Fotalbums kinderen

18-09-2011 13:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is geen wereldramp, maar ik loop ergens tegenaan waar ik niet goed over heb nagedacht.

Ik ben nogal fanatiek aan het plakken. Hele stapels foto's worden er hier ingeplakt. Maakt niet uit van wat, overal zijn foto's van

Van de afgelopen 7 jr heb ik nu bijna 20 fotoboeken...

Zeker toen de kinderen kwamen, verdubbelde mijn inplaksnelheid.

Ik plak vooral op chronologische volgorde. Dus een soort van maand / kwartaalboeken zeg maar.

Heb 2 kinderen, vlak achterelkaar gekregen en ze staan overal samen op. Ze hebben wel ieder hun eigen baby boek en een schoolfotoboek, waar ik alle schoolfoto's inplak, maar voorderest gaan ze dus in de maandboeken.

Waar ik ook hele verhalen bijschrijf, hun peuterschoolwerkjes bij plak, wat voor spraakgebrek ze nu op dit moment hebben etc.

Leuk voor later, om mee te nemen dacht ik zo.

Alleen.... dan zit nr 1 straks met boeken waar nr 2 zijn werkjes enzo ook in zitten, en die mist nr 2 dan weer en vice versa.

Gewoon niet over nagedacht.

Zit te denken om vanaf nu maar gewoon op te splitsen en per kind eigen boeken te maken.

Nou ben ik benieuwd, hoe jullie de foto's hebben geregeld voor jullie kinderen
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Typfout in de titel zie ik.

FotO albums dus...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Eén kind, dus geen probleem met verdelen. Ik zou voor beide boeken maken. Je bent nu nog op tijd om in te grijpen. Je zou foto's dubbel kunnen afdrukken.
Leuk dat je zo fanatiek met fotoalbums bezig bent van je kinderen. Ik heb van vroeger twee fotoboeken en ze zijn me erg dierbaar.

Ik snap je dilemma, maar ik denk dat het leuk is als de fotoalbums later gewoon worden verdeelt. Je kinderen vinden het vast erg leuk als er foto's en werkjes inzitten van broer/zus.

Misschien moet je het ook iets rustiger aandoen en niet alle foto's inplakken. Je hebt nu al 20 fotoboeken...en je gaat waarschijnlijk nog wel even door

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik nu minstens 10 fotoalbums zou moeten zetten. En daarnaast....voor mijn gevoel wordt het wat minder speciaal als je tig fotoalbums hebt. Dus misschien moet je tegen de tijd dat je kinderen het huis uit zij, ze ieder een aantal meegeven en de rest lekker zelf houden!
Ja, het wordt een beetje veel he?

Ik heb er van mezelf ook 2 en ook erg dierbaar.

Kan me ook wel voorstellen dat ze later denken; jeezz, ik zet t op zolder in een verhuisdoos, want t past niet in de kast.

Ook niet de bedoeling.
Ben net zo'n fanatieke plakker, maar wel in aparte boeken. Ieder kind (vier) heeft een eigen boek met foto's van verjaardagen, schoolevenementen, knutselwerken enzo. Verder ook nog aparte boeken voor de hele familie (dagjes weg) en voor de vakanties.

Ik heb veel fotoboeken van vroeger en ben er erg blij mee dat ik die heb. Vandaar mijn enthousiasme om dat ook aan onze kinderen mee te kunnen geven. Ze weten inmiddels dat er van alles bewaard moet worden voor in de boeken

Ik zou in elk geval vanaf nu wel gaan scheiden, eventueel foto's dubbel afdrukken. Dan kun je altijd nog kijken of je het op terugwerkende kracht wil herstellen.
En ja, mijn boeken van vroeger staan inderdaad op zolder in een doos, maar bij dit gezellige herfstweer vind ik het heerlijk om ze weer eens door te bladeren. Dat ze op zolder staan, wil niet zeggen dat mijn moeder voor niets al dat werk heeft gedaan hoor.
Ja, ik denk dat het inderdaad een goed idee is om met terugwerkende kracht dingen te scheiden.

En dan alleen de allerleukste / bijzonderste, dat ik die eruit pik en in een samenvattingsboek doe ofzo. En dan vanaf dan alles maar dubbel doe.

Crisis, waar begin ik aan

Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie het doen!

En dat jij het ook nog steeds doorbladerd FullHouse. Doe ik ook vaak nog.
Je hoeft toch niet alles zo uitgebreid in te plakken? Voor je kinderen kun je een samenvatting maken die ze meekrijgen (voor alle 2 een boek dus). Voor jezelf misschien uitgebreider.

En de rest kun je opslaan (intern/extern/branden) zodat ze later zelf zo nodig nog een fotoboek kunnen fröbelen, als ze aan die van jou niet genoeg hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, ik vind dat uitgebreide inplakken juist zo leuk.

Versieringen en alles erbij. Soort scrabbooking zeg maar.

En ik vind het van mezelf leuk om terug te lezen, wanneer ik de bof had en de rode hond, en wat voor uitspraken ik deed als 2 / 3 jarige. Wat voor gedrag ik vertoonde in de peuterpubertijd. (Ah, dus dat hebben ze van mij?!) Dat vind ik voor hun ook leuk om te doen, dat gaat niet in een samenvatting.
quote:Spininhoek schreef op 18 september 2011 @ 14:26:

Ja, ik vind dat uitgebreide inplakken juist zo leuk.

Versieringen en alles erbij. Soort scrabbooking zeg maar.

En ik vind het van mezelf leuk om terug te lezen, wanneer ik de bof had en de rode hond, en wat voor uitspraken ik deed als 2 / 3 jarige. Wat voor gedrag ik vertoonde in de peuterpubertijd. (Ah, dus dat hebben ze van mij?!) Dat vind ik voor hun ook leuk om te doen, dat gaat niet in een samenvatting.Tja, dan moet je dus tijd zoeken om 3 albums compleet te scrapbooken...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Juist.....

Ik ben maar gelijk begonnen.

Heb hier 700 fotos liggen en heb ze gelijk maar gesplitst op kind.

Ben toch toe aan een nieuw album de. Net eentje volgeplakt.

Die vorige, waar ze dus samen in zitten ga ik splitsen.
Ik maak digitale fotoalbums voor de kinderen. Foto's waar ze met zijn tweeën leuk op staan komen in beide albums terecht.
Ik maak een album op de ipad. Werkt prima, geen gedoe met plakken en alles bij de hand altijd :P ik haat foto's inplakken. Heb 2 albums gemaakt (via hema) van onze bruiloft, voor beide ouders 1. Vragen mensen naar ons album...uhm, heb ik niet haha!
Ik ben ook altijd bezig met foto albums, gewoon leuk een soort hobby. Ik heb drie kinderen, en voor ieder kind maak ik per jaar een digitaal album met daarin de hoogtepunten van dat jaar. En daarnaast heb ik nog een familie album waarin ik nog plak heel veel... Met toegangskaartjes etc erbij.

(maar denk daar ook over te gaan op digitaal)

Knutselwerkjes doe ik niet zoveel mee eerlijk gezegd, ik heb toevallig zelf pas al mijn oude tekeningen en knutselwerkjes gekregen (ik ben 30+) want mijn moeder gaat verhuizen en ik heb het gelijk de vuilnisbak in gegooid. Het eerste getekende poppetje, de eerste geschreven letter en sommige tekeningen etc van de kinderen bewaar ik wel maar het overgrootste gedeelte gaat weg
Bij mijn ouders staat nog 'n enorme stapel fotoalbums van mijn kindertijd en jeugd. Ik heb er thuis simpelweg geen plaats voor. Een selectie maken en dat in digitale albums laten afdrukken is misschien handiger, dan kost het niet de halve zolder tegen de tijd dat ze op zichzelf gaan wonen. Verder alles ook gewoon digitaal bewaren. Koop voor beide kids 'n externe HD waar je hun respectievelijke foto's en andere snuisterijen digitaal op opslaat.
Je zegt van scrapbooken te houden, dus mijn tip is misschien niet echt een gouden.. Maar zou je ook foto's kunnen maken van de werkjes en dan een tweede digitale album kunnen maken van alles? Dus heb je van elke maand een echt album en een tweede backup digitaal album. Dan geef je ze later de albums om en om mee. Dus kind 1 heeft Jan mrt en mei echt en feb april en juni digitaal en kind 2 heeft dat net andersom, snap je? Het is nl zonde om de werkjes weer uit de albums te halen.. Kans op scheuren enzo.
Je kunt toch beter van elk kind apart 'n scrapbook maken met hun werkjes? En idd, die dingen inscannen en in 'n digitaal album verwerken, dan ziet 't er iets netter uit dan al die losse blaadjes (neemt dan ook minder ruimte in)
Ik heb met mezelf de harde afspraak gemaakt dat ik van elk kind per jaar een fotoboek maak. Elk fotoboek eindigt dus met een verjaardag. En die boeken probeer ik niet te dik te maken om het overzichtelijk te houden. Tot nu toe gaat het goed, ik ben nu bezig met het eerste boek van mijn zoontje van bijna 18 maanden.
O ja, ik doe het digitaal, ben niet zo handig met de schaar .
quote:LettieC schreef op 18 september 2011 @ 20:56:

Je zegt van scrapbooken te houden, dus mijn tip is misschien niet echt een gouden.. Maar zou je ook foto's kunnen maken van de werkjes en dan een tweede digitale album kunnen maken van alles? Dus heb je van elke maand een echt album en een tweede backup digitaal album. Dan geef je ze later de albums om en om mee. Dus kind 1 heeft Jan mrt en mei echt en feb april en juni digitaal en kind 2 heeft dat net andersom, snap je? Het is nl zonde om de werkjes weer uit de albums te halen.. Kans op scheuren enzo.

Das ook wel een goeie!

De albums waar ze nu samen instaan kan ik op die manier opsplitsen en dan vanaf nu gewoon voor ieder kind apart verder gaan.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 20:58:

Je kunt toch beter van elk kind apart 'n scrapbook maken met hun werkjes? En idd, die dingen inscannen en in 'n digitaal album verwerken, dan ziet 't er iets netter uit dan al die losse blaadjes (neemt dan ook minder ruimte in)

Ik plak niet alle werkjes in. Dat zou wat zijn... Soms creëren ze 20 tekeningen in 1 middag!

Ik doe alleen de leukste, eerste poppetje, eerste schrijfsel, dat soort dingen en van de wat grotere, niet inplakbare werkjes maak ik een foto. Die kan ik dan weer inplakken. Om alle werkjes te bewaren is ook haast niet te doen.
quote:elninjoo schreef op 18 september 2011 @ 20:50:

Bij mijn ouders staat nog 'n enorme stapel fotoalbums van mijn kindertijd en jeugd. Ik heb er thuis simpelweg geen plaats voor. Een selectie maken en dat in digitale albums laten afdrukken is misschien handiger, dan kost het niet de halve zolder tegen de tijd dat ze op zichzelf gaan wonen. Verder alles ook gewoon digitaal bewaren. Koop voor beide kids 'n externe HD waar je hun respectievelijke foto's en andere snuisterijen digitaal op opslaat.Ja, zat ik laatst ook al aan te denken, een externe HD. Zit nu te kloten met branden op cd rommetjes. Ga ik ook eens naar kijken!
Ik maak digitale albums (krijg ik dus wel thuis gestuurd in boekvorm) sinds mijn zoontje er is én we een mooie camera hebben. Ik was vroeger ook erg van het knippen en plakken hoor, maar dat kost zoveel tijd en nam wekenlang de tafel in beslag, is gewoon niet handig meer. Ik vind het wel jammer dat ik nu niet meer kleine dingetjes erbij kan plakken (inderdaad toegangskaartjes etc), maar dat is dan maar zo (zou dat kunnen scannen maar denk niet dat dat mooi wordt).

Ik heb daarnaast een mooie bewaardoos waarin ik bijzondere dingetjes bewaar als echo-foto's, felicitatiekaartjes na zijn geboorte, polsbandje ziekenhuis, eerste tekening, KDV-schriftje etcetc. Die is alleen na bijna 2.5 jaar al bijna vol dus ik zal iets selectiever moeten worden
Lieve TO,

Doe dit aub niet voor je kinderen. Doe het lekker voor jezelf. Je kinderen zitten er echt niet op te wachten om 20!! fotoboeken mee te nemen. Natuurlijk is het leuk om mooie foto's en andere spulletjes te hebben maar in mijn ogen is dit echt veel te veel.

Mijn moeder heeft ook VEEL voor mij bewaard. Mooie fotoboeken, knutselwerkjes, babykleertjes, raporten, opstellen, zwemdiploma's, speelgoed etc. Maar ik weet gewoon echt niet wat ik er mee moet. Het staat in dozen op zolder. Ik heb een paar foto's die me dierbaar zijn in lijstjes en de rest boeit me niet echt heel erg.

Als je al die spulletjes en foto's en knutsels etc wil bewaren dan moet je dat natuurlijk doen. Maar verwacht niet dat je kinderen er later gelukkig mee zullen zijn.

Ik vind de tip om een digitaal of online boek bij te houden een super tip. Maar dat is natuurlijk veel minder tastbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven