Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Mmm, lekker, Sardegna, groente uit eigen moestuin!

Dat lijkt me zó leuk!

Moeilijk Viool, al die keuzes om te maken...

Hopelijk kom je eruit

5x5, fijn, dat de medicatie aanslaat! Jippie!!!

En spannend van die opleiding! Zou echt leuk zijn als je aangenomen wordt.

Uma, klinkt als een heerlijk relaxed weekje!

Tieger, leuk om te horen, dat alles goed gaat daar! Ben heel benieuwd naar je kleine meisje, dus...FOTOOOOO'S!!

En voor je middelste is het vast gewoon een kwestie van wennen en haar draai vinden in de nieuwe situatie. Komt vast goed!

Zeg Aaaaaaaapje, ben je er ook nog?????

Pinkeltje, ik hoop echt voor je dat de bevalling inmiddels op gang is gekomen. En anders ben je morgen gelukkig aan de beurt. Spannend, maar ook fijn om na al die onzekerheid eindelijk je mannetje in je armen te kunnen houden.

Hier gaat het zo zo. Alles verliep eigenlijk probleemloos, maar sinds een week toch last van mijn bekken. En ik heb het idee, dat het kindje al heel diep/laag zit. Ging vanmorgen een eindje wandelen met de buggy en dat deed ineens gewoon zeer bij mijn liezen. Echt suf.

Morgen weer naar de vlk. Ben benieuwd of het echt zo is. Moet voor de zekerheid een potje urine meenemen, omdat de vorige keren rond deze periode mijn bloeddruk te hoog werd en er eiwitten inzaten. Heb niet het idee, dat het dit keer niet goed is eigenlijk, dus dat loopt vast wel los.

Zo, ga nu even lekker bank hangen!
Rikst wat vervelend dat je nu toch weer last van je bekken krijgt! Hoeveel weken ben je nu? Hmm 21 oktober uitgerekend zie ik, t schiet op!

Sardegna wat ben jij huiselijk zeg Klinkt heerlijk, lekker knus. Ik mis altijd het geduld voor zulke dingen, best jammer als ik dat zo lees!

Amalia hoe is de nieuwe schoonmaakster bevallen? Blijf jij dan gewoon thuis als ze er is?

Pinkeltje, morge D-Day??? Ik duim voor je hoor, zet hem op!

Rw dat zijn echt GEEN leuke dingen om te horen... Mannen en kinderen, ze snappen er gewoon niks van!

Viool lekker foto's blijven spammen op Hyves, hartstikke leuk!!

Hier alles goed, moet morgen weer werken na de vakantie. Kijk er best tegenop. Vind het ook niet zo leuk meer. Had voor de vakantie een paar collega's verteld dat ik zwanger ben, kreeg zulke stomme reactie's dat ik het de rest maar niet meer heb verteld. heb het daarna maar op Hyves gezet, daar lezen een aantal het ook wel en dan gaat het roddelcircuit waarschijnlijk snel. '

Zal binnenkort ff een buikfoto maken, heb nog nooit zo snel een dikke buik gehad!! Vorige keren zag ik er net voor de bevalling nog maar een maand of 6 zwanger uit, dus ben hier echt heel blij mee
Wat voor stomme reacties Uma? Wie gaat er nou stom op een zwangerschap reageren? Vreemd...

Rikst ai pijn in de liezen. Rustiger doen dus .

Sar, meisje heeft hier geen slaapritme. Sneu maar ze moet her en der een slaapje oppikken. Vanmorgen werd ze wakker, hup mee naar judo, daar gevoed. Toen door naar de speeltuin, uiteindelijk viel ze daar in de wagen in slaap. Toenbheeft ze wel een uurtje geslapen. Gevoed op een bankje, naar huis, nog maar even een slokje (ik voed ook maarcwat hoor, ook geen ritme . ). Naar school gelopen, weer even geslapen. En zo gaat het dus.

Als ik de hele dag thuis ben leg ik haar trouwens wel 1x ingebakerd op bed, en dan slaapt ze best lang.

Gek dat ze eigenlijknzo rustig is met dat van hot naar her gesjouw als ik het zo lees.

Schoonmaakster is goed! En vandaag was ik er dus niet
Net terug van ouderavond, o was mee vanwege man die was condoleren elders. Kinderen waren dus uur alleen en ik met o opstap. Ze heeft in beide klassen op de arm gelegen, geslapen en gepruttelt. Was helemaal goed.
@amalia zo ging hetvmet mviool ook, qua voeden en slapen, heel herkenbaar, alleen geen school en clubjes eromheen.

Met oviool dus heel anders. Drinken gaat echt om 3 uur 8,11,2,5,8,11 etc of 9,12,3 etc en dan links en rechts. Ook slokje tussendoor of clusteren maar ritme blijft. Hoe en waarom, zo gaat het gewoon gevoelsmatig, niet bedacht.

Bij mviool was er geen zelfde ritme voor wekenlang. Het was elke keer anders, ook dan eens een slok en dan weer een kant drinken en soms een paar uur niks en dan veel...

Oja met o heb ik steeds na een paar uur: ik wil naar huis. Ik wil haar daar voeden en op bed leggen. Met mviool was de hele wereld mn thuis, hij sliep en at overal.

Met haar KAN het maar het gevoel trekt naar huis. Dus nu luidt de vraag: zou je reageren op je kind ? Of is dat heel vaag haha
Goedemorgen! Vandaag is de verjaardag van mn jongste zoon ben net wakker,zou om half 7 door de zuster gewekt worden,maar blijf nu maar wakker. Ben wel beetje zenuwachtig. Ik heb gisteravond nog lekker even genoten van mn buik en een soort van afscheid genomen van het zwanger zijn. Om 7u krij ik antibioticainfuus en om 9u gaan ze inleiden of nogmaals vliezen breken. We zullen zien! Jullie horen het wel:) ik heb Viool's nr in mn telefoon staan, ik stuur denk ik een sms. Wel zo handig!

Wish me luck...
Komt om half 7 de zuster zeggen dat t uitgesteld is. Er is geen plek op de kinderafdeling,maar gisteren zou ik dan na de bevalling overgeplaatst worden. Dus nu zijn de artsen in overleg en hoor ik daarna meer. Als ik nou weet dat het morgen wordt,ok, wordt het toch 8-9-10. Maar afwachten dus hoe ze dit willen oplossen :S frustrerend is het wel!
Aaaaaarg, neeeee, Pinkeltje! Nu ook nog uitgesteld! Het zit ook niet mee, zeg...Is er een kansje, dat het nog wel vandaag wordt? Of sowieso pas morgen?

Amalia, fijn, dat de schoonmaakster bevalt! Ik wil er ook wel 1, maar zooo lastig te vinden hier. Een vriendin van mij heeft er 1, die nog wel plek heeft voor een extra adresje, maar ze zegt zelf al, dat ze die niet echt heel spectaculair vindt. Dus tja....dan hoeft het van mij ook weer niet zo.

hoe heb jij de jouwe gevonden?

Uma, wat vervelend dat je een aantal rotopmerkingen hebt gekregen op je werk...Helemaal niet leuk. Juist omdat het zo ontzettend fantastisch en bijzonder is, dat je na al die narigheid gewoon zwanger bent. Stom hoor.

Ben benieuwd naar je buik!

Viool, wat klinkt oviool heerlijk zoet, zo op de arm tijdens de ouderavond!

Mag ik nog even verder klagen? Het plenst hier.Echt met bakken uit de lucht. Dus ik op zoek naar mijn regenpak. Want moet zo naar de vlk en vanmiddag zoon ophalen uit school. Zie ik dus alleen mijn regenbroek. Geen regenjas te bekennen. Alleen een leeg tasje. Dus ik vraag aan vriend of ie mijn regenjas heeft gezien. O jaaaa, die had ie afgelopen weekend aan zijn vader gegeven toen ze de laatste spulletjes over verhuisden. Hij dacht dat ik em toch niet nodig had. WAAAAAAAAAAAAAAAAT??????

Jemig, mannen....Voorheen kon ik school en vlk lopend doen met buggy en paraplu, maar nu is dat echt veel te ver, dus hoe logisch is het dat ik dan mijn regenpak weer nodig heb. Pffff, wat irritant!

En gelukkig heeft ie de buggy-mee ook nog niet op mijn fiets gezet, zoals beloofd...Dus dat wordt ook grappig straks bij de vlk met mijn losgeslagen jongste...Zucht.
Oohhh rikst, als doorgewinterde fietser leef ik met je mee!

Hoe komt je man zo slim ? Zeker, laat me raden, zelf automobilist.

Toch geen flauw idee dan van de bakken water die met dit weer uit de hemel komen zetten.

Alleen heb ik nooit n regenpak gedragen, na 1 keer beviel het niet zo dus stond druipnat voor de klas lessen te geven v school naar school.

**mijn man is vandaag met de taxi naar zn werk want .......

Het regende**

ik fiets mn hele leven met 1,2,3,4 of meer kinderen door de regen. Maarja Rikst, heel mijn verhaal geeft jou je regenpakje niet terug.

arme rikst met losgeslagen peuter op weg.

Ik zal aan je denken ! Kan je een poncho knutselen van een vuilniszak ?

Dan meteen demonstratiefilmpje op you tube voor de vrouwen waarvan de mannen hun regenpakken uitlenen aan bezoekers..

Als ik met buggy pluutje en regenscherm rondwandel..
Pinkeltje nu wordt ik plaatsvervangend hyper.

Ai wat een gedoe! Ik kan alleen maar zeggen... Hoe vervelend ook... Nog even...
Ik ga toch bevallen vandaag! Wat een gedoe zeg. Er was niet goed overgedragen dat ik had ingestemd met eventuele overplaatsing na de bevalling. Er is 50/50 kans dat ik kan blijven. Gelukkig zeg, ik zag de bui al hangen dat ik te horen zou krijgen dat ze liever toch een week zouden wachten!

Heerlijk..en nu op naar weer een mooi ventje!
Joehoe !!! Gelukkig zeg.... Ontspannen maar... Het echte werk kan beginnen
Wel vervelend een overplaatsing he, wel moeder-kind overplaatsing hoop ik ?! Wel navragen hoor of gewoon je wens laten horen dat ze een plek voor jullie samen zoeken.

Maar hoogstwaarschijnlijk hoeft je mannetje niet in een couveuse of warmtebedje, 36 weken ben je toch ?
GRRRRR net heel stuk getypt voor pinkeltje, viool, rikst en uma, is 'ie weg! Nou ja, de strekking was ongeveer dat ik met jullie meeleef.
En hier regent het trouwens ook heel hard, gelukkig al boodschappen gehaald. En Lmeisje is heel hard aan het huilen en ik snap niet waarom, ze zou eigenlijk lekker moeten slapen. Ik snap gewoon niks van babies, zucht...

Amalia, hier ook geen ritme hoor. Hoop wel dat dat komt als ze tegen de 4 mnd is en ik weer moet werken, maar we zien wel. Alleen ergens in de namiddag is ze natuurlijk moe, en dan valt ze gewoon niet/nauwelijks meer in slaap. Maar nu dus ook niet en het is pas ochtend . Ik ga maar weer met een speentje in de weer.
Uhm sardegna, is het misschien een regeldag?

Viool: het wordt idd een moeder-kind overplaatsing dan:)

Pinkelman is ook heel erg blij. We kijken er allebei erg naar uit. Wel hoop ik dat het snel voorbij is;) die pijn kijk ik nog niet echt naar uit haha! Maar dochter was er na 1u en 20min, dus ik hoop weer zoiets!
Nou zeg mijn stukje is ook niet geplaatst...

Daar stond in dat ik ging slapen maar helaas lukte dat niet. Meisje ligt wel lekker in bed. Ik heb het een kwartier geprobeerd maar helaas.

Vanmorgen vreslijk ruzie met oudste. Ben er sip van .

Oh A is wakker.

Zet m op Pinkeltje!! Gaat vast rap want je hebt al zolang voorwerk gehad .
Hè Pinkel wat een gedoe zeg! Maar gelukkig gaat het dan toch echt vandaag gebeuren, wat een toeval, gaat je zoon toch op zijn verjaardag geboren worden.

Rikst ik leef ook met je mee hoor. Ik was net ook al een beetje nat, toen ik van de controlerende afkwam en geen regenpak kon vinden. Gelukkig was het op de terugweg, vind het dan nooit zo heel erg. HOe was het bij de VK?

Oh Amalia dat ik niet leuk, al ruzie op de vroege morgen. IK kan me voorstellen dat je daar dan wel een beetje verdrietig van bent. Waar ging de ruzie over dan?
Bengel hoe was het bezoek aan de controlerende dan?

Amalia wat was er met je oudste?

Naar he ruzie. Vooral als je je echt irriteert en frustreert en toch geen botsing wil.

Wat was de oorzaak?

Ik kan ook niet tegen ruzie hoor zeker niet met mn kinderen

Ik had ook al ruzie met mviool. Reden: alles komt door mij. Hij is altijd te laat, doet niks, truttelt alleen, komt te laat, dreigt dan: dit komt door jou. Op nare manier.
Mn vriendin gisteren heeft me echt geholpen, ze at mee en na het eten vroeg ik dviool me ergens bij te helpen, dat wou hij niet ;" wil je me helpen met afdrogen ?"antwoord" ja heee nog effe!!"

mn vriendin was echt boos en vond dat ik net als haar kinderen de kinderen huishoudelijke taken moest geven.
Oh dat was niks bijzonders hoor Viool. Even praten en met 10 minuten stond ik weer buiten. Tja wat moeten ze hier dan precies mee hè? Hij gaat nu een plan van aanpak maken. Nou hij doet zijn best maar. Over 4 tot 6 weken moet ik weer terugkomen. Dus ik wacht rustig af.
O Pinkeltje, wat fijn! Toch vandaag! Héél veel succes!

Niet leuk, Amalia, ruzie met zoon...

Viool, hier hetzelfde verhaal. Ook al zijn mijn jongens nog een stuk jonger, ze kunnen natuurlijk best helpen met opruimen. Maar toch ben ik altijd degene die hun speelgoed opruimt als ze in bed liggen....

Bengel ook al natgeregend...Mooi dat het gesprek verder meeviel!

Hier alles ok bij de vlk. Baby was al een stukje ingedaald en bloeddruk en urine goed. Super!!! Daarna door naar de Hema voor een nieuwe regenjas. 40 euro...Dus ook nog een duur "foutje" van vriend.
ach ja ruzie.. altijd om hetzelfde.Hij is boos omdat hij iets moet doen van mij (dat kan een klein ding zijn) en het niet wilt. Hij trekt dan zijn boze gezicht wat man en ik niet willen zien (zo'n stom gezicht) en omdat ik ook heel moe ben botste het en ging het van kwaad tot erger; hij schreeuwt tegen me, ik zeg dat hij niet zo brutaal moet doen, hij zegt dat ik mijn mond moet houden. Dat vind ik belachelijk voor een 4jarige dus zeg dat hij naar zijn kamer moet enzovoort. Slaat dus nergens op. Uiteindelijk hebben we geknuffeld en sorry gezegd maar ik baal dat ik zo boos werd. En hij zit zo met zichzelf in de knoop af en toe en dan word ik ook nog boos.

Ik weet alleen niet waaróm hij zo bozig is. Hij was gisteren juist zo lief en vrolijk.

En dan ook nog dat gesar tegen zijn broertje... pfff.

Het kán zo leuk maar als meneer een slechte bui heeft beinvloed dat de hele dag zeg maar. En ik ben het ook zat om maar alles met een geintje te doen zodat hij niet boos wordt.

Klaagmodus uit...
pinkeltje heel veel succes vandaag!!!! sjonge spannend hoor ik hoop voor je op een makkelijke bevalling!

vanmorgen kreeg J een banaan op de markt nou ja ik laat het maar hoor zucht, hij ziet er ook niet echt uit als een baby, hij zit nou ook zo wijs in de wandelwagen (met een heerlijk schapenvachtje erin als ik het zie wil ik er zo bij gaan liggen)

Vandaag is hij trouwens 5 maanden!!!!! Grijpen doet hij nog steeds niet net als rollen... andere kinderen waren ook laat maar hij helemaal...

heb alles gelezen maar ben een zeef, voor en bij holten ontsteking, oorpijn en voel mijn kies ook alweer (door de bijholtenontsteking) bah gisteren wel gewoon gewerkt met 5 apc achter mijn kiezen...
Beterschap RW. En wat is apc? middeltje van de antroposoof?

Amalia dat is balen ja, zo'n negatieve spiraal. Ik hb ook best vaak gebotst met oudste toen middelste baby was, puur van oververmoeidheid (van mijn kant dan). Gelukkig vind ik het tot nu toe meevallen, al is mijn lontje soms wel iets korter hoor.

Lmeisje doet gek vandaag, tot 2 x toe in haar bedje een slaapje en dan na een half uurtje alweer wakker, gillend en krijsend. tip van pinkeltje (regeldag) geprobeerd, maar die extra voeding spuugde ze na het drinken in 3 grote golven over mij en de vloer heen, dus dat was het niet. Toen maar regenjas en paraplu gepakt, meisje op m'n buik gebonden en een uurtje gaan wandelen in de stromende regen. En jawel, sliep direct, en slaapt nu nog. Ze wilde blijkbaar dicht bij me zijn? Vast weer een of andere faaaaaaase. Bij wie kan ik op cursus "leer je baby begrijpen"??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven