Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
RW wat leuk met J samen in bad. Dat lijkt mij ook wel wat, met mijn baby straks. Met mijn meiden kon dat nooit, want toen hadden wij nog geen bad.
he bah Uma buikgriep jek ik vind kotsen echt het ergste wat er is hopelijk ben je snel weer beter (duurt meestal 24 uur)

rikst erover praten hoor! Dat hij nu echt dingen moet gaan overnemen enzo! Ik weet nog toen ik voor het eerst zwanger was ik echt als een prinses ben behandeld de hele zwangerschap, de 2de werd dat al minder nou de 3de heb ik alles zelf gedaan volgensmij haha

en hoera voor ons topic! Gezellig hier he!
5x5 al iemand gesproken over de opleiding? Ik hoop voor je dat een baby er volgend jaar inzit.
baby is ziek zo zielig, snotterig, niesen en net 38 graden verhoging... zo zielig hij zag er echt beroerd uit. vanacht IEDER uur uit bed pfffff maarja als hij dan zo zielig is geeft dat niet, even omhoog houden, lekker bij me liggen hij sliep dan wel weer gelijk. Net een antroposofische zetpil gegeven zijn echt wonderdingen, vermindert niet de koorts (heeft functie) maar wel de klachten hopelijk werkt het een beetje voor vanacht heb al met man afgesproken dat hij eventueel zoon naar school brengt ik ga niet met een zieke baby op de fiets.

o ja viool ik ga 2 sept weer aan het werk!
haha 3 keer zielig, hij is dus echt wel zielig he
heb trouwens nog een foto op hyves gezet, haar knip ik nog maar niet er komen steeds meer krullen in jaaaa baby met krullen echt zo schattig nu ga ik wijn drinken met man
Aaach roze wolk wat naar. Arme kleine!

tip me maar over die antro pillen !

Wat zijn we allemaal aan t rommelen he ! Raar weer ook. Vinden jullie niet ?

Amalia jij dus ook weer wennen ... Ik mis nu even t fietsen... Ik dacht dat het wandelen zo zou zijn als bij mviool maar toen had ik nog geeN.. Eureka !

...... School....
Morgen mijn echte vuurdoop; oudste op school afleveren, jongste op de speelzaal. Normaal slaapt A tot 10 uur (rond half 8 een voeding en dan weer slapen). In dat geval schakel ik de babyfoon door naar m'n telefoon en breng ik de jongens weg.Maar vanmorgen was ze opeens wakker,grrr. Volgens mij door herrie van de jongens. Lastig. Nouja, als ze wakker is moet ze mee, gesleur.Ook niet leuk voor haar.

En morgen de 1e prik Hmm, en 's middags 1e zwemles oudste, hoop dat meisje het gaat trekken allemaal... stom. Nouja, jongens hadden nooit zo'n last van de prikken, behalve dat ze extra lang sliepen .
Beterschap ! Voor rw s kleine man.

Ik ga zo slapen!

Oviool is wat onrustig, ga haar zo voeden, ze grijpt vioolman nu! Kennen jullie dat, mondje van een zuignap

Ik vind jullie lief !! Ben heel dankbaar voor deze leuke meiden
Poehee, wat een drukte en zieken bij iedereen Hopelijk is het gauw weer over...

Rikst, herkenbaar, verjaardagen en mannen die dan niet zo veel doen. Merk dat ik het zelf ook wel wat rustiger vind om het ook gewoon allemaal zelf te regelen, als we de dingen samen gaan doen of geen duidelijke taakverdeling hebben, het dan veel minder soepel loopt.

Uma, weer een beetje opgeknapt?

Amalia, je hebt het ook lekker druk zo! Kan me voorstellen dat het even pittig wordt. Ben benieuwd hoe oudste de zwemles vindt, heeft hij er zin in?

Viool, rustig aan he! Het oververhitte herken ik wel, maar dat ligt ook wel aan het weer hoor. Alleen een shirtje is te koud, en alles wat je meer aan hebt is weer te warm Weet ook niet wat ik de kinderen aan moet trekken, loop daar ook telkens mee te klooien. Gistermorgen was het flink aan het regenen, oudste dus lange broek en t-shirt met lange mouwen aan, en gistermiddag was het weer stralend weer dat hij zonder jas naar huis kwam. Geen peil op de trekken dus.

Rozewolk, heb je nog tot volgende week vakantie en verlof enzo? Of heb je in de tussentijd al weer gewerkt, nee toch?

Ik weet trouwens niet of er weer een tendens komt van meer thuisouders en minder kinderen naar de opvang. Ik denk dat er ook best veel gezinnen zijn die financieel ingericht zijn op twee werkende ouders, en vanuit dat opzicht niet terug kunnen of heel veel minder kunnen gaan werken. Wel denk ik dat er weer meer gekeken gaat worden naar alternatieve vormen van opvang, met buren/vrienden/familie, omdat kinderopvang weer minder betaalbaar zal gaan worden.

Pinkeltje, alles nog rustig?

Hoest met de rest?

Hier alles nog rustig, hoewel, vanmorgen was het wel weer even lekker druk. Buurmeisje zou gebracht worden, dus van rustig opstaan was niet echt sprake. En oudste had er weinig zin in, die wilde niet wakker worden. Uiteindelijk was hij dus behoorlijk chaggie, en hij wilde zelf z'n pyjama niet uittrekken enzo... Dus ik heb hem verschoond, en hem uiteindelijk maar gezegd dat hij het zelf mocht uitzoeken, maar dat we om 8 uur naar school gingen en ik ging douchen (was toen half 8). Man was toen al beneden met jongste en buurmeisje. Sta ik net lekker onder de douche, zwaait oudste het douchegordijn opzij, of ik even kon helpen met de knoop van zijn broek want die lukte niet. Meneer had uiteindelijk dus toch maar eieren voor z'n geld gekozen, jammer dat het dan toch al weer wat gemopper opgeleverd had Ben 's morgens nooit zo op m'n sterkst Oudste uiteindelijk wel de hemel ingeprezen dat hij zich dus toch wel zelf kon aankleden, en dat hij de volgende keer dus niet hoefde te piepen dat het niet lukt, omdat hij het wel kan.

Nu even lekker rustig in huis rommelen, man is met jongste buiten aan het fietsen, die wil wel op haar fiets zonder zijwieltjes fietsen maar dat lukt nog niet zo. Hoewel het toch ook wel lijkt te gaan regenen, de lucht betrekt behoorlijk. Straks even kijken of ik nog een leuk naaipatroontje kan vinden voor poppenkleertjes, daar werd op school om gevraagd. Kan ik daar lekker mee aan de knutsel
Hier ook flink ruzie vanmorgen Tieger . Ik heb er 20 minuten over gedaan om weg te komen! Oudste wilde niets: geen sokken aandoen, toen gedonder met zijn rugtas die hij niet op zijn rug wilde maar wel moest van mij. En dan dat geschreeuw tegen me, vreselijk. Ik stond bijna op het punt een klap te geven, echt erg. Te laat op school (terwijl ik zo de tijd had genomen! Het was nl de 1e x alleen 2 kinderen naar school brengen sinds A is geboren). Maar gelukkig stond juf nog in de gang. Ze vond oudste trouwens zo groot geworden qua gezichtsuitdrukking. Vonden wij ook, grappig dat ze dat zag.

Wel vrolijk afscheid genomen hoor op school.

Jongste trakteert op de psz. Heel simpel hoor. Moet zeggen dat ik er bij oudste altijd meer werk van maak.... Maargoed, zo net na de vakantie en baby erbij... Ach, ik geloof niet dat jongste ehhh... Middelste er om maalt
he balen amalia dat het niet goed ging vanmorgen, ik begin hier ook al om 8 uur met schoenen aan, plassen, jas aan nou dan zijn we zo weer 10 minuten verder ze lijken nog niet echt te snappen dat je te laat kunt komen en dat het fijn is als je meewerkt s'ochtends.

Volgende wk ga ik voor het eerst weer werken ben er dan een half jaar tussen uit geweest! Ik heb er nu ook echt weer zin in! Heb mijn mail al doorgelezen en heb al wat afspraken gepland, anders is het zo doelloos de eerste dagen

J zit voor de teletubbies echt erg kinderen zitten op school hij slaapt zo slecht (had zoon ook als hij ziek was juist niet slapen, dochter wil dan juist altijd lekker in bed liggen) even een kopje koffie drinken hoor hij wil alleen maar op schoot. Man heeft vanmorgen zoon naar school gebracht was wel fijn anders werd het zo'n gesleep met J wil toch even rustig aan doen. Hij had vanmorgen 37,8 dus viel mee en heeft tot 5.30 goed geslapen dus dat was wel fijn!

ik zal die tip over de pillen op hyves zetten viool!
Bij iedereen valt de schooldrukte een beetje tegen geloof ik... En dan vooral met die regen erbij, brr. Gister liep ik ook met 3 kinderen en paraplu door de regen te sjouwen, maar gelukkig is de school hier erg dichtbij. Op de terugweg had ik er zelfs nog 1 extra, vriendje van oudtse die kwam spelen. Die moest helaas voor 5-en weer teruggebracht naar de bso (is regel, als ze een 'uit-spelen-briefje' hebben), en dat kwam natuurlijk precies slecht uit met voeden van Lmeisje, weer een regenbui, middelste die nog even uitgebreid naar de WC moest terwijl ik zei we moeten NU weg... zucht.

Ach, over een paar maanden lachen we erom Dan zijn we helemaal gewend aan ons ritme en de baby, en is de baby weer wat groter.

Bengel, hoe voel je je?

Uma alweer een beetje beter?

RW bijna weer werken, zin in of nog niet? J beter geslapen nu?

Viool jongens en jijzelf alweer opgeknapt?
En het stomme is dus, dat hij gisteren wel onwijs snel kon doen, toen was hij met man binnen 20 minuten de deur uit, inclusief aankleden en een boterham eten. Eten ging vanmorgen wel snel, normaal is jongste de snelste, nu oudste een keer voor de verandering.

Ik merk wel dat bij mij het lontje wel wat korter is, hoewel het daarna dan ook wel klaar is. Dus zoals vanmorgen, gemopper tijdens het aankleden, maar zodra we beneden zijn is het nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dat probeer ik wel in ieder geval. En uiteindelijk dus wel ook proberen om een compliment te geven, je ziet ze dan ook wel weer groeien.

Maar soms is het ook wel gemopper tot op school hoor, moet ik ook even m'n gal spuwen. Maar oudste kan zo dromen, heeft nergens z'n aandacht bij, en ik kan me er een beetje aan irriteren dat hij soms zo snel op lijkt te geven. Bij het uittrekken van z'n kleren houdt hij zijn kleren niet stevig vast, maar laat hij ze heel snel weer los. Ja, dan vind ik het niet gek dat hij z'n t-shirt niet uitkrijgt.

Zen....
crosspost met RW, zin in werken dus, ha ha.
@rw klinkt goed, na een half jaar verlof toch die werkkriebels meteen oppikken ! Het zal spannend zijn maar dat half jaar heb je wel goed genomen voor jou en baby !

@amalia, weet niet of je er vrolijk van wordt maar mviool heeft nog steeds dat " tijdsbesef" niet. Sta ik al in de buitenlucht met wandelwagen en is hij nog van alles aan het doen

ondanks "te laat" straffen van school he.

@tieger gewoon aan wennen he dat jij niet op zn sterkst bent smorgens voor hen.

Vriendin BFKtje zegt altijd ochtendhumeur te hebben, haar kinderen weten dondersgoed wat dat inhoud .

Ik vind het altijd wel leerzaam hoe zei gewoon haar kinderen gedrild heeft dat de ochtend zo verloopt haha.

Oviool wordt met de dag lichter !!

Haar huid, haar wimpers ( wit nu ) haar haren worden ook soort blondig.

Ik heb trouwens geen idee hoe het hier zal gaan lopen qua mijn werk. Tzt zal ik wel moeten beslissen en ook opvang gaan regelen.
Vraagje voor degenen die al bevallen zijn: worden jullie ook zo stapelgek van de enorme hoeveelheden was???! Nu hangt er weer een wasje buiten, maar met dat slechte weer krijg ik het gewoon niet snel genoeg meer droog om de wasmand een beetje bij te houden.

En dan beginnen de sport- en zwemclubjes nu ook weer, nog meer extra was. Ik hoop dat het een heeeeele lange nazomer wordt.... alles hup buiten aan de lijn droogwapperen.

Oh, wat erg, ik ben een echte huismuts aan het worden, dat ik nu zelfs al over de was begin te posten... eerst maar eens koffie inschenken (alweer huismuts )
Zit je al naast de brievenbus Amalia?!

Had je trouwens die andere post van mij nog gekregen? Ik had 'm nl verstuurd het weekend dat je op vakantie ging, had niet door dat je er 3 weken niet zou zijn, dus denk ik dag 1 dat je er niet was aangekomen ofzo.
Wat trouwens bij mij goed helpt tegen de ochtend-we-moeten-naar-school stress is ècht op tijd opstaan. Om kwart over 7 iedereen eruit en aan het douchen of aankleden. Dan hebben we een uur voor we weg moeten, en dat is ruim genoeg. En ik smeer de avond van te voren de broodtrommeltjes, leg drinken en fruit en evt gym- en zwemspullen vast klaar, dat scheelt ook enorm.
Hmmm, hier gaat het al mis omdat man uiterlijk om half 7 uit bed moet als ik weg moet brengen, anders lopen we elkaar in de weg vind ik. Ik wil in ieder geval om kwart voor 7 de badkamer in, en dat lukt dus niet altijd Kinderen om 7 uur eruit, gaat bij jongste beter dan bij oudste dus. Oudste maak ik als eerste wakker, die kan redelijk wat dingetjes zelf (als hij z'n hoofd ernaar heeft staan), en dan jongste ondertussen aankleden. Het streven is in ieder geval om om half 8 naar beneden te gaan, dan te eten (half uur voor), en om 8 uur de deur uit. Wel op de klokken, die allemaal 5 minuten voorstaan. Dus dat scheelt nog weer

Overigens smeer ik 's ochtends brood, oudste kiest zelf het beleg, en de tassen pak ik ook 's ochtends in. Anders vergeet ik de helft, of check ik toch nog weer of alles erin zit.

Sardegna, hier gebruik ik de wasdroger soms al weer hoor. Puur omdat ik niet altijd zin heb om de was weer naar beneden te sjouwen, en het wisselvallige weer. Plus dat ik met de droger lekker door kan wassen, omdat ze er ongeveer even lang over doen. Ideaal in ieder geval.
@tieger oeiiiii jouw oudste lijkt op mijn oudste 1,2,3,4,5,6,7,8,.... Adem in adem uit

ziet hij ook iets " niet " terwijl t voor zn neus staat? Alleen die van mij is ouder voordeel is wel dat dromers zo leuk en orgineel zijn en relaxed in de ochtend nadeel he

@sardegna ja misschien is dat ook wel zo het zal steeds losser lopen he, oefening baart kunst.

Op donderdag heb ik 2 vriendjes erbij, leuk, maar ook 4 jongens van 1.50 mtr of langer in klein huiskamertje. Hoop dat dat mee gaat vallen ik kan t nogal benauwd krijgen v dat kleine behuisd zijn, niet meer effe gauw fiets op springen met wind in haren en zo meer.... Moet je ook maar achter komen... Af en toe heb ik behoefte aan lucht en ruimte.( de stad woon ik dan, kijk je uit op een gevel, dat helpt niet he )

hee we doen het goed hoor. Het kan alleen maar makkelijjker worden..

Okee ik lieg- zie ineens 2 pubers voor me
Hihi sardegna HUISMU(t)S hahahaha mijn beeld van jou is al veel te sportief ( op racefiets, hangend aan berg met pikhouweel ) om dat nog te geloven.

Mbt de was: v r e s e l i j k ! Hier niet bij te houden. De jongens kleding is al net zo groot als onze kleding. En de droger ( die ik wel gebruik ) slaat steeds af.kortom ik heb altijd wel was die nog niet af is en er al had behoren te zijn.

De babywas hang ik wel te drogen, tussendoor spoel ik ook wat uit en dan hang ik het op aan een rekje in huis, wat dan weer in de weghangt.

Vanmiddag vriendje, zal ik pannenkoeken bakken ?? Zou oviool blijven slapen ?
Ik ben eigenlijk tegen drogers, ik vind het milieuvervuilende, energieverslindende apparaten. Maar misschien dat ik er deze winter achter kom dat ik er toch een nodig heb. Of dat we moeten verhuizen naar een groter huis en er 3 droogrekken bij moet kopen

Kwart over 7 opstaan is dus niet eens vroeg?? Maar alles 's ochtends nog klaarmaken kost tijd idd. En mijn jongens kleden allebei zelf aan en ruimen hun pyama's op, dus dat scheelt. Schoenen en jassen aan duurt hier ook nog wel eens langer dan zou moeten. Komt ook omdat middelste net heeft geleerd veters te strikken en dat dus per se zelf wil doen, incl dubbele koop. Net 5, dus dat gaat dan nog niet zo vlug he...

Viool, ik ben dus een sportieve huismu(t)s? Ha ha. Gisteravond wel gesport trouwens, spierpijn nu, lekker gevoel, heb ik gemist
Ja, pannekoeken, zo feestelijk altijd!
Oudste eet als ontbijt een bord pap, middelste een bakje yoghurt met cruesli. Snel klaar ontbijt, ook handig. En snel op ook trouwens. Vriend perst ondertussen de sinaasappeltjes en grapefruits uit. Wij zijn eigenlijk best goed georganiseerd 's ochtends

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven