Gedoe in de speeltuin

15-05-2019 13:08 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij ons in de wijk is een hele grote speeltuin. Met mooi weer spelen daar heel veel kinderen.


In dezelfde wijk woont een gezin met 3 jongens die dus ook in deze speeltuin spelen maar het is dus altijd gedoe met deze jongens
slaan, schoppen, met stenen/glas/ takken gooien etc etc.

Alle kinderen en ouders lopen ee erg tegen aan en gaan nu dus ombeurten controleren of alles goed gaat. Maar dan nog is het constant spanning en heeft weinig nodig voordat het escaleert in ruzie etc

We hebben al tegen onze zoon gezegd om voor deze jongens weg te lopen of te negeren en door te spelen maar deze 3 gaan gewoon door en verpesten het buiten spelen.

Nadat zoon met striemen om zijn nek thuis kwam omdat 1 van de jongens een touw om zijn nek had gebonden ben ik naar moeder van de jongens gegaan en dit gemeld.
Na gesprek vroeg moeder of ik verder de situatie wilde laten rusten omdat er net een ots was uitgesproken. Wel gaf moeder aan dat de Ze tegen zonen zou zeggen dat ze niet meer met onze zoon mogen spelen. Heb moeder ook gevraagd om af en toe in de speeltuin te kijken maar dat kon ze volgens haar niet ivm lichamelijke en geestelijke klachten.


Maar goed nu 2 weken verder is er nog niks veranderd en is er nog steeds ruzie.

Wat kan ik nu het beste doen?
Betty_Slocombe schreef:
15-05-2019 13:26
Melden waar je kan en dat natuurlijk niet bespreken met moeder, tenzij je wilt dat ze haar zoons voortaan in jouw voortuin laat rauzen.
Inderdaad. Denk dat je van moeder weinig hoeft te verwachten qua (effectief) ingrijpen.
Op het moment dat je zoon een touw om zijn nek werd gedaan waarbij hij striemen opliep was ik direct met hem aangifte bij de politie gaan doen zodat ze de striemen konden zien. Zoiets moet serieus genomen worden ook al staat het bewuste kind reeds onder toezicht. Want 1 minuut later met een strakgetrokken touw om je zoons nek was het te laat geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zulk agressief gedrag komt ergens vandaan. Geen excuus en niet jouw probleem, maar soms kan -niet veroordelend- in gesprek gaan wel iets veranderen.
Zo te lezen is de thuissituatie bij die gasten niet denderend.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
15-05-2019 13:33
Zulk agressief gedrag komt ergens vandaan. Geen excuus en niet jouw probleem, maar soms kan -niet veroordelend- in gesprek gaan wel iets veranderen.
Zo te lezen is de thuissituatie bij die gasten niet denderend.
Sowieso eens, maar zo'n thuissituatie is een mijnenveld voor iemand die zich daar niets bij voor kan stellen.
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
15-05-2019 13:33
Op het moment dat je zoon een touw om zijn nek werd gedaan waarbij hij striemen opliep was ik direct met hem aangifte bij de politie gaan doen zodat ze de striemen konden zien. Zoiets moet serieus genomen worden ook al staat het bewuste kind reeds onder toezicht. Want 1 minuut later met een strakgetrokken touw om je zoons nek was het te laat geweest.
Dit! Jammer dan dat het kind ots is maar dat is niet jouw probleem. Hij zal dit vaker (gaan) doen, ik zou gelijk hebben ingegrepen.

Heb je wel foto's gemaakt?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
pennenbak schreef:
15-05-2019 13:11
je kinderen niet meer naar die speeltuin laten gaan.
Dit.
Dit ga je echt niet winnen met pedagogisch verantwoorde gesprekken. Soms is het gewoon wat het is.
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
15-05-2019 13:33
Op het moment dat je zoon een touw om zijn nek werd gedaan waarbij hij striemen opliep was ik direct met hem aangifte bij de politie gaan doen zodat ze de striemen konden zien. Zoiets moet serieus genomen worden ook al staat het bewuste kind reeds onder toezicht. Want 1 minuut later met een strakgetrokken touw om je zoons nek was het te laat geweest.
Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alsnog aangifte doen bij de politie wegens poging tot moord.
VelvetVolvo schreef:
15-05-2019 13:40
Alsnog aangifte doen bij de politie wegens poging tot moord.
Nou nou... Ik denk niet dat het kind bewust van plan was om kind van TO te vermoorden.

Overigens realiseer ik mij nu dat moeders wel een on pedagogisch bezoek van mijn man zou kunnen verwachten. Die zou ik echt tegen moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
15-05-2019 13:39
Dit.
Dit ga je echt niet winnen met pedagogisch verantwoorde gesprekken. Soms is het gewoon wat het is.
Het is toch van de zotte dat een hele bups kinderem er niet meer kan spelen door toedoen van een paar snotjochies. Gewoon aangifte doen en hopen dat zij ingrijpen. Tot die tijd er zelf bij blijven. Je kind dit verbieden is trouwens ook nutteloos, ze zullen er toch wel heen gaan (want spannend en immers kinderen) of die jochies elders tegenkomen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Tormenta¿ schreef:
15-05-2019 13:42
Nou nou... Ik denk niet dat het kind bewust van plan was om kind van TO te vermoorden.

Overigens realiseer ik mij nu dat moeders wel een on pedagogisch bezoek van mijn man zou kunnen verwachten. Die zou ik echt tegen moeten houden.
I don't care!! Dit hoort niet te gebeuren als je kind waar dan ook is in dit land. Of het nou iemands bedoeling is of niet.
Gewoon actie ondernemen TO. Dit gaat niet om winnen of verziezen, maar om een basaal recht van jouw kind!
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
15-05-2019 13:42
Nou nou... Ik denk niet dat het kind bewust van plan was om kind van TO te vermoorden.

Overigens realiseer ik mij nu dat moeders wel een on pedagogisch bezoek van mijn man zou kunnen verwachten. Die zou ik echt tegen moeten houden.
Je weet niet wat de intenties van het kind waren... Dus het kan net zo goed wél een poging tot moord zijn geweest.

En terecht. Ik had mezelf ook tegen moeten houden (En ik ben over het algemeen de stem der redelijkheid). Zeker als moeder mij zo'n lauwe reactie zou geven en me zou verzoeken geen aangifte te doen. Koekoek.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Neem eens contact op met de wijkagent. Deze weet ook wie hij van Jeugdzorg moet benaderen en hoe.Het is belangrijk dat zij weten dat het buiten spelen ook niet goed gaat.
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 13:43
Het is toch van de zotte dat een hele bups kinderem er niet meer kan spelen door toedoen van een paar snotjochies. Gewoon aangifte doen en hopen dat zij ingrijpen. Tot die tijd er zelf bij blijven. Je kind dit verbieden is trouwens ook nutteloos, ze zullen er toch wel heen gaan (want spannend en immers kinderen) of die jochies elders tegenkomen.
Dat snap ik, maar je kunt er niet altijd bij zitten. Dus kinderen mogen ook weten dat het ook oké is om soms verstandig te zijn en er weg te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
15-05-2019 13:47
Neem eens contact op met de wijkagent. Deze weet ook wie hij van Jeugdzorg moet benaderen en hoe.Het is belangrijk dat zij weten dat het buiten spelen ook niet goed gaat.
Dit zou ik ook doen. Je hoeft niemand meteen te beschuldigen van poging tot moord, maar een touw om de nek van een kind binden is wel heel ernstig. Een wijkagent kan af toe langskomen, weet welke instanties er benaderd kunnen worden, en maakt waarschijnlijk meer indruk op die kinderen én hun moeder dan jij. Aan die OTS zou ik lak hebben, dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

En verder je kinderen niet onbeheerd naar de speeltuin sturen; misschien kun je een soort 'dienstrooster' afspreken met buurtbewoners tot de situatie opgelost is?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Doreia* schreef:
15-05-2019 13:18
Een touw om de nek???!!!! WAT!
Ik zou dat dus zéker wel melden en schijt hebben aan wat ze vraagt ivm de OTS!

En dan ook niet zelf haar jongens in toom houden omdat ze fysiek en mentaal daartoe niet in staat is? Mijn hemel wat een bende!

Je zoon is gewurgd! Hij kwam er nu goed voor weg, maar dit zijn allemaal geen spelletjes. Ik had dit zeker niet over mijn kant laten gaan. Die jongens zijn met recht levensgevaarlijk te noemen!
Dit! Dat touw is echt te zot voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die buurtapp en het opschrijven van de incidenten best wel een goede tip.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Orișa schreef:
15-05-2019 13:47
Neem eens contact op met de wijkagent. Deze weet ook wie hij van Jeugdzorg moet benaderen en hoe.Het is belangrijk dat zij weten dat het buiten spelen ook niet goed gaat.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
15-05-2019 13:48
Dat snap ik, maar je kunt er niet altijd bij zitten. Dus kinderen mogen ook weten dat het ook oké is om soms verstandig te zijn en er weg te blijven.
Ja, kinderen mogen best leren om er verstandig aan te doen een situatie te mijden. Maar ik blijf het van de zotte vinden dat een hele buurt aan kinderen (en hun ouders ook) niet langer vrij zijn om te spelen waar ze willen door drie kinderen. En ja, ik snap dat die kinderen dit niet voor niks doen en vind dat ze hulp nodig hebben...

To, heb je hierover ook contact gehad met andere ouders? Wat zouden zij doen? Kan je misschien samen met een andere ouder in overleg met de wijkagent?
kia・ora wijzigde dit bericht op 15-05-2019 13:55
6.81% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 13:53
Ja, kinderen mogen best leren om er verstandig aan te doen een situatie te mijden. Maar ik blijf het van de zotte vinden dat een hele buurt aan kinderen (en hun ouders ook) niet langer vrij zijn om te spelen waar ze willen door drie kinderen.

To, heb je hierover ook contact gehad met andere ouders? Wat zouden zij doen? Kan je misschien samen met een andere ouder in overleg met de wijkagent?
Ik ben het met je eens hoor.
Maechtje schreef:
15-05-2019 13:49
Dit zou ik ook doen. Je hoeft niemand meteen te beschuldigen van poging tot moord, maar een touw om de nek van een kind binden is wel heel ernstig. Een wijkagent kan af toe langskomen, weet welke instanties er benaderd kunnen worden, en maakt waarschijnlijk meer indruk op die kinderen én hun moeder dan jij. Aan die OTS zou ik lak hebben, dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

En verder je kinderen niet onbeheerd naar de speeltuin sturen; misschien kun je een soort 'dienstrooster' afspreken met buurtbewoners tot de situatie opgelost is?

TO schrijft eerder ergens dat wijkagent al is ingeschakeld en over de vloer komt, maar dat maakt geen indruk.
Volgende stap is dan denk ik info vergaren en de volgende stap nemen: aangifte doen en melding maken bij veilig thuis
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-05-2019 13:37
Sowieso eens, maar zo'n thuissituatie is een mijnenveld voor iemand die zich daar niets bij voor kan stellen.
Ik denk dat men juist vaak wel een vermoeden heeft van een mijnenveld in zo’n gezin en er daarom liever ver bij uit de buurt blijft.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:01
Ik denk dat men juist vaak wel een vermoeden heeft van een mijnenveld in zo’n gezin en er daarom liever ver bij uit de buurt blijft.
Als moeder van een kind dat de striemen in de nek heeft, kun je niet meer een niet-veroordelend gesprek hebben.
Ze is geen Sjakie van Flodder! Ze is moeder van een slachtoffer en daardoor ontzettend betrokken en subjectief.

Laat moeder en de kinderen aan de instanties over. Haar rol is nu zorgen dat alle kinderen veilig kunnen spelen in de speeltuin.

TO: In hoeverre weten de andere ouders van het wurg-incident?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
15-05-2019 14:01
Ik denk dat men juist vaak wel een vermoeden heeft van een mijnenveld in zo’n gezin en er daarom liever ver bij uit de buurt blijft.
Triest eigenlijk, iedereen ziet dat het niet goed gaat en iedereen kijkt de andere kant op...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
15-05-2019 13:56
TO schrijft eerder ergens dat wijkagent al is ingeschakeld en over de vloer komt, maar dat maakt geen indruk.
Volgende stap is dan denk ik info vergaren en de volgende stap nemen: aangifte doen en melding maken bij veilig thuis

In dat geval zou ik ook aangifte doen inderdaad. Als het helpt, TO: op deze leeftijd zijn de kinderen waarschijnlijk nog niet aansprakelijk. Het is niet zo dat zij meteen naar een jeugdgevangenis gestuurd worden. Ouders zullen echter wel strenger aangepakt worden en de OTS zal verscherpt worden.

Als je dat niet wil zou je jeugdzorg/maatschappelijk werk nog kunnen bellen voor advies, maar ik denk niet dat zij iets anders gaan zeggen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven