Gedoe in de speeltuin

15-05-2019 13:08 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vlakbij ons in de wijk is een hele grote speeltuin. Met mooi weer spelen daar heel veel kinderen.


In dezelfde wijk woont een gezin met 3 jongens die dus ook in deze speeltuin spelen maar het is dus altijd gedoe met deze jongens
slaan, schoppen, met stenen/glas/ takken gooien etc etc.

Alle kinderen en ouders lopen ee erg tegen aan en gaan nu dus ombeurten controleren of alles goed gaat. Maar dan nog is het constant spanning en heeft weinig nodig voordat het escaleert in ruzie etc

We hebben al tegen onze zoon gezegd om voor deze jongens weg te lopen of te negeren en door te spelen maar deze 3 gaan gewoon door en verpesten het buiten spelen.

Nadat zoon met striemen om zijn nek thuis kwam omdat 1 van de jongens een touw om zijn nek had gebonden ben ik naar moeder van de jongens gegaan en dit gemeld.
Na gesprek vroeg moeder of ik verder de situatie wilde laten rusten omdat er net een ots was uitgesproken. Wel gaf moeder aan dat de Ze tegen zonen zou zeggen dat ze niet meer met onze zoon mogen spelen. Heb moeder ook gevraagd om af en toe in de speeltuin te kijken maar dat kon ze volgens haar niet ivm lichamelijke en geestelijke klachten.


Maar goed nu 2 weken verder is er nog niks veranderd en is er nog steeds ruzie.

Wat kan ik nu het beste doen?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2019 14:17
Wat ik zou doen en heb gedaan (en wat wel heeft gewerkt) :
Altijd meegaan. En die kinderen als ik wat lekkers mee heb ook eens aanbieden. En ook eens zomaar een praatje beginnen.
En als er wat gebeurt, ook bij andere kinderen, rustig uitleggen wat er misgaat.
En de 'wie ben jij!' 'waar bemoei je je mee!' 'waarom ben je zo dik' negeren.

Je wordt er namelijk niet vriendelijker van als letterlijk iedereen om je heen een mening over je heeft (die kinderen spelen niet voor niks altijd buiten, thuis zullen ze zo te horen geen warm bad van liefde ontvangen). En niemand de moeite neemt om aan je uit te leggen wat er misgaat.
Mijn kind wordt door mij uit dat soort situaties getrokken, moet zijn excuses aanbieden en dan weer door.
Deze kinderen hebben dat niet en zitten ondertussen in een moeras van wandaden, waarvan ze heus wel weten dat die er is, zonder een mogelijkheid tot goedmaken of uitleg.
Mooi omschreven. Kon iedereen het maar zo bekijken....
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 14:53
Als mijn kind thuis kwam met striemen om de nek dan kan ik deze jongens niet meer gezellig een koekje aanbieden de volgende keer in de speeltuin. Het spijt me, ik ben een moeder. mijn prioriteit ligt bij mijn eigen kinderen. Ik ben niet om de kinderen van een ander te redden in déze situatie waarin mijn eigen kinderen in het geding zijn.
Eens, en daarbij zijn deze jongens gewoon een enorm gevaar voor alle andere kinderen. Ze horen dus niet meer thuis in de speeltuin. Zou het echt overal melden waar ik maar kan bedenken en zou al helemaal geen vriendelijk gesprek met die moeder gehad hebben.

Paar jaar terug is mijn toen nog peuter door een compleet wildvreemd kind gewurgd tot de blauwe plekken in zijn nek stonden en ik ben echt tekeer gegaan tegen dat kind en zijn moeder. Tot op de dag van vandaag stuur ik ze de speeltuin uit zodra ik ze zie.
En, TO, wat heb je gedaan? Gewoon uit interesse :)
En eens met de meeste andere mensen: wel melden bij wijkagent en veilig thuis. Niet melden bij de moeder. Dat heb je gedaan. Als ze hoort dat je tegen haar verzoek in een melding hebt gedaan, dan heb je goede kans dat jouw kinderen er de volgende keer minder fijn vanaf komen als deze jongens weer eens met touwen in de weer zijn...
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
15-05-2019 13:17
Ook melden bij wijkagent.
Bij de wijkagent inderdaad.

Bij VT melden heeft weinig zin tenzij je uit zorg voor die 3 jongens belt.
Ik zou het ook melden maar mijn kinderen zouden er ook niet meer alleen mogen komen. Niet zolang die kinderen daar ook kunnen komen.
Hoe sneu ook, de veiligheid van mijn kinderen gaat me dan voor.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
15-05-2019 13:16
Zou ik dit kunnen melden bij veiligthuis? Zodat het wellicht bij voogd of dergelijke terecht komt?

Of eerste tegen moeder zeggen dat ze de jongens in de gaten moet houden en zodra er weer zoiets gebeurd ik het alsnog ga melden.
Wijkagent.
En als er zo veel kinderen spelen is er geen afspraak te maken met de andere ouders? Of hebben alleen jouw kinderen er last van.
Lijkt me als andere kinderen ook lastig gevallen worden dat er met de ouders wel wat af te spreken is. Dat er een van jullie bij gaat zitten. En dan ook gewoon die koters áls ze vervelend zijn aan een oor bij hun moeder afleveren.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
15-05-2019 13:22
Deze jongens zijn idd gevaarlijk en ter bescherming van zoon en Zijn vrienden zit ik ook vaak in de speeltuin danwel andere ouders. Als er dan war gebeurd worden de jongens wel degelijk aangesproken maar daar hebben ze gewoon lak aan.

Maar eigenlijk kunnen deze jongens alleen onder toezicht spelen en vind dat niet helemaal mijn taak. Maar moeder blijft in gebreke.

Wijkagent is op de hoogte en komt met regelmaat in speeltuin polsen. Hij komt ook bij gezin thuis maar deze mensen/ kinderen hebben totaal geen respect voor hem; liegen gewoon glashard.

Denk idd dat ik een melding ga doen. Zouden jullie dit ook aangeven bij moeder?
Aha. Nou striemen zijn vrij duidelijk dus dan had ik aangifte gedaan. Daar valt niet over te liegen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
15-05-2019 14:37
Het is juist goed als VT weet dat ook het buiten spelen niet goed verloopt, zodat ze daarop kunnen begeleiden en niet zoals moeder het wenst het ze niet laten weten.
En dit inderdaad. Vaak kan dit ook via de wijkagent. Die kunnen ook zorgmeldingen opmaken maar dan moeten ze er wel van weten.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
15-05-2019 13:45
I don't care!! Dit hoort niet te gebeuren als je kind waar dan ook is in dit land. Of het nou iemands bedoeling is of niet.
Gewoon actie ondernemen TO. Dit gaat niet om winnen of verziezen, maar om een basaal recht van jouw kind!
Dat is natuurlijk onzin. Ik heb mijn kind ook wel eens thuis gekregen met een flinke striem in zijn nek. Een groepje kinderen was in de pauze gaan experimenteren met wat er gebeurde als je een elastiek over de glijbaan spande en dan naar beneden gleed. Aangifte doen is toen echt geen moment bij me opgekomen; het was een hele domme actie waar de school adequaat op reageerde, en die kinderen doen het echt niet nog een keer.
In het voorbeeld van To hebben de kinderen die het deden op zijn minst de schijn tegen, maar dan nog is de oplossing niet je dan zelf óók maar als een tokkie te gedragen.
Waarom gaan jullie geen verhaal halen met alle andere ouders tegelijk.

Dan voelen ze zich hopelijk in het nauw gedreven en ondernemen ze misschien wel actie tegen hun zoo s.

Of met z'n allen die rotjongens echt gaan weren uit de speeltuin.

Samen sta je sterker dan alleen.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:40
Waarom gaan jullie geen verhaal halen met alle andere ouders tegelijk.

Dan voelen ze zich hopelijk in het nauw gedreven en ondernemen ze misschien wel actie tegen hun zoo s.

Of met z'n allen die rotjongens echt gaan weren uit de speeltuin.

Samen sta je sterker dan alleen.
Jij wilt oorlogje spelen in de speeltuin?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn die jongens eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
De enige oplossing is contact opnemen met Veilig thuis. Zij zullen het dan opnemen met de voogd. Meer kan je momenteel toch niet doen.

Overigens staan de kinderen van mijn vriend ook OTS en dat betekent niet meteen dat mijn vriend een slechte opvoeder is. Kan ook komen doordat de vader een probleem heeft zoals bij mijn vriend zijn kinderen de moeder. Daar ligt bij hem het probleem en om alles goed in kaart te kunnen brengen is de OTS opgelegd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:40
Waarom gaan jullie geen verhaal halen met alle andere ouders tegelijk.

Dan voelen ze zich hopelijk in het nauw gedreven en ondernemen ze misschien wel actie tegen hun zoo s.

Of met z'n allen die rotjongens echt gaan weren uit de speeltuin.

Samen sta je sterker dan alleen.
Wow, je bent geen haar beter zo. Koekoek als volwassenen je zo te gaan misdragen tegen kinderen, hoe bedenk je het...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Doreia* schreef:
15-05-2019 16:42
Jij wilt oorlogje spelen in de speeltuin?
Weer een die mijn post niet goed leest.

Weren is niet hetzelfde als "oorlogje spelen."

Weren is ze wegsturen zodra ze gaan vervelen.

Maar blijf gewoon lekker aan de gang tegen mij. Wat je zaait oogst je.
Kia•Ora schreef:
15-05-2019 16:47
Wow, je bent geen haar beter zo. Koekoek als volwassenen je zo te gaan misdragen tegen kinderen, hoe bedenk je het...
WAAR STAAT DAT IK ME GA MISDRAGEN TEGEN DIE JONGENS?!!!!!

IK ZEG ALLEEN DAT JE ZE MOET GAAN WEREN.

WEREN BETEKEND ZE WEGSTUREN ALS ZE VERVELEND GAAN DOEN!!!

MAAR ALLES WAT IK POST WORD HIER NEGATIEF OPGEPAKT.

GEWOON OM TE RELLEN TEGEN IEMAND.

WAT IS DIT NOU VOOR FORUM????!!!
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:54
WAAR STAAT DAT IK ME GA MISDRAGEN TEGEN DIE JONGENS?!!!!!

IK ZEG ALLEEN DAT JE ZE MOET GAAN WEREN.

WEREN BETEKEND ZE WEGSTUREN ALS ZE VERVELEND GAAN DOEN!!!

MAAR ALLES WAT IK POST WORD HIER NEGATIEF OPGEPAKT.

GEWOON OM TE RELLEN TEGEN IEMAND.

WAT IS DIT NOU VOOR FORUM????!!!

Je caps lock staat aan
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:54
WAAR STAAT DAT IK ME GA MISDRAGEN TEGEN DIE JONGENS?!!!!!

IK ZEG ALLEEN DAT JE ZE MOET GAAN WEREN.

WEREN BETEKEND ZE WEGSTUREN ALS ZE VERVELEND GAAN DOEN!!!

MAAR ALLES WAT IK POST WORD HIER NEGATIEF OPGEPAKT.

GEWOON OM TE RELLEN TEGEN IEMAND.

WAT IS DIT NOU VOOR FORUM????!!!
Mens schreeuw niet zo! Ik reageer op wat je schrijft, ik let nooit op nicks...

En ja, ik sta bekend als een rellert... mijn hemel. :facepalm:

Jij schrijft dat je met een groep mensen er heen wilt gaan, om indruk te maken. Tja dat vind ik niet oké en maakt je geen haar beter. Er zijn officiële kanalen voor. En je schrijft kinderen te willen weren, nu schrijf je er pas bij dat je ze wilt weren bij slecht gedrag. En dan is het alsnog niet weren maar bij misdragen wegsturen.

.
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:40
Waarom gaan jullie geen verhaal halen met alle andere ouders tegelijk.

Dan voelen ze zich hopelijk in het nauw gedreven en ondernemen ze misschien wel actie tegen hun zoo s.

Of met z'n allen die rotjongens echt gaan weren uit de speeltuin.

Samen sta je sterker dan alleen.
kia・ora wijzigde dit bericht op 15-05-2019 17:11
2.61% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:54
WAAR STAAT DAT IK ME GA MISDRAGEN TEGEN DIE JONGENS?!!!!!

IK ZEG ALLEEN DAT JE ZE MOET GAAN WEREN.

WEREN BETEKEND ZE WEGSTUREN ALS ZE VERVELEND GAAN DOEN!!!

MAAR ALLES WAT IK POST WORD HIER NEGATIEF OPGEPAKT.

GEWOON OM TE RELLEN TEGEN IEMAND.

WAT IS DIT NOU VOOR FORUM????!!!
Nee, dat is niet wat weren betekent. En misschien moet je je shift-, uitroepteken- en vraagtekentoets eens schoonmaken. Ze blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet van alles meldingen maken. Voel je niet schuldig over wat dit met het gezin/ de kinderen zal doen. Deze mensen hebben zelf ook hulp nodig! De ouders zijn niet in staat om hun kinderen goed op te voeden waardoor ze nu al agressief gedrag laten zien.

Dit leidt heel erg vaak tot crimineel gedrag als ze ouder zijn. Daarnaast is dit ook voor hun geen situatie waar ze in zouden moeten leven.

Daarnaast is het afwachten tot het een keer fout gaat. Dus als de verwonding zo ernstig is dat iemand in het ziekenhuis beland of zelfs overlijd. Dat kan echt niet!

Dus melden, bij wijkagent, veilig thuis, etc.
silent-witness schreef:
15-05-2019 16:19
En dit inderdaad. Vaak kan dit ook via de wijkagent. Die kunnen ook zorgmeldingen opmaken maar dan moeten ze er wel van weten.
Daarom gaf ik het bij de wijkagent melden als advies :)
*Labalade* schreef:
15-05-2019 17:04
Je caps lock staat aan
Ik dacht dat ik mijn telefoon weer eens tever had ingezoomd.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:54
WAAR STAAT DAT IK ME GA MISDRAGEN TEGEN DIE JONGENS?!!!!!

IK ZEG ALLEEN DAT JE ZE MOET GAAN WEREN.

WEREN BETEKEND ZE WEGSTUREN ALS ZE VERVELEND GAAN DOEN!!!

MAAR ALLES WAT IK POST WORD HIER NEGATIEF OPGEPAKT.

GEWOON OM TE RELLEN TEGEN IEMAND.

WAT IS DIT NOU VOOR FORUM????!!!
Als de één na de ander je verkeerd begrijpt, zou het ook aan jouw schrijfstijl kunnen liggen.
Kennelijk breng je niet over wat je bedoelt.

Kun je wel heel boos om worden, maar dat helpt niks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
15-05-2019 16:40
Waarom gaan jullie geen verhaal halen met alle andere ouders tegelijk.

Dan voelen ze zich hopelijk in het nauw gedreven en ondernemen ze misschien wel actie tegen hun zoo s.

Of met z'n allen die rotjongens echt gaan weren uit de speeltuin.

Samen sta je sterker dan alleen.
VANDAAG, BIJ HART VAN NEDERLAND...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
15-05-2019 18:03
VANDAAG, BIJ HART VAN NEDERLAND...
Ja zeg, begin jij nu ook al te schreeuwen? :P

Iedereen toe aan weekend? ;-D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven