Gedoe in de speeltuin

15-05-2019 13:08 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij ons in de wijk is een hele grote speeltuin. Met mooi weer spelen daar heel veel kinderen.


In dezelfde wijk woont een gezin met 3 jongens die dus ook in deze speeltuin spelen maar het is dus altijd gedoe met deze jongens
slaan, schoppen, met stenen/glas/ takken gooien etc etc.

Alle kinderen en ouders lopen ee erg tegen aan en gaan nu dus ombeurten controleren of alles goed gaat. Maar dan nog is het constant spanning en heeft weinig nodig voordat het escaleert in ruzie etc

We hebben al tegen onze zoon gezegd om voor deze jongens weg te lopen of te negeren en door te spelen maar deze 3 gaan gewoon door en verpesten het buiten spelen.

Nadat zoon met striemen om zijn nek thuis kwam omdat 1 van de jongens een touw om zijn nek had gebonden ben ik naar moeder van de jongens gegaan en dit gemeld.
Na gesprek vroeg moeder of ik verder de situatie wilde laten rusten omdat er net een ots was uitgesproken. Wel gaf moeder aan dat de Ze tegen zonen zou zeggen dat ze niet meer met onze zoon mogen spelen. Heb moeder ook gevraagd om af en toe in de speeltuin te kijken maar dat kon ze volgens haar niet ivm lichamelijke en geestelijke klachten.


Maar goed nu 2 weken verder is er nog niks veranderd en is er nog steeds ruzie.

Wat kan ik nu het beste doen?
Alle reacties Link kopieren
Veilig Thuis bellen. Zoals al eerder werd gezegd komt dit gedrag ergens vandaan. Die OTS en concrete meldingen zijn misschien wel het beste wat die jongens kan overkomen.

En een volgende keer dat je zoon zichtbaar letsel heeft meteen aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 14:04
Als moeder van een kind dat de striemen in de nek heeft, kun je niet meer een niet-veroordelend gesprek hebben.
Ze is geen Sjakie van Flodder! Ze is moeder van een slachtoffer en daardoor ontzettend betrokken en subjectief.

Laat moeder en de kinderen aan de instanties over. Haar rol is nu zorgen dat alle kinderen veilig kunnen spelen in de speeltuin.

TO: In hoeverre weten de andere ouders van het wurg-incident?
Dat begrijp ik. Onze ideeën over hoe je de veiligheid kunt verbeteren, verschillen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 14:04
Triest eigenlijk, iedereen ziet dat het niet goed gaat en iedereen kijkt de andere kant op...
Mensen willen er gewoon vanaf.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Melden! Die moeder mag blij zijn dat ik haar niet wurg. Heb je foto's gemaakt?

Verder zorg ik dat de rest van de wijk het ook weet voor ze nog verder gaan in hun 'spelletjes' en er straks een kind doodgaat...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:12
Mensen willen er gewoon vanaf.
Mwah, ik denk vooral geen gedoe. Ergens kan ik het snappen, begrijpen wat minder. Ik wil ook geen gedoe in de buurt maar ik wil nog minder moeten aanschouwen dat er kinderen aan het verzuipen zijn in ellende..
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook van die mensen af willen. Het moment dat mijn kinderen gevaar lopen houdt ook mijn begrip op.
ViezeHond schreef:
15-05-2019 13:33
Zulk agressief gedrag komt ergens vandaan. Geen excuus en niet jouw probleem, maar soms kan -niet veroordelend- in gesprek gaan wel iets veranderen.
Zo te lezen is de thuissituatie bij die gasten niet denderend.
Wat ik zou doen en heb gedaan (en wat wel heeft gewerkt) :
Altijd meegaan. En die kinderen als ik wat lekkers mee heb ook eens aanbieden. En ook eens zomaar een praatje beginnen.
En als er wat gebeurt, ook bij andere kinderen, rustig uitleggen wat er misgaat.
En de 'wie ben jij!' 'waar bemoei je je mee!' 'waarom ben je zo dik' negeren.

Je wordt er namelijk niet vriendelijker van als letterlijk iedereen om je heen een mening over je heeft (die kinderen spelen niet voor niks altijd buiten, thuis zullen ze zo te horen geen warm bad van liefde ontvangen). En niemand de moeite neemt om aan je uit te leggen wat er misgaat.
Mijn kind wordt door mij uit dat soort situaties getrokken, moet zijn excuses aanbieden en dan weer door.
Deze kinderen hebben dat niet en zitten ondertussen in een moeras van wandaden, waarvan ze heus wel weten dat die er is, zonder een mogelijkheid tot goedmaken of uitleg.
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:12
Mensen willen er gewoon vanaf.
Er moeten ook altijd eerst doden vallen...……...
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 14:14
Mwah, ik denk vooral geen gedoe. Ergens kan ik het snappen, begrijpen wat minder. Ik wil ook geen gedoe in de buurt maar ik wil nog minder moeten aanschouwen dat er kinderen aan het verzuipen zijn in ellende..
Ja dat bedoel ik met er vanaf willen zijn. Dat zie je aan de vele adviezen om een melding te maken.
Het probleem moet weg, hoe maakt niet uit maar wel met zo min mogelijk eigen inmenging.
Wat ik ook wel begrijp.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2019 14:17

Wat ik zou doen en heb gedaan (en wat wel heeft gewerkt) :
Altijd meegaan. En die kinderen als ik wat lekkers mee heb ook eens aanbieden. En ook eens zomaar een praatje beginnen.
En als er wat gebeurt, ook bij andere kinderen, rustig uitleggen wat er misgaat.
En de 'wie ben jij!' 'waar bemoei je je mee!' 'waarom ben je zo dik' negeren.


Je wordt er namelijk niet vriendelijker van als letterlijk iedereen om je heen een mening over je heeft (die kinderen spelen niet voor niks altijd buiten, thuis zullen ze zo te horen geen warm bad van liefde ontvangen). En niemand de moeite neemt om aan je uit te leggen wat er misgaat.
Mijn kind wordt door mij uit dat soort situaties getrokken, moet zijn excuses aanbieden en dan weer door.
Deze kinderen hebben dat niet en zitten ondertussen in een moeras van wandaden, waarvan ze heus wel weten dat die er is, zonder een mogelijkheid tot goedmaken of uitleg.
Dit zou ik ook zeker proberen (werkt ook goed bij hangjongeren). Ze pikken het dan waarschijnlijk ook sneller als je hen ergens op aanspreekt. Bovendien klinkt dit wel als kinderen met een enorm aandachtstekort.

Aan de andere kant los je de ernstige gedragsproblematiek waarvan hier sprake is natuurlijk ook niet op met een goed gesprek.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2019 14:17
Wat ik zou doen en heb gedaan (en wat wel heeft gewerkt) :
Altijd meegaan. En die kinderen als ik wat lekkers mee heb ook eens aanbieden. En ook eens zomaar een praatje beginnen.
En als er wat gebeurt, ook bij andere kinderen, rustig uitleggen wat er misgaat.
En de 'wie ben jij!' 'waar bemoei je je mee!' 'waarom ben je zo dik' negeren.

Je wordt er namelijk niet vriendelijker van als letterlijk iedereen om je heen een mening over je heeft (die kinderen spelen niet voor niks altijd buiten, thuis zullen ze zo te horen geen warm bad van liefde ontvangen). En niemand de moeite neemt om aan je uit te leggen wat er misgaat.
Mijn kind wordt door mij uit dat soort situaties getrokken, moet zijn excuses aanbieden en dan weer door.
Deze kinderen hebben dat niet en zitten ondertussen in een moeras van wandaden, waarvan ze heus wel weten dat die er is, zonder een mogelijkheid tot goedmaken of uitleg.
Dat is een goede omschrijving!
Damned if I don’t
Het had ook anders af kunnen lopen met die jongens en dat touw, en dan is de dader (een kind) ook voor zijn leven getekend. Melden, ook voor hun bestwil. Nu kan er nog iemand tijdig ingrijpen en duidelijk maken dat dit niet alleen maar vervelend en klierig, maar ook levensgevaarlijk gedrag is.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:38
1.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:22
Ja dat bedoel ik met er vanaf willen zijn. Dat zie je aan de vele adviezen om een melding te maken.
Het probleem moet weg, hoe maakt niet uit maar wel met zo min mogelijk eigen inmenging.
Wat ik ook wel begrijp.
Ah zo. Ik ben voor een melding niet om het maar weg te schuiven maar vooral om die kinderen te helpen. Er gaat iets zo gigantisch mis in dat netwerk en daar moet de hulpverlening wat mee. En blijkbaar is een melding bij de wijkagent, een maatschappelijk werker en een ots niet indrukwekkend genoeg geweest. En bij zo'n ernstig incident moet er wat mij betreft ook flink ingegrepen worden. Het gaat hier niet om een keertje iemand een duw geven.

Wat ik wel vrees is dat die jongens altijd een label houden en ik ze om die reden een nieuwe plek zou gunnen. Ergens waar niemand ze kent en ze opnieuw kunnen beginnen. Nu willen kinderen niet meer met ze spelen want ze doen anderen pijn. En ouders willen het niet want gevaarlijke blagen... ook al veranderen ze, mensen vinden het heel moeilijk om de nieuwe mens te zien. Begrijpelijk want je blijft je afvragen wanneer het weer fout zal gaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Nitflex schreef:
15-05-2019 14:29
Het had ook anders af kunnen lopen met die jongens en dat touw, en dan is de dader ook voor zijn leven getekend. Melden, ook voor hun bestwil. Nu kan er nog iemand tijdig ingrijpen en duidelijk maken dat dit niet alleen maar vervelend en klierig, maar ook levensgevaarlijk gedrag is.
En maar hopen dat er inderdaad gelijk ingegrepen word. Hier was een nieuwe verkeersaanleg. Constant aanrijdingen,ongevallen,hoop klachten hierover naar Gemeente maar niets geen veranderingen. Totdat de eerste dode viel toen werd de verkeerssituatie eindelijk veranderd door de Gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar ik zou in ieder geval moeders nog eens aanspreken, zodat duidelijk is dat ze er wel van op de hoogte is.

Ik heb ook 2 jongens, die behoorlijk wild kunnen doen, zo ook de andere jongens die daar spelen. Soms is het dan ook ruzie in het plaatselijke speeltuintje.

Mijn jongens zijn allebei rond de 10 dus ik ga daar niet meer naast zitten. Wel heb ik regelmatig contact met andere ouders en app ook rustig een ouder als er iets gebeurt wat ik niet vind kunnen en er een ander kind bij betrokken was.

Ik als ouder zou namelijk wel willen weten wat mijn kinderen uitvreten zodat ik ze daar zelf ook op aan kan spreken en waardeer het dan als ik daar op aangesproken wordt.


O wacht.... Er zijn instanties bij betrokken... Dan is mijn advies misschien niet heel nuttig
anoniem_384073 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:38
7.24% gewijzigd
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:22
Ja dat bedoel ik met er vanaf willen zijn. Dat zie je aan de vele adviezen om een melding te maken.
Het probleem moet weg, hoe maakt niet uit maar wel met zo min mogelijk eigen inmenging.
Wat ik ook wel begrijp.
Het is juist goed als VT weet dat ook het buiten spelen niet goed verloopt, zodat ze daarop kunnen begeleiden en niet zoals moeder het wenst het ze niet laten weten.
poppiejoppie schreef:
15-05-2019 14:35
En maar hopen dat er inderdaad gelijk ingegrepen word. Hier was een nieuwe verkeersaanleg. Constant aanrijdingen,ongevallen,hoop klachten hierover naar Gemeente maar niets geen veranderingen. Totdat de eerste dode viel toen werd de verkeerssituatie eindelijk veranderd door de Gemeente.
Dat is inderdaad nog weer wat anders, maar dat heb je zelf niet in de hand.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-05-2019 13:19
Striemen omdat een van die jongens een touw om je zoons nek had gedaan? Knap dat je zo rustig gebleven bent. Ik denk dat ik compleet tokkie was gegaan op die kinderen. Ik zou meldingen maken: wijkagent, Veilig Thuis en bij die moeder. Wat nou laten rusten? Hou je psychopaatjes in de dop bij je.
Dit dus. Ik zou niet voor mezelf instaan
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
15-05-2019 14:37
Het is juist goed als VT weet dat ook het buiten spelen niet goed verloopt, zodat ze daarop kunnen begeleiden en niet zoals moeder het wenst het ze niet laten weten.
Eens
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-05-2019 13:19
Striemen omdat een van die jongens een touw om je zoons nek had gedaan? Knap dat je zo rustig gebleven bent. Ik denk dat ik compleet tokkie was gegaan op die kinderen. Ik zou meldingen maken: wijkagent, Veilig Thuis en bij die moeder. Wat nou laten rusten? Hou je psychopaatjes in de dop bij je.
Dit.
Veilig thuis, cjg en wijkagent. Helemaal leip.
Ik ben vrij makkelijk zelfs maar dit kan echt niet.
Not my circus, not my monkeys
Volgende keer trekken ze dat touw om de nek wat steviger aan. Dan zal je wel spijt krijgen dat je de politie er niet bij had gehaald nu.

Of moeten er eerst doden vallen?
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:22
Ja dat bedoel ik met er vanaf willen zijn. Dat zie je aan de vele adviezen om een melding te maken.
Het probleem moet weg, hoe maakt niet uit maar wel met zo min mogelijk eigen inmenging.
Wat ik ook wel begrijp.
Als mijn kind thuis kwam met striemen om de nek dan kan ik deze jongens niet meer gezellig een koekje aanbieden de volgende keer in de speeltuin. Het spijt me, ik ben een moeder. mijn prioriteit ligt bij mijn eigen kinderen. Ik ben niet om de kinderen van een ander te redden in déze situatie waarin mijn eigen kinderen in het geding zijn.
doreia* wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:57
14.78% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik zou foto's maken van de striemen in zijn nek en aangifte doen. Een kind wat zulke streken uithaalt heeft hulp nodig en blijkbaar is wat er nu geboden wordt niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 14:04
Triest eigenlijk, iedereen ziet dat het niet goed gaat en iedereen kijkt de andere kant op...
Inderdaad. En waar hun moeder smeekt om geen aangifte te doen, denk ik juist dat de kinderen hiermee geholpen worden. Hoe meer duidelijkheid er komt bij de instanties over wat er speelt, hoe meer kans dat er is dat de kinderen hulp gaan krijgen. Want van moeder hoeven ze het niet te verwachten. Dat hoeft geen verwijt naar moeder te zijn, het kan dat zij het opvoeden niet aankan, maar daar mogen de kinderen niet onnodig de dupe van zijn. Dus ik vind aangifte in dit geval voor beide kanten goed: voor de kinderen die losgeslagen gedrag laten zien en voor de eigen kinderen van to. Zo laat ze haar kinderen zien dat ze voor ze opkomt, hen serieus neemt en helpt. Waarom zou je dit niét willen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk? Ik vind het wel een verschil maken of het om vijfjarigen of tienjarigen gaat. (Eerste groep kan hun daden echt niet overzien)

Maar melding maken blijft staan. Ook omdat die kinderen al zo’n beroerde thuissituatie hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven