Gastouder raakt 5 jarige dochter 2 keer kwijt op 1 dag

25-06-2019 13:38 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede dag,

Na hier met mijn man en buurvrouw over te hebben gesproken en vele dagen te hebben nagedacht weet ik nog steeds niet hoe wij moeten handelen na een voorval bij onze gastouder. Hopelijk kunnen wat moeders/vaders/verzorgers mij helpen met deze gedachtes en mogelijk zelfs wat nu te doen.
De situatie is als volgt:

Onze dochter van 5 gaat al enige tijd naar een gastvrouw bij ons in de buurt. Een zeer lieve wat oudere dame (ik gok ergens in de 50) waar je echt een soort thuis komt bij oma gevoel krijgt. Het ging een hele tijd zeer goed tot het eerste incident waarbij zij buiten besloot verstoppertje te spelen met onze dochter(toen 4) en haar kwijt was geraakt. Nu is onze dochter zeer goed in verstoppen dus namen wij het haar niet al te kwalijk en ook onze dochter niet (gezien die dacht dat het een spel was zoals zij ook met ons en de buurtkinderen speelt). Een paar gesprekken met onze dochter om eenzelfde situatie te voorkomen leek maanden lang te helpen. Afgelopen woensdag bleek anders: Mijn dochter was samen met haar beste vriend(ons buurjongetje en een opvangkind van onze gastouder) weg gerend van de gastouder. Eerst vanaf haar eigen school helemaal tot aan het huis van de gastouder(inclusief oversteken en bij verkeer) en daarna weer bij de school van een ander opvangkind. De gastouder geeft de schuld aan mijn dochter en gaf haar zelfs de schuld dat zij haar buurjongetje ook in gevaar had gebracht (door samen met hem weg te rennen). Nu snap ik dat zij boos is, maar in mijn ogen is de gastouder de volwassene die de veiligheid van mijn kind hoort te garanderen. De situatie is voor mij ook heel apart, gezien mijn dochter dit nog nooit heeft gedaan bij mij, mijn man, school of de vorige opvang. Wij houden beiden zeer veel van hardlopen en doen dit graag samen, maar zij blijft altijd in de buurt. Soms met naar school brengen rent ze iets te ver maar stopt en wacht altijd netjes als ik haar terug roep. Ook steekt zij bij mij nooit zomaar over en wacht altijd netjes bij de rand op mij. Ik vind het niet alleen erg naar dat dit dus al drie keer is gebeurd bij een gastvrouw, maar ik vind het ook erg naar dat zij een kind van 5 de schuld geeft in plaats van naar zichzelf te kijken en haar eigen rol hier in te herkennen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Is dit misschien bij iemand anders ook gebeurd? Wat heeft u besloten te doen richting kind en/of gastvrouw? En puur voor mijzelf : Wat kan ik verwachten van de gastvrouw op dit gebied? Ikzelf zou achter haar aanrennen, maar kan ik dit ook verwachten van een gastvrouw?
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:24
Tuurlijk mag dat. Alleen heb je mijn mijn rekeningnummer dan ook niet nodig. Wel raar dat je kind dan op de tweede plaats komt. Je wist immers waar je aan begon.

Waarom komt je kind op de tweede plaats als je werkt?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Vaucluse schreef:
25-06-2019 22:27
Redeneren is niet je sterkste kant. Je quote twee verschillende personen.
Jij mist het punt in dezen.
We used to be friends...
Malagueña schreef:
25-06-2019 22:29
Wist je dat niet? Je stelt je kind alleen op de eerste plaats als je niet werkt. Geldt voor beide ouders natuurlijk, want het zou gek zijn als dat voor mannen niet net zo zou gelden. Dus, hup, de bijstand in!
Malagueña schreef:
JIj vindt het toch leuker (en dus belangrijker) om te werken?
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
Jij mist het punt in dezen.
Nou, ik ben wel benieuwd. Je citeert forummer X om bij mij een punt te maken, maar ik ben forummer X niet. Er zijn ook mensen op dit forum die denken dat ze groene balisto's kunnen opeten, dus ik vind standpunten van random forummers bewijs van helemaal niets.
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:30
Wellicht wil ze gewoon eten en een dak boven hun hoofd. Dat waarderen kinderen ook, meestentijds. Zonder eten houden ze het aanzienlijk minder lang vol, naar het schijnt. Dan moet je na een jaar alweer een nieuwe.
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:30

Ah dus als ik 3 dagen werk dan vind ik werken leuker en belangrijker dan mijn kinderen? En vind ik dat dan alleen op die werkdagen? Of ook op de dagen dat ik met ze thuis ben?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Belg007 schreef:
25-06-2019 16:56
Met 28 in een groep gedragen ze zich meestal beter is ook mijn ondervinding :-).

Ik ging als babysit liever met 4 kinderen op stap dan met 2.

Met 2 kon ik alle kanten opvliegen om ze te volgen.
Met 4 bleven ze meestal samen of waren er minstens 2 die zich gedroegen :-).

Dan is het resultaat nog steeds hetzelfde hè; twee vervelende kinderen waar je achteraan moet rennen en twee kinderen die je op zo’n moment niet in de gaten kan houden. Dit slaat nergens op.
I told you walking was idiotic.
Wat is er mis met groene balisto’s Betty :thunder:
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:31
Nou, ik ben wel benieuwd. Je citeert forummer X om bij mij een punt te maken, maar ik ben forummer X niet. Er zijn ook mensen op dit forum die denken dat ze groene balisto's kunnen opeten, dus ik vind standpunten van random forummers bewijs van helemaal niets.
Het punt is dat forummers hier nogal selectief zijn wat emancipatie betreft. En dat geldt niet alleen voor dit forum.
We used to be friends...
Malagueña schreef:
25-06-2019 22:36
Wat is er mis met groene balisto’s Betty :thunder:
Die zijn stom.
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:32
Wellicht wil ze gewoon eten en een dak boven hun hoofd. Dat waarderen kinderen ook, meestentijds. Zonder eten houden ze het aanzienlijk minder lang vol, naar het schijnt. Dan moet je na een jaar alweer een nieuwe.
Misschien moet je dan wat minder boven je stand gaan leven. Zelfs van een bijstandsuitkering kun je in Nederland kinderen onderhouden.
We used to be friends...
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:37
Die zijn stom.

Nou als jij straks moet stoppen met werken en de bijstand in moet, zal je nog blij zijn als je een groene balisto te eten krijgt!
CourtneyTT schreef:
Misschien moet je dan wat minder boven je stand gaan leven. Zelfs van een bijstandsuitkering kun je in Nederland kinderen onderhouden.

En als alle ouders in nederland stoppen of flink minderen met werken om voor de kinderen te zorgen.. wie betaalt dan die bijstandsuitkering :idee:
CourtneyTT schreef:

.
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 22:41
Reden: 1x is genoeg viva, maar bedankt ik vond het zelf ook slim.
25.44% gewijzigd
CourtneyTT schreef:
Dat klopt. Maar ik vind het bepaald nastrevenswaardig dat mensen werken om in hun eigen onderhoud te voorzien. Ook mensen met kinderen. Ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Dat kan.
@Malagueña, Jij wil er twee?
courtneytt wijzigde dit bericht op 25-06-2019 22:43
28.89% gewijzigd
We used to be friends...
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:41
Dat klopt. Maar ik vind het bepaald nastrevenswaardig dat mensen werken om in hun eigen onderhoud te voorzien. Ook mensen met kinderen. Ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Dat kan.
Dat heb ik nergens gesteld. Maar als je écht twee banen nodig hebt om je kinderen te eten te kunnen geven dan doe je iets verkeerd.
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:41
@Malagueña, Jij wil er twee?

Kinderen? Banen? Uitkeringen?
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:43
Dat heb ik nergens gesteld. Maar als je écht twee banen nodig hebt om je kinderen te eten te kunnen geven dan doe je iets verkeerd.
Prima. Maar waarom zouden moeders dan niet mogen werken en vaders wel? Als je werkt, ben je volgens jouw redenering minder in je kind geïnteresseerd dan in je werk. Dat geldt toch ook voor mensen met een piemel dan?
Malagueña schreef:
25-06-2019 22:40
En als alle ouders in nederland stoppen of flink minderen met werken om voor de kinderen te zorgen.. wie betaalt dan die bijstandsuitkering :idee:
Ik stel nergens dat alle ouders moeten stoppen. Dat maak jij ervan.
We used to be friends...
Malagueña schreef:
25-06-2019 22:45
Kinderen? Banen? Uitkeringen?
Dubbelposts. :P
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 22:48
Ik stel nergens dat alle ouders moeten stoppen. Dat maak jij ervan.
Maar wie dan wel, en wie niet? Nu wordt het verwarrend hoor!
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:46
Prima. Maar waarom zouden moeders dan niet mogen werken en vaders wel? Als je werkt, ben je volgens jouw redenering minder in je kind geïnteresseerd dan in je werk. Dat geldt toch ook voor mensen met een piemel dan?

Misschien bedoelt ze dat je alleen mag werken als je het onderling zelf kan opvangen. Wel lullig als je man of vrouw dood is ofzo. Ik ga die levensverzekering van man maar eens gauw ophogen.
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:46
Van mij mogen moeders werken en vaders thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dát is emancipatie. Alleen wil de gemiddelde vrouw dát nu net juist niet...
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven