij zijn we het hier inmiddels allemaal wel over eens. Verkoudheid krijg je sneller van gebrek aan frisse lucht.

Wat is er heerlijker voor een kind dan gezellig bij mama op de fiets zitten? Je ex heeft het helemaal voor het verkeerde eind.

Niet meer op reageren zou ik zeggen. Of laat hem even googelen op kou en verkoudheid dan komt ie er zelf nog wel achter.
dan komt ie hem toch lekker halen die lapzwans?
Wees blij dat je van die vent af bent

Eensch met alle meiden! Lekker fietsen = gezond!!!!

Monique
Juist in een bus loop je veel meer kans die virussen en bacteriën op te pikken... Fietsen is supergezond voor jou en je kind!

Hij moet niet zo zeuren....
Kinderen die altijd maar binnen zitten zijn veel vatbaarder dan kinderen die lekker buiten zijn. Ik moest altijd met 3 kinderen op de fiets naar school en ze waren nooit ziek.

Het is super gezond op de fiets. En nog leuk ook.
Wat een onzin van je ex. Al zou je gaan fietsen met min tien. Er is nog nooit een kind ziek geworden van koud worden. Dat zijn virussen en bacteriën die er voor zorgen ( met name op school of het kdv).

Laat hem zichzelf maar lekker voor paal zetten bij de huisarts. Wat een idioot.
Idd lekker naar de huisarts laten gaan en andere instanties hahahah hij ziet hem aankomen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
de term kouvatten komt van vroeger.

In de koude maanden werden de mensen vaker verkouden, ziekig etc. In die koude maanden bloeide het verenigingsleven ook welig. Mensen zaten 's avonds veel bij elkaar in het dorpshuis of de kroeg. Het ene dagdeel de plattelandsvrouwen, het andere dagdeel de harmonie en weer een ander dagdeel de kaartclub. Al die mensen bij elkaar in een warme, ongeventileerde ruimte waar ook nog eens gerookt werd... zo draag je de virussen over in het hele dorp. En zo werd er geen kou gevat (zoals men zei, want ziek worden was altijd ten tijde van kou en niet in de zomer) maar eigenlijk warmte gevat.

Kou vatten kan niet. Echt niet.

Het kan wel zijn dat je een virus bij je draagt wat actiever wordt bij blootstelling aan kou. Maar dan was je dus al ziek.

Lekker fietsen hoor, met je zoon. Heel Nederland fietst de hele winter door, niet fietsen bij temp boven de 10 graden vind ik ontzettend overdreven.

Succes!
Ik vind het appeltje op de fiets onverantwoorder dan de temperatuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven